Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Sonda Lambda, check engine - duże spalanie LPG


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
26 odpowiedzi w tym temacie

#1 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 December 2014 - 17:54

Bry!

Na początek; PT 2003 r. 2.0 Automat.
Spalania równo 20/100 gazu - jazda tylko po wrocławiu.
Świecąca się non stop check eng.
W błędach wyskakuje ze coś z sondą lambda. Mój wskaźnik gazu mimo ze po wymianie to wciąż pokazuje ilość gazu w połowie skali (na zielono podswietlane) Był niby raz przez gazownika ustawiony na minimum przy pustym baku ale jak zatankowałem do pełna to dalej wskazywał jedną czerwoną kreske i tak jeździłem. Potem znowu coś nagrzebał i jest wyśrodkowane.

Chce wymienic tę sonde i walczyc z tak wysokim spalaniem a koszt nowej ok 140 zł ale pytanie sprzedawca mi zadał: Która? bo są dwie.
I teraz pytanie czy rzeczywiście są dwie różne sondy w PT ? widzę jedna sonde za silnikiem i czarny kabel od niej idzie -tak w połowie jego długości- jest bez otuliny czy jak to nazwać -widać 3-4 kable zółte w izolacji i potem znowu zaczyna sie otulina, tym razem niebieska i zakończony jest wtyczką.

Jak zlokalizować i zdiagnozować poprawnie te sondy (jesli są dwie) ? czy któraś z nich jest bardziej awaryjna?

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 18:32

tmk,
Kolego odłącz instalacje gazową - tak aby auto pracowało tylko na benzynie , zresetuj komputer pojeżdzij na samej benzynie dwa dni bez przełaczania na gaz i sprawdz czy bedzie ok oraz jaki jest zuzycie benzynki i dopiero dalej pomyslimy .Jedna sonda do chryslera kosztuje w zamieniku ok 300-400zł taka co się nadaje do założenia za 130 zł to tylko śmieci można kupić . :cwaniak

Tak dla Twojej informacji błąd sondy w PT zapala się po złym montażu lub ustawieniu instalacji gazowej błąd P0171 i w 90% jest to jej wina a nie sama w sobie usterka sondy .

#3 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 December 2014 - 18:45

tmk,
Kolego odłącz instalacje gazową , zresetuj komputer pojeżdzij na samej benzynie dwa dni bez przełaczania na gaz i sprawdz czy bedzie ok oraz jaki jest zuzycie benzynki i dopiero dalej pomyslimy .Jedna sonda do chryslera kosztuje w zamieniku ok 300-400zł taka co się nadaje do założenia za 130 zł to tylko śmieci można kupić . :cwaniak

Tak dla Twojej informacji błąd sondy w PT zapala się po złym montażu lub ustawieniu instalacji gazowej błąd P0171


Kolego skąd wziąleś te ceny ?
http://allegro.pl/li... ... nda lambda

Najdroższa 220 zł a ty mówisz o zamienniku za 400 zł :o Sprawdzone masz te informacje ?
Może w takim razie używka ? są dwie ?
Ja miałem błąd P1404 - ale mogę sie mylić - dużo czwórek było :) jutro sprawdze dokładnie

Odlączam gaz (przełączam na benzyne), ok, ale jak zresetowac komputer ?
Czy po tych dwóch dniach powinna zgasnąc nagle sama ta kontrolka check eng. czy co powinno się stać ?

#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 18:50

Ceny masz z serwisu , nie wiem skąd maja taką cene na allegro ? - używanych się nie montuje ,a zamiennik nie pracuje do końca poprawnie .
Komputer zresetujesz przez odłączenie akumulatora na 15 minut , kontrolka zgaśnie po resecie sterownika i jak jest to wina instalacji gazowej to nie zapali sie podczas jazdy na benzynie .

#5 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 December 2014 - 18:57

Ceny masz z serwisu , nie wiem skąd maja taką cene na allegro ? - używanych się nie montuje ,a zamiennik nie pracuje do końca poprawnie .
Komputer zresetujesz przez odłączenie akumulatora na 15 minut , kontrolka zgaśnie po resecie sterownika i jak jest to wina instalacji gazowej to nie zapali sie podczas jazdy na benzynie .


Ok, w takim razie nie zrobię tego jutro bo odłączenie samego aku to zajmie trochę czasu żeby się tam w ogóle dostać.
A czy w twojej ocenie taka najdroższa z allegro(link wyżej w poście) to oryginał ? bo nie czarujmy się, w serwisie drugie tyle to zarobek na częsciach więc te 400 zł to jestem w stanie zrozumieć.
dzięki za odzew.

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 19:03

1,5 minuty odłaczenie akumulatora w tym aucie

#7 Baku

Baku

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 223
  • Dołączył:  23 Aug 2013
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 19:53

Tak informacyjnie, sonde brałem w tym roku z serwisu. Wyceny dwóch serwisów ok 600 zł.
Mi udało się kupić przez znajomego pracownika z serwisu za 490 zł.
Pokazywało mi błąd P0141.

Pozdr,

#8 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 17 December 2014 - 20:30

Tak informacyjnie, sonde brałem w tym roku z serwisu. Wyceny dwóch serwisów ok 600 zł.
Mi udało się kupić przez znajomego pracownika z serwisu za 490 zł.
Pokazywało mi błąd P0141.

Pozdr,


I co warto było ? spalanie się zmniejszyło ? Są dwie czy jedna ?

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 20:33

Zawsze są dwie w Pt nigdy nie było jednej to stosunkowo już rozbudowana konstrukcja łącznie z EGR

#10 Baku

Baku

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 223
  • Dołączył:  23 Aug 2013
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Jakub
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 December 2014 - 20:45

tmk,

warto pod względem usunięcia usterki.
Odnośnie spalania, nie zauważyłem różnicy, ale też przyznaje, że dokładnie tego nie weryfikowałem.

Pozdr,

#11 Bezimienny Gość.Hubson_*

Bezimienny Gość.Hubson_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 December 2014 - 21:57

Witam posiadam Pt 2002 r 2,0 lpg i spalanie lpg to 20l na 100 km instalacja gazowa ma 5 miesięcy przez 4 miesiące wszystko ok spalanie 16 na 100 km a teraz nie wiem co go boli .Macie jakieś pomysły .

Pozdrawiam

#12 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 December 2014 - 22:06

Andrzej a w benzynie jest chyba jedna sonda, właśnie wymieniłem Kolektor i nie widziałem nic za katalizatorem

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 December 2014 - 22:20

Są dwie - nr 15 i 16 na serwisówce z wyszczególnieniem silników i numerów serwisowych sond :

Dołączona grafika

schemat sterownika silnika :

Oznaczenia sond o2 , lewy dól na schemacie

Dołączona grafika

#14 Bezimienny Gość.krol44_*

Bezimienny Gość.krol44_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 December 2014 - 22:53

I widzisz jak człowiek po lebkach leci ,spojrzałem tylko za kąta. Nie przyszło mi do głowy ze druga będzie w kacie . Na szczęście u mnie więc 2 sprawne

#15 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 20 January 2015 - 17:14

Witam posiadam Pt 2002 r 2,0 lpg i spalanie lpg to 20l na 100 km instalacja gazowa ma 5 miesięcy przez 4 miesiące wszystko ok spalanie 16 na 100 km a teraz nie wiem co go boli .Macie jakieś pomysły .

Pozdrawiam



Hubson i jak z tym spalaniem, znalazłeś przyczyne? ja wciąż 20/100km

#16 Bezimienny Gość.da4as88_*

Bezimienny Gość.da4as88_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 February 2015 - 16:42

TMK   jak tam blad nadal wystepuje?



#17 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 03 March 2015 - 18:54

TMK   jak tam blad nadal wystepuje?

 

I tak i nie. :)

 

Dwóch gazowników + mechanik .   Ustalili, że  bład nie dotyczy sondy a katalizatora który do wymiany lada chwila..   póki co go nie wymieniam bo nie mam $ więc kontrolka się pali.

 

Co do gazu to po regulacji itp  wciąż pali 20/100 km  także lipa, tak już musi być chyba. W trasie mniej.  Nie jest to miejski samochód niestety..



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 March 2015 - 19:16

I tak i nie. :)

Dwóch gazowników + mechanik . Ustalili, że bład nie dotyczy sondy a katalizatora który do wymiany lada chwila.. póki co go nie wymieniam bo nie mam $ więc kontrolka się pali.

Co do gazu to po regulacji itp wciąż pali 20/100 km także lipa, tak już musi być chyba. W trasie mniej. Nie jest to miejski samochód niestety..


bzdura totalna i sciema ze strony gazownikow , katalizator nie ma aż takiego wpływu na zużycie paliwa - tylko sondy mają na to wpływ , przy czym skład koryguje sonda 1 a druga testuje sprawność katalizatora i jego skuteczność .Jeśli katalizator nie grzechocze , brak jest charakterystycznego zmniejszenia wydajnosci silnika :spadku mocy , duszenia ,dławienia silnika po rozgrzaniu problemów z wejsciem na obroty to masz nadal nie zdiagnozowaną poprawnie usterkę .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 March 2015 - 19:22


#19 tmk

tmk

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 101
  • Dołączył:  05 Oct 2014
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 A + Gaz
  • Imię:Tomasz

Napisano 10 March 2015 - 21:03

Więc tak, samochód znów u mechanika i gazownika  :) - już mam go dość.
 

Ale:

 

Wymiana/zmiana oleju z 10w40  na zalecany 5w30 Mopar

+ wymiana filtra powietrza  = ok 150 zł.

 

Wizyta u gazownika - zawór do wymiany bo cały zardzewiały i przez to również mi nie odbijał przy tankowaniu i wskaźnik gazu wariował.
Dziś wymienili zawór + co się okazało nikt tam filtra również nie zmienił przez ok 5 lat jak stwierdził gazownik majster + zalanie gazem do pełna  = 500 zł.

 

Jutro go odbieram i zobaczymy - nawet się nie nastawiam bo który to już raz...  : )


Użytkownik tmk edytował ten post 10 March 2015 - 21:06


#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 March 2015 - 21:33

Tomku bez obrazy , czasem trzeba zmienić warsztat na bardziej obeznany w naprawie auta - taka polityka do niczego nie prowadzi , nie jestem i nie byłem alfa i omegą ja też sie cały czas ucze zawodu wykonywanego od 32 lat i co jest tu najażniejsze nie wolno sie zatrzymać w rozwoju bo odpadniesz z rynku , mechanik musi drązyć temat bo jak sie poddaje to dupa nie mechanik (może jedynie klocki wymieniać w aucie )
W bierzących czasach bez internetu , fachowych poradnikow auto data itp. nie naprawisz 70 % aut po 2000r .





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych