
Sonda Lambda, check engine - duże spalanie LPG
#1
Napisano 17 grudnia 2014 - 17:54
Na początek; PT 2003 r. 2.0 Automat.
Spalania równo 20/100 gazu - jazda tylko po wrocławiu.
Świecąca się non stop check eng.
W błędach wyskakuje ze coś z sondą lambda. Mój wskaźnik gazu mimo ze po wymianie to wciąż pokazuje ilość gazu w połowie skali (na zielono podswietlane) Był niby raz przez gazownika ustawiony na minimum przy pustym baku ale jak zatankowałem do pełna to dalej wskazywał jedną czerwoną kreske i tak jeździłem. Potem znowu coś nagrzebał i jest wyśrodkowane.
Chce wymienic tę sonde i walczyc z tak wysokim spalaniem a koszt nowej ok 140 zł ale pytanie sprzedawca mi zadał: Która? bo są dwie.
I teraz pytanie czy rzeczywiście są dwie różne sondy w PT ? widzę jedna sonde za silnikiem i czarny kabel od niej idzie -tak w połowie jego długości- jest bez otuliny czy jak to nazwać -widać 3-4 kable zółte w izolacji i potem znowu zaczyna sie otulina, tym razem niebieska i zakończony jest wtyczką.
Jak zlokalizować i zdiagnozować poprawnie te sondy (jesli są dwie) ? czy któraś z nich jest bardziej awaryjna?
#2
Napisano 17 grudnia 2014 - 18:32
Kolego odłącz instalacje gazową - tak aby auto pracowało tylko na benzynie , zresetuj komputer pojeżdzij na samej benzynie dwa dni bez przełaczania na gaz i sprawdz czy bedzie ok oraz jaki jest zuzycie benzynki i dopiero dalej pomyslimy .Jedna sonda do chryslera kosztuje w zamieniku ok 300-400zł taka co się nadaje do założenia za 130 zł to tylko śmieci można kupić .

Tak dla Twojej informacji błąd sondy w PT zapala się po złym montażu lub ustawieniu instalacji gazowej błąd P0171 i w 90% jest to jej wina a nie sama w sobie usterka sondy .
#3
Napisano 17 grudnia 2014 - 18:45
tmk,
Kolego odłącz instalacje gazową , zresetuj komputer pojeżdzij na samej benzynie dwa dni bez przełaczania na gaz i sprawdz czy bedzie ok oraz jaki jest zuzycie benzynki i dopiero dalej pomyslimy .Jedna sonda do chryslera kosztuje w zamieniku ok 300-400zł taka co się nadaje do założenia za 130 zł to tylko śmieci można kupić .![]()
Tak dla Twojej informacji błąd sondy w PT zapala się po złym montażu lub ustawieniu instalacji gazowej błąd P0171
Kolego skąd wziąleś te ceny ?
http://allegro.pl/li... ... nda lambda
Najdroższa 220 zł a ty mówisz o zamienniku za 400 zł

Może w takim razie używka ? są dwie ?
Ja miałem błąd P1404 - ale mogę sie mylić - dużo czwórek było

Odlączam gaz (przełączam na benzyne), ok, ale jak zresetowac komputer ?
Czy po tych dwóch dniach powinna zgasnąc nagle sama ta kontrolka check eng. czy co powinno się stać ?
#4
Napisano 17 grudnia 2014 - 18:50
Komputer zresetujesz przez odłączenie akumulatora na 15 minut , kontrolka zgaśnie po resecie sterownika i jak jest to wina instalacji gazowej to nie zapali sie podczas jazdy na benzynie .
#5
Napisano 17 grudnia 2014 - 18:57
Ceny masz z serwisu , nie wiem skąd maja taką cene na allegro ? - używanych się nie montuje ,a zamiennik nie pracuje do końca poprawnie .
Komputer zresetujesz przez odłączenie akumulatora na 15 minut , kontrolka zgaśnie po resecie sterownika i jak jest to wina instalacji gazowej to nie zapali sie podczas jazdy na benzynie .
Ok, w takim razie nie zrobię tego jutro bo odłączenie samego aku to zajmie trochę czasu żeby się tam w ogóle dostać.
A czy w twojej ocenie taka najdroższa z allegro(link wyżej w poście) to oryginał ? bo nie czarujmy się, w serwisie drugie tyle to zarobek na częsciach więc te 400 zł to jestem w stanie zrozumieć.
dzięki za odzew.
#6
Napisano 17 grudnia 2014 - 19:03
#7
Napisano 17 grudnia 2014 - 19:53
Mi udało się kupić przez znajomego pracownika z serwisu za 490 zł.
Pokazywało mi błąd P0141.
Pozdr,
#8
Napisano 17 grudnia 2014 - 20:30
Tak informacyjnie, sonde brałem w tym roku z serwisu. Wyceny dwóch serwisów ok 600 zł.
Mi udało się kupić przez znajomego pracownika z serwisu za 490 zł.
Pokazywało mi błąd P0141.
Pozdr,
I co warto było ? spalanie się zmniejszyło ? Są dwie czy jedna ?
#9
Napisano 17 grudnia 2014 - 20:33
#10
Napisano 17 grudnia 2014 - 20:45
warto pod względem usunięcia usterki.
Odnośnie spalania, nie zauważyłem różnicy, ale też przyznaje, że dokładnie tego nie weryfikowałem.
Pozdr,
#11
Bezimienny Gość.Hubson_*
Napisano 18 grudnia 2014 - 21:57
Pozdrawiam
#12
Bezimienny Gość.krol44_*
Napisano 18 grudnia 2014 - 22:06
#14
Bezimienny Gość.krol44_*
Napisano 18 grudnia 2014 - 22:53
#15
Napisano 20 stycznia 2015 - 17:14
Witam posiadam Pt 2002 r 2,0 lpg i spalanie lpg to 20l na 100 km instalacja gazowa ma 5 miesięcy przez 4 miesiące wszystko ok spalanie 16 na 100 km a teraz nie wiem co go boli .Macie jakieś pomysły .
Pozdrawiam
Hubson i jak z tym spalaniem, znalazłeś przyczyne? ja wciąż 20/100km
#16
Bezimienny Gość.da4as88_*
Napisano 18 lutego 2015 - 16:42
TMK jak tam blad nadal wystepuje?
#17
Napisano 03 marca 2015 - 18:54
TMK jak tam blad nadal wystepuje?
I tak i nie.
Dwóch gazowników + mechanik . Ustalili, że bład nie dotyczy sondy a katalizatora który do wymiany lada chwila.. póki co go nie wymieniam bo nie mam $ więc kontrolka się pali.
Co do gazu to po regulacji itp wciąż pali 20/100 km także lipa, tak już musi być chyba. W trasie mniej. Nie jest to miejski samochód niestety..
#18
Napisano 03 marca 2015 - 19:16
I tak i nie.
Dwóch gazowników + mechanik . Ustalili, że bład nie dotyczy sondy a katalizatora który do wymiany lada chwila.. póki co go nie wymieniam bo nie mam $ więc kontrolka się pali.
Co do gazu to po regulacji itp wciąż pali 20/100 km także lipa, tak już musi być chyba. W trasie mniej. Nie jest to miejski samochód niestety..
bzdura totalna i sciema ze strony gazownikow , katalizator nie ma aż takiego wpływu na zużycie paliwa - tylko sondy mają na to wpływ , przy czym skład koryguje sonda 1 a druga testuje sprawność katalizatora i jego skuteczność .Jeśli katalizator nie grzechocze , brak jest charakterystycznego zmniejszenia wydajnosci silnika :spadku mocy , duszenia ,dławienia silnika po rozgrzaniu problemów z wejsciem na obroty to masz nadal nie zdiagnozowaną poprawnie usterkę .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 marca 2015 - 19:22
#19
Napisano 10 marca 2015 - 21:03
Więc tak, samochód znów u mechanika i gazownika - już mam go dość.
Ale:
Wymiana/zmiana oleju z 10w40 na zalecany 5w30 Mopar
+ wymiana filtra powietrza = ok 150 zł.
Wizyta u gazownika - zawór do wymiany bo cały zardzewiały i przez to również mi nie odbijał przy tankowaniu i wskaźnik gazu wariował.
Dziś wymienili zawór + co się okazało nikt tam filtra również nie zmienił przez ok 5 lat jak stwierdził gazownik majster + zalanie gazem do pełna = 500 zł.
Jutro go odbieram i zobaczymy - nawet się nie nastawiam bo który to już raz... : )
Użytkownik tmk edytował ten post 10 marca 2015 - 21:06
#20
Napisano 10 marca 2015 - 21:33
W bierzących czasach bez internetu , fachowych poradnikow auto data itp. nie naprawisz 70 % aut po 2000r .
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
2.0 b/lpg |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Gregor9kk_* |
|
![]()
|
|
Instalacja lpg |
Części do PT Cruisera | dominik |
|
![]()
|
|
Sonda lambda (upstream/regulacyjna) do 1.6 |
Techniczny podstawowy | Zenonzlasu |
|
![]()
|
|
Kupię wtyczkę z kawałkiem instalacji od sondy lambda |
Części do PT Cruisera | Piter-Lodz |
|
![]()
|
|
Co lepsze? lpg, dizel, benzyna, elektryk, hybryda, żagiel, a może Flinston Machine? |
Offtopic | Dorka |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych