Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Dziwne drgania???


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
34 odpowiedzi w tym temacie

#1 renia35

renia35

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 164
  • Dołączył:  27 gru 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Touring
  • Imię:Renata

Napisano 15 maj 2009 - 18:34

Hej mam pytanko czy ktoś może poradzi mi co się dzieje, jadąc po rondzie lub po łuku drogi z prędkością ok 50km/h i więcej zaczyna coś drżeć, stukać w przednim kole w zawieszeniu. Tak jakby jechała po karbowanej asfalcie. Mam nowe tuleje na wahaczach, zbieżność wyszła idealnie, koła wyważone, opony równo zużywane. W niektórych momentach drży cała podłoga, co to może być. Ma ktoś jakiś pomysł ?

#2 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maj 2009 - 19:45

Sprawdź dokręcenie kół, Pozdrawiam i proszę więcej szczegółów.

#3 renia35

renia35

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 164
  • Dołączył:  27 gru 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Touring
  • Imię:Renata

Napisano 16 maj 2009 - 18:53

Koła dokręcone kluczem dynamometrycznym. Łożyska też nie huczą jak się podniesie auto i kołem pokęci, sprawdzali na diagnostyce. Jest to możliwe, żeby to była wada opon, choć przekładane były już z przodu na tył i nic. A z tego co mechanicy mówili to raczej nie przeguby bo i o tym pomyślałam. I co dalej.....?

#4 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 maj 2009 - 18:59

Jest to możliwe, żeby to była wada opon

renia to jest możliwe, po wymianie opon z zimowych na letnie (razem z felgami) po wewnętrzej stronie, tył, opon zimowych były normalne balony.
Wiem gdzie szukac winnego
Sprawdź ten "detal"

#5 Bezimienny Gość.ADAMFAZA_*

Bezimienny Gość.ADAMFAZA_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 maj 2009 - 11:01

Poduska silnika :chory

#6 renia35

renia35

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 164
  • Dołączył:  27 gru 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Touring
  • Imię:Renata

Napisano 17 maj 2009 - 11:07

ADAMFAZA dałeś mi teraz do myślenia, faktycznie o tym nie pomyślałam. Chyba pojadę do Krakowa do serwisu.

#7 Bezimienny Gość.Garfild_*

Bezimienny Gość.Garfild_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 maj 2009 - 22:07

jak te drgania pojawiają sie w podłodze a nie na kole kierownicy i przy dodaniu gazu sie nasilają a po ujęciu spadają to jest półoś napędowa.Alb o nie nasmarowana albo szczelona.Miałem takie drgania i to sie okazało.

#8 Bezimienny Gość.ADAMFAZA_*

Bezimienny Gość.ADAMFAZA_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 maj 2009 - 08:04

Witam.Ja u siebie zauwazylem ze po jakiejkolwiek robocie przy kole(wtedy kiedy kolo jest zdejmowane)po jakis 100 km kolo sie uklada i wtedy sie luzuje i zaczyna stukac,wazne jest sprawdzenie dokrecenia kola po kazdej wizycie w warzstacie.Apropo poduszki to jesli jest wyrobiona ktoras z poduszek to uklad napedowy (silnik i skrzynia) przewaznie przy przyspieszaniu ustawia sie ciut w innym polozeniu jak powinien i wtedy polos pracuje nadwyrezona.pozdrawiam :piwo

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2009 - 20:26

renia35, A po czym to się pojawiło, czy było od początku? Możliwe jednak że to wewnętrzny przegub prawej półosi, ale opony też do sprawdzenia. To że łożysko nie stuka i nie huczy na podnośniku niczego nie dowodzi. łożyska robią to tylko pod obciążeniem. Niestety w celu dalszej diagnostyki musiałbym w tym przypadku pojechać samochodem, a to chyba niemożliwe, chyba że wybierasz się do Szczecina. Najpierw jeśli po zamianie kół tył na przód dalej będziesz to słyszała z tej samej strony proponuję niestety na ślepo wymienić łożysko w prawym przednim kole. Jak nie pomorze, to zostaje półoś. Pozdrawiam

[ Dodano: 2009-05-20, 21:29 ]
renia35, Oczywiście jeśli wybierasz się na Pomorze, to może pomoże to apropo ortografa powyżej. Niestety nie kontroluję ortografii na kompie, to taka nowa choroba. Pozdrawiam i przepraszam.

#10 renia35

renia35

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 164
  • Dołączył:  27 gru 2008
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 Touring
  • Imię:Renata

Napisano 21 maj 2009 - 17:25

maxym72, przełożyłam przód na tył i dalej to samo. Znalazłam serwis w Tychach co specjalizuje się w amerykańcach, umówiłam się na przyszły tydzień. Jak coś zdiagnozuje to dam znać co to było, dzięki za pomoc:)

[ Dodano: 2009-05-28, 17:32 ]
maxym72, hej już wiem co mojemu pitkowi dolega pan z serwisu stwierdził że naderwana jest górna poduszka silnika, opony robią swój hałas. Poprzedni mechanik nie zauważył że wybita jest końcówka drążka. Źle był założony klocek hamulcowy i pokrzywione są tarcze hamulcowe. Teraz czekam na części i mam nadzieje że nic innego nie wyskoczy :pa

#11 sebo73

sebo73

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 93
  • Dołączył:  07 maj 2011
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 10:51

Podłącze się pod temat drgań. Pojawiają się w podłodze od strony kierowcy (tak mi się bynajmniej wydaje), przy obrotach 2,5-3 tys/min, drgania pojawiają się dopiero przy 4 i 5 biegu, niezależnie czy przyspieszam czy zwalniam w tym zakresie obrotów. Jeżeli jadę po nierównościach to w zależności od pracy zawieszenia drgania na chwile znikają, jeśli jadę po prostej nawierzchni odczuwalne są za każdym razem. Drgań powyżej tego zakresu obrotów, jak i poniżej nie ma. Podczas jazdy auto nie ściąga. Dźwięk tych drgań jest podobny jak by dwie części metalowe stykały się o siebie. Mama nadzieję że w miarę dokładnie opisałem objawy. Ktoś z was spotkał się już z tym? Proszę o pomoc :torba.

[ Dodano: 2011-07-23, 12:19 ]
ps. nie wiem czy to ważne ale objawy pojawiły się po wymianie wahaczy kół przednich na nowe, w między czasie była wymiana łożyska koła prawego przód. Po tym była robiona pełna geometria zawieszenia.

#12 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 12:26

Czy koło nie ma luzów, czy się nie grzeje, czy mechanik dokręcał piastę (łożysko) kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą?
Powinne być dokręcone z siłą 244Nm

#13 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 23 lipiec 2011 - 13:28

sebo73 - zobacz czy nie masz oberwanej osłony termicznej nad katalizatorem, lub lużnego układu wydechowego ,popatrz też pod akumulator tam jest poduszka skrzyni może się wyrobiła.
Przy około 2,5 obrotów silnik 2 l wpada w najwieksze wibracje, silnik 2,4 l zastosowano wałki balansowe w celu ograniczenia wibracji silnika i nie tylko z tego powodu.

#14 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 14:24

Trudno powiedzieć, ale sprawdziłbym metalowe osłony tarcz hamulcowych, trzebaby wejść pod auto i postukać w nie. Może któraś pęknięta? A może postukać w katalizator? Może termiczna osłona wydechu gdzieś leży na tłumiku? A może3 blacha osłaniająca kolektor wydechowy? Możliwości od cholery - trzeba szukać. Pozdrawiam

#15 sebo73

sebo73

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 93
  • Dołączył:  07 maj 2011
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 21:52

Czy koło nie ma luzów, czy się nie grzeje, czy mechanik dokręcał piastę (łożysko) kluczem dynamometrycznym z odpowiednią siłą?
Powinne być dokręcone z siłą 244Nm


Luzów brak, piasta dokręcona właściwie z odpowiednią siłą, koła się nie grzeją.

[ Dodano: 2011-07-23, 22:55 ]

sebo73 - zobacz czy nie masz oberwanej osłony termicznej nad katalizatorem, lub lużnego układu wydechowego ,popatrz też pod akumulator tam jest poduszka skrzyni może się wyrobiła.
Przy około 2,5 obrotów silnik 2 l wpada w najwieksze wibracje, silnik 2,4 l zastosowano wałki balansowe w celu ograniczenia wibracji silnika i nie tylko z tego powodu.


Osłona cała, układ wydechowy także wymieniony. Poduszek nie sprawdzałem, dzięki za sugestie, oblukam hmm

[ Dodano: 2011-07-23, 23:06 ]

Trudno powiedzieć, ale sprawdziłbym metalowe osłony tarcz hamulcowych, trzebaby wejść pod auto i postukać w nie. Może któraś pęknięta? A może postukać w katalizator? Może termiczna osłona wydechu gdzieś leży na tłumiku? A może3 blacha osłaniająca kolektor wydechowy? Możliwości od cholery - trzeba szukać. Pozdrawiam


Osłony do sprawdzenia - są trochę podrdzewiałe. Katalizator przy wymianie wydawał się ok, tak samo osłony wydechu. Zauważyłem, że przegub od strony kierowcy był wymieniany, nie wiem czy to ważne. Może montaż poduszki dolnej od strony pasażera, po wymianie wahacza, może mieć jakiś wpływ hmm


Dzięki wszystkim za sugestie, jak tylko sprawdzę dam znać co i jak. :kawka

#16 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 23 lipiec 2011 - 22:22

sprawdz jeszcze mechanizm który przełancza biegi na skrzyni bo napisałeś że na 4i5 biegu to słychać.

#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 22:39

A oliwa w skrzyni obecna?

#18 sebo73

sebo73

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 93
  • Dołączył:  07 maj 2011
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:Sebastian
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 lipiec 2011 - 22:54

sprawdz jeszcze mechanizm który przełancza biegi na skrzyni bo napisałeś że na 4i5 biegu to słychać.


Ok, sprawdzę, możliwości coraz więcej :kawka

[ Dodano: 2011-07-23, 23:59 ]

A oliwa w skrzyni obecna?


Oliwa jest, na wszelki wypadek, po zakupie auta też została wymieniona, i okazało się że to słuszna decyzja, bo kolor starej nie był właściwy. Weszło 2,8l ATF+4, czerwonej, o specyficznym zapachu (żeby nie powiedzieć smrodzie) oliwy.

pozdrawiam, sebo73

#19 zapasnik

zapasnik

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 35
  • Dołączył:  04 maj 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:pawel

Napisano 05 kwiecień 2014 - 23:12

Witam
Panowie mam problem od jakiegoś czasu kierownica przy prędkości od 90 km zaczyna dostawać drgań
Myślałem że to koła nie wyważone ale wywazalem 2 razy i dalej mam ten sam problem
Założyłem 2 nowe opony na przód i dalej to samo
Wyczytałem ze mogą być tarcze krzywe
Proszę o pomoc i pozdrawiam

#20 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8214
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2014 - 02:02

Wyczytałem ze mogą być tarcze krzywe

.. TU szukaj przyczyny :cwaniak :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych