Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Czy da się przełożyć stacyjkę tak, żeby nie używać 2 kluczyków?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
25 odpowiedzi w tym temacie

#21 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2020 - 13:07

Może i rzeźba, ale jakby przykleić stary kluczyk pod osłonę stacyjki i wymienić wkładkę stacyjki na nową?



#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2020 - 13:19


Może i rzeźba, ale jakby przykleić stary kluczyk pod osłonę stacyjki i wymienić wkładkę stacyjki na nową?

 

Część systemów jest cały czas aktywna - a PT odjeżdzasz na srubokręcie jak swoim 


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 13 wrzesień 2020 - 13:19


#23 Stach

Stach

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 289
  • Dołączył:  20 kwi 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 M
  • Imię:Stach
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 wrzesień 2020 - 21:56

Do sparowania klucza z nową wkładką znalazłem tutorial:
https://youtu.be/O57vFndz8Hw

Dokładnie w ten sposób naprawiłem swoją stacyjkę. Na nowej wkładce odtworzyłem kombinację zapadek ze starej. Całość nie trwała dłużej niż wypicie browara.
Swoją drogą strasznie śmiesznie wygląda to kręcenie kluczyka zębami. Nie bardzo wiem czemu On tak to robi, bo środek da się wyjąć jedną ręką. Na ebayu są zestawy naprawcze za ok 30$ + przesyłka. Ale jak się dobrze trafi, to można znaleźć taniej. Ja miałem szczęście i za kilkanaście złotych kupiłem zestaw na rodzimym portalu

#24 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 wrzesień 2020 - 12:15

Część systemów jest cały czas aktywna - a PT odjeżdzasz na srubokręcie jak swoim 

W przedlifcie też? Jakie to systemy? A co do "odjechania na śrubokręcie" - jak ktos juz sie nastawa na kradziez auta to potrafi to zrobic nawet z aktywnym immobiliserem, chociaż nie sądze że ktoś w Polsce kradnie 20-letnie Chryslery;) 



#25 kozbi7

kozbi7

    PT Amateur

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 37
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2021 - 19:40

Witam

Uzupełniam wątek. Jestem po wymianie wkładki stacyjki. Miałem tylko objaw braku świecenia zegarka w radiu przy włączonym zapłonie, pomagało dociśnięcie kluczyka. Kupiłem używaną wkładkę stacyjki od Doge Stratus 2000-2006 bo wyglądała identycznie. Po rozebraniu okazało sie że bębenek ma nieco inną konstrukcję a zapadek jest 7 a nie 8. Oddałem wkładkę w ręce fachowca aby dorobił zapadki do mojego kluczyka (koszt 30zł) i założyłem do auta. Różnica jest kolosalna, przełączanie kluczykiem jest teraz precyzyjne, bez luzów. Stara wkładka po wymianie zapadek w których kluczyk wyżłobił już rowki będzie na zapas. Poniżej zdjęcia kształtu wkładki jakiej należy szukać na podmianę.

 

Załączone pliki



#26 kozbi7

kozbi7

    PT Amateur

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 37
  • Dołączył:  08 sty 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 M Diesel
  • Imię:Zbigniew
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 czerwiec 2021 - 22:26

I jeszcze szybka metoda naprawy oryginalnej stacyjki PT Cruisera (z trzpieniem) którą Andrzej opisał ze zdjęciami w tym poście. Ja spróbowałem sklepać trzpień bez jego demontowania umieszczając go pomiędzy dwiema 10 groszowymi monetami. Trzpień jest bardzo miękki niemal jak ołów. Jakieś 30-40 delikatnych uderzeń małymi kombinerkami i czoło trzpienia przybrało kształt rynienki którą tylko delikatnie wyrównałem pilnikiem. Uwaga, sklepywanie trzeba wykonywać zgodnie z zasadą kilkanaście uderzeń i przymiarka jak chodzi. Jak przełączanie w pozycję ACC stawia juz wyraźnie duży opór to na tym kończymy sklepywanie. Wysokość sklepanego czoła trzpienia powinna być minimalnie niższa niż grubość monety 10gr (jest to dobrze wyczuwalne pod palcem w pozycji jak na drugim zdjęciu). Delikatne wyrównanie pilniczkiem i koniec. Jeżeli trzpień zostanie od razu mocno sklepany to podczas przymiarki może zablokować stacyjkę z kluczykiem w środku. Metoda chałupnicza i na kolanie ale skuteczna.

 

Załączone pliki







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych