Skocz do zawartości


Uwaga!

Przed logowaniem zapoznaj się z tematem Pierwsze logowanie na forum


Zdjęcie

Światła dzienne na sterowniku DRL02


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
89 odpowiedzi w tym temacie

#1 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 marzec 2013 - 20:07

Zgodnie z objetnicą zamieszczam zdjecia jak przyłaczyć sterownik świateł dziennych DRL02 lub jego nowszej wersji
dostępny na allegro i w dziale giełda .Sterownik nie wymaga żadnych dodatkowych przekazników do montaż jak wiekszość z dostepnych produktów w handlu , jest konfigurowany pod wzgledem :

- dodatkowej masy na sterownie fabryczna blokadą mijania/drogowe
- mocą swiecenia swiateł dziennych
- dezaktywacja swiateł na czas postoju z włączonym silnkiem
- doświetlaniem dojscia do domu po wyłaczeniu auta
Moduł podłaczamy do przewodów z tyłu skrzynki bezpieczników w kabinie nad nogami kierowcy + jeden przewód do przełacznika pod kierownicą.
Cały montaz zajmuje ok 45 minut max.
Jeśli ktoś nie jest pewny co z czym podłączyć z zamieszczonych zdjeć proszę pisac na PW.

[ Dodano: 2013-03-19, 16:05 ]
Co do przewodu zielonego - są małe rozbieżności w jednych autach jest czarno/żółty w innych czarno/zielony ale chodzi o ten przewód na z wtyczka od przełącznika lub można wykorzystać przewód od pozycji w dolnych kostkach pod bezpiecznikami , tam tez jest ten sygnał co potrzebujemy .

Załączone pliki


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 maj 2016 - 17:17


#2 PiotrW

PiotrW

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 107
  • Dołączył:  20 sty 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M+lpg
  • Imię:Piotr

Napisano 24 marzec 2013 - 19:58

Andrzej w sterowniku SD-2 był problem z mrugającą kontrolką długich. W tym ten problem nie występuje ?

[ Dodano: 2013-03-24, 20:37 ]
Andrzej znalazłem Twój post, problem nie występuje. :glupek

#3 Yodarek

Yodarek

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 5688
  • Dołączył:  13 lis 2011
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:CRD 3.0 V6
  • Imię:Darek
  • Skąd::Świdwin
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 marzec 2013 - 21:41

Potwierdzam, zainstalowałem i wszystko jest OK.

#4 KRZYCH0915

KRZYCH0915

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 133
  • Dołączył:  01 lut 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Jastrząb
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 marzec 2013 - 08:54

Zainstalowałem i jest OK

#5 andgas

andgas

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 21
  • Dołączył:  02 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2008 CRD
  • Silnik:150KM+Chip
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 04 kwiecień 2013 - 18:47

Czy DRL02 można zastosować rowniez w PT 2007/2008 rok 2.2 CRD na CAN-ach ?

#6 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11789
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2013 - 14:37

andgas nie ma takiej potrzeby jak podjedziesz do serwisu to ci w sofcie tak ustawia ze bedziesz miec swiatla do jazdy dziennej bez grzebania w kabelkach, koszt jakies 200 zeta w aso... :miecio

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6014
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2013 - 15:39

miecio, No właśnie nie do końca. Co prawda podłączałem sie tylko scanstarem, ale opcji nie było nawet po zmianie countrycodu. Można jeszcze spróbować Wi-techem. Andgas - zajedź, jak skończysz - popróbujemy jeszcze.....

#8 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11789
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:13

ja mam tak: POLIFT, ...
wsiadam do auta przekrecam pokretlo co by sie zapalily swiatla, odpalam motorek, przekrecam pokretlem w pozycje wylaczone swiatla ,...i mam do jazdy dziennej, tak MAM ;P
:miecio

#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6014
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:24

miecio, No i to jest dla mnie zagadka, bo nikt tak nie ma. Rozwiążemy na jakimś spocie - spoko. Pozdrawiam

#10 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11789
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 kwiecień 2013 - 22:36

maksio bo moj piti jest taki jak ja , ...... hmm jak sobie cos ubzduram to draze do spodu, ale ostatnio mi sie nie chce, ... postaram sie poprawic,.... :miecio

#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6014
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2013 - 12:07

ARON, Dalej mnie nie rozumiesz - no ale trudno. Jest wolny rynek - sa wolne ceny. Nikt nikomu nie każe za to płacić. Masz wolny wybór - a te legendy na temat tego, co zagraniczne serwisy robią za darmo - włożyć można między bajki. Jedź do Norwegii albo spróbuj w autoryzowanym serwisie w Niemczech wymienic opony. Zresztą wiele rzeczy robi sie dla stałych klientów za friko - przecież to normalne. Zupełnie inaczej, niż dla klientów, którzy zwiedzili kupę garaży a na koniec zjawiają sie w serwisie jako w miejscu jedynego ratunku i pozostawiaja pojazd, w którym wszystko jest pocięte i poprzerabiane po próbach nieudolnycjh poszukiwań przyczyn awarii. Nie masz pojęcia o obciążeniach finansowych autoryzowanego serwisu. Jakie są takie są - nikt z własnej kieszeni do tego dokładał nie będzie. Drugą rzeczą jest, że sytuacja taka jest wymuszana przez generalnego przedstawiciela, który stawia wymagania mające na celu odpompowanie jak największej ilości kasy do centrali. Nie jest to miejsce ani czas na pisanie na ten temat. Po prostu nie uważam, żeby wysokość ceny była powodem do komentarzy o brudzeniu lub nie brudzeniu sobie rączek przy naprawach - czasem trzeba pomyśleć - za siedzenie po godzinach nad knyfami nikt mi nie płaci - oprócz klientów. Pozdrawiam

#12 KRZYCH0915

KRZYCH0915

    Przedszkolak

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 133
  • Dołączył:  01 lut 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Krzysiek
  • Skąd::Jastrząb
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2013 - 14:01

maxym72 ma racje.Nikt nie widzi kosztów utrzymania ani zgromadzenia sprzętu i oprogramowania do niego.
Pozdrawiam

#13 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 11789
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 kwiecień 2013 - 19:01

miecio, No właśnie nie do końca. Co prawda podłączałem sie tylko scanstarem, ale opcji nie było nawet po zmianie countrycodu. Można jeszcze spróbować Wi-techem. Andgas - zajedź, jak skończysz - popróbujemy jeszcze.....


maksio nawet zrobilem filmik, przekrecam dzwignie swiatel jak widac, odpalam auto potem widac ze na zapalonych swieci pozycja i zarowka z pelna moca, dalej, wylaczam swiatla i swieci zarowka/i z obnizona moca, no maksio widzisz i masz,...! :miecio



#14 andgas

andgas

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 21
  • Dołączył:  02 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2008 CRD
  • Silnik:150KM+Chip
  • Imię:ANDRZEJ

Napisano 10 maj 2013 - 17:41

potwierdzam dzialanie DRL02 w polifcie, zamontowane elegancko pod maską, natężenie światła zostawione na poziomie "fabrycznym" .... musi to robić ktoś kto da sobie radę bez instrukcji...heh...ale można :piwo

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maj 2013 - 19:03

andgas,
W polifcie jesteś pierwszy - ja nie miałem okazji montować , ale cieszę się że Ci się udało , a smucę bo nie pomogłem schematem jak do przedlifta . :cwaniak

#16 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 czerwiec 2013 - 12:06

Zrobione, działa :dance

andreeas7 :piwo dzięki za przejrzysty opis , obyło się bez telefonów :-)
Tylko nic nie wspomniałeś że moduł zastępuje przekaźnik do którego się podłączamy,
nie wyjąłem i zaczął się cały czas włączać i wyłączać co skutkowało trajkotaniem jak w grzechotce. Wyciągnąłem przekaźnik i jest OK.

#17 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 13700
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2010
  • Silnik:Dodge 1,8 VVT
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 czerwiec 2013 - 12:15

MAKLERSTAN1,
trzeba było zadzwonic - moduł sie programuje do przekaznika(opcja 3) - on ma byc zamontowany w swoim gnieżdzie

#18 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 08 czerwiec 2013 - 13:37

Nie chciałem przeszkadzać w zlocie,
Napisz proszę więcej o programowaniu modułu, na pewno będzie to przydatne dla pozostałych forumowiczów.

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 7942
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 czerwiec 2013 - 20:10

MAKLERSTAN1, jak pamiętam :lol Andrzeja kiedś prosiłem (jak się bawiłem na parkingu) o podanie procedury.
Włączona stacyjka Nie 4 razy włączyć stacyjke trzymając długie światła i wyłączenie zapłonu :cenzura jakoś chyba było spróbuj :piwo

#20 MAKLERSTAN1

MAKLERSTAN1

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 409
  • Dołączył:  27 maj 2013
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0M GAZZ
  • Imię:Mariusz

Napisano 09 czerwiec 2013 - 21:21

sluna odnosząc się do twoje wypowiedzi

za bardzo nie rozumiem co napisałeś :sciana :

Włączona stacyjka Nie 4 razy włączyć stacyjke trzymając długie światła i wyłączenie zapłonu

wiec zacząłem próbować tak:

trzymałem włączone światła długie i włączyłem cztery razy zapłon,
po włączeniu ostatni raz (z czterech) zapłonu puściłem przycisk długich i wyłączyłem zapłon (wszystko brzęczeć lecz tymi działaniami wyłączyłem układ DRL02 :-), włączam samochód i tak jak by go nie było (światła działają normalnie).
No to myślę, jak tak wyłączyłem, to tak samo pewnie da się włączyć, powtórzyłem więc to samo drugi raz i ku mojemu zaskoczeniu (chodź się tego w duszy spodziewałem) układ DRL02 się włączył :kciuki , ale znowu przekaźnik zaczął buczeć :nie .
Więc go wyjąłem, bo wszystko działa bez niego OK i czekam na jakieś dokładniejsze instrukcje, co mam zrobić by działało z przekaźnikiem,

andreeas7
Chyba się bez Ciebie nie obędzie :-)
Mam też pytanie czemu ten przekaźnik jest taki ważny skoro wszystko działa bez zarzutów, a ten moduł go zastępuje?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych