Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czy takie zachowanie silnika jest normalne?

obroty silnika

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 grudzień 2016 - 21:19

Witajcie klubowicze. Od soboty jestem posiadaczem PT Cruisera. Wprawdzie, kiepskie to powitanie, kiedy zaczyna się od zadawania pytań, ale parę kwestii technicznych tego samochodu mnie frapuje. Część z nich już rozwiązałem po przeszukaniu forum, nad innymi jeszcze pracuję. Niestety nie mogłem skorzystać z pomocy stacji diagnostycznej podczas kupna, bo przyjechałem za późno i w sobotę były pozamykane, więc (czego oczy nie widzą, tego sercu nie żal), zawieszenie to dla mnie na razie zagadka. Na pierwszy ogień praca silnika:

Przede wszystkim zastanawia mnie, czy w silniku 2.0 Chryslera to typowe, że gdy rozpędzam samochód na biegu, a potem puszczam gaz i wciskam sprzęgło, to obroty jeszcze na jakąś sekundę utrzymują się na tym poziomie, na którym wysprzęgliłem, a nawet delikatnie się podnoszą i dopiero opadają po nieco ponad sekundzie? Na jałowym biegu obroty wynoszą na moje oko, jakieś 900, wskazówka niewiele poniżej 1000. Niebawem mam zamiar założyć gaz i chciałbym, żeby silnik pracował bez zarzutu.

 

Druga sprawa, troszkę powiązana z tematem, to że wczoraj wymieniłem termostat, gdyż w drodze do domu od sprzedającego, auto nie osiągało właściwej temperatury. Teraz temperatura jest w znacznej mierze ok, tylko że wentylator na chłodnicy załącza się nawet gdy silnik jest zimny. Tak jakby załączał się w jakichś odstępach czasu, bez względu na temperaturę. Kiedy stoję w korku, to po włączeniu wentylatora temperatura utrzymuje się na właściwych 90 stopniach, ale podczas jazdy (wiadomo jakie temperatury mamy teraz za oknem) to czasem temperatura silnika opada i po chwili wraca, tak jakby ten wentylator załączał się podczas jazdy i dodatkowo chłodził silnik. Ogrzewania w kabinie nie mam w ogóle, ale już przeczytałem posty, żeby przepłukać nagrzewnicę, zwłaszcza że stary termostat był przyklejony na silikonie i może dostał się kawałek do układu i przytkał nagrzewnicę. Zajmę się tym po jutrze.

Proszę, podzielcie się swoim doświadczeniem na temat pracy tych silników. Czy takie obroty i praca wentylatora to norma w tych autach?

 


Użytkownik HappyHearse edytował ten post 06 grudzień 2016 - 21:54


#2 marszand

marszand

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  30 sie 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Polanica Zdrój
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:06

Witaj

Mam paitka z gazem do zimna raczej w takiej kombinacji należy się przyzwyczaić bo gaz też zjada ciepło.

Wentylator to dla mnie jedna wielka zagadka działa jak chce i kedy chce a w budzie i tak zimno. To auto to jedna wielka zagadka i chyba poza wyglądem wszystko pozostałe wkurza po pewnym czasie zaczynając od mechaników skonczywszy na nieprzewidywalności.



#3 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5813
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2016 - 21:39

Co wy pitolicie? Tez mam pitka doladowanego lpg i na brak ciepla w srodku nie nie mogę nic powiedzieć.
Grzeje jak głupi i to dosyć szybko od odpalenia auta

#4 kujtek

kujtek

    VIP

  • Użytkownicy
  •   
  • Posty: 3600
  • Dołączył:  29 sty 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Jacek
  • Skąd::Dzierżoniów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2016 - 22:20

bartek_sz3    masz rację   :piwo


Użytkownik kujtek edytował ten post 08 grudzień 2016 - 22:20


#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2016 - 22:27

Witaj
Mam paitka z gazem do zimna raczej w takiej kombinacji należy się przyzwyczaić bo gaz też zjada ciepło.
Wentylator to dla mnie jedna wielka zagadka działa jak chce i kedy chce a w budzie i tak zimno. To auto to jedna wielka zagadka i chyba poza wyglądem wszystko pozostałe wkurza po pewnym czasie zaczynając od mechaników skonczywszy na nieprzewidywalności.


Napraw samochód o nie pitol , gaz nie ma żadnego znaczenia na ogrzewanie

#6 marszand

marszand

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  30 sie 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Polanica Zdrój
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2016 - 19:03

gaz ma znaczenie ponieważ podgrzewany jest mixer czy jak to się tam nazywa a że gaz jest zimny i to bardzo trzeba go wpierw podgrzać dlatego STAG przełącza po nagrzaniu silnika do temperatury 30 st. jadąc na benzynie auto grzeje normalnie szybko i sprawnie. byłem u 3 gazowników i każdy mówi co innego a badanie organoleptyczne pokazuje że jest różnica.

 

Napraw samochód o nie pitol , gaz nie ma żadnego znaczenia na ogrzewanie



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2016 - 19:06

Jeszcze raz ci pisze ze to totalna bzdura , bez znaczenia na ogrzewanie auta

#8 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 09 grudzień 2016 - 19:41

Przy pracy na benzynie reduktor też jest podgrzewany, sprawdzić  jak jest zrobione to odgałęzienie do podgrzewania reduktora, może trójniki mają za mały przekrój



#9 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2016 - 20:44

Marszand, poproś swoich specjalistów od gazu, żeby pokazali Ci rozebrany parownik i miejsce które tak mocno odbiera ciepło. Nie daj sobie wciskać kitu. Jeśli jeździsz na bardzo krótkich dystansach, to nigdy nie dogrzejesz samochodu. W niektórych dieslach jest jeszcze gorzej i są stosowane rozwiązania "dogrzewające kierowcę zanim zamarźnie". Ale normalny sprawny benzyniak bez względu na to czy z gazem czy bez, nagrzewa się po paru kilometrach. Pitek też.



#10 marszand

marszand

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 70
  • Dołączył:  30 sie 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Polanica Zdrój
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2016 - 07:26

Marszand, poproś swoich specjalistów od gazu, żeby pokazali Ci rozebrany parownik i miejsce które tak mocno odbiera ciepło. Nie daj sobie wciskać kitu. Jeśli jeździsz na bardzo krótkich dystansach, to nigdy nie dogrzejesz samochodu. W niektórych dieslach jest jeszcze gorzej i są stosowane rozwiązania "dogrzewające kierowcę zanim zamarźnie". Ale normalny sprawny benzyniak bez względu na to czy z gazem czy bez, nagrzewa się po paru kilometrach. Pitek też.

dystans który pokonuję to zaledwie 7 km 



#11 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2016 - 08:48

HappyHearse  wentylator może się załącza bo masz pokrętło  w pozycji  nawiewu na szyby a w pitkach pracuje wtedy klimatyzacja aby osuszyć szyby .



#12 Bezimienny Gość.Aishlin147_*

Bezimienny Gość.Aishlin147_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 grudzień 2016 - 10:52

Jeszcze raz ci pisze ze to totalna bzdura , bez znaczenia na ogrzewanie auta

 

Popieram przedmówcę , mój PT grzeje bardzo dobrze i na gazie jak i na benzynie , natomiast co do wentylatora to dla mnie jego załączanie to też jedna wielka zagadka :), wprawdzie pokrętło mam ustawione na szyby , ewentualnie nogi i szyby ale wentylator załącza się kiedy chce i jak chce :). Wymieniłem go na nowy , bo stary się po prostu rozsypał na łożysku ale załącza się dalej tak samo :).



#13 vanpeer

vanpeer

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 539
  • Dołączył:  14 kwi 2015
  • Rok Produkcji:2000,2003
  • Silnik:2,0M 2,0M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Warmia
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 grudzień 2016 - 13:09

dystans który pokonuję to zaledwie 7 km

No i mamy rozwiązaną tajemnicę niedogrzanego silnika a co za tym idzie i wnętrza.

Mój łapie normalną temperaturę po ok 4 km, kiedyś miałem diesla, który potrzebował na to 20km

Jak już zaczyna Ci grzać, to go wyłączasz. Ot i cała historyja :-)


Użytkownik vanpeer edytował ten post 10 grudzień 2016 - 13:13


#14 HappyHearse

HappyHearse

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 137
  • Dołączył:  06 gru 2016
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Żory
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 grudzień 2016 - 19:24

Dzięki Panowie. Zrobił się widzę mały offtopic.

@janusz Faktycznie, miałem włączony nawiew na szyby, z przyzwyczajenia i pewnie dlatego wentylator pracował.

 

Co do pracy silnika, to podobno to normalne, bo to silnik wysokoobrotowy. Dostałem informację od moderatora :)

Jak chodzi o ogrzewanie, to jest coraz lepiej, i leci ciepłe powietrze, ale wciąż nie jakieś bardzo. Robi się cieplejsze na wysokich obrotach, wiec prawdopodobnie pompa wody jest już do wymiany. W przyszłym tygodniu pojadę wymienić rozrząd to pompa pójdzie przy okazji, jeżeli jest na rozrządzie. 

Teraz zaczyna mi coś zgrzytać przy skręcaniu w lewo, to taki gumowy, nieprzyjemny zgrzyt. Mam nadzieję, że to zawieszenie, a nie maglownica. Płynu we wspomaganiu do połowy tego znacznika "cold" po około godzinie od przyjazdu do domu. Co ciekawe występuje to tylko przy skręcaniu w lewo, w prawo absolutna cisza. Nie trzeba skręcać mocno, wystarczy lekko na postoju ruszyć kierownicą, albo jak prostuję koła po skręcie w prawo. Mam nadzieję, że nie wychodzą ukryte podczas kupna mankamenty :)







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: obroty, silnika

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych