
Odpowietrzania sprzęgła
#1
Bezimienny Gość._Martin_LDZ_*
Napisano 11 września 2016 - 19:46
#2
Bezimienny Gość.nestor197_*
Napisano 11 stycznia 2017 - 19:23
Witam, mam podobny problem jak Ty. Chiałem zapytac czy udało ci sei to jakoś rozwiazać.
Jak " dorobiłem" odpowietrznik w wysprzęgliku ( jest tam miejsce z gwintem pod standardowy odpowietrznik), wywierciłem tylko dziurkę i teraz mogę odpowietrzyć.
Jednak po odpowietrzeniu nadal mam duży skok sprzęgła i nie jestem w stanie włączyć zadnego biegu.
Tak się zastanawiam ile ma wynoscic skok wysprzęglika ( przy skrzyni) jak działa poprawnie, ja mam około 1 moze 1.5 cm nie wiem czy to poprawnie czy za mało- bede wdzieczny jak ktos podpowie.
Dzięki za odpowiedzi.
#3
Napisano 14 stycznia 2017 - 11:25
Dołączam do pytania - czy w pitim można (jeżeli tak to w jaki sposób) samodzielnie odpowietrzyć sprzęgło?
#4
Bezimienny Gość.nestor197_*
Napisano 17 lutego 2017 - 20:19
Chcę zakończyć temat.
Odpowietrzyłem sprzegło. Kupiłem wysprzęglik na allegro chyba od wersji 2.4, ale optycznie taki sam- jednak ten trzpień miał innej długosci ( ten metalowy), ale załozyłem mój i jest OK. Ten wysprzeglik miał orginalnie śróbke do odpowietrzania- no i się udało odpowietrzyć.
Jednak mój problem nie ustąpił nadal nie miałem sprzegła ( pomimo iż wysprzeglał około 1 cm), okazało sie że padł docisk po wymianie tarczy i docisku wszystko działa. Niestet skrobneło mnie to 1 tys zł wraz z robocizna.
#5
Bezimienny Gość.rebelius_*
Napisano 11 września 2019 - 22:02
Witam Serdecznie!
Chciałbym odświeżyć temat odpowietrzania sprzęgła, a wysprzęglika w szczególności. Otóż i mnie jakiś czas temu dopadła klątwa sprzęgła w PTku 2.0 w benzynie z 2002 r. W zasadzie z dnia na dzień sprzęgło przy włączonym silniku przestało działać, gdy silnik wyłączony, zmiana biegów jest możliwa. Po lekturze tegoż forum oraz w drodze eliminacji, podejrzenia padły na wysprzęglik. Kiedy chciałem cały układ odpowietrzyć, okazało się że zerwany jest gwint na łączeniu wysprzęglik-odpowietrznik, stąd pewnie powolny wyciek brakującego płynu w zbiorniczku, co spowodowało zapowietrzenie. Wysprzęglik jak zakładam, jest OK, poza właśnie możliwością jego odpowietrzenia. Ile kosztuje nowy czy używany (jak na lekarstwo w drugim obiegu) każdy wie jeśli miał z tym do czynienia, dlatego waham się z wymiana, jeśli nie będzie to ostateczne. Co robić ? Próbowałem zainstalować na nowym gwincie trochę "grubszy" odpowietrznik. Wyszło średnio, bo czop nie dochodzi do dna, nie domyka. Teraz zastanawiam się nad zaślepieniem miejsca na odpowietrznik, nie wiem jednak czy po tym zabiegu uda się układ odpowietrzyć innym sposobem, a tym samym, czy to zadziała.
Będę wdzięczny za sprawdzone porady.
Pozdrawiam.
#6
Napisano 12 września 2019 - 04:08
Uzupełnij profil. Ten układ nie posiada odpowietrznika, przynajmniej oryginalnie. Odpowietrzanie polega na demontażu siłownika, opuszczenie go w najniższy możliwy punkt i wciskanie popychacza do usunięcia powietrza. Potem zamontować i popompować w seriach po 50-60 naciśnięć 3-4 serie. Nie może być żadnych wycieków płynu. Jeśli nadal układ jest zapowietrzony (na pewno zapowietrzony) to do wymiany oba elementy - pompa i siłownik w komplecie. Kwestia pytania, czy to układ sterowania czy poszedł się właśnie ......... zestaw sprzęgłowy. To bardzo ważne pytanie. Po zmianach konstrukcyjnych w wersji serwisowej oryginalnej przy zamówieniu kupujesz kompletny spięty i napełniony układ pompa przewód siłownik. Na początku produkcji można było kupić osobno każdy element, ale metoda odpowietrzania w dalszym ciągu grawitacyjna.
U Ciebie wygląda to bardziej na uszkodzony zestaw sprzęgłowy - pękniętą lub zużytą sprężynę docisku.
Załączone pliki
Użytkownik maxym72 edytował ten post 12 września 2019 - 04:18
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Awaria sprzęgła??? Ktoś może miał podobne objawy? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Maroszekp3_* |
|
![]()
|
|
Jaki płyn do sprzęgła? |
Techniczny podstawowy | HappyHearse |
|
![]()
|
|
Pompka sprzęgła Mopar czy noname |
Techniczny podstawowy | Ydtski |
|
![]()
|
|
Czegoś brakuje przy elemencie linki sprzęgła |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.spoko2_* |
|
![]()
|
|
Koniec sprzęgła - uszkodzona skrzynia? |
Techniczny podstawowy | Martiniofficial |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych