Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Problemy z licznikie i nie tylko


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
27 odpowiedzi w tym temacie

#1 keyo1

keyo1

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  04 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:krzysztof
  • Skąd::hamburg
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2015 - 20:51

Witam.Jestem nowym urzytkownikie forum i dlatego nie mam dostępu do działu technicznego.Dla tego proszę o pomoc szanowne forum. Wiem że ten temat juz występował. Auto  2004r 2.2 diesel.Moim problemem jest kompletny brak licznika,zapala się tylko kontrolka bagażnika i swiateł  przecimgielnych, znikneło pdswietlanie pokręteł,oraz nie zapala się , oswietlenie wnętrza  po otwarciu drzwi..Auto długo stało nie odpalane i rozładował się aku.Po odpaleniu na kable ,po dwóch minutach wszystko się znalazło.Postanowiłem  wymontować aku,zabrac do domu i naładować.Po tygodniu podłoczyłem aku i stało się.Sprawdzałe wszystkie kostki,masy,bezpieczniki,przekażniki.Auto odpala normalnie aku sprawne. Raz jedyny zadziałało wszystko na chwile i znowu nic.Auto zostało sprawdzone urzadzenie diagnostyczny KTS BOSCH lecz nie znalazło tych systemów.Więc jesli sznowni użytkownicy macie jakie sugestie to prosze o pomoc.Pozdrawiam KEYO1



#2 keyo1

keyo1

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  04 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:krzysztof
  • Skąd::hamburg
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 luty 2015 - 20:56

Przepraszam za brak literki M ale pisze na niemieckiej klawiaturze i mam problemy z niektórymi literami.



#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 luty 2015 - 21:36

licznik do wymiany - nie ma co szukac - tego auta sie z kabli nie odpala bo sa niespodzinki z elektronika

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 luty 2015 - 08:13


#4 keyo1

keyo1

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  04 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:krzysztof
  • Skąd::hamburg
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 luty 2015 - 22:34

Dzięki za szybką odpowiedz.Inne tacho już zamówione czekam na kuriera.Tylko pytanie czy licznik odpowiada za podswietlenie sterowania ogrzewaniem i oswietlenie wnętrza?Sory za literówkę ale niemiecka klawiatura,staram się jak mogę:)



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2015 - 10:10

odpowiada za podswietlanie calego wnetrza auta tam jest caly sterownik ktory dostaje informacje z manetki sterowania oswietlenia przy kierownicy

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 06 luty 2015 - 10:11


#6 keyo1

keyo1

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 4
  • Dołączył:  04 lut 2015
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:krzysztof
  • Skąd::hamburg
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 luty 2015 - 19:00

No to jeszcze raz dzięki bardzo za odpowiedz.Z niecierpliwocią czekam na drugi licznik.Pozdrawiam z Hamburga



#7 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2015 - 21:23

Witam i podłączam się pod temat - u mnie ostatnio licznik i wskazania zegarów pojawiają się i znikają... to samo (równocześnie) z oświeleniem kabiny i centralnym zamkiem. Ostatnie dwa dni jeździłem bez zegarów , a teraz poszedłem do samochodu , przekręciłem kluczyk w drzwiach i ... zapaliło się światło , po owarciu drzwi pojawił się licznik , no i zegary zadziałały .

Bezpieczniki wyjmowałem i były  OK, ale nie było na nich napięcia -  gdzie szukać wadliwego styku ??


Użytkownik Dazbi edytował ten post 27 luty 2015 - 21:34


#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2015 - 21:42

Kostka stacyjki i dwie kostki nad nogami kierowcy pod skrzynką bezpieczników w kabinie , tam jest podłączenie głowne zasilania od centralnych bezpieczników z komory silnika

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 27 luty 2015 - 21:44


#9 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 luty 2015 - 22:42

Poszedłem jeszcze raz i ... głucha cisza .

Napięcie na tym pierwszym bezpieczniku (25A) było obecne - nie było na 10 i 13'tym (te trzy sprawdziłem).


Użytkownik Dazbi edytował ten post 27 luty 2015 - 22:42


#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 luty 2015 - 07:48

Sprawdż na włączonej stacyjce na ktorych masz bezpiecznikach napiecie - ten co piszesz 25A ma caly czas to zasilanie przełacznika wielofunkcyjnego

#11 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 luty 2015 - 22:01

Sprawdzę , ale stacyjka nie ma chyba związku z brakiem licznika (po otwarciu drzwi) , oświetlenia kabiny i zamka z pilota...

Dziś pojechałem na wieś bez zegarów (prędkościomierz widziałem w telefonie :)  ) . Kilka razy zegary włączyły się na chwilę ( raz , żeby poinformować mnie, w swej łaskawości , że za chwilę zbraknie paliwa )

 

PS. Sprawdziłem - ze stacyjką napięcie pojawia się na wszystkich (poza 19 i 20) , a na 13 jest jednak cały czas.


Użytkownik Dazbi edytował ten post 28 luty 2015 - 22:42


#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 08:02

Zasilanie na zegary idzie wielosekcyjnie , cześć jest podawana z zasilania głwnego a cześć przez stacyjkę , podobnie jest z zasilaniem sekcji centralnego zamka - oświetlenie kabiny jest sterowane z licznika .Z tego opisujesz zanika głowne zasilanie - ale sprawdza sie zawsze wszytkie dochodzace do danego modułu.

#13 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 09:34

Czyli , gdzie konkretnie szukać złego styku - gdzie jest ten "moduł" ?



#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 10:08

Dostałeś juz odpowiedz wczesniej ? - nie czytasz dwie kostki pod bezpiecznikami w kabinie , trzeba zanurkować i od dołu je zobaczysz ale wczesniej sprawdz bezpieczniki pod maska przy kielichu

pod maska interesuje nas bezpiecznik nr 18 20A i z niego idzie zasilanie do kabiny na bezpiecznik nr 13 połączenie jest realizowane za pomocą kostek pod skrzynką bezpieczników .

#15 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 10:56

Jestem inżynierem i na co dzień projektuję elektronikę do wykrywania gazów, ale gdzie jankesi poutykali sterowania w PT'ku (?) ... Na "13" napięcie jest - wygląda mi na to , że winny jest jakiś zimny lut w sterowniku, a sterownik jest pewnie gdzieś w "podszybiu" , za obudową deski (?)


Użytkownik Dazbi edytował ten post 01 marzec 2015 - 11:05


#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 12:07

Nie , nie - sterownik oświetlenia jest w liczniku , centralnego i alarmu na podszybiu i nie bedzie za to odpowiadał zimny lut .Liczniki w tym aucie padają to normalana usterka jak i vw czy oplu

Załączone pliki

  • Załączony plik  image.jpg   115,38 KB   5 Ilość pobrań
  • Załączony plik  image.jpg   104,48 KB   4 Ilość pobrań

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 marzec 2015 - 12:09


#17 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 12:26

Czyli, lampa na suficie i otwieranie z pilota też jest sterowane z panelu "instrument cluster" ?

Trudno, będę jeździł ze wskaźnikami temperatur, obrotów i prędkości w telefonie (OBD II + BT) bo nie mam czasu rozbabrać całej deski...

Niestety w "Torque" nie mam wskazania poziomu paliwa (no data) .

 

PS. Czy modele i roczniki tego "panelu licznika" są w jakimś zakresie zamienne ?


Użytkownik Dazbi edytował ten post 01 marzec 2015 - 12:31


#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 12:50

Nie i znowu nie ..... Zbyszek , oświetlenie kabinowe , ściemiacz i wszystkie parametry zegary itp. są sterowane z licznika , centralny zamek i alarm jest w tym drugim module zawartym na podszybiu ............ kużwa chopie skoro siadają ci oba to znaczy że problem jest w zasilaniu obu tych modułów a są one zasilane z bezpiecznika nr 18 pod maską i musisz prześledić gdzie ci ginie pąd - jedyne miejsce gdzie jest zwora to dwie kostki nad nogami kierowcy i tam bedzie problem , musisz tylko sprawdzic czy w momencie problemów masz prąd na bezpieczniku nr 13 w kabinie

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 marzec 2015 - 12:53


#19 Dazbi

Dazbi

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 21
  • Dołączył:  12 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Zbyszek
  • Skąd::Warszawa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 17:50

No i to był dobry trop - po wypięciu i wpięciu lewej wtyczki światło i licznik się pojawiły .

Czy to może być tylko zaśniedziały styk , słaba sprężystość materiału złącz, czy słabe połączenie z przewodem ?

Potraktować "kontaktem", czy wyciągnąć całe złącze i dociskać oprawki na kablach ?


Użytkownik Dazbi edytował ten post 01 marzec 2015 - 17:54


#20 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 marzec 2015 - 17:55

No ..... kużwa w końcu posłuchałeś , w tych kostkach zbiera sie wilgoć z obuwia , wyczyść kontaktem i złóż ponownie z dodatkiem wazeliny technicznej





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych