Witam, Jestem "szczęśliwym" posiadaczem PTCruisera. Auto jest z 2005 roku i jest z silnikiem 1.6 z manualną skrzynią.
Mam problem otóż auto nie odpala. Zauważyłem że mruga kontrolka immo. W ogóle rozrusznik nie kręci.
Jako że laik nie jestem pierwsze kroki poczyniłem. Wszystkie bezpieczniki posprawdzane. Kości przy immo, sterowniku silnika itp
Mam tylko jeden kluczyk.
Na kości immo mam +12 na stałe, +12 po stacyjce, masę oraz dwa inne kable które nie wiem od czego są. Sprawdziłem że idą prosto do zegarów. Przejście tych przewodów sprawdziłem.
Na komputerze diagnostycznym (uniwersalnym ale w miarę dobrym) pokazuje błąd U0141.
Czy może któryś z kolegów starszych stażem podzieliłby się jakąś wiedzą na ten temat, ewentulanie jakiś schemat elektryczny.
Z góry dziękuję.
Pozdrawiam

Problem z komunikacja modułów 1,6
#1
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 29 lipca 2016 - 16:01
#2
Napisano 29 lipca 2016 - 19:48
A06 w sterowniku i 2 pin w immo musza mieć połączenie .
Załączone pliki
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 29 lipca 2016 - 19:52
#3
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 07:41
Tak się domyślałem że dupcę.
No ok. Mam przy sterowniku pin o kolorze fioletowym z żółtym paskiem. Ale w żaden sposób on nie ma przejścia do kości przy immo.
Mówiąc sterownik immo chodzi o ten na kolumnie kierownicy, czy jest może jeszcze jakiś inny?
I ciekawostką jest że do kości przy immo nie dochodzi kabel który miałby taki kolor (fioletowy z żółtym paskiem)
Może on zmienia gdzieś kolor?
U mnie są:
2 x 12V
1 x masa
1 x biały
1 x biały z pomarańczowym paskiem
i to wszystko. Ewentualnie spróbować zrobić by pass z tego kabla przy sterowniku immo. Jesli tak to do którego pinu? Przy kostce immo nie ma numerologii.
Pozdrawiam
Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipca 2016 - 07:43
#4
Napisano 30 lipca 2016 - 07:47
#5
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 08:05
andreeas7 mam ten moduł. Przykręcony do stelaża fotela?
a może ten moduł nie ma zasilania i nie przetwarza sygnału. Gdzie powinny być bezpieczniki w komorze wnętrza?
Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipca 2016 - 08:06
#6
Napisano 30 lipca 2016 - 08:09
#7
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 08:09
Idę rozbierać, fotel do wyjęcia??
#8
Napisano 30 lipca 2016 - 08:11
#9
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 08:24
Ok. A ta wiązka idzie w stronę przodu auta tak?
Fotel wyjęty. Od sterownika do tunelu kable w porządku. Co dalej?
#10
Napisano 30 lipca 2016 - 08:28
#11
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 08:29
No to tu jest ok. Ta wiązka jest jak nowa. A bezpieczniki w kabinie? Bo nie mogę ich zlokalizować
#12
Napisano 30 lipca 2016 - 08:31
Wszelkie naprawy robi sie pod testerem , bez niego nic nie naprawisz .
Użytkownik andreeas7 edytował ten post 30 lipca 2016 - 09:59
#13
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 08:41
Pitek zagadał. Nie wiem co zrobiłem ale zagadał. Pochodzi chwilkę żeby się aku podładował i go zgaszę. Zobaczę co dalej
Jestem tu nowy. W jaki sposób mogę się odwdzięczyć??
No i nie odpala....
Sterownik TIPM to inaczej ta skrzynka z bezpiecznikami tak??
Czy jest w ogóle możliwość wyłączenia, wykodowania tego immobilizera?
Użytkownik dhany edytował ten post 30 lipca 2016 - 09:02
#14
Napisano 30 lipca 2016 - 09:04
Nie wiem co zrobiłem ale zagadał
Od sterownika do tunelu kable w porządku
No i nie odpala.
Każdy ciągnoles -po kawałku co kilka cm ? Tylko na tym odcinku do przy tunelu gniły
Być może poruszałeś kablami i gdzieś coś się połączyło. Sprawdź jeszcze raz te przewody ale po kawałeczku, nie patrz że zewnętrzna koszulka jest cała, on może być w środku przerwany.
#15
Napisano 30 lipca 2016 - 09:08
#16
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 09:56
Wiązkę sprawdziłem jeszcze raz. Jest sprawna na 100%
Zrobiłem też mały tescik. I wydaje mi się że immo jest w porządku. Znaczy że kluczyk jest odpowiednio rozpoznawany.
Wyjąłem elektronikę z kluczyka i zaczął pojawiać się błąd odnośnie nieprawidłowego klucza.
Włożyłem elektronikę - błąd dał się wykasować.
Natomiast po każdym włączeniu zapłonu pojawia się:
U0141 Lost Communication With Integrated Power Module (IPM) Front Control Module (FCM) / Totally Integrated Power Module (TIPM)
Powoli się załamuję...
Chyba że wiązka jest uszkodzona w stronę od tunela gdzieś tam dalej...
#17
Napisano 30 lipca 2016 - 10:00
#18
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 10:03
A nie może być któryś z tych modułów uszkodzony????
Rwać tunel???
#19
Napisano 30 lipca 2016 - 10:07
#20
Bezimienny Gość.dhany_*
Napisano 30 lipca 2016 - 11:52
wiązka w środku spradzona, wygląda na ok.
żeby ją sprawdzić dalej do TIPM to bez schematów nie realne...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Problem z centralnym zamkiem / pilotami![]() |
Techniczny podstawowy | kmnix |
|
![]()
|
|
Światła stop - problem. |
Techniczny podstawowy | nero49 |
|
![]()
|
|
Problem z radiem |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.handokan_* |
|
![]()
|
|
Spadanie obrotów na D i przerywanie zapłonu na postoju, przy wrzuceniu na N Lub P problem ustaje |
Techniczny podstawowy | lowermann |
|
![]()
|
|
Problem z CD |
Techniczny podstawowy | Patka |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 3
0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych