Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja - problem.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
37 odpowiedzi w tym temacie

#21 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpnia 2015 - 16:51

u mnie podobny problem z nieszczelnością - po załadowaniu kontrastu nie widać żadnych wycieków w części silnikowej. Czy to oznacza podobną akcję jak u Zdzisława?

Ale od początku: podjechałem do serwisu we wtorek by nabić klimę - przy podłączeniu maszyny wyszedł błąd nieszczelności, gazu było zero. Odkąd kupiłem pitka (w zeszłym roku) z klimy nie korzystałem, więc trudno mi stwierdzić czy wcześniej działała (sprzedający twierdził, że tak, tylko, że jest pusta). Tak więc w serwisie majster powiedział, że wbijemy kontrast + 200g i zobaczymy, co się będzie działo. W drodze do domu klima nie zaczęła chłodzić a samochód jakoś dziwnie się zachowywał - cyklicznie jakby coś przedmuchiwało, spowalniało, tracił moc - wiem, że przy włączaniu klimy moc nieznacznie spada ale raczej jednokrotnie albo w jakimś odstępie czasu a tu było to cyklicznie co kilkanaście sekund z jakimś takim syknięciem. Następnego dnia nie było takich objawów podczas jazdy.

Pojawiłem się w serwisie ponownie w piątek - wtedy po oględzinach majster nie stwierdził pod maską żadnych nieszczelności, więc ściągnął kontrast i ponownie uruchomił proces napełniania. Niestety błąd wyskoczył ponownie :(

I teraz majster mówi, że mam odstawić auto i będziemy "szukać". Mam pewne obawy, co do tego szukania, więc może uda Wam się coś stwierdzić na ta chwilę, albo przynajmniej wskazać pole do dalszych prac.

Przy okazji ile wchodzi gazu do klimy? I czy jest jakaś inna możliwość zdiagnozowania nieszczelności? Czy żeby dostać się do nagrzewnicy trzeba wywalić całą deskę?



#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpnia 2015 - 17:37

Przecież to normalne ze klima chodzi cyklicznie w Pt - co kilka s sie włącza i wylancza
Czynnika ma być 595 g

Niech sprawdzi górna rurkę od chłodnicy idzie do kompresora , jest powyginana i pęka przy samym kompresorze pod gumowa osłona - trzeba sprawdzać z kanału .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 09 sierpnia 2015 - 17:40


#23 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpnia 2015 - 19:51

dzięki Andrzeju za odpowiedź :) Wiesz, dla Ciebie to wszystko normalne, dla mnie - laika - nie zawsze ;) Ale kto pyta nie błądzi. Pocieszające jest to, że pompa się załączała. A możliwe, żeby te 200g wyleciało podczas 1 dnia przez taką nieszczelną rurkę?

Pozdrawiam!



#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 sierpnia 2015 - 19:55

Jak najbardziej , ja tez to przerabiałem z ta rurka ( dwa razy ) raz spawana , drugi raz wymiana na używkę sprawna - jest tam ciasno i po zdarzeniach drogowych często jest delikatnie podcięta i obciera o tył kompresora doprowadzając z czasem do przetarcia .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 09 sierpnia 2015 - 19:56


#25 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 sierpnia 2015 - 13:37

Ja w dalszym ciągu walczę. Osoba która zaoferowała sprzedaż nowego - okazała się niesłowna. Znalazłem namiary na Warszawę i od 30 min. przesyłka w drodze. Ryzyko bo z demontażu rocznika 2007 lub 2008  wersja EU. W Poznaniu w serwisie koszt to ok 1600. Nie ma w magazynach, dostawa z USA. Tak przynajmniej twierdzą.



#26 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 sierpnia 2015 - 14:57

Ja w dalszym ciągu walczę. Osoba która zaoferowała sprzedaż nowego - okazała się niesłowna. Znalazłem namiary na Warszawę i od 30 min. przesyłka w drodze. Ryzyko bo z demontażu rocznika 2007 lub 2008  wersja EU. W Poznaniu w serwisie koszt to ok 1600. Nie ma w magazynach, dostawa z USA. Tak przynajmniej twierdzą.

 

powodzenia szyk60zt!

ja jutro przed południem zajeżdżam do serwisu... zobaczymy czy tym razem coś u mnie namierzą ;)


Użytkownik Jacek_B edytował ten post 11 sierpnia 2015 - 14:58


#27 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 19:42

dobra klima nabita, szczelna, sprawna ale nie do końca, wentylator przestał pracować na 1 biegu. już czasu zabrakło na jego naprawę,

obecnie już jestem w Łazach nad Bałtykiem. Składanie wnętrza z załadowaniem klimy dla czterech rąk zajęło 4 godz.



#28 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 19:46

Pozamieniaj pierwszy bieg z drugim i masz narazie z głowy do końca tego roku

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 sierpnia 2015 - 19:47


#29 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 19:51

zapomniałem dodać. To do soboty.


po powrocie to ogarniemy



#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 20:30

W sobotę ci zblokuje - będziesz jeździł bez ryzyka do czasu naprawy

#31 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 21:11

to u mnie sytuacja wygląda tak: sprawdziliśmy ponownie rurki na podnośniku - nie ma śladu kontrastu, jedyna oznaka to trochę tłusta rurka na samym dole na gumowym odcinku. Dla pewności robimy próbę azotem - pod 20bar nic nie wykazuje. Ładowanie na niskim ciśnieniu (1 zawór) potem na dwa zawory - wbite 710g (?). Klima nie startuje od razu - tak jakby kompresor się zawiesił. Rusza dopiero po przejechaniu kilku kilometrów - chłodzi super. Po kilku następnych kilometrach chłodzenie słabnie a spod auta rozprzestrzenia się jakby jakaś mgiełka...

Tak było wczoraj a dziś klima nie chłodzi :( Wspomniana rurka jeszcze bardziej tłusta - wyciek oleju? Nastąpiło rozszczelnienie?

Nie wiem już o co chodzi :( 



#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 21:31

A kto ci kazał wbić 710 gr jak do CRD idzie 595 gr , tam gdzie jest ta guma za kompresorem jest pęknięta rurka - nie dokładnie sprawdzacie

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 sierpnia 2015 - 21:39


#33 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 21:47

Andrzeju, pamiętam, że mówiłeś o tej ilości (595g) i wspomniałem o tym "specom" ale odpowiedzieli, że tak im komputer na maszynie wskazuje...

Czy dobrze rozumiem, że nawet próba azotem nie wykaże takiej nieszczelności rurki za kompresorem? 


Użytkownik Jacek_B edytował ten post 13 sierpnia 2015 - 21:55


#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 sierpnia 2015 - 23:27

W pierwszej fazie nie trzeba zwalić z rurki osłonę i dopiero zacznie bomblowac .

#35 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 sierpnia 2015 - 08:29

ok, a ew. wymiana to mniej więcej jaki koszt? czy trzeba demontować przód auta?

Poza tym gdy podjechałem jeszcze do innego serwisu (typowo robiącego wyłącznie klimy) to pracownik powiedział, że ciężko dostać te rurki do 2.2 a wymiana to już w ogóle tragedia, ręce poharatane itd.

 

Andrzej, to jak mi wytłumaczysz tę próbę azotem? Chyba, że dopiero po tym wysokim ciśnieniu układ się rozszczelnił...


Użytkownik Jacek_B edytował ten post 14 sierpnia 2015 - 09:38


#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 114
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 sierpnia 2015 - 10:14

Wymiana paskudna przód z chłodnicami do wyjęcia inaczej nie przyłożysz rurki w swoje miejsce .

#37 Jacek_B

Jacek_B

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 174
  • Dołączył:  06 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Palędzie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 sierpnia 2015 - 10:55

tak też podejrzewałem :( no to chyba sobie odpuszczam na ten moment... szkoda tylko było tego ładowania czynnika :( kilka stówek poszło się  :cenzura

dziękuję Ci za nieocenioną pomoc  :piwo



#38 szyk60zt

szyk60zt

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 290
  • Dołączył:  11 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Zdzisław
  • Skąd::Leszno Wlkp
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 sierpnia 2015 - 19:22

Ojojoj, Zdzichu faktycznie totalna demolka    Ciekawe ile zostanie Ci śrubek po poskładaniu tego wszystkiego z powrotem do kupy :huh:

No tak zostało kilka i tak 2-wie od panela środkowego, 4-ry od mocowania radia ( celowo pozostawione )  i 4-ry od bebechów których wykręcenie przy demolce graniczyło z cudem a wkręcenie być może w przypadku braku przedniej szyby. Wynik jak myślicie - przyzwoity.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych