Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Nierówna praca silnika


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#1 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 08 styczeń 2015 - 22:27

Witam wszystkich

Zakładam nowy temat.
Może ktoś rzuci jakiś ciekawy pomysł, który mi pomoże.
Nie będę się rozpisywał.
Mój PT nierówno pracuje na benzynie i gazie. Drga sobie. A jak się nagrzeje do nominalnej temperatury to na gazie potrafi nawet zgasnąć na światłach.
Przyśpiesza ok, ale jak puszczam gaz to ze dwa razy szarpnie.
Świece zmienione i kable też, gaz regulowany. Odpala od strzała.

Spotkał się ktoś kiedyś z takim przypadkiem i wie jak go rozwiązać?
Może cewka, albo coś z powietrzem??
Rozrząd sprawdzony, a komputer nie wyświetla błędów.

Pozdrawiam

#2 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2015 - 00:36

jesli na gazie i na benzynie problem sprawdz wyciagajac filtr powietrza na chwile,...skoro wymieniales swieczki i kable ale kable tez sprawdz, czy tak miales wczesniej skoro wymieniales swieczki i kable wn???

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2015 - 06:30

Fighter,
Do sprawdzenia odma , zawór PCV , silnik krokowy i zawór EGR (wystarczy czyszczenie )

#4 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 09 styczeń 2015 - 11:39

miecio, miałem tak, dlatego wymieniłem kable i świece ale nie pomogło .
andreeas7, jak sprawdzić zawór PCV? Który to egr. ?

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2015 - 11:43

Zawór EGR w benzynie od strony grodzi bardzo często jest zablokowany i silnik sie dławi dusi i szarpie , zawór pcv masz na wierzchu wyjście z klawiatury z gumowa rurka po prawej stronie patrząc z przodu auta

#6 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 09 styczeń 2015 - 13:15

Wyczyszcze egr i dam znać .
a pvc jak sprawdzić czy jest ok ?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2015 - 13:20

pracuje jednokierunkowo - wymyć w benzynie i dmuchnąć z obu stron z jednej powinien blokować.

#8 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 09 styczeń 2015 - 20:19

Podłącze się pod temat. Parę dni temu czyściłem zawór pcv i wąż odmy bo mi się Pt przyduszał... no i znowu to wróciło - od czasu do czasu znowu się przydusza. Czy to może oznaczać że jednak trzeba wymienić zawór na nowy? hmm

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 styczeń 2015 - 20:47

Nie wiem ? Takie usterki trzeba dobrze zdiagnozować popierajac testami w czasie jazdy i komputerem

#10 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 10 styczeń 2015 - 12:07

Dzisiaj wsiadam do auta i katastrofa... ledwo odpalił i zapaliła się kontrolka silnika. Ledwo silnik chodzi,dławi się i przyduszony jest. Błąd mi wyświetla P0106. :chory

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2015 - 12:22

Symptom:
P0106-BARO PRESSURE OUT OF RANGE When Monitored and Set Condition:
P0106-BARO PRESSURE OUT OF RANGE
When Monitored: With the ignition on, engine off or on, and no current TP Sensor faults,
ETC faults, or Crank Sensor faults.
Set Condition: MAP Sensor less than 60kpa with key on and the engine has been off for more than 3 seconds. Engine speed less than 800 RPM and MAP below 20kpa. Engine speed less than 3500 RPM and MAP below 60kpa. Engine speed greater than 1000 RPM and MAP greater than 100kpa.
POSSIBLE CAUSES
INTERMITTENT CONDITION
(K6) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO VOLTAGE
(K6) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT SHORTED TO GROUND
(K6) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT OPEN
MAP SENSOR INTERNAL FAILURE
(K1) MAP SENSOR SIGNAL CIRCUIT OPEN
(K1) MAP SENSOR SIGNAL CIRCUIT SHORTED TO GROUND PCM (K6) 5-VOLT SUPPLY CIRCUIT
PCM (K1) MAP SENSOR SIGNAL CIRCUIT
1 Turn the ignition on. All With the DRBIII􏰁, read the MAP Sensor voltage.
Is the voltage below 2.2 volts?
Yes → GoTo 2
No → GoTo 11
2 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Turn the ignition on.
Measure the voltage of the (K6) 5-volt Supply circuit in the MAP Sensor harness
connector.
Is the voltage between 4.8 to 5.2 volts?
Yes → GoTo 3 No → GoTo 7



TEST ACTION
APPLICABILITY
46
DRIVEABILITY - 2,0 GAS P0106-BARO PRESSURE OUT OF RANGE — Continued
3 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Turn the ignition on.
With the DRBIII􏰁, monitor the MAP Sensor voltage.
Is the voltage between 4.8 and 5.2 volts? Yes → Replace the MAP Sensor.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0. No → GoTo 4
4 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Disconnect the PCM harness connector.
Measure the resistance of the (K1) MAP Sensor Signal circuit between the MAP
Sensor harness connector and the PCM harness connector. Is the resistance below 5.0 ohms?
Yes → GoTo 5
No → Repair the open in the (K1) MAP Sensor Signal circuit.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0.
5 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Disconnect the PCM harness connector.
Measure the resistance of the (K1) MAP Sensor Signal circuit in the MAP Sensor
harness connector to ground.
Is the resistance below 100 ohms?
Yes → Repair the short to ground in the (K1) MAP Sensor Signal circuit. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
No → GoTo 6
6 NOTE: Before Continuing: Disconnect the PCM harness connector and All check the related wiring terminals for corrosion, damage or terminal push
out. Repair as necessary.
Using the schematics as a guide, inspect the wire harness and connectors. Pay
particular attention to all Power and Ground circuits. If there are no possible causes remaining, view repair.
Repair
Replace and program the Powertrain Control Module in accor- dance with the Service Information.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
7 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Turn the ignition on.
Measure the voltage of the (K6) 5-volt Supply circuit in the MAP Sensor harness
connector.
Is the voltage above 5.2 volts?
Yes → Repair the short to voltage in the (K6) 5-volt Supply circuit. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
No → GoTo 8
TEST ACTION
APPLICABILITY
47
DRIVEABILITY - 2,0 GAS
P0106-BARO PRESSURE OUT OF RANGE — Continued
8 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Disconnect the PCM harness connector.
Measure the resistance of the (K6) 5-volt Supply circuit in the MAP Sensor harness
connector to ground.
Is the resistance below 100 ohms?
Yes → Repair the short to ground in the (K6) 5-volt Supply circuit. Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
No → GoTo 9
9 Turn the ignition off. All Disconnect the MAP Sensor harness connector.
Disconnect the PCM harness connector.
Measure the resistance of the (K6) 5-volt Supply circuit between the MAP Sensor
harness connector and the PCM harness connector. Is the resistance below 5.0 ohms?
Yes → GoTo10
No→ Repair the open in the (K6) 5-volt Supply circuit.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
10 NOTE: Before Continuing: Disconnect the PCM harness connector and All check the related wiring terminals for corrosion, damage or terminal push
out. Repair as necessary.
Using the schematics as a guide, inspect the wire harness and connectors. Pay
particular attention to all Power and Ground circuits. If there are no possible causes remaining, view repair.
Repair
Replace and program the Powertrain Control Module in accor- dance with the Service Information.
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
11 WARNING: WHEN THE ENGINE IS OPERATING, DO NOT STAND IN A All DIRECT LINE WITH THE FAN. DO NOT PUT YOUR HANDS NEAR THE
PULLEYS, BELTS OR FAN. DO NOT WEAR LOOSE CLOTHING.
NOTE: The conditions that set the DTC are not present at this time. The
following list may help in identifying the intermittent condition.
With the engine running at normal operating temperature, monitor the DRBIII􏰁 parameters related to the DTC while wiggling the wiring harness. Look for param- eter values to change and/or a DTC to set.
Review the DRBIII􏰁 Freeze Frame information. If possible, try to duplicate the conditions under which the DTC was set.
Refer to any Technical Service Bulletins (TSB) that may apply.
Visually inspect the related wiring harness. Look for any chafed, pierced, pinched, or partially broken wires.
Visually inspect the related wiring harness connectors. Look for broken, bent, pushed out, or corroded terminals.
Were any of the above conditions present?
Yes → Repair as necessary
Perform POWERTRAIN VERIFICATION TEST VER - 5 - 2,0
No→ Test Complete.

TEST ACTION
APPLICABILITY


#12 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 10 styczeń 2015 - 12:28

:glupek Oczywiście wiem o co chodzi. Z innych postów doczytałem że czujnik ciśnienia w kolektorze mi padł.

#13 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2015 - 12:45

kyniubeata,
Sprawdź napięcie zasilania i przejścia do sterownika silnika i dopiero wymiana czujnika :kawka

[ Dodano: 2015-01-10, 12:45 ]
miecio,

technical language is English :kawka

#14 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 11 styczeń 2015 - 13:04

Czujnik ciśnienia dzisiaj sprawdziłem, jest złamany. Czy jest on wspólny dla silników 2.0 i 2.4, oraz silników przed 2003 i późniejszych? NP: http://allegro.pl/ma... ... 62929.html

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 styczeń 2015 - 13:07

jest taki sam - tylko do turbo jest inny .

#16 kyniubeata

kyniubeata

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 171
  • Dołączył:  04 sie 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:Krzysiek

Napisano 11 styczeń 2015 - 13:11

To mogę zamawiać :dance Bałem się że ten czujnik majątek kosztuje...

#17 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:23

Wyczyściłem wszystko co można było wyczyścić.

Nie wiem który to jest egr. :)

Nie jest lepiej.

Gdyby nie to, że wsadziłem tyle pieniędzy w ten samochód, to bym się go pozbył...

Co to Panowie??

Załączone pliki



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:25

Zawór zwrotny i rozdzielacz podciśnienia w serwie

#19 Fighter

Fighter

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 384
  • Dołączył:  20 sty 2014
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Marcin

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:42

dobra poddaję się . dobrze, że odpala i się kula do przodu.
Pokaże ktoś mi tylko fotkę gdzie jest zawór EGR?
Czy to ten czujnik który znajduje się na dolocie?
Bo nie wiem. Krokowy znalazłem . :d

#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2015 - 21:44

Nie , nie jest mocowany do głowicy od strony przegrody - jak wrócę do domku to ci puszce fotę





Podobne tematy Zwiń

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych