Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Modyfikacja zasilania instalacji elektrycznej PT Cruisera w czasie jazdy - rezygnacja z ładowania przez alternator

PT na prąd mikro hybryda Hybrydowy Chrysler PT Cruiser

  • Zamknięty Temat jest zamknięty
154 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maja 2018 - 21:50

:witam

 z ładowaniem w powszechnie już wtedy dostępnych stacjach ładowania   :jupi

Pozdrawiam wszystkich entuzjastów i "wynalazców". Oni są motorem postępu ludzkości......

 

:witam

Dziś właśnie rozmawiałem z urzędnikiem Krakowskim, mówi, że od dwóch lat wyciągaj z biurka od czasu do czasu projekt budowy ładowarek i nic z tego. Moim zdaniem, problem będzie w dostarczaniu energii do ładowarek, energii brak, infrastruktury brak. Ludziom w blokach i na wsiach uszczuplają przedziały mocy:(


raffitech pol pisal o hybrydzie a nie o elektryku,... jak by ta hybryde usankcjonowal w papierach? nie ma takiej mozliwosci w naszym pieknym kraju rzadzacych przez debili,... nie , bo nie,... podaje sie z samego zalozenia tematu moj analogoy mozg przekierowal pod tabliczke "sie NIEda"

post zawiera tresci niezgodne z regulaminem wiec ulze moderatorom i wstawie na 1 dzien,... :miecio

Nie pozwolę zaprzepaścić takiej błyskawicy myślowej. Moja instalacja mikro hybrydowa nie wymaga homologacji. Bo niczego nie zmienia w samochodzie. Nikt nie zabroni jeździć z "zepsutym" generatorem, na samym akumulatorze.


Użytkownik pkorol edytował ten post 09 maja 2018 - 15:48


#22 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2018 - 17:23

A dlaczego nie instalacja HHO? do tego nie potrzeba infrastruktury, a zatankować nie problem ;P



#23 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2018 - 19:50

Proszę przedstawić raport o HHO. Ile użytkowników w Polsce? Proszę o sprawozdanie użytkownika (nie sprzedawcy) takiej instalacji. Jak na razie (rok temu) nie znalazłem żadnego.



#24 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 09 maja 2018 - 22:31

Proszę przedstawić raport o HHO. Ile użytkowników w Polsce? Proszę o sprawozdanie użytkownika (nie sprzedawcy) takiej instalacji. Jak na razie (rok temu) nie znalazłem żadnego.

Rozumiem, że kolega może zrobić to samo w stosunku do własnego pomysłu...

 

temat w sumie mnie nie interesuje, ale słyszałem o dwóch taki osobach od ludzi, którym mam prawo ufać...

Metoda jest tania w wykonaniu dla silnika gaźnikowego, a dla silników zasilanych wtryskiem to kombinacja w której jest wiele do zbadania i innowacji ponieważ chodzi o elektronikę silnika...



#25 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maja 2018 - 06:23

Oczywiście, że mogę, ale jest to bez zasadne. Jeżeli kolega przeczytał temat od początku, to zapewne się dowiedział, ze jest to oryginalny pomysł.  Oraz jest chyba różnica pomiędzy "ja chce zrobić to i to" i "ja proponuję zrobić tamto".

Proszę uprzejmie o szczegóły temat jest bardzo ciekawy a informacji brak.


Użytkownik pkorol edytował ten post 10 maja 2018 - 15:04


#26 Bezimienny Gość.Pasio_*

Bezimienny Gość.Pasio_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maja 2018 - 15:37

ja niczego nie proponowałem... zadałem tylko pytanie ''A dlaczego nie instalacja HHO?"

 

proszę poszukaj na YT jest mnóstwo filmów poglądowych na temat HHO

Owszem Twój pomysł jest bardzo oryginalny, jednak koszty poniesione do jego realizacji w stosunku do zysków z eksploatacji są lub będą nijakie (mieszczące się zapewne w granicach zysku z ekonomicznej jazdy seryjnym autem) do tego doliczyć trzeba koszty eksploatacyjne...


Użytkownik Pasio edytował ten post 10 maja 2018 - 15:40


#27 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maja 2018 - 21:53

Witam serdecznie, poco te dywagacje? Proszę o konkrety, odnośniki do ulubionych filmików? Jakim seryjnym autem? Jakie koszta eksploatacyjne?



#28 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 maja 2018 - 20:40

Byłem u elektryka, kazał podłączyć akumulatory trakcyjne równolegle do akumulatora. Nie wiem czy to dobry pomysł, bo akumulator rozruchowy ma inne charakterystyki.  Z tego co wiem nie nadają się na rozruch. Tu znalazłem alternatywę akumulatorom trakcyjnym, gwarantowane minimum 2000 cykli: https://www.ev-power...ton-40Ah-200Ah/



#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 maja 2018 - 20:48

Moze nim zaczniesz tworzyć historie z kosmicznej epopei - zapoznasz się z zasadami elektrotechniki - elektryk z którym rozmawiałeś totalnie olał sprawę - nie można mieszać różnych systemów zasilających 12v to nie 18v trakcyjnych - na razie traktuje to jako Twoja. fascynacje ale jak trzeba będzie sprowadzę Cię na ziemie

#30 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 maja 2018 - 05:39

Tak myślałem. Trochę czasu upłynęło po rozmowie z elektrykiem. Wygrzebałem w między czasie schemat elektryki. Mam pytanie, czy dobrze rozumiem. Jeżeli podłączę minus aku trakcyjnych do minus akumulatora samochodowego a plus podłączę do zielonego przewodu przy alternatorze. Zasilanie alternatora odłączę by nie pracował a tylko kręcił. Czy to będzie działać?

Załączone pliki

  • Załączony plik  123.jpg   49,83 KB   2 Ilość pobrań

Użytkownik pkorol edytował ten post 14 maja 2018 - 05:40


#31 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 maja 2018 - 06:19

To przewód czarny z zielonym paskiem , odłączysz wyjście regulatora ze sterownika silnika - łatwo uszkodzić w ten sposób sterownik i druga kwestia pojawia się błędy w układzie ładowania

#32 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 maja 2018 - 15:05

A którym przewodem płynie prąd z alternatora w stronę regulatora? Czyli gdzie podłączyć plus z akumulatora by udawał, że jest alternatorem? Skoro z alternatora płynie prąd w storę sterownika, to w czym problem, mam na myśli jego pochodzenie? Jeżeli 18v za dużo to ile będzie bezpiecznie?



#33 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 maja 2018 - 16:30

Prąd z alternatora nie płynie przez regulator, idzie bezpośrednio do aku, od regulatora płynie do obwodu wzbudzenia alternatora w zależności od wielkości napięcia na aku.

tak nie zrobisz aby aku udawały że to alternator i z żadnego samochodu regulator Ci nie tego nie spełni, ale można by było zastosować zewnętrzny np. taki od kontroli ładowania aku z paneli fotowoltaicznych. 



#34 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 maja 2018 - 18:38

Wielkie dzięki za podpowiedź. Teraz rozumiem teksty z wikipedii, niestety napisane dla ludzi znających temat. Nie uwierzysz ale była na początku mojej przygody z mikrohybrydą taka opcja. Nie znalazłem mocnych kontrolerów, dla tego ją odźóciłem do 50A są a potrzeba minimum 80A. A znasz taki na minimum 80A? Ja nie znalazłem.

Czyli elektryk mówił dobrze. Znalazłem akumulatory trakcyjne (albo te LIFIPO) z prądem rozładowania 300A więc będą się nadawały na rozruch i jazdę. Tyle, że nie mogą mieć więcej niż 14V. hm.

Muszę sprawdzić i obliczyć czy nie będzie się opłacało napędzanie alternatora silnikiem elenktycznym ze stałą prędkością na przykład 6000 tys, będzie to odpowiednik 3000 tys prędkości silnikowej. Czy w takim wypadku regulator sobie poradzi z utrzymaniem odpowiedniego poziomu prądowego?



#35 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 maja 2018 - 21:08

Co do kontrolerów to znajdziesz, gdzieś w ofercie widziałem 75A i 100A, ale ceny powalają, jeżeli już to dwa mniejsze równolegle.

Jeżeli już szukasz oszczędności to wymontuj niekoniecznie potrzebne  odbiorniki prądu typu radio, napędy szyb, tylną wycieraczkę itp.

Co do pomysłu napędzania alternatora silnikiem to tu chyba dużo więcej stracisz niż zyskasz,  zamieniać energię elektr. na mechaniczną a następnie odwrotnie i żeby z alternatora wyciągnąć 80A, to sprawność takiego przetwarzania wyjdzie z 40%.

Zresztą z 40% to i tak stracisz na załadowaniu z prostownika a tym co z aku wyciągniesz.

I skąd masz dane że przy przejechaniu 100 km zaoszczędzisz 3-5 zł , jeżeli autko potrzebowałoby te 80A to moc potrzebna to ok. 1100W, jadąc te 100km nawet 2h to energia wyjdzie 2,2 kWh i to by było ok. 0,5l paliwa a w domu za kWh płacisz 0,5 zł co ze stratami wyjdzie ok. 2zł.


Jeżeli to wyjdzie na zero pomijając zainwestowanie w przeróbki to i tak dobrze, nawet ekologii tu żadnej nie będzie bo prąd mamy z węgla, chyba że następna inwestycja w fotowoltaikę i wyjdzie prawie tyle co hybryda.



#36 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 maja 2018 - 23:53

To są dane poglądowe, nie mają nic do rzeczywistości. Ktoś powiedział, że 80A a ktoś inny, że 0.5l benzyny. Dokładnie będziemy wiedzieć jak odpalę auto z akumulatorów i przejadę pierwsze 100 km. Dziś zamykają Niemcy dla dyzli, jutro Polska i co Ty na to? Że prąd mamy z węgla i, że coś tam. Samochody elektryczne też się nie opłaca ale nie mamy wyboru musimy na nie przesiąść. Nawet jeżeli zbudują atomówkę to i tak nie starczy dla wszystkich chętnych energii. Ktoś będzie musiał przerobić spalinówki na hybrydy. Wyrzucenie alternatora to tylko pierwszy etap większego projektu który pozwoli zaoszczędzić


A co do prądu, Macdonald od lat ma w swoich gniazdkach prąd ekologiczny, Ty też możesz go kupić. Wystarczy być bardziej świadomym konsumentem i nie powielać błędne przekonania innych



#37 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 maja 2018 - 06:56

Zakup drogich kontrolerów mija się z celem. Myślałem również na łączeniem kilku regulatorów mocy na przykład taki (Regulator mocy DC PWM LED HHO 5V 12V 50A). Link nie podaje bo alegro. Czy o takie coś tobie chodziło? Jeżeli dawać przez kontrolery prąd na samochód, to trzeba będzie odseparować akumulator rozruchowy czy nie koniecznie? Trzeba będzie jakoś je wyłączać przy rozruchu.



#38 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maja 2018 - 09:07

Te wszystkie wynalazki nadają się do dupa i tyle - jesteś zielony w temacie i całość cię przerasta mimo dobrych chęci wszystko musi być odseparowane a założenie koncepcyjne jest od początku złe

#39 theo

theo

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 525
  • Dołączył:  03 maj 2016
  • Rok Produkcji:brak
  • Silnik:brak
  • Imię:teodor
  • Skąd::brak
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 15 maja 2018 - 10:40

Teraz rozumiem teksty z wikipedii, niestety napisane dla ludzi znających temat.

Nie denerwuj się, nie mam zamiaru żeby Cię  zniechęcać, chciałem Ci tylko uzmysłowić jakie to są wielkości tych oszczędności.

Też eksperymentowałem prawie dwa lata z akumulatorami ładowanymi ze słońca tyle że do zasilania domu i trochę wiem jak wygląda to ładowanie i korzystanie z aku i zieloną energię też mam ale bez udziału akumulatorów tzw. on-grid

 

 

 

 

Dokładnie będziemy wiedzieć jak odpalę auto z akumulatorów i przejadę pierwsze 100 km. Dziś zamykają Niemcy dla dyzli, jutro Polska i co Ty na to?

 

Jeżeli już masz te aku to najprostszym sposobem bez jakichkolwiek kontrolerów będzie naładować ich  do pełna, zapakować do bagażnika i podłączyć ze dwa równolegle do istniejącego w samochodzie tak przynajmniej przewodem 16 kwadrat i dodatkowo bezpiecznik, odłączyć przewód prądowy od altka i pojeździć ile się da kontrolując napięcie aby nie spadło poniżej 10,5V i będziesz wiedział na ile tej energii starczy.

I na wszelki wypadek zabierz ze sobą jeszcze jeden sprawny abyś w razie czego mógł  do domu wrócić jak energia się skończy


Użytkownik theo edytował ten post 15 maja 2018 - 10:50


#40 Bezimienny Gość.pkorol_*

Bezimienny Gość.pkorol_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 15 maja 2018 - 11:33

Te wszystkie wynalazki nadają się do dupa i tyle - jesteś zielony w temacie i całość cię przerasta mimo dobrych chęci wszystko musi być odseparowane a założenie koncepcyjne jest od początku złe

Tak, całkowicie z tobą się zgadzam. Że odseparowane, czyli zrobić tak jak mówił elektryk - wajchę zainstalować i po rozruchu przełączyć :). Jakoś tego nie widzę.

Założenia koncepcyjne cały czas się ewaluują, bo są złe. Co w tym złego? Temat jest swoistą burzą mózgów, tylko przez krytykę innych można zrozumieć co jest złe i jak to poprawić. Generalnie jak, to zrobić wiem ale nie wiem jak uprościć. A jak ty byś to zrobił?


 

Jeżeli już masz te aku to najprostszym sposobem bez jakichkolwiek kontrolerów będzie naładować ich  do pełna, zapakować do bagażnika i podłączyć ze dwa równolegle do istniejącego w samochodzie tak przynajmniej przewodem 16 kwadrat i dodatkowo bezpiecznik, odłączyć przewód prądowy od altka i pojeździć ile się da kontrolując napięcie aby nie spadło poniżej 10,5V i będziesz wiedział na ile tej energii starczy.

I na wszelki wypadek zabierz ze sobą jeszcze jeden sprawny abyś w razie czego mógł  do domu wrócić jak energia się skończy

 Mam drugi samochód którego nie żal, mam kilka akumulatorów samochodowych w pełni sprawnych. I już dawno bym się przejechał ale poco, skoro nie wiem czy da się to powielić na innych samochodach. Dla tego trzeba wydobyć idee (Platon) bezkolizyjnej jazdy bez alternatora:)  Nic nie ruszam dopóki nie będę pewny, że to będzie działać. Co do ekonomiczności to sprawa drugorzędna.


Użytkownik pkorol edytował ten post 15 maja 2018 - 11:40






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 3

0 użytkowników, 3 gości, 0 anonimowych