Witam,
Po zakupie Pitka miałem błąd P0038 (obwód grzałki drugiej sondy).
Dzisiaj wymieniłem sondę i pojawił się P0141 (również związane z obwodem grzałki).
Co może być przyczyna błędu - kablologia?
Napisano 04 maja 2016 - 19:05
Witam,
Po zakupie Pitka miałem błąd P0038 (obwód grzałki drugiej sondy).
Dzisiaj wymieniłem sondę i pojawił się P0141 (również związane z obwodem grzałki).
Co może być przyczyna błędu - kablologia?
Napisano 04 maja 2016 - 20:40
Napisano 04 maja 2016 - 21:07
Andrzeju,
Na razie brałem na logikę - skoro obydwa błędy dotyczą obwodu grzałki (na różnych sondach) pojawiło się podejrzenie uszkodzenie/złego styku na kablach.
Gdzie w takim razie należy szukać źródła problemu?
Przejechałem na tej sondzie raptem 100m (z kanału sąsiada do domu) - może maszynę trzeba kilkanaście kilometrów przegonić.
Napisano 04 maja 2016 - 21:15
Napisano 04 maja 2016 - 21:30
To jest sonda NGK będąca na liście sond do modelu 2.4 w sklepie internetowym (z pasującą wtyczką).
Czy błędem P0141 należy się przejmować (ma istotny wpływ pracę silnika) i trzeba zakupić inną sondę, czy błąd ten można mówiąc kolokwialnie olać?
Napisano 04 maja 2016 - 21:38
Napisano 04 maja 2016 - 21:41
Przepraszam podepne się z tematem odnośnie sondy. Andrzeju tez mam problem u mnie błąd p0140. W zeszłym roku sonda wymieniona została na uzywke i było ok a tu masz znów błąd. Mam pytanie czy jazda wskazana z tym błędem na zlot bo nie wiem czy jutro uda mi się go rozwiązać. Pozdrawiam
Napisano 04 maja 2016 - 21:48
Napisano 04 maja 2016 - 21:52
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 04 maja 2016 - 21:52
Napisano 04 maja 2016 - 21:57
Napisano 04 maja 2016 - 22:32
Napisano 04 maja 2016 - 23:22
Użytkownik Voltek edytował ten post 04 maja 2016 - 23:23
Napisano 05 maja 2016 - 00:09
Po zakupie Pitka miałem błąd P0038 (obwód grzałki drugiej sondy). Dzisiaj wymieniłem sondę i pojawił się P0141 (również związane z obwodem grzałki). Co może być przyczyna błędu - kablologia?
Sprawdzałeś może omomierzem oporność grzałki tak w starej jak i nowej (grzałka to dwa jednakowe kolory, chyba białe)
Napisano 05 maja 2016 - 21:41
Andrzeju, czy jesteś pewien że do tego modelu: 2,4 A Touring 2003 powinna być sonda 56029049AA.
Według danych na stronie factorymoparparts takie sondy są do modelu z 2010 roku.
Dla mojego rocznika według strony powinna być sonda: 5033200AA
Niestety stara sonda to też był zamiennik NGK i jest kompletnie martwa (brak przejścia pomiędzy białymi, brak przejścia szary do masy - przy badaniu samej sondy ohmomierzem).
Silnik wkręca się do 3500 obrotów - powyżej stęka.
Sondy NGK mam w Scorpio 2,3 A i Alfa 145 Quadrifoglio i do tej pory nie miałem z nimi problemu (profilaktycznie wymieniam po 100000km).
Podłączę na próbę jeszcze jakąś starą uniwersalną - jeśli objaw będzie podobny to czy winowajcą może być katalizator?
Napisano 05 maja 2016 - 22:14
Sprawdzałeś może omomierzem oporność grzałki tak w starej jak i nowej (grzałka to dwa jednakowe kolory, chyba białe)
Tak, sprawdzałem na starej - brak przejścia - tak jak w poście powyżej.
W nowej nie sprawdzałem, potrzeba dostępu do kanału a tego od ręki nie załatwię
Napisano 05 maja 2016 - 22:37
Napisano 06 maja 2016 - 00:46
Niestety stara sonda to też był zamiennik NGK i jest kompletnie martwa (brak przejścia pomiędzy białymi, brak przejścia szary do masy - przy badaniu samej sondy ohmomierzem).
Oporność grzałki to od ok 6,5 do 15 ohm, pomiędzy szarym a czarnym omomierz pokaże Ci przerwę, mierzysz oczywiście przy odłączonej sondzie.
Zmierz również napięcie na grzałce (12V), najlepiej zaraz po uruchomieniu silnika, bo jak będzie dobrze nagrzany to napięcia może już nie być, przy okazji przeczyść styki, a jak silnik będzie nagrzany to napięcie pomiędzy szarym(sygnał) a czarnym (masa) powinno oscylować w zakresie 0-1V, oczywiście przy podłączonej sondzie.
Andrzeju, czy jesteś pewien że do tego modelu: 2,4 A Touring 2003 powinna być sonda 56029049AA.
W moim druga to 56029049AA a pierwsza 56029050AA.
Użytkownik mittek edytował ten post 06 maja 2016 - 00:48
Napisano 06 maja 2016 - 21:24
OK.
Dzięki za informacje.
Dzisiaj sprawdziłem ScanMasterem, że druga sonda podaje stały odczyt na poziomie 0,5 volta więc na pewno coś jest nie tak.
Jutro sprawdzę dokładnie kable i styki, załatwię jakąś sondę na zmianę i sprawdzę wartości napięcia oraz oporność obwodu grzałki.
Ze znalezieniem właściwego kodu sondy do modelu 2.4 z 2003 roku mieli problem także w sklepie internetowym - mieli dane do modeli z 2004 i dalej, 2002 i wcześniej lecz nie do modelu z 2003 roku.
Zakładam więc, że do 2003 pasować będą: druga 56029049AA a pierwsza 56029050AA.
Napisano 06 maja 2016 - 22:22
W moim druga to 56029049AA a pierwsza 56029050AA.
to akurat jest w modelu 2006, nie wiem czy we wcześniejszych były takie same czy inne.
Ale przecież Tobie nie wyskakuje inny błąd, który by świadczył o złym składzie mieszanki.
A co z pomiarem napięcia na grzałce sondy i ew. opornością
Dzisiaj sprawdziłem ScanMasterem, że druga sonda podaje stały odczyt na poziomie 0,5 volta więc na pewno coś jest nie tak.
Też kiedyś przerabiałem te odczyty 2 sondy, i uważam że jeżeli katalizator jest sprawny to napięcie na 2 sondzie nie będzie tak bardzo oscylować w zakresie 0-1V więc może to być na poziomie 0,5V.
Napisano 07 maja 2016 - 20:05
Jestem po kilku pomiarach więc po kolei.
Auto kupiłem 2 tygodnie temu i jestem prawie pewien, że wkręcałem na obroty powyżej 3500 - jest w automacie więc w czasie jazdy próbnej zachowywało się w miarę dynamicznie, aczkolwiek po wciśnięciu pedału w podłogę przyśpieszenie nie powalało (słabiej niż w moim scorpio 2,3 też automat).
Od początku Pitek miał błąd P0038 i P0440- na starej sondzie.
W chwili obecnej nie wchodzi na obroty powyżej 3500 - 3600.
Założyłem 2 różne sondy (w katalizatorze) NGK i za każdym razem jest błąd P0141 oraz oczywiście P0440.
Dzisiaj odłączyłem sondę z katalizatora całkowicie (na wtyczce) i to nic się nie zmieniło - silnik dochodzi jedynie do 3500-3600.
Stara sonda miała uszkodzony obwód grzałki i dlatego podawało P0038 (przerwa w obwodzie grzałki na sondzie).
Wykonane dzisiaj pomiary na pracującym silniku i odłączonej sondzie - na żyłach idących ze sterownika (mierząc bezpośrednio na wtyczce):
- obwód grzałki 7V - i cały czas tak się utrzymywało (od odpalenia przez około 2-3 minuty)
- czarny-szary - około 0,85V (z bardzo małymi zmianami)
Po wymianie na nową sondę NGK (oraz na kolejną dla weryfikacji) w programie diagnostycznym było w zasadzie stałe napięcie w przedziale 0,4 - 0,6V (w zależności od obrotów). Na wolny obrotach było w okolicach 0,6V
Pytania:
Czy druga sonda w sprawnym układzie powinna również podawać naprzemiennie wartości z przedziału 0,2 - 0,8V?
Co może być powodem, że silnik nie wkręca się powyżej 3500 obrotów?
Jak sprawdzić kable od sondy do sterownika - które piny w której wtyczce sterownika?
Czy podane wartości napięcia na żyłach idących ze sterownika są poprawne?
Prośba o pomoc - auto od zakupu w zasadzie stoi i cieszy.......oczy jak na razie tylko....
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Błąd ładowania alternatora P 063A |
Techniczny podstawowy | airgaston |
|
![]()
|
|
Błąd 0106 i 1684 |
Techniczny podstawowy | Ya71 |
|
![]()
|
|
Błąd licznika i problemy z gaśnięciem auta |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.pgrzelka_* |
|
![]()
|
|
prędkościomierz wariuje, tempomat nie działa, błąd P0833 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.markus_* |
|
![]()
|
|
błąd p0140 |
Techniczny podstawowy | Voltek |
|
![]()
|
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych