Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd P0141


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 19:05

Witam,

Po zakupie Pitka miałem błąd P0038 (obwód grzałki drugiej sondy).

Dzisiaj wymieniłem sondę i pojawił się P0141 (również związane z obwodem grzałki).

Co może być przyczyna błędu - kablologia?

 

 



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 20:40

Przecież obydwa błędy dotyczą całkowicie innych symptomów awari sondy ?

Załączone pliki



#3 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 21:07

Andrzeju,

Na razie brałem na logikę - skoro obydwa błędy dotyczą obwodu grzałki (na różnych sondach) pojawiło się podejrzenie uszkodzenie/złego styku na kablach.

Gdzie w takim razie należy szukać źródła problemu?

Przejechałem na tej sondzie raptem 100m (z kanału sąsiada do domu) - może maszynę trzeba kilkanaście kilometrów przegonić.



#4 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:15

Pierwszy blad dotyczy usterki grzałki sondy lub instalacji do zasilania grzałki i od tego trzeba było zacząć : posprawdzać przejścia od sondy do sterownika i sama grzałkę .
Drugi blad dotyczy wydajności grzałki sondy : komputer monitoruje przyrost temperatury w czasie i jesli odbiega od normy wyrzuci to jako blad - co do drugiego błędu wystarczy ze grzałka nie będzie dedykowana do chryslera ( uniwersalna ) nie zmieści sie w parametrach i tez będziesz miał ten blad a sonda może być sprawna .

#5 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 maja 2016 - 21:30

To jest sonda NGK będąca na liście sond do modelu 2.4 w sklepie internetowym (z pasującą wtyczką).

 

Czy błędem P0141 należy się przejmować (ma istotny wpływ pracę silnika) i trzeba zakupić inną sondę, czy błąd ten można mówiąc kolokwialnie olać?



#6 Voltek

Voltek

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 087
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:38

Przepraszam podepne się z tematem odnośnie sondy. Andrzeju tez mam problem u mnie błąd p0140. W zeszłym roku sonda wymieniona została na uzywke i było ok a tu masz znów błąd. Mam pytanie czy jazda wskazana z tym błędem na zlot bo nie wiem czy jutro uda mi się go rozwiązać. Pozdrawiam

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:41

To ze sklep ja wystawia absolutnie nie znaczy ze będzie ona dobrze współpracowała w chryslerze : oryginalnie jest Mopar 56029049AA a NgK jest najtańszym z dostępnych zamienników .

Przepraszam podepne się z tematem odnośnie sondy. Andrzeju tez mam problem u mnie błąd p0140. W zeszłym roku sonda wymieniona została na uzywke i było ok a tu masz znów błąd. Mam pytanie czy jazda wskazana z tym błędem na zlot bo nie wiem czy jutro uda mi się go rozwiązać. Pozdrawiam


Nic sie nie stanie mozesz spokojnie przyjechać - blad ci wykasuje na spocie komputerem .

#8 Voltek

Voltek

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 087
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:48

Rozumiem ale to nie rozwiąże chyba problemu. Nie wiem co mogło się wydarzyć? Naczytalem się że może być nawet pekniety kolektor wydechowy ponoć bolączką 1.6, a może się skończyć tylko słabym stykiem w kostce lub znów wymianą sondy. Chyba ze jestem w błędzie.

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:52

Słaby styk w 1,6 odpada to duzo bardziej rozbudowany sterownik jak w 2,0 i 2,4 - raczej bym obstawiał zabity katalizator lub pęknięty kolektor wydechowy .

Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 maja 2016 - 21:52


#10 Voltek

Voltek

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 087
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 21:57

No to teraz mnie pocieszyłeś. Jutro muszę to wyjaśnić jeżeli się potwierdzi to raczej z podróży chyba nici. Gdzie dostanę nowy kolektor lub kata do soboty?

#11 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 22:32

Anie jedno ani drugie nie przeszkadza w dotarciu na spot - nie przesadzaj , nic nie popsujesz a sporo może sie wyjaśnić

#12 Voltek

Voltek

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 087
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 maja 2016 - 23:22

Andrzeju dziękuję za wyjaśnienia. Skoro nie ma obaw, przemyśle i jutro podejmę decyzję. Pozdrawiam

Użytkownik Voltek edytował ten post 04 maja 2016 - 23:23


#13 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 maja 2016 - 00:09

Po zakupie Pitka miałem błąd P0038 (obwód grzałki drugiej sondy). Dzisiaj wymieniłem sondę i pojawił się P0141 (również związane z obwodem grzałki). Co może być przyczyna błędu - kablologia?

 

Sprawdzałeś może omomierzem oporność grzałki tak w starej jak i nowej  (grzałka to dwa jednakowe kolory, chyba białe)



#14 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 maja 2016 - 21:41

Andrzeju, czy jesteś pewien że do tego modelu: 2,4 A Touring 2003 powinna być sonda 56029049AA.

Według danych na stronie factorymoparparts takie sondy są do modelu z 2010 roku.

Dla mojego rocznika według strony powinna być sonda: 5033200AA

 

Niestety stara sonda to też był zamiennik NGK i jest kompletnie martwa (brak przejścia pomiędzy białymi, brak przejścia szary do masy - przy badaniu samej sondy ohmomierzem).

 

Silnik wkręca się do 3500 obrotów - powyżej stęka.

Sondy NGK mam w Scorpio 2,3 A i Alfa 145 Quadrifoglio i do tej pory nie miałem z nimi problemu (profilaktycznie wymieniam po 100000km).

Podłączę na próbę jeszcze jakąś starą uniwersalną - jeśli objaw będzie podobny to czy winowajcą może być katalizator?



#15 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 maja 2016 - 22:14

Sprawdzałeś może omomierzem oporność grzałki tak w starej jak i nowej  (grzałka to dwa jednakowe kolory, chyba białe)

 

Tak, sprawdzałem na starej - brak przejścia - tak jak w poście powyżej.

W nowej nie sprawdzałem, potrzeba dostępu do kanału a tego od ręki nie załatwię :( 



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 113
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2016 - 22:37

Tak jak ci podałem

#17 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 maja 2016 - 00:46

Niestety stara sonda to też był zamiennik NGK i jest kompletnie martwa (brak przejścia pomiędzy białymi, brak przejścia szary do masy - przy badaniu samej sondy ohmomierzem).

 

Oporność grzałki to od ok 6,5 do 15 ohm,  pomiędzy szarym a czarnym omomierz pokaże Ci przerwę, mierzysz oczywiście przy odłączonej sondzie.

 

 Zmierz również napięcie na grzałce (12V), najlepiej zaraz po uruchomieniu silnika, bo jak będzie dobrze nagrzany to napięcia może już nie być, przy okazji przeczyść styki, a jak silnik będzie nagrzany to napięcie pomiędzy szarym(sygnał) a czarnym (masa) powinno oscylować w zakresie  0-1V, oczywiście przy podłączonej sondzie.

 

 

 

Andrzeju, czy jesteś pewien że do tego modelu: 2,4 A Touring 2003 powinna być sonda 56029049AA.

 

W moim druga to 56029049AA a pierwsza  56029050AA.


Użytkownik mittek edytował ten post 06 maja 2016 - 00:48


#18 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 06 maja 2016 - 21:24

OK.

Dzięki za informacje.

Dzisiaj sprawdziłem ScanMasterem, że druga sonda podaje stały odczyt na poziomie 0,5 volta więc na pewno coś jest nie tak.

Jutro sprawdzę dokładnie kable i styki, załatwię jakąś sondę na zmianę i sprawdzę wartości napięcia oraz oporność  obwodu grzałki.

 

Ze znalezieniem właściwego kodu sondy do modelu 2.4 z 2003 roku mieli problem także w sklepie internetowym - mieli dane do modeli z 2004 i dalej, 2002 i wcześniej lecz nie do modelu z 2003 roku.

Zakładam więc, że do 2003 pasować będą: druga 56029049AA a pierwsza  56029050AA.



#19 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 maja 2016 - 22:22

W moim druga to 56029049AA a pierwsza 56029050AA.

 

to akurat jest w modelu 2006, nie wiem czy we wcześniejszych były takie same czy inne.

 

Ale przecież Tobie nie wyskakuje inny błąd, który by świadczył o złym składzie mieszanki.

A co z pomiarem napięcia na grzałce sondy i ew. opornością

 

Dzisiaj sprawdziłem ScanMasterem, że druga sonda podaje stały odczyt na poziomie 0,5 volta więc na pewno coś jest nie tak.

 

Też kiedyś przerabiałem te odczyty  2 sondy, i uważam że jeżeli katalizator jest sprawny to napięcie na 2 sondzie nie będzie tak bardzo oscylować w zakresie 0-1V więc może to być na poziomie  0,5V.



#20 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 maja 2016 - 20:05

Jestem po kilku pomiarach więc po kolei.

Auto kupiłem 2 tygodnie temu i jestem prawie pewien, że wkręcałem na obroty powyżej 3500 - jest w automacie więc w czasie jazdy próbnej zachowywało się w miarę dynamicznie, aczkolwiek po wciśnięciu pedału w podłogę przyśpieszenie nie powalało (słabiej niż w moim scorpio 2,3 też automat). 

Od początku Pitek miał błąd P0038 i P0440- na starej sondzie.

W chwili obecnej nie wchodzi na obroty powyżej 3500 - 3600.

Założyłem 2 różne sondy (w katalizatorze) NGK i za każdym razem jest błąd P0141 oraz oczywiście P0440.

Dzisiaj odłączyłem sondę z katalizatora całkowicie (na wtyczce) i to nic się nie zmieniło - silnik dochodzi jedynie do 3500-3600.

 

Stara sonda miała uszkodzony obwód grzałki i dlatego podawało P0038 (przerwa w obwodzie grzałki na sondzie).

Wykonane dzisiaj pomiary na pracującym silniku i odłączonej sondzie - na żyłach idących ze sterownika (mierząc bezpośrednio na wtyczce):

- obwód grzałki 7V - i cały czas tak się utrzymywało (od odpalenia przez około 2-3 minuty)

- czarny-szary - około 0,85V (z bardzo małymi zmianami)

 

Po wymianie na nową sondę NGK (oraz na kolejną dla weryfikacji) w programie diagnostycznym było w zasadzie stałe napięcie w przedziale 0,4 - 0,6V (w zależności od obrotów). Na wolny obrotach było w okolicach 0,6V

 

Pytania:

Czy druga sonda w sprawnym układzie powinna również podawać naprzemiennie wartości z przedziału 0,2 - 0,8V?

Co może być powodem, że silnik nie wkręca się powyżej 3500 obrotów?

Jak sprawdzić kable od sondy do sterownika - które piny w której wtyczce sterownika?

Czy podane wartości napięcia na żyłach idących ze sterownika są poprawne?

Prośba o pomoc - auto od zakupu w zasadzie stoi i cieszy.......oczy jak  na razie tylko....







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych