Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Pitim trzęsie podczas przyspieszania


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
24 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 12:43

Witam

 

Nie znalazłem takiego objawu na forum toteż zakladam nowy temat.

Mianowicie moim autem trzęsie podczas przyspieszania, jak już prędkość ustabilizuje to samochodem przestaje trząś. Rozumiem że to jakieś wibracje silnika lub jego mocowania? Ale nie jestem pewien. Czego to może być objaw i.. ile to będzie kosztowało? :)

Wibracje nie są jakieś wielkie ale odczuwalne i tylko podczas przyspieszania.

 

Problem z tym trzęsącym się Pitim miałem już od dawna, w jakimś warsztacie powiedziano mi że to coś takiego co trudno będzie naprawić bo nie ma dostępnych odp. części. Już nie pamiętam jaka diagnoza to była a nie mam kontaktu z tym warsztatem.

 

Tak w ogóle to wymieniłem sprężarkę klimy na regenerowaną, skroili mnie na 1200zł bo podobno stara nie nadawała się już do naprawy (jakiś element w środku, którego nie da się wymienić osobno). Ech życie, trzeba wierzyc na słowo. Ale przynajmniej nie ugotuję sie latem w aucie.

 

pozdrawiam



#2 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 12:58

:-D Może tak być, te 140 kuców to jednak jest power ;-) A od 2001 to już pewnie się rozmnożyły i jest już więcej...


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 13:08


#3 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:07

Trzęsie od zera do prędkości docelowej czy tylko np.od 70 do 100km?Tempo przyśpieszania,wysokość obrotów wpływa jakoś na drgania?

#4 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 14:15

Im więcej obrotów tym bardziej trzęsie i nie tylko w zamknietym przedziale ale w zasadzie od zera. Przy czym im szybciej jadę tym tych wibracji mniej. Wibracje tylko gdy dodam gazu.

 

Ktoś powiedział mi że to od żużytych piast też może być. Faktem jest że muszę je wymienić bo huczą a przez parę lat nie ruszałem.

 

EDIT

Żeby być pewnym na 100% zaraz wychodzę z pracy i sprawdzę czy faktycznie tak od razu trzęsie czy w przedziale prędkości.


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 20 czerwiec 2016 - 14:38


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 15:22

Przeguby i polos mogą wprowadzać takie wibracje

#6 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 20 czerwiec 2016 - 16:34

Sprawdziłem na Allegro, tanio nie jest. Przeguby 250zł za sztukę a półoś kompletna z przegubami ok. 600zł. Pytanie czy w warsztacie mogą ocenić stopień zużycia/uszkodzenie tych elementów u mnie? Czy jestem skazany na "no dobra wymienię, może to to"?



#7 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2016 - 17:06

Miałem podobne objawy w opelku, żeby to wyeliminować podniosłem samochód na wahaczach, by koła były w powietrzu, jedno koło blokowałem by drugie się tylko kręciło i tym sposobem określiłem z której strony mi wibruje. Ty masz automat, nie wiem czy takie coś wpłynie dobrze na automat ale musisz wyłączyć kontrolę trakcji podczas sprawdzania. U mnie okazało się że przyczyną była krzywa półoś i luz góra/dół na przegubie wewnętrznym. 



#8 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:15

Już to sprawdziłem dzisiaj. I okazuje się że nie trzęsie od razu tylko wlasnie przy ok 70-100km/h. Skąd kade wiedziałeś? :) Wychodzi też na to że jezdzę szybciej niż myślałem, żyłem w przekonaniu że grzeczny ze mnie kierowca czyli 0-60km/h ;-)

Jeśli są wibracje na początku to minimalne. Trzęsie wlasnie przy wyższych predkościach. Przy ok. 110-120 pojawiają się wibracje na kierownicy ale to chyba nie ma związku, to pewnie objaw czegoś innego.



#9 Pacyfa

Pacyfa

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 97
  • Dołączył:  14 maj 2016
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,4 M
  • Imię:Jarek
  • Skąd::okolice Bochni
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:30

W pacifice tak miałem od 80 do 100 wibracje powyżej i poniżej ok. Problemem było źle wyważone koło.

#10 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 08:32

Tylko że to nie wibracje a trzęsie całym autem. Wibracje mam przy ok 110 i wyżej i to czuję na kierownicy i nie tylko przy przyspieszaniu tylko przy stałej jeździe z wysoką prędkością również.

Przy niższej prędkości trzęsie mi całym samochodem podczas nabierania prędkości. Trzęsienie ustaje po ustalonej prędkości.


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 21 czerwiec 2016 - 08:47


#11 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:05

Te drgania są za każdym razem?



#12 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:11

Tak. Mam wrażenie że trzęsie silnikiem ale to może być wrażenie mylne. Jakiś czas temu miałem wymieniane poduszki łap trzymających silnik więc to nie powinno być przyczyną.

Od startu jest spokoj, trżęsienie pojawia się za każdym razem gdy np w miescie osiągam nieprzepisową prędkość lub gdy wyjezdzam z lokalnej na główną i przyspieszam z tych 60-70 do prędkości powyżej 100. Konczę przyspieszanie, samochodem już nie trzęsie ale pojawiają się wibracje na kierownicy, tym większe im szybciej jadę, zmniejsząją się przy ok 150 ale ja rzadko jeżdżę tak szybko.



#13 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:23

Tak jak Andrzej i Kylo pisali.Najczęściej to półosie i przeguby szwankują i powodują drgania,ale mogą też być winne poduszki silnika,wybite sworznie,sprzęgło.Max kiedyś mi opowiadał,że mieli na serwisie pitka z telepaczką i nie mogli znaleźć przyczyny.Winna okazała się woda w  oponie w jednym z kół.

W moim pitii,przy prędkości ok 90-110 też pojawia się telepaczka z tym że nie za każdym razem,czasami o różnym nasileniu.Wystarczy,że zdejmę noge z gazu i drgania zanikają.Dwóch mech.sprawdzało całe zawieszenie,poduchy,półosie,przeguby i wszystko ok.



#14 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:40

Kolega bigmeen w pryw. wiadomości wspominał mi o tych poduszkach, szczególnie środkowej. Ale ja niby miałem je wymieniane w zeszłym roku, tyle że zrezygnowałem z usług tego warsztatu bo stwierdziłem że to partacze lub goście, którzy najchętniej tylko Golfami i Fabiami by się zajmowali bo Pitiego naprawić nie potrafili mimo że utopiłem u nich kilka tysi na częsci i usługi napraw.

 

Tak wiec teraz przy okazji innych rzeczy dam listę gościowi w nowym warsztacie, może posprawdza najpierw koła, potem tarcze, piasty, poduszkę silnika a na koncu te półosie. Gdzieś przyczyna musi leżeć ale też chcę uniknąć metody "wymieniam na ślepo, może to to".

 

Do tych wibracji przyzwyczaiłem się. Trochę jest ich mniej odkąd założyłem te wkladki centrujące do felg, co ciekawe wibracji prawie nei ma na stalowych kołach zimowych. (ale to trzęsienie autem jest niezależnie od rodzaju opon, jakie mam założone).



#15 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:44

Tak. Mam wrażenie że trzęsie silnikiem ale to może być wrażenie mylne. Jakiś czas temu miałem wymieniane poduszki łap trzymających silnik więc to nie powinno być przyczyną.

Od startu jest spokoj, trżęsienie pojawia się za każdym razem gdy np w miescie osiągam nieprzepisową prędkość lub gdy wyjezdzam z lokalnej na główną i przyspieszam z tych 60-70 do prędkości powyżej 100. Konczę przyspieszanie, samochodem już nie trzęsie ale pojawiają się wibracje na kierownicy, tym większe im szybciej jadę, zmniejsząją się przy ok 150 ale ja rzadko jeżdżę tak szybko.

Wychodzi na to, że masz zamontowany system ostrzegający Cię przed łamaniem przepisów i przekraczaniem dozwolonej prędkości... :blabla :p

 

Ja bym zaczął od rzeczy najprostszej - tj. od sprawdzenia wyważenia kół.

Pozdrawiam

:pablicito



#16 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:52

Do tych wibracji przyzwyczaiłem się. Trochę jest ich mniej odkąd założyłem te wkladki centrujące do felg, co ciekawe wibracji prawie nei ma na stalowych kołach zimowych. (ale to trzęsienie autem jest niezależnie od rodzaju opon, jakie mam założone).

Może któraś z felg jest krzywa.Nie wjechałeś w jakąś większą dziurę? 



#17 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 09:55

Kurcze, przez tyle lat jeżdżenia Pitim to niejedną dziurę zaliczyłem, być może któraś dała po tyłku feldze. Ale przy zmianie kół by to wyszło, prawda? No przecież na wulkanizacji wyważają felgi przed założeniem. Jakby jakaś wyważyć się nie dała to by mi o tym wspomniano? Pitim trzęsie mi od jakichś dwóch sezonów już.



#18 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 21 czerwiec 2016 - 10:14

Kurcze, przez tyle lat jeżdżenia Pitim to niejedną dziurę zaliczyłem, być może któraś dała po tyłku feldze. Ale przy zmianie kół by to wyszło, prawda? No przecież na wulkanizacji wyważają felgi przed założeniem. Jakby jakaś wyważyć się nie dała to by mi o tym wspomniano? Pitim trzęsie mi od jakichś dwóch sezonów już.

A to całkiem możliwe, że opony do jazdy już się nie nadają.... Dawno, dawno temu, jak jeszcze ludzie w kraju między Bugiem a Odrą przemieszczali się głównie za pomocą Polskich Fiatów 126p, komunikacji PKS i PKP, miałem na koła założony taki wynalazek, jak opony "nalewane", czyli ponownie bieżnikowane - bo tak było taniej :torba:p. Podczas zakładania ich na felgi wszystko było dokładnie wyważone i nic nie wskazywało na nieprawidłowości. Ale podczas jazdy w pewnym zakresie prędkości (nie pomnę już jakim - bo to dawno było :torba :p) trzęsło całym mym pojazdem, jakbym miał koła niedokręcone. Wymiana opon na normalne (ale droższe :( :p) spowodowała, że problem przestał samoistnie istnieć... :p

Pozdrawiam

:pablicito



#19 Bezimienny Gość.Marek_PT_*

Bezimienny Gość.Marek_PT_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 21 czerwiec 2016 - 11:01

Opony mam już zjeżdżone. Lekko łysawe i w zasadzie mogłem i powinienem je już w tym sezonie zmienić ale że inne wydatki sie szykowały to zostawiłem. Tylko czy nawet łysawa opona może tak trząś samochodem?


Użytkownik Marek_PT edytował ten post 21 czerwiec 2016 - 11:01


#20 lowermann

lowermann

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 672
  • Dołączył:  28 sie 2013
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 A, GAZ BRC
  • Imię:Kylo
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 czerwiec 2016 - 14:16

Tak zacznijmy od opon. Opony mogą się odkształcić i będą identyczne objawy tym bardziej że już swoje przeszły i nie wiadomo ile lat mają. Następnie dobrze wyważyć koła. Jak podnosiłeś samochód i robiłeś zgodnie z moimi wytycznymi to jak obserwowałęś koła to musiało być widoczne bicie np któregoś. Bicie przy 70-90 km oznacza niewyważone koła, przy prędkości około 110-120 może zanikać by ponownie powyżej ponownie się pojawiać.

 

Tylko że pisałeś że trzęsie tylko podczas przyśpieszania więc diagnoza moja i andrzeja była ukierunkowana do przegubów i/lub półosi, teraz mówisz że trzesię przy prędkości stałej ?


Użytkownik lowermann edytował ten post 21 czerwiec 2016 - 14:18






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych