Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

motor 1.6 wymiana oleju


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Tommy

Tommy

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 52
  • Dołączył:  10 gru 2016
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Polska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 14:04

Witam. Przepraszam, że w tym miejscu zapytuję, ale nie mam dostępu do działu technicznego.

Mam prośbę o odpowiedź, jak spuścić olej z motoru 1.6 - czy jest korek spustowy? Jeśli tak, to w jakim miejscu?

Z góry przepraszam za "gupie" pytanie...

Pozdrawiam.



#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16925
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 14:22

Jak w każdym aucie w dolnej części miski olejowej

#3 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8008
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 14:23

Jest w misce olejowejm.Pamiętaj o filtrze oleju.Osobiście polecam oryginalny z serwisu.I nie zapodziej sprężynki...

#4 Tommy

Tommy

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 52
  • Dołączył:  10 gru 2016
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Polska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 22:09

Jest w misce olejowejm.Pamiętaj o filtrze oleju.Osobiście polecam oryginalny z serwisu.I nie zapodziej sprężynki...

Bardzo dziękuję za informację, korek odnaleziony :)

Filtr Knecht, na sprężynkę będę uważał :)

Jutro wymiana oleju plus wjazd na kanał, abym w końcu poznał PT jak wygląda z dołu...

Ogólnie z autka jestem zadowolony, troszkę zaniedbany technicznie, ale raczej w podstawowych sprawach, tj. wszystkie filtry, świece, przewody, płyn chłodzący - w najbliższych dniach to wymienię.

Na wiosnę dojdzie wymiana płynu hamulcowego (jaka kolejność odpowietrzania - czy standard, tj. zaczynamy od koła najdalej położonego od pompy hamulcowej?), plus przejrzenia bębnów, szczęk hamulcowych oraz przednich hamulców.

Jeszcze raz dziękuje za wsparcie.



#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16925
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 grudzień 2016 - 22:13

W Pt nie ma standardowego odpowietrzania :
Zaczynasz od lewego tylu, prawy przód,prawy tył,lewy przód .
  • Tommy lubi to

#6 Tommy

Tommy

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 52
  • Dołączył:  10 gru 2016
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Polska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 grudzień 2016 - 21:28

W Pt nie ma standardowego odpowietrzania :
Zaczynasz od lewego tylu, prawy przód,prawy tył,lewy przód .

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pierwsze kłopoty ;) Poprzedni właściciel chyba nie mógł odkręcić korka spustowego, głowa śruby jest ... okrągła, żaden klucz nie podejdzie - nie ma prawa. Jutro kolejne próby (wariant siłowy), korek zakupiony w serwisie BMW... Pierwszy raz coś takiego widzę...No ale człowiek uczy się całe życie ;)

Pozdrawiam :)



#7 Tommy

Tommy

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 52
  • Dołączył:  10 gru 2016
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Tomasz
  • Skąd::Polska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2017 - 19:58

Bardzo dziękuję za odpowiedź.

Pierwsze kłopoty ;) Poprzedni właściciel chyba nie mógł odkręcić korka spustowego, głowa śruby jest ... okrągła, żaden klucz nie podejdzie - nie ma prawa. Jutro kolejne próby (wariant siłowy), korek zakupiony w serwisie BMW... Pierwszy raz coś takiego widzę...No ale człowiek uczy się całe życie ;)

Pozdrawiam :)

Witam.

Oleje (skrzynia biegów, motor), filtry (powietrza, oleju, kabinowy - nikt nie wymieniał 10 lat...) - wymienione.

Dodatkowo musiałem wymienić: tarcze i klocki hamulcowe przód oraz szczeki hamulcowe tył, plus przetoczenie bębnów hamulcowych i wymiana płynu hamulcowego DOT-3.

Dodatkowo wymiana świec zapłonowych i przewodów, płynu chłodzącego oraz żarówki przednie.

Udało się to zrobić w dwa dni. Jestem zadowolony, dodatkowy plus, że uczę się nowego auta ;)

Dziękuję za podpowiedzi i pomoc :-)

Serdecznie pozdrawiam.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych