
Wymiana rozrządu..
#41
Napisano 26 lipca 2017 - 10:34
#42
Napisano 26 lipca 2017 - 10:37
Profilowana wewnętrzna cześć montażu do łapy i większa średnica zewnętrzna rolki - łożysko nie wchodzi w rachubę montażu
Jeżeli tak to masz rację i doświadczenie, ja tylko u siebie w dwóch modelach to robiłem, w pitku nie.
#43
Bezimienny Gość.dragonds_*
Napisano 26 lipca 2017 - 20:07
, nic w tej kwestii?
Drogą zdrowego rozsądku w napinaczu PK wymieniłem tylko rolkę. Ta kompletna używka na Allegro kosztowała 300zł, a nowa w miejscu, którym znalazłem wyceniona na 2000zł , rolka nowa 50zł, więc tak musi zostać, wymieniam tylko rolkę.
Podam dla zainteresowanych obecne koszty wymiany rozrządu w PT Cruiserze 2.0 benzyna ( mój r. prod. 2001):
1. - komplet rozrządu - 2 rolki oryginał , pasek DAYCO wzmocniony , pompa wody NTY z uszczelkami: 300zł za cały komplet ( z Allegro)
2. - napinacz hydrauliczny - NAPINACZ PASKA WIELOKLINOWEGO NTY RNP-CH-004 250zł ( Allegro)
Robocizna z wstępnych uzgodnień 550 zł - warsztat we Wrocławiu, ul. Gajowicka 95. Jak się zamknie całkowicie dam znać po odbiorze auta w dniu jutrzejszym.
Dodatkowo:
-wymieniona rolka napinacza pasków osprzętu - 50 zł plus dwa paski osprzętu krótki ok 20 zł , długi ok 30zł
plus wymiana zerwanej poduszki prawej dolnej 200zł
- płyn chłodzący ( różowy) - 60zł
- olej i filtr oleju ok.100zł - półsyntetyk GM - sorki nie pamiętam dokładnie, bo zakupiłem wcześniej i nie mam paragonu
Całość z dodatkowymi "opcjami" wymienionych elementów to 1560zł .
Taniej będzie tylko w przypadku, jeśli ktoś zdecyduje się sam wykonać całą pracę. Dla średnio uzdolnionego mechanika 2-3(4) dni pracy ... .
Z dzisiejszą wiedzą ( mam warunki ku temu, choć zawodowo nie trudnię się mechaniką pojazdową) sam podjąłbym się tej wymiany.
To kwestia jak wspomniałem warunków i oczywiście wiedzy, której wcześniej o wymianie rozrządu w pitku nie miałem.
Mechanicy boją się naszych samochodów ( byłem w 2 warsztatach, zanim trafiłem z forum do tego we Wrocku) i mnie udzieliła się ta psychoza.... Teraz patrzę na to bez zrozumienia.
Ten rozrząd to jedyna rzecz , jaką dałem zrobić przy swoim aucie , a i tak nie do końca ufam cudzym rękom. Sorki, wcześniej miałem złe doświadczenia z mechanikami i odkąd mam możliwości techniczne, to, co potrafię, robię osobiście przy samochodzie. Po prostu wtedy naprawdę wiem, co mam.
Pozdrowienia dla wszystkich wypoczywających na wakacjach
Dzięki za sugestie.
Ostatni mój post wyszedł bez odświeżenia forum po powrocie od mechanika i Wasze wiadomości za które dziękuję, umknęły mojej uwadze.
Rolka - niby jakościowo dobra wg sprzedającego z polskim łożyskiem, jak zauważyłem, kosztowała 49 zł dokładnie.
By nie było, że się wymądrzam odnośnie wykonywania obsługi technicznej Pitiego. Często korzystałem z informacji szanownych Doktorów z forum, wykonując różne naprawy ( wentylator, wyłącznik zespolony, klimatyzacja, czujnik ciśnienia oleju w układzie wspomagania z diagnostyką komputerową w podstawie na module ELM do dziś kody czyta i kasuje, a to wystarczało do tej pory ...). Za te cenne informacje serdecznie dziękuję.
#44
Bezimienny Gość.dragonds_*
Napisano 26 lipca 2017 - 22:12
Zakładam, że 50 tys na tych zamiennikach zrobię ... NTY, teraz poczytałem to tajwańska robota, cóż w praniu wyjdzie, podzielę się opinią za jakiś czas, mam nadzieję , że pozytywną ...
Pocieszam się, że na zestaw rozrządu z pompą NTY dają 2 lata gwarancji
#45
Bezimienny Gość.dragonds_*
Napisano 27 lipca 2017 - 22:54
Witam ponownie-
Dziś odebrałem pitka z warsztatu. Wszystko jest w porządku. Chłopaki z Gajowickiej spisali się jak trzeba. Drobna wpadka z niedociśniętą wtyczką na sprężarce klimy, jednak na miejscu przy próbie auta szybko poprawione. Gdyby ktoś wymieniał z okolic Wrocławia, polecam ten warsztat.
#46
Bezimienny Gość.dragonds_*
Napisano 28 lipca 2017 - 01:57
Info dla Buncol 1985:
Zajrzyj na You Tube, jest kilka ciekawych filmików odnośnie wymiany rozrządu w PT. To przykładowe:
ten jest z 2.4 benz, ale dokładny w opisie czynności:
Aby dojść do wszystkich elementów- jeśli nie wyciągasz silnika, to
niektórzy demontują przedni zderzak i lampę przednią prawą, niektórzy demontują rurki klimy ( trochę kłopotliwe, ale ... , też poszerza dostęp, no i jeśli nie wyciągamy silnika, po demontażu prawej dolnej poduchy silnika , aby mieć dojście do poszczególnych elementów rozrządu, należy po uprzednim podparciu silnika na lewarku hydraulicznym opuszczać go po trochę raz na dół , to do góry, by zrobić dostęp do poszczególnych wałków i kół.
Pozdrawiam
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana rozrządu 2,0 rok 2002![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mac PiT_* |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówek![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
![]()
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mamrot_* |
|
![]()
|
|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?![]() |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych