Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

błąd P0302 następnie P0507 i P2107


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#1 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 grudzień 2019 - 21:00

mam problem ze swoim PiTkiem: 1.6L benzyna, rocznik 2004 (modelowy 2005)
 
na początku grudnia wydmuchało mi świecę z głowicy. PiTek chodził, jak traktor i pojawił się błąd P0302 czyli Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów.
pojechałem do firmy regenerującej głowice i udało się naprawę wykonać bez zdejmowania głowicy.
od razu wymieniłem również wszystkie świece.
PiTek odzyskał wigor i dźwięk traktora zniknął.
 
dzień po naprawie Pitek przy prędkości około 60 km/h szarpnął, jakby na chwilę stracił moc, zapaliła się kontrolka silnika i zaczęła migać czerwona kontrolka z piorunem.
od tego momentu pojawiły się dwa kolejne błędy P0507 czyli układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwane i błąd P2107.

PiTek obecnie po uruchomieniu wchodzi na około 1,5 tys. obrotów. podczas jazdy faluje na obrotach, bardzo często gaśnie, jak również powtarza się szarpanie.

na razie z PiTkiem nic nie robiłem.
proszę o pomoc.


#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15986
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 styczeń 2020 - 10:31

Nie wiem jakiej pomocy oczekujesz ? - elektryk , dokładne sprawdzenie połączeń między przepustnicą a sterownikiem silnika , sprawdzenie mas i zasilania na sterowniku silnika , podłączenie pod komputer i sprawdzenie parametrów `z przepustnicy .Na 100 % skończy sie wymianą z przeprogramowaniem i ustawieniem drugiej przepustnicy .W przypadku wymiany obowiązkowe jest wgranie nowego oprogramowania do sterownika silnika - często ulega rozjechaniu mapa parametrów przy tej usterce .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 01 styczeń 2020 - 10:32


#3 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 02 styczeń 2020 - 17:08

dziękuję za sugestie i za pomoc. PiTek już stoi w odpowiednim serwisie.

8-go stycznia będę po serwisie to napiszę, czym się skończyło.

jeszcze raz wielki dzięki.



#4 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 558
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2020 - 02:20


mam problem ze swoim PiTkiem: 1.6L benzyna, rocznik 2004 (modelowy 2005)

na początku grudnia wydmuchało mi świecę z głowicy. PiTek chodził, jak traktor i pojawił się błąd P0302 czyli Cylinder 2 - wykryte wypadanie zapłonów.
pojechałem do firmy regenerującej głowice i udało się naprawę wykonać bez zdejmowania głowicy.
od razu wymieniłem również wszystkie świece.
PiTek odzyskał wigor i dźwięk traktora zniknął.

dzień po naprawie Pitek przy prędkości około 60 km/h szarpnął, jakby na chwilę stracił moc, zapaliła się kontrolka silnika i zaczęła migać czerwona kontrolka z piorunem.
od tego momentu pojawiły się dwa kolejne błędy P0507 czyli układ regulacji biegu jałowego - obroty wyższe niż oczekiwane i błąd P2107.

PiTek obecnie po uruchomieniu wchodzi na około 1,5 tys. obrotów. podczas jazdy faluje na obrotach, bardzo często gaśnie, jak również powtarza się szarpanie.
na razie z PiTkiem nic nie robiłem.
proszę o pomoc.


Poczytaj moje posty na temat pioruna. U mnie skończyło się na zastosowaniu środka o nazwie Kontakt (do potencjometrów). Spryskałem wszystkie wtyczki od układu sterowania przepustnicą włącznie z wielopinową wtyczką komputera i od 1.5 roku jeżdżę bez problemu w tej materii.

#5 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6561
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 styczeń 2020 - 19:56

lewe powietrze - spadł przewód podciśnieniowy.....



#6 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 styczeń 2020 - 20:49

lewe powietrze - spadł przewód podciśnieniowy.....

to może być dobry trop. Też borykałem się z szarpaniem, piorunami i chekiem. Przy wymianie oleju w serwisie, auto wyjechało bez błędów, szarpania i nic nie chcieli więcej. Wnioskuję że musiała to być pierdoła. Za radą Andrzeja oblukalem kable, złączki, wtyczki i nic nie znalazłem. No jeszcze przewody świec na pewno miały przebicia, bo porcelanki były brązowe tak jakbym od piorunów

Użytkownik steryd edytował ten post 07 styczeń 2020 - 20:52


#7 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 styczeń 2020 - 16:33

odebrałem w końcu PiTka z serwisu i:
1. PiTek został podłączony pod komputer w serwisie i dodatkowo diagnosta podłączył się komputerem mobilnym i przejechał się.
2. wszystkie objawy oraz błędy potwierdził.
3. po wymianie świec i przewodów zapłonowych oraz po sprawdzeniu przewodu podciśnienieowego i styków/kostek (były czyszczone) pozostał wg wskazań komputera diagnosty tylko błąd P2107.
4. diagnosta wskazał na wymianę przepustnicy, żeby rozwiązać problem.
 
samochód odebrałem z serwisu (na razie bez wymiany przepustnicy).
po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów problem powrócił. PiTek szarpnął, zapaliła się kontrolka silnika i zaczęła migać czerwona kontrolka z piorunem.
różnica polega na tym, że kontrolka pioruna po chwili gaśnie i świeci tylko kontrolna silnika.
sprawdzając kody błędów metodą kluczykową nic oprócz "done" komputer nie wyświetla.
 
rozumiem, że w tym wypadku pozostaje mi wymiana przepustnicy?
czy jest jeszcze coś, co mógłbym sprawdzić przed wymianą przepustnicy?


#8 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 styczeń 2020 - 17:34

Też borykałem się z tym problemem. Za radą Andrzeja przejrzałem wszystkie kostki, masy i problem był. Przy wymianie oleju w serwisie coś zrobili i zniknął błąd, jednak delikatne szarpanie ustało całkowicie po wymianie świec i przewodów. przewody kupowałem do mini firmy beru i świece japońskie też ze specyfikacją do mini.

Użytkownik steryd edytował ten post 12 styczeń 2020 - 17:37


#9 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 12 styczeń 2020 - 17:46

przewody zapłonowe mam zamontowane NGK RC-RV1301.

może ktoś będzie zainteresowany kupnem PiTka to:

https://ptclub.pl/in...km-z-pl-salonu/


Użytkownik coupler edytował ten post 12 styczeń 2020 - 18:11


#10 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 styczeń 2020 - 21:34

dzisiaj zrobiłem PiTkiem około 50 km i tylko raz szarpnął. na chwilę zapaliła się kontrolka silnika i czerwony piorun. po około 10 sekundach zgasła. załączam zdjęcie zegarów.

pojeżdżę do końca tygodnia, jak problem będzie nadal występował wymienię przepustnicę, zgodnie z zaleceniami Andrzeja.

 

 

Załączone pliki



#11 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 14:35

Ponoć przepustnice są nieśmiertelne w tym modelu. Też borykałem się z tym błędem. Porozpinaj kostki, przejrzyj i pospinaj. To było pierwsze co zrobiłem za radą Andrzeja. Został błąd i chek engine, ale piorun przestał się pojawiać, lub bardzo rzadko. Błąd powstawał na długich łukach w prawą stronę. Po wizycie u zasady w starowej górze, jak auto wstawiałem na wymianę oleju, doradca serwisowy jak odbierał samochód zobaczył błąd. Wymienili olej, oddali auto bez błędów. Nie wiem co robili i jakie są procedury serwisowe. Czy jest wymagane podpięcie do kompa przy wymianie.... Nic nie doplacalem. Po tej wizycie jedyne co było to nierówna praca że względu na przewody. Po wymianie świec i przewodów auto jeździ bez problemu, a też byłem załamany. Przebieg 170000. Nic z przepustnicą nie robiłem.

#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15986
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 14:43

Bardzo awaryjne ? Nie wiem kto Ci taki kit sprzedał .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 styczeń 2020 - 14:45


#13 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 15:26

Max wielokrotnie wspominał. Być może u mnie problem był inny. Ale ogarnięty na tą chwilę. Z twoich wypowiedzi wnioskuję że to magiczne auto i totalnie nietypowe, z wieloma rozwiązaniami niespotykanymi w historii motoryzacji. Przestarzałe zawieszenie od neona. Silniki też przestarzałe mercedesa, rovera, chryslera. I elektryka jak w każdym starym aucie szwankująca ale do ogarnięcia.

#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15986
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 15:33

Co Ty pitolisz Maciej ? - przepustnice elektroniczne z zabudowanym krokowym to zmora wielu marek audi , seat ,VW, renault ,dodge czy też mercedes (klasa A to totalna porażka jeśli chodzi o przepustnice )  - grupa VW ,tam jeszcze większy problem bo zamienniki nie chciały się kodować i nie pracowały poprawnie .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 14 styczeń 2020 - 15:35

  • Felcom lubi to

#15 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 styczeń 2020 - 15:48

Panowie, może wiecie, kto regeneruje takie przepustnice lub ma na sprzedaż, bo nie są już dostępne. obdzwoniłem serwisy i nie ma ich nigdzie na stanie... :(



#16 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 16:26

na forum to jest wątek jak od mini zamontować. Jeszcze raz powtarzam popatrz w przewody.

#17 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 557
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 17:15

Co Ty pitolisz Maciej ? - przepustnice elektroniczne z zabudowanym krokowym to zmora wielu marek audi , seat ,VW, renault ,dodge czy też mercedes (klasa A to totalna porażka jeśli chodzi o przepustnice ) - grupa VW ,tam jeszcze większy problem bo zamienniki nie chciały się kodować i nie pracowały poprawnie .

ale tutaj gadamy o pt 1.6. przejrzałem forum i sam dawałeś inne rady. Nie rozumiem. Czy coś się zmieniło w tym temacie. 6 m-cy temu walczyłem z tym. No może 8. Czas szybko zapitala.. no i jeszcze nie wykluczam że serwis wgrał jakiś nowy soft w ramach akcji. Dla przykładu powiem że ta BMW 1 co kolega kupił rok temu, to przy wymianie oleju serwis zrobił za darmo adaptację softu, bo był problem z ABS i pomimo że akcja serwisowa była jakiś czas temu, to serwis ją zrobił nieodpłatnie, bo jego auto tego nie miało.

Panowie, może wiecie, kto regeneruje takie przepustnice lub ma na sprzedaż, bo nie są już dostępne. obdzwoniłem serwisy i nie ma ich nigdzie na stanie... :(

jak poczytasz to Andrzej nie polecał bo na krótko starczał taki zabieg. Też byłem zrozpaczony, auto jeździ bez rządnych problemów.

Użytkownik steryd edytował ten post 14 styczeń 2020 - 17:11


#18 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 styczeń 2020 - 17:18

Maciej, dobrze... popatrzę jeszcze raz w przewody. Widziałem wątek z przepustnica od mini. To ostateczność.



#19 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15986
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 17:23

Panowie spokojnie - jest procedura serwis powinien ją wykonywać w kolejności 1,6 to wredne auto do diagnostyki i nim weźmiecie się za wydawanie kasy , tak jak Maciek pisze kable,kable i złącza do dokładnego sprawdzenia od tego sie zaczyna w każdym aucie .Usterka na innych obwodach sterownika silnika może skutkować  błędną diagnostyką problemu .



#20 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 styczeń 2020 - 17:29

Panowie spokojnie - jest procedura serwis powinien ją wykonywać w kolejności 1,6 to wredne auto do diagnostyki i nim weźmiecie się za wydawanie kasy , tak jak Maciek pisze kable,kable i złącza do dokładnego sprawdzenia od tego sie zaczyna w każdym aucie .Usterka na innych obwodach sterownika silnika może skutkować  błędną diagnostyką problemu .

 

OK. zacznę od Waszych sugestii. Kable i złącza. Sprawdzę. Wyczyszczę. Będę mógł to zrobić dopiero w sobotę. Dam znać, jak poszło.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych