Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

prędkościomierz zaczął szaleć


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
57 odpowiedzi w tym temacie

#41 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 11:59

Dlatego w żadnym ASO takiej roboty nie robią tylko wymieniają części z cenami z kosmosu. ...może to już jest głupie, co napiszę, ale mam chęć zabrać Pitka z serwisu zanim zaczną swoje podejście, bo mam wrażenie, że nie do końca wykorzystałem, to co sam w tym aucie mógłbym zrobić, bo gdybym był pewny, że to nie sterownik to resztę bym sam zrobił. ...a powiedzieć mi za parę dni, że sterownik padł będzie w ASO bardzo łatwo i nawet nie będę w stanie tego sprawdzić i w ten sposób zostanę kolejnym frajerem, których pewnie dużo przewija się przez każde ASO.
Wczoraj jak przejechalem 55km do Legnicy to piorun przestał się pojawiać i mam na to swoją teorię, błąd ten pojawiał się zwykle w wilgotne lub deszczowe dni, a wczoraj jak samochód się porządnie nagrzał i przedmuchał to elektyka odżyła. Jeśli chodzi predkościomierz to zauważyłem, że w serwisówce połączenie do czujnika predkosci jest prezentowane na jednym schemacie z przepustnicą i to nasuwa mi myśl, że są to elementy powiązane nawet ze sterowaniem wetylatorem, bo bardzo dziwne jest to, że wentylator na pierwszym biegu przestaje się kręcić jak osiągamy 80km/h, ale mój predkosciomierz zaczyna wówczas pokazywać właściwie prędkość. Do poki nie wykluczę połączeń i wiązek to każdy bedzie mi proponował wymianę drogich części. Bo pogląd, który zaczyna mi się krystalizować jest następujący: Czujnik pedału jest sprawny bo mierzony omomierzem nie wykazuje skokow oporu i działa płynnie. Przepustnica ma sprawny układ oporowy mierzony i porównany z drugą sztuką. Wiazki sprawdzone tylko od przepustnicy, bo od czujnika nie wiem gdzie przebiegają do szarej wtyczki C114 - gdy tą wiazkę sprawdzę i ewentualnie naprawię, a piorun się pojawi, to uznam, że sterownik jednak jest zepsuty, bo fakt jest taki, że jak piorun nie świeci, to auto zapie... normalnie i ten komunikat błędu, który informuje jedynie, że jest za niskie napięcie z pedal position, może oznaczać tak naprawde 4 rzeczy - uwalone wiazki, zepsuty czujnik pedalu, zepsuta przepustnice, zepsuty sterownik.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 listopada 2017 - 12:09


#42 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 listopada 2017 - 17:08

Witam

Wentylator pierwszego biegu sie wyłącza po 80 km\h bo silnik jest chłodzony powietrzem i to mu wystarczy.

:bigmeen



#43 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 20:35

To już wiem - dzięki za próbę pomocy. Generalnie to oznacza, że czujnik prędkościomierza ma jakieś powiązanie z wentylatorem, a przynajmniej z działaniem jego pierwszego biegu. ...albo zwarcie lub uszkodzenie wiązki z wtyczka C114 daje takie efekty, o których pisałem wyżej.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 listopada 2017 - 20:57


#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 20:55

Nie -świadczy o błędach w instalacji elektrycznej lub samym sterowniku , bo z niego jest sterowany wentylator - jak pisałem wczesniej wgranie nowego oprogramowania do sterownika obowiazkowe ...... to podstawa przy dalszej diagnostyce Twojego auta , a to tylko zrobisz na serwisie autoryzowanym z dostępem do kodu Pin auta .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 listopada 2017 - 20:56


#45 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 21:29

OK tylko jak Legnica wykona update źle to auto nie odpali i mi powiedzą wyskakuj z 2600 na nowy sterownik. Czy są jakieś metody poza ASO, aby stwierdzić, że sterownik jest sprawny. Najgorsze jest to, że wydanie takiej kwoty nie gwarantuje niczego, a może się okazać, że jest jedynie poczatkiem do wydania większej kwoty jak sterownik by założyli nowy a piorun świeciłby nadal. ...w ten sposob to wymienię pół Pitka na nowego, a wydaje mi się to bez sensu.
Jedno mnie właściwie nurtuje - dlaczego mam szukać w sterowniku jakiegoś błędu, zamiast potraktować jego zgłoszenie błędu o stanie niskiego napięcia na pedal posiotion za prawdziwe?

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 listopada 2017 - 21:18


#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 21:36

przyjechałeś na kołach i masz odjechać - reszta to problem serwisu aby wybrnął z sytuacji .

Napięcia sterujące na pedał idzie ze sterownika - albo jest  uwalony sterownik albo instalacja - potencjometry siadały po zalaniu karcherem jak ktoś komorę silnika mył .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 listopada 2017 - 21:39


#47 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 21:46

Ja nie myłem silnika nigdy czymkolwiek.
Ale jak uwalony sterownik może zgłaszać błąd będąc uwalonym w tej materii. Panie Andrzeju zaczynam uważać, że gdzieś jest przerwanie lub zwarcie na wiązce od czujnika pedału gazu i komputer to poprostu wykrywa, ale ja niewiem jak ta wiazka przebiega w komorze silnika abym mógl sie do niej dobrać i ja sprawdzić, a szczegolnie ciemnoszara wtyczka C114 która łaczy czujnik pedalu z wiazką idąca do sterownika silnika. ...w serwisowce i samochodzie nie moge tego znaleźć chociaż schematy elektryczne rozumiem i wiem jak elektrycznie to wygląda ...nie mogę jej odszukać fizycznie.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 listopada 2017 - 21:57


#48 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 064
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 21:51

​nie widzi poprawnie parametrów i  melduje usterkę elementu który nie musi być uszkodzony 



#49 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 listopada 2017 - 22:06

Gdzie zlokalizować złączkę C114 - ta przerywana linia na poniższym schemacie:


Załączony plik  Screenshot_2017-11-05-10-07-54.png   195,27 KB   1 Ilość pobrań

To jest ta wtyczka.
Załączony plik  Screenshot_2017-11-05-22-13-13.png   209,33 KB   1 Ilość pobrań

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 listopada 2017 - 22:25


#50 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 listopada 2017 - 18:50

Mi już prędkościomierz działa. Podczas dzisiejszego powrotu z Legnicy przypiepszylem z piąchy w tą skórę, co to ją przykleiłem i licznik wskazuje od tego momentu idealnie, a to oznacza brak styku na tylnych kostkach modułu licznika.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 06 listopada 2017 - 18:56


#51 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 listopada 2017 - 18:53

A więc teraz jest tak:
Sprawdziłem wiązki i połączenia czujnika pedału do złączki C114 oraz C114 do sterownika i są OK. Następnie przepustnicy do sterownika oraz podoginałem blaszki na pinach wtyczki sterownika i badanej reszty. Obecnie nie wywala pioruna. Zauważyłem natomiast inne zjawisko, gdy silnik jest na luzie i na postoju podczas dodawania gazu silnik normanie wchodzi na obroty, a jak puszczam pedał to delikatnie popierduje z rury. Natomiast podczas jazdy zauważam jakby dławienie w okolicy 3000 obrotów (raz w takiej chwili wywalił mi bład P0302 czyli 2 cylinder i czekengin zaczął migać po ponownym włączeniu silnika wszystkie cylindry pracują). Ciekawe, że przy tym przerywaniu lub dławieniu nie wywala błędów. Może to kwestia świec i kabli WS bo mam od lata jakąś taniochę - na kablach Tesli chodzil bez problemow, ale kuna mi je przegryzła. Predkościomierz nie łączy na kostce bo jak naciskam na szybę zegarów to sie załącza by sie znów wyłączyć po jakiś wybojach.

...i jeszcze jedna sprawa. Po zdjęciu grilla zauważyłem na wiązce idącej po nadwoziu przed chłodnicą, że jest ona mokra i zabłocona - osuszylem i obróciłem peszel tak, aby przecięcie wzdłużne było na dole, może to uchroni te kable przed błotem i wilgocią.

...co do szarpania i dławienia ma ktoś jakiś pomysł? - bo błędów już nie wywala żadnych z komputera.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 09 listopada 2017 - 21:04


#52 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopada 2017 - 17:22

Czyli pinologia - od momentu przeczyszczenia złączki C114 nie pojawia się piorun od przepustnicy. Podczas tej roboty zauważyłem również, że nie mam gumowej uszczelki na wtyczce przepustnicy i założyłem z używki, to też mogło mieć znaczenie dla pracy elektrycznej przepustnicy bo wtyk był mniej stabilny i mógł przyjmować wilgoć. Teraz nie mam żadnych błędów, ale szarpanie niestety nadal mam - czekam na kable zapłonowe Mopara i nowe świeczki (obecne mam już 4 rok, a kable jakieś tanie), zobaczymy jak wymiana wpłynie na prace silnika. Jak się domyślacie zabrałem auto z serwisu ASO bez dopuszczenia do ich podejścia i na razie uważam, że zrobiłem dobrze. ...gdybym miał tylko garaż, to z tym Pitkiem zrobiłbym pełny porządek.

Wtyczka C114 to ta ciemnoszara (jest ona pod podstawą akumulatora).

Załączony plik  20171108_161256.jpg   5,15 MB   0 Ilość pobrań

Prędkościomierz też działa już dobrze. Przyczyną złej pracy była poluzowana złączka za modułem zegarów. Po ustabilozowaniu wtyczki i dogięciu pinów licznik działa idealnie.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 11 listopada 2017 - 17:57


#53 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8 111
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopada 2017 - 18:48

Czyli nie taki straszny ten pt jak go malują?

#54 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 listopada 2017 - 20:53

Nie straszny, ale potrafi za przeproszeniem wku...ć.

#55 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopada 2017 - 17:29

Tak jak przeczuwałem, przyczyną szarpania i dławienia się silnika w okolicy 3000 obr/min były kable zaplonowe oraz przepalone świece. Po zamontowaniu nowych świec Champion (18zł/szt.) i kabli Mopara (230zł komplet) silnik cyka idealnie i ma moc oraz nie telepie na wolnych obrotach. Znikły też cykliczne zaniki napięcia, ale prawie miesiąc nerwowej atmosfery wokół Pitka już mnie wybijało z rytmu życia. Teraz mam taką radość jak bym go wczoraj kupił. ...pozostał mi jeszcze do wymiany czujnik wspomagania i płyn w tym układzie i myślę, że po tym skończą się gongi z buzerka przy jeździe na wprost.

...no i niewydane 2600 pln na sterownik w ASO mogę przeznaczyć na prezenty pod choinkę.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 15 listopada 2017 - 06:55


#56 Voltek

Voltek

    Znawca Tematu

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1 065
  • Dołączył:  13 kwi 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Radek
  • Skąd::Kalisz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopada 2017 - 19:18

Gratuluję i cieszę się razem z Tobą szerokość. Pozdrawiam

#57 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 listopada 2017 - 20:35

Dziękuję i również pozdrawiam z szerokością i bez much na klarze.


Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 15 listopada 2017 - 08:59


#58 Stefan2011

Stefan2011

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 899
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 listopada 2017 - 18:35

Wymienilem dzisiaj czujnik wspomagania (Mopar) i płyn w tym układzie (też Mopar ATF+4). Teraz kiera chodzi lekko i nic już nie pipczy o błędach - mam wrażenie, że to zupelnie inne auto. Przy okazji walki ze wspomaganiem wymieniłem też olej w silniku z GMa 5W30 na Mopara MAXPRO 5W30. Silnik chodzi ciszej i z zupełnie inną kulturą pracy - czuć nawet, że lepiej się zbiera, tak jakoś płynniej. Także warto posłuchać Doktora Andrzeja i dołożyć trochę więcej na oryginalne części i płyny. Generalnie wszystkim dziękuję za pomoc niesioną przez ostatni miesiąc i nie tylko, chociaż ostatnie chwile już chyba nudnego tematu to mój monolog/relacja z własnoręcznej walki serwisowej. Oby Nasze Pitole jeździły bez awarii jak najdłużej.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 16 listopada 2017 - 19:06

  • kade lubi to





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych