Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

błąd P0302 następnie P0507 i P2107


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
29 odpowiedzi w tym temacie

#21 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 550
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 styczeń 2020 - 18:14

Panowie spokojnie - jest procedura serwis powinien ją wykonywać w kolejności 1,6 to wredne auto do diagnostyki i nim weźmiecie się za wydawanie kasy , tak jak Maciek pisze kable,kable i złącza do dokładnego sprawdzenia od tego sie zaczyna w każdym aucie .Usterka na innych obwodach sterownika silnika może skutkować błędną diagnostyką problemu .

Andrzeju masz bardzo dużą wiedzę i doświadczenie w serwisowaniu tych aut. Nie neguję i bardzo dobrze o tym wiem. Jestem rad że jesteście na forum i tak chętnie się dzielicie wiedzą o samochodach. Jednak z moich doświadczeń motoryzacyjnych, a nie jestem laikiem w tym względzie i mam ok. Miliona km na liczniku przejechane różnymi autami, serwisowanymi u różnych mechaników. Ale z racji potrzeby niezawodności i w różnym okresie nie mając wiedzy i pojęcia o motoryzacji. Ufałem, z biegiem czasu już wiem że czasami coś może być proste i nie trzeba wymieniać pół auta, tak samo jak wiem który mechanik zarabiał na mnie i tak naprawdę bardziej powodował kolejne awarie niż naprawiał. Dzięki waszym poradą i serwisie zasady udało się rozwiązać problem. Jedyne co to o ile był problem z ciśnieniem oleju po wymianie i to był problem złego złożenia wkładu filtra, to nie do końca wiem jak udało się ogarnąć problem z błędem przepustnicy. Myślę że to może być sprawa softu. Bo jeżeli jest potrzebna adaptacja nowej przepustnicy, a serwis coś grzebał przy sofcie, bo skasowali problem z błędem 2107 i 2101. To tak mi się wydaje. Auto jeździ jak szalone, jeździło bo od ponad 3 miesięcy stoi i jeszcze będzie stało kolejne 3 ale to z innych względów. Na pewno serwis elektryki też pomógł, bo jest przejrzana i sprawdzona. Prosze nie tak rutynowo podchodzić i nie dołować użytkowników tych aut. Dla przykładu powiem że w nissanie almerze jest problem ze strzelający, pukajacym przednim zawieszeniem. Ludzie wymieniali całe zawieszenia, tarcze, zaciski, klocki. Problem tkwił w gumach pod sprężynami w makpersonie. Wystarczyło trochę smaru i problem znikał. Pięć minut pracy i koszt 5 PLN. Ludzie wydawali tyciace a problem był i auto nie do jeżdżenia.

Użytkownik steryd edytował ten post 14 styczeń 2020 - 18:23


#22 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 24 styczeń 2020 - 17:41

więc, zostały przeglądnięte wszystkie przewody, wyczyszczone kostki, wszystko o czym pisaliście. efekt, PiTek zachowuje się bez zmian.

chyba jednak będę zmuszony podejść do wymiany przepustnicy :(

niestety nowej przepustnicy nigdzie nie ma.

 

jakby ktoś miał używaną to odkupię. załączam zdjęcie swojej:

 

 

Załączone pliki



#23 Zuza

Zuza

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 704
  • Dołączył:  31 sty 2017
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:1,6M
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2020 - 05:25

Oddaj do regeneracji Global Serwis Warszawa - namiary na stronie . Koszt 190 zł i pracuje po dziś dzień .



#24 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 styczeń 2020 - 14:34

dzięki za info :) 



#25 steryd

steryd

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 550
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 styczeń 2020 - 19:26

Oddaj do regeneracji Global Serwis Warszawa - namiary na stronie . Koszt 190 zł i pracuje po dziś dzień .

po regeneracji był robiony serwis. Chodzi mi o adaptację softu, czy jakieś komputer.

#26 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 styczeń 2020 - 18:20

udało mi się dostać nową przepustnicę. po wymianie przepustnicy problem nadal występuje.

kolejny etap komputer. do końca tygodnia powinienem mieć więcej informacji.



#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 15983
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:JEEP RENEGATE
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 styczeń 2020 - 19:22

Wiele razy pisane - przed wymianą przepustnicy obowiązkowo nowy soft do sterownika i 100 % przejrzenie instalacji i złącz

#28 Stefan2011

Stefan2011

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 558
  • Dołączył:  24 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 16V Manual
  • Imię:Stefan
  • Skąd::Jelenia Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 31 styczeń 2020 - 14:36

Wszystkie fanaberie z piorunem jak u mnie, ale ja już mam w tej materii spokój po zastosowaniu preparatu Kontakt za 7 zł. Ponadto przy diagnostyce przepustnicy należy brać pod uwagę również potencjometr sterujący nią samą, który jest poza przepustnicą, a sterowany jest linką z pedału gazu. ...podejrzewam, że stara przepustnica jest sprawna.

Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 31 styczeń 2020 - 16:42


#29 coupler

coupler

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 20
  • Dołączył:  03 sie 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 06 czerwiec 2020 - 15:57

po wielu tygodniach pracy nad PiTkiem udało się rozwiązać problem.

w moim przypadku problemem był uszkodzony procesor programowalny.

 

więc, mam nową przepustnicę, nowy komputer, wszystko zaprogramowane i działa :)

od 3 tygodni jeżdżę i nic się nie dzieje :)

 

dziękuję wszystkim za rady i pomoc.



#30 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6561
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:Voyager 2,5 t
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 czerwiec 2020 - 18:54

Każdy problem, który owocuje niespodziewaną zmiana parametrów pracy silnika kończy sie błedem uszkodzenia procesora przepustnicy - takie jest tlumaczenie tego błędu luźno z angielskiego. Przyczyny zawsze różne - od wypadania zapłonów spowodowanych przebiciem na przewodach, poprzez uszkodzenie czujnika ciśnienia przekładni kierowniczej po uszkodzenia polączeń w instalacji elektrycznej i problemy ze stabilnością ładowania. Zazwyczaj nie jest to ani sterownik silnika, ani przepustnica. po pierwszych niekompetentnych pomiarach przejść i oporności mozna się nastawić na wymianę wtyczki przepustnicy - porozginane piny, oraz wtyczki sterownika silnika - to samo.  Tak jak Andrzej napisał - strona diagnostyczna sterownika simensowskiego pozostawia dużo do życzenia - ma dużo dziur i każdy błąd powodujący odchyłką obrotów powoduje najpierw błąd przepustnicy a potem już nic nie zapisuje. Generalnie walka jest bardzo cięzka. Pozdrawiam.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych