Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Błąd P0141


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 674
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 maja 2016 - 20:46

No biegu P lub N w automacie na luzie będzie dochodził do około 4000 obrotów i odcinał zapłon, takie zabezpieczenie skrzyni automatycznej przed rozwaleniem konwentera. 

 

Więc takie objawy masz na P lub N, czy podczas normalnej jazdy też ci się nie wkręca powyżej 4000 jak mu wciśniesz do podłogi gaz?



#22 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 maja 2016 - 21:10

Dzięki serdeczne:)  W Scorpio z automatem nie mam takiego ograniczenia więc w życiu bym nie skojarzył, że przyczyną jest odcięcie zabezpieczające :dance4

Sprawdzałem na P - niewiele jeździłem bo najpierw trochę pracy wymagało doprowadzenie PT do podstawowej sprawności technicznej.

Jutro sprawdzę w czasie jazdy ale wydaje mi się, że właśnie w czasie jazdy testowej sprawdzałem zachowanie PITka z pedałem w podłodze i ciągnął powyżej 4000, jutro sprawdzę.

 

W temacie P0141 - czy orientujesz się, na której wtyczce i PINach przy sterowniku są zakończone żyły z drugiej sondy?

Jakie powinny być wartości napięcia na wtyczce przy odłączonej sondzie?

Może jest inny sposób zdiagnozowania czy problem jest w sondzie czy w kablach? 



#23 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2016 - 09:15

Witam - znalazłem opis poszczególnych pinów na wtyczkach do PCM - może się przydać innym  w potrzebie (PCM pinout, opis pinów sterownika, piny sterownika)

 

NGC Connectors 

8110e6ed.gif 

POWERTRAIN CONTROL MODULE C1 - BLACK 38 WAY 
CAV...CIRCUIT...........FUNCTION 
1 - - 
2 - - 
3 - - 
4 - - 
5 - - 
6 - - 
7 - - 
8 - - 
9.......Z11 18BK/WT...GROUND 
10 - - 
11.....F12 18DB/WT...(2.0L) FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START) 
11.....F12 18DB/RD....(2.4L TURBO) FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START) 
12.....F11 20RD/WT...(2.0L AUTOSTICK) IGNITION SWITCH OUTPUT (OFF-RUN-START) 
12.....F11 20RD/WT...(2.0L EXCEPT AUTOSTICK) FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (RUN-START) 
13.....G7 20WT/OR....VEHICLE SPEED SIGNAL 
14.....G9 20GY/BK......BRAKE FLUID LEVEL SWITCH SENSE 
15.....K55 18LB.........(2.4L TURBO) TIP SOL CONTROL 
16 - - 
17.....K150 18DB/YL..(2.4L TURBO) SURGE SOL CONTROL 
18.....Z12 18BK/TN....GROUND 
19 - - 
20.....G6 20GY...........OIL PRESSURE SIGNAL 
21 - - 
22.....K145 20BR/OR..AAT SIGNAL 
23.....K153 18LB.......(2.4L TURBO) TIP SIGNAL 
24 - - 
25.....D20 20LG.........SCI RECEIVE (PCM) 
26.....D6 20PK/LB......(2.0L) SCI RECEIVE (TCM) 
27.....K6 20VT/WT.....(2.0L) 5 VOLT SUPPLY 
27.....K6 18VT/WT.....(2.4L TURBO) 5 VOLT SUPPLY 
28.....K137 18DB/GY..(2.4L TURBO) WASTEGATE SOL CONTROL 
29.....A14 18RD/WT....FUSED B(+) 
30.....A41 16YL...........FUSED IGNITION SWITCH OUTPUT (START) 
31 - - 
32 - - 
33 - - 
34 - - 
35 - - 
36.....D21 20PK..........SCI TRANSMIT (PCM) 
37.....D15 20WT/DG...(2.0L) SCI TRANSMIT (TCM) 
38.....D25 20VT/YL......PCI BUS (PCM) 

81261e56.gif 

POWERTRAIN CONTROL MODULE C2 (2.0L) - ORANGE 38 WAY 
CAV...CIRCUIT..............FUNCTION 
1 - - 
2 - - 
3 - - 
4 - - 
5 - - 
6 - - 
7 - - 
8 - - 
9.......K17 18DB/TN.......COIL CONTROL NO. 2 
10.....K19 18BK/GY.......COIL CONTROL NO. 1 
11.....K14 18LB/BR........INJECTOR CONTROL NO. 4 
12.....K13 18YL/WT.......INJECTOR CONTROL NO. 3 
13.....K12 18TN.............INJECTOR CONTROL NO. 2 
14.....K11 18WT/DB......INJECTOR CONTROL NO. 1 
15 - - 
16.....K200 20VT/OR.....(RT) MTV CONTROL 
17.....K199 18BR/VT......O2 1/2 HEATER CONTROL 
18.....K99 18BR/OR.......O2 1/1 HEATER CONTROL 
19.....K20 20DG............GEN FIELD CONTROL 
20.....K2 20VT/LG..........ECT SIGNAL 
21.....K22 20OR/DB.......TP SIGNAL 
22 - - 
23.....K1 20DG/RD.........MAP SIGNAL 
24.....K45 20BK/VT........KS RETURN 
25.....K42 20DB/LG........KS SIGNAL 
26 - - 
27.....K4 20BK/LB..........SENSOR GROUND 
28.....K961 20BR/WT.....IAC RETURN 
29.....K7 20OR..............5 VOLT SUPPLY 
30.....K21 20BK/RD........IAT SIGNAL 
31.....K41 20BK/DG.......O2 1/1 SIGNAL 
32.....K904 20DB/DG.....O2 RETURN 
33.....K141 20TN/WT.....O2 1/2 SIGNAL 
34.....K44 20TN/YL........CMP SIGNAL 
35.....K24 20GY/BK.......CKP SIGNAL 
36 - - 
37 - - 
38.....K610 20VT/GY......IAC MOTOR CONTROL 

81261e58.gif 

POWERTRAIN CONTROL MODULE C2 (2.4L TURBO) - GRAY 38 WAY 
CAV...CIRCUIT..............FUNCTION 
1 - - 
2 - - 
3 - - 
4 - - 
5 - - 
6 - - 
7 - - 
8 - - 
9.......K17 16DB/TN.......COIL CONTROL NO. 2 
10.....K19 16BK/GY.......COIL CONTROL NO. 1 
11.....K14 18LB/BR........INJECTOR CONTROL NO. 4 
12.....K13 18YL/WT.......INJECTOR CONTROL NO. 3 
13.....K12 18TN.............INJECTOR CONTROL NO. 2 
14.....K11 18WT/DB......INJECTOR CONTROL NO. 1 
15 - - 
16 - - 
17.....K199 18BR/VT......O2 1/2 HEATER CONTROL 
18.....K99 18BR/OR.......O2 1/1 HEATER CONTROL 
19.....K20 18DG............GEN FIELD CONTROL 
20.....K2 20TN/BK..........ECT SIGNAL 
21.....K22 20OR/DB.......TP SIGNAL 
22 - - 
23.....K1 20DG/RD.........MAP SIGNAL 
24.....K45 20BK/VT........KS RETURN 
25.....K42 20DB/LG........KS SIGNAL 
26 - - 
27.....K4 18BK/LB..........SENSOR GROUND 
28.....K961 18BR/VT......IAC RETURN 
29.....K7 18OR...............5 VOLT SUPPLY 
30.....K21 20BK/RD.......IAT SIGNAL 
31.....K41 20BK/DG.......O2 1/1 SIGNAL 
32.....K904 18DB/DG.....O2 RETURN 
33.....K141 20TN/WT.....O2 1/2 SIGNAL 
34.....K44 20TN/YL........CMP SIGNAL 
35.....K24 20GY/BK........CKP SIGNAL 
36 - - 
37 - - 
38.....K610 18VT/GY......IAC MOTOR CONTROL 

81261e5a.gif 

POWERTRAIN CONTROL MODULE C3 - WHITE 38 WAY 
CAV...CIRCUIT..............FUNCTION 
1 - - 
2 - - 
3.......K51 20DB/YL.......(2.0L) AUTOMATIC SHUT DOWN RELAY CONTROL 
3.......K51 18DB/YL.......(2.4L TURBO) AUTOMATIC SHUT DOWN RELAY CONTROL 
4.......C27 18DB/PK.......(2.4L TURBO) HIGH SPEED RAD FAN RELAY CONTROL 
5.......V35 20LG/RD.......(2.0L) S/C VENT CONTROL 
6.......C27 20DB/PK.......(2.0L) RAD FAN RELAY CONTROL 
6.......C24 18DB/RD.......(2.4L TURBO) RAD FAN LOW RELAY CONTROL 
7.......V32 20YL/RD........(2.0L) S/C SUPPLY 
8.......K106 20WT/DG....(2.0L) NVLD SOLENOID CONTROL 
8.......K106 18WT/DG....(2.4L TURBO) NVLD SOLENOID CONTROL 
9 - - 
10 - - 
11.....C28 20DB/OR.......(2.0L) A/C CLUTCH RELAY CONTROL 
11.....C28 18DB/OR.......(2.4L TURBO) A/C CLUTCH RELAY CONTROL 
12.....V36 20TN/RD........(2.0L) S/C VACUUM CONTROL 
13 - - 
14 - - 
15 - - 
16 - - 
17.....K167 20BR/YL.......(2.0L) SENSOR GROUND 2 
17.....K167 18BR/YL.......(2.4L TURBO) SENSOR GROUND 2 
18 - - 
19.....A142 18DG/OR......AUTOMATIC SHUT DOWN RELAY OUTPUT 
20.....K52 20PK/BK.........EVAP/PURGE CONTROL 
21.....T141 20YL/RD.......CLUTCH INTERLOCK SWITCH SIGNAL 
22 - - 
23.....K29 20WT/PK........BRAKE SWITCH SIGNAL 
24.....C20 20BR/OR........(2.0L) A/C SWITCH SENSE 
24.....C20 20BR..............(2.4L TURBO) A/C SWITCH SENSE 
25 - - 
26.....T44 20YL/LB..........(2.0L EATX) AUTOSTICK DOWNSHIFT SWITCH SIGNAL 
26.....K119 20LG/BK.......(2.0L MTX/2.4L TURBO) CLUTCH UP SWITCH SIGNAL 
27.....T5 20LG/LB............(2.0L) AUTOSTICK UPSHIFT SWITCH SIGNAL 
28.....A142 18DG/OR.......AUTOMATIC SHUT DOWN RELAY OUTPUT 
29.....K108 20WT/TN.......EVAP/PURGE RETURN 
30.....K10 20DB/OR.........PSP SWITCH SIGNAL 
31 - - 
32.....K118 20PK/YL........BATTERY TEMP SIGNAL 
33 - - 
34.....V37 20RD/LG.........(2.0L) S/C SWITCH SIGNAL 
35.....K107 20OR............(2.0L) NVLD SWITCH SIGNAL 
35.....K107 18OR............(2.4L TURBO) NVLD SWITCH SIGNAL 
36 - - 
37.....K31 20BR...............(2.0L) FUEL PUMP RELAY CONTROL 
37.....K31 18BR...............(2.4L TURBO) FUEL PUMP RELAY CONTROL 
38.....K90 20TN...............STARTER RELAY CONTROL 

81261e5c.gif 

POWERTRAIN CONTROL MODULE C4 - GREEN 38 WAY 
CAV...CIRCUIT.................FUNCTION 
1.......T60 18BR...............OVERDRIVE SOLENOID CONTROL 
2.......T59 18PK/BK..........(2.0 and 2.4 non Turbo) UNDERDRIVE SOLENOID CONTROL 
2.......T59 18PK/BK..........(2.4 Turbo) UNDERDRIVE SOLENOID CONTROL 
3 - - 
4 - - 
5 - - 
6.......T19 18WT..............2-4 SOLENOID CONTROL 
7 - - 
8 - - 
9 - - 
10.....T20 18LB...............LOW/REVERSE SOLENOID CONTROL 
11 - - 
12.....Z13 16BK/RD.........GROUND 
13 - - 
14.....Z13 16BK/RD.........GROUND 
15.....T1 20LG/BK............TRS T1 SENSE 
16.....T3 20VT..................TRS T3 SENSE 
17 - - 
18.....T15 20LG...............TRANSMISSION CONTROL RELAY CONTROL 
19.....T16 16RD...............TRANSMISSION CONTROL RELAY OUTPUT 
20 - - 
21 - - 
22.....T9 18OR/BK............OVERDRIVE PRESSURE SWITCH SENSE 
23 - - 
24 - - 
25 - - 
26 - - 
27.....T41 20BK/WT.........TRS T41 SENSE 
28.....T16 16RD...............TRANSMISSION CONTROL RELAY OUTPUT 
29.....T50 18DG...............LOW/REVERSE PRESSURE SWITCH SENSE 
30.....T47 18YL/BK...........2-4 PRESSURE SWITCH SENSE 
31 - - 
32.....T14 20LG/WT.........OUTPUT SPEED SENSOR SIGNAL 
33.....T52 20RD/BK..........INPUT SPEED SENSOR SIGNAL 
34.....T13 20DB/BK..........SPEED SENSOR GROUND 
35.....T54 20VT/PK...........TRANSMISSION TEMPERATURE SENSOR SIGNAL 
36 - - 
37.....T42 20VT/WT..........TRS T42 SENSE 
38 - - 



#24 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 maja 2016 - 09:15

Załączone miniatury
  • post-3476-0-16044000-1456742262.jpg

to jest wykres zaraz po starcie

 

 

 

  • post-3476-0-38710000-1456742273.jpg

tu w czasie rozpędzania

 

 

 

  • post-3476-0-76576800-1456742298.jpg
  • post-3476-0-33835600-1456742349.jpg

a tu jazda z obrotami ok 3000 na 3 biegu

 

 

Stara sonda miała uszkodzony obwód grzałki i dlatego podawało P0038 (przerwa w obwodzie grzałki na sondzie). Wykonane dzisiaj pomiary na pracującym silniku i odłączonej sondzie - na żyłach idących ze sterownika (mierząc bezpośrednio na wtyczce): - obwód grzałki 7V - i cały czas tak się utrzymywało (od odpalenia przez około 2-3 minuty) - czarny-szary - około 0,85V (z bardzo małymi zmianami)

 

Taki pomiar przy odłączonej sondzie nic nie daje, trzeba się wkłuć w przewody i wtedy będzie prawdziwy pomiar.

 

Po wymianie na nową sondę NGK (oraz na kolejną dla weryfikacji) w programie diagnostycznym było w zasadzie stałe napięcie w przedziale 0,4 - 0,6V (w zależności od obrotów). Na wolny obrotach było w okolicach 0,6V

 

Przed pomiarem trzeba usunąć stare błędy bo to może być powodem ograniczenia obrotów.

 

Takich prób z obrotami na postoju nie robiłem a podczas normalnej  jazdy silnik nie kręci powyżej 3500 bo na 4biegu byłoby to powyżej 150 km/h

 

Poczytaj temat błąd P0135



#25 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2016 - 09:31

Druga sonda - w internecie znalazłem informacje o pracy drugiej sondy, dla znawców tematu oczywiste, dla nie-znawców nieco mniej.

Druga sonda - monitoruje między innymi stan katalizatora.

W uproszczeniu - w związku z tym, że jest za katalizatorem nie będzie podawać cyklicznych zmian w przedziale 0,2 - 0,8 V. Będą to niewielkie zmiany w przedziale 0,4 - 0,6 V. Gdy katalizator jest sprawny to po jego rozgrzaniu wykres będzie bliski linii prostej (tak jak na ostatnim wykresie MITTKA powyżej).

W miarę zużywania się katalizatora będą to coraz większe i szybsze zmiany zbliżające się stopniowo do wartości podawanych przez pierwszą sondę. 

 

Dzięki Mittek za pomoc - zaraz sprawdzę stan napięcia obwodu grzałki przy podłączonej sondzie.

Mam opisy pinów do sterownika - będę mógł sprawdzić kable:)



#26 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 maja 2016 - 09:45

I widzisz że dla chcącego to.....

 

Fajną rozpiskę znalazłeś ja też dużo grzebałem ale na tą stronkę nie natrafiłem.

Podaj adres strony to się może przydać.



#27 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2016 - 09:47

Poniżej link do strony z pinologią:

 

http://forum.2gn.org...pic.php?t=44196



#28 mittek

mittek

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 346
  • Dołączył:  09 lis 2014
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Mieczysław
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 08 maja 2016 - 09:52

Dzięki, super.

 

Może tu znajdę rozpiskę dot TIPMa, ten moduł jest po lifcie i mam jeden uszkodzony, i próbuję go rozgryźć.



#29 Bezimienny Gość.Sylwio_*

Bezimienny Gość.Sylwio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2016 - 20:45

OK.

Sytuacja opanowana - generalnie nie było tak źle jak na początku myślałem.

Najpierw podmieniłem sondę na jakąś moją starą francuską (sprawną jeszcze) i błąd P0141 przestał się pojawiać.

Więc ewidentnie przyczyną błędu była sonda. Wróciłem z powrotem na nową NTK - błąd co prawda się pojawił lecz generalnie sonda pracuje poprawnie. Błąd informuje, że grzałka w zadanym czasie nie osiągnęła oczekiwanej temperatury. Jako że jest to sonda diagnostyczna i po osiągnięciu właściwej temperatury po trochę dłuższym czasie niż wymagany pracuje poprawnie raczej nie widzę sensu na wydawanie zdecydowanie większej kasy na drogie oryginały. Sonda wykonuje korektę Long Term więc najważniejsza i tak jest pierwsza sonda - swoją drogą pewnie i tak później zakupię oryginał.

Pomiar napięcia obwodu grzałki z podłączoną sondą wyniósł 12,5 - 13V - więc OK.

Obroty w czasie jazdy - przy przyśpieszaniu wkręcałem do 6000 - więc jest OK.

Żeby nie było tak różowo - nie działa tempomat  :angry: ale na to przyjdzie czas trochę później

Podsumowując:

1. W PT z automatem na P lub D jest odcięcie obrotów przy około 3600 (przynajmniej u mnie) - trzeba to mieć na uwadze i nie panikować (dzięki Lowermann).

2. Pomiar napięcia obwodu grzałki wykonywać przy podłączonej sondzie - przy pracującym silniku około 13V.

3. Druga sonda za sprawnym katalizatorem nie reaguje tak szybkimi zmianami jak pierwsza (pracuje w wąskim zakresie napięć)- po osiągnięciu przez katalizator właściwej temperatury pracy wykres napięcia jest zbliżony do linii prostej.

Przynajmniej takie są moje organoleptyczne wnioski.

Dzięki za pomoc  :pa







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych