Matka - jest tylko jeden Mopar ATF + 4 - właśnie taki,
Brak wspomagania
#61
Napisano 28 October 2021 - 18:48
#62
Napisano 29 October 2021 - 05:37
OK - czyli wlewam MS-9602 ATF+4 MOPAR i ma hulać. Pozdrawiam
#63
Napisano 29 October 2021 - 07:55
przed założeniem nowej pompy bardzo dokładnie wypłucz układ wspomagania - chłodnicę i przewody przepłucz benzyną ekstrakcyjną, następnie wydmuchaj mocno sprężonym powietrzem, wypompuj olej z przekładni kierowniczej, wypłucz zbiorniczek i dobrze byłoby przed zbiorniczkiem założyć filtr przelotowy magnetyczny - taki do automatycznych skrzyń biegów, aby na pewno żadem wiór nie wpadł do nowej pompy.
Użytkownik maxym72 edytował ten post 29 October 2021 - 07:56
#64
Napisano 29 October 2021 - 12:30
No i się nacieszyłem. Pomimo uiszczenia wszystkich opłat celnoskarbowych nasz urząd celny chce mnie obciążyć cłem i podatkiem ponownie. Nie bardzo rozumiem tą sytuacje, bo przedmiot był kupiony w programie wysyłki międzynarodowej, gdzie cena zawiera wszystkie podatki i cło, co mówi samo przez się, bo cena pompy to 155 $, a za całość zapłaciłem 304 $.
...jakoś zniosę te 315 zł więcej, bo odsyłał pompy nie będę.
Przestroga dla innych, ta pompa nie jest jednak wysyłana z programem wysyłki międzynarodowej.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 29 October 2021 - 18:56
#65
Napisano 29 October 2021 - 19:36
zapytanie do urzędu celnego - może o czymś nie wiedzą?
#66
Napisano 30 October 2021 - 06:00
zapytanie do urzędu celnego - może o czymś nie wiedzą?
Maxym, od 1 lipca tego roku sprawy rozliczeń celnoskarbowych prowadzą firmy kurierskie i UC tu nie pomoże. Trudno, wyszło drożej, ale z nowym olejem, kołem pasowym i narzedziem do wprasowania zamknąłem sprawę w 2000 zł plus jeszcze płyn do chłodnicy za jakieś 5 dych. Kwota boli, ale jak to napisal Andrzej oryginalne części są najlepsze. ...śmierć Pitka w rodzinie, to jak by koń umarł - nie mogę do tego dopuścić, chociaż koń już stary.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 30 October 2021 - 09:35
#67
Napisano 31 October 2021 - 20:44
Jest szansa, że odzyskam podatek VAT2, bo opłata VAT2 do UPS jest naliczona bezprawnie bo podatek VAT1 zapłaciłem przy zakupie pompy. Nie można podwójnie nakładać podatku VAT. Cło owszem zostanie, ale to ok. 60 zł.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 31 October 2021 - 20:45
#68
Napisano 01 November 2021 - 17:19
Czy ma ktoś "serwisówkę" (lub chociaż rysunki budowy tego układu wokół pompy) dotyczącą wymiany pompy i dane dokręcania śrub alternatora, pompy wspomagania i reszty elementów, które będę demontował, aby wymienić pompę wspomagania. Ewentualnie krótki tutorial krok po kroku, co demontuję. Maxym już trochę mnie nakierował z robotą.
#69
Napisano 02 November 2021 - 16:17
Przyszła. Kilka fotek tego cuda.
Pompa wspomagania jest zalana płynem koloru słomkowego, czy mam to przepłukać czerwonym ATF+4, czy zostawić te resztki i lać ATF+4?
20211102_160246.jpg 38.88 KB
0 Ilość pobrań
20211102_160227.jpg 40.15 KB
0 Ilość pobrań
20211102_160057.jpg 39.3 KB
0 Ilość pobrań
...i ciekawostka, łożysko po stronie koła jest polskie marki NSK - nie wiem, czy to dobrze.
Żadnego certyfikatu, że to pompa Mopara.
20211102_160045.jpg 29 KB 0 Ilość pobrań
Teraz tylko czeka mnie wymiana.
Podsumowanie kosztów zakupu:
304$ całość w USA
Cło w Polsce 232 zł plus podatek 15 zł od cła (podatek od podatku ) oraz opłata 68 zł dla agencji celnej za przygotowanie papierów (wszelka negocjacja zakończyła się mniej więcej tak ) .
Całość wydanej kwoty to ok. 1570 zł.
Uff, oby tylko była sprawna - nie jest to może jak serce, ale taka trzustka na pewno.
..."po mnie" ktoś kupił już 3 sztuki.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 02 November 2021 - 17:32
#70
Napisano 02 November 2021 - 16:43
NSK to Japońska firma i ma bardzo dobre łożyska , akurat trafiłeś na wyrób jednej z europejskich fabryk - bez znaczenia na trwałość produktu .
#71
Napisano 02 November 2021 - 17:01
NSK to Japońska firma i ma bardzo dobre łożyska , akurat trafiłeś na wyrób jednej z europejskich fabryk - bez znaczenia na trwałość produktu .
Andrzej, dziękuję za to wyjaśnienie - w sumie dziwne, bo na simeringu łożyska jest napis POLAND.
#72
Napisano 02 November 2021 - 20:44
Czy ma ktoś "serwisówkę" (lub chociaż rysunki budowy tego układu wokół pompy) dotyczącą wymiany pompy i dane dokręcania śrub alternatora, pompy wspomagania i reszty elementów, które będę demontował, aby wymienić pompę wspomagania. Ewentualnie krótki tutorial krok po kroku, co demontuję. Maxym już trochę mnie nakierował z robotą.
https://1drv.ms/b/s!...QFDRg1?e=6zI6SI
Fragment z serwisówki.
#73
Napisano 02 November 2021 - 21:05
#74
Napisano 02 November 2021 - 22:59
https://1drv.ms/b/s!...QFDRg1?e=6zI6SI
Fragment z serwisówki.
Dzięki, właśnie o takie coś mi chodziło.
#75
Napisano 03 November 2021 - 20:39
Kupiłem też koło pasowe firmy MOPAR, które wydaje się być z tworzywa sztucznego - czy to normalne?
20211103_203852.jpg 44.96 KB
0 Ilość pobrań
Tuleja na oś pompy jest metalowa, ale reszta koła plastikowa. Cena 185 zł.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 03 November 2021 - 21:20
#76
Napisano 05 November 2021 - 07:30
Tak - to normalne. Koło jest plastikowe - dlatego delikatnie - nie ściągać ani nie zakładać za plastikowe elementy tylko za tulejkę stalową wewnątrz.
Niczym nie przepłukuj - to tak mała ilośc oleju, że niczym nie zaszkodzi. Został tam w celu konserwacyjnym lub po próbie na stole.
#77
Napisano 05 November 2021 - 18:53
Maxym, serdeczne dzięki za wyjaśnienie. Co do płukania to wczoraj zalałem pompę ATF+4 i ten pierwszy wlew odlałem, teraz pompa jest wypełniona ATF+4 po korki, oczywiście wszystko czyściutko, aby nie złapała syfa. Czekam na śrubę pociągową, ale koło i tak chyba będę wpychał jak pompa będzie już przy silniku, bo chcę utrafić w płaszczyznę paska osprzętu. Na kole mam dwa ślady po wtryskarce, które są trochę haczące - czy mam te miejsca wygładzić, aby nie było szarpania paska w czasie?Tak - to normalne. Koło jest plastikowe - dlatego delikatnie - nie ściągać ani nie zakładać za plastikowe elementy tylko za tulejkę stalową wewnątrz.
Niczym nie przepłukuj - to tak mała ilośc oleju, że niczym nie zaszkodzi. Został tam w celu konserwacyjnym lub po próbie na stole.
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 05 November 2021 - 19:21
#78
Napisano 05 November 2021 - 19:40
nie wygładzaj - a kółko wepchnij przed założeniem pompy - dokładnie tak jak stare - na tą sama głębokość.
#79
Napisano 05 November 2021 - 20:54
nie wygładzaj - a kółko wepchnij przed założeniem pompy - dokładnie tak jak stare - na tą sama głębokość.
OK. Wielkie dzięki.
#80
Napisano 06 November 2021 - 21:58
Jeszcze mam pytanie, czy pompa napędzana "dłonią" powinna już działać, to znaczy przepychać płyn na wyjście?
Użytkownik Stefan2011 edytował ten post 07 November 2021 - 12:04
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Pompa wspomagania kierownicy - jaki zamiennik? |
Techniczny podstawowy | CruiserT |
|
|
|
[Kupię] Pompa wspomagania/chłodzenia 1.6 115KM, 2006r. |
Części do PT Cruisera | JanW |
|
|
|
Obroty jałowe i ich brak.Silnik, Obroty, Jałowe, Krokowy |
Techniczny podstawowy | Renciak |
|
|
|
Szukam pompy wspomagania i wody pt 1.6 |
Techniczny podstawowy | Michal8909 |
|
|
|
Nie działa klimatyzacja i brak pracy wentylatora chłodnicy |
Techniczny podstawowy | zero |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych