Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Gaśnie i szarpie podczas jazdy

szarpanie gaśnięcie

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
60 odpowiedzi w tym temacie

#41 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2019 - 13:31

nie mam problemu z powiekszeniem doi A3 , moze forumowy skrypt coś psuje 

 

https://zapodaj.net/...d17fc1.png.html

https://zapodaj.net/...37e2ec.png.html

 

masz linki , tak będzie na 100% ok 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 05 maja 2019 - 13:35


#42 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 maja 2019 - 19:17

Tak ogólnie  Andrzeju to zarąbista sprawa z tymi schematami. A czy masz jakby całą resztę takiej książki/instrukcji czy co to tam masz? Może możesz wrzucić tu link do całości ale w tej samej jakości?

Ewentualnie jeśli to płatna książka czy coś tam to może gdzie i za ile to kupić?Oczywiście  może być w formie elektronicznej jak masz bądź papierowej.


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 05 maja 2019 - 19:20


#43 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2019 - 16:12

Panowie a czy przy błędzie P0171 wymienialiście sondę czy inny myk? Jeśli tak to co brać?

#44 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2019 - 17:48

napraw instalację gazową i P0171 zniknie - jest żle ustawiona , możesz to sprawdzić kasując błąd i jeżdząc z dwa dni na samej benzynie 



#45 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2019 - 19:05

ok.Sprawdzę na benie i dam znać. A z tym błędem czasem pojawiał się ten od czujnika wałka rozrządu czy to się łączy czy nie?  Bo dzisiaj chce kliknąć ten blue print. Czy raczej to kilka problemów na raz się nałożyło/


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 08 maja 2019 - 19:16


#46 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2019 - 19:32

Czujnik nic do tego nie ma

#47 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maja 2019 - 19:43

Czyli to kilka defektów naraz jak rozumiem. Nie zależnych od siebie. Ale na falowanie obrotów już ma wpływ???

Miałem P0171,P0340,P2101. i jeszcze jakiś tylko zapomniałem jaki. A ten P2101 wystąpił z piorunem.Wtedy miałem obroty dostępne tylko do 1500. ale po odpaleniu na nowo wszystko zagrało.A pojawił się w momęcie przechodzenia na gaz. A już pamiętam P0133.


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 08 maja 2019 - 19:51


#48 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 maja 2019 - 20:37

Zapytam, tylko żeby mi się zaden nie wpieniał że zapytałem. Czy z tych błędów co podałem i tych czasem falujących obrotów da się wydedukować jakąś konstruktywną myśl o przyczynie czy raczej wymianologia aż trafie na to co powoduje te błędy i falowanie?

#49 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maja 2019 - 16:42

Dzisiaj mi odwalilo i postanowiłem wymyć przepustnicę. Umyłem ją oczywiście bez części z elektroniką. Wewnątrz miała od groma nagaru(czrnego syfu). Teraz jest jak nówka. Po głębszych poszukiwaniach zauważyłem też że śruba trzymająca czujnik położenia pedału przyspieszenia ma 1 inną śrubę. Czyli ktoś rył. Wymieniłem na 2 imbusowe co by chu...owo ale jednakowo było. Ale niestety po operacji mycia przepustnicy i części kolektora dolotowego tej poziomej silnik może i ma lepsze powietrze ale obroty postanowiły sobie wzrosnąć i teraz zamiast 850 co było to mam 980-1000. Czy tak powinno być albo co tym zabiegiem udało mi się zepsuć?

Załączone pliki


Użytkownik Byzoeu edytował ten post 12 maja 2019 - 08:16


#50 nikonit

nikonit

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 62
  • Dołączył:  31 sty 2019
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:1,6 M
  • Imię:Robert
  • Skąd::Wolbrom
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maja 2019 - 08:47

ok 2 dni jeździć tylko na benzynie w celu adoptowania przepustnicy przez komputer lub odwiedzić elektryka cena 50 zł.  



#51 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maja 2019 - 09:04

Ok. To potestujemy.

#52 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maja 2019 - 02:53

Lub sprawdzić jeszcze raz czy nie uszkodziłeś gdzieś uszczelki i nie zaciąga powietrza pomimo przepustnicy - tzw lewe powietrze. Pozdrawiam



#53 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maja 2019 - 10:25

Obroty jakimś sposobem same wruciły na właściwy poziom.Jeździłem na benie 3 dni i nic. Wruciłem na gaz i samo sobie się stało. Nie zostawiam tematu a wręcz przeciwnie, bardzo mnie to intryguje co jest przyczyną takiego zachowania. Dodatkowo taka z du..y strony dedukcja ale na odkręconych 2 śrubach M8 które są wkręcane w podpotę kolektora ssącego nad kolektorem wydechowym poruszałem całym plastikowym kolektorem ssącym, oczywiście w granicach rozsądku aby nic nie złamać i w pewnym położeniu obroty trochę(o 70-80 obrotów)spadły. Tak jakby doszczelnił się kolektor ssący przy samym bloku silnika. Dało mi to do myślenia więc w weekend zwalam wszystko i sprawdzę cały dolot organo-ciśnieniowo-wodno-leptycznie czy coś nie jest spaczone i pęknięte. Dodatkowo na składanie mam już nowe uszczelki kolektora ssącego. Zobaczymy na co trafię.

#54 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 maja 2019 - 22:03

Dopytam panowie czy jak chcę zdemontować kolektor dolotowy to muszę wyjąć wtryski. Czy to prosta sprawa w pitku? I druga sprawa czy jak je wyjmę to trzeba wymienić jakieś uszczelniacze czy co i co to za typ jak trzeba. Dzięki.

#55 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6 791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 02:55

A połączenie górnej części kolektora z dolną nie jest uszkodzone - uszczelka zawinięta? Do zdjęcia kolektora dolnego wtryskiwacze trzeba będzie wyjąć z listwą, żeby dojść do śrub. przy okazji można zmienić przewody pomiędzy wtryskiwaczami gazowymi a kolektorem ssącym - tam lubi puszczać. 

uszczelki oczywiście są potrzebne - wtryskiwacze do kolektora ssącego, dolny kolektor do głowicy, górny kolektor do dolnego, uszczelka przepustnica do górnego kolektora ssącego. Istnieją inne sposoby poszukiwania nieszczelności kolektora - generator dymu, zmywacz do hamulców podawany na złącza i obserwacja obrotów (ostrożnie).... 

Załączone pliki


Użytkownik maxym72 edytował ten post 16 maja 2019 - 03:00


#56 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 05:43

Górną część jak i przepustnicę już zwalałem w weekend jak widać na fotkach wcześniej. Te połączenia są sprawdzone. Mam już nowe uszczelki pod kolektor ssący a blok silnika i właśnie je chcę wymienić przy okazji sprawdzić i umyć sam kolektor. Do wszystkich 5 śrub mam dojście bez ruszania wtrysków bo na tyle jest kolektor przykręcony mimo że jest tam jeszcze wciśnięty gaz. Dojście okropne ale sprawdzałem i klucz nasadowy 10-tke. dało się założyć. Ale to pomijam. Interesuje mnie najbardziej czy łatwo się wtryski wyjmuje? Czy pojedyńczo jak siedzi kolektor czy wszystkie na raz z kolektorem schodzą? No i czy wymienia się uszczelki pod wtryskiem jak w 2.2 dieslu te takie podkładki ja jego końcu i czy to też 1.93 czy jakoś tak.

#57 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 06:15

Wtryski na oringach , wyjdą w całości z szyna

#58 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 06:56

Cześć Andrzeju. A wymienić trzeba te oringi przed ponowną instalacją? Czyli zadnej innej uszczelki tam nie ma? Pytam bo jak rozbiorę w sobotę to nawet nie mam czym podjechać by kupić nowe klamoty i chcę kupić wcześniej by się nie zdziwić.

#59 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 063
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 07:18

Jak będą twarde to tak - oringi specjalne do benzyny

#60 Byzoeu

Byzoeu

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 251
  • Dołączył:  04 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 maja 2019 - 07:50

A to w ASO czy raczej znajde je w więkrzości sklepow ? Może znasz typ bądź rozmiar. Jak i tak je wyjmę to i już je zmienie.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych