Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Wymiana oleju w automatyznej?

automatyczna skrzynia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
18 odpowiedzi w tym temacie

#1 Darknowy

Darknowy

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 12
  • Dołączył:  08 lis 2009
  • Rok Produkcji:2007
  • Silnik:2,4
  • Imię:Darek

Napisano 19 maj 2020 - 13:37

Jak często powinno się wymieniać olej?

Chodzi mi o:

automatyczną skrzynię biegów o raz o wspomaganie?

Oraz proszę o poradę gdzie to zrobić?

Mogę w okolicach Krakowa lub Radomia?

Jakieś inne porady w tej sprawie mile widziane.

Dzięki.



#2 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2020 - 17:14

To jeszcze płyn hamulcowy. To też ważna sprawa, a pomijana.

#3 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 maj 2020 - 18:31

płyn hamulcowy do kontroli co roku, do wymiany jeśli nie jest zawodniony co dwa lata. Olej skrzyni biegów z filtrem raz na 48 tys km - co cztery przeglądy - wtedy zbedna jakakolwiek tzw. wymiana dynamiczna. wspomaganie raz na 5 lat. 



#4 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2020 - 07:56

płyn hamulcowy do kontroli co roku, do wymiany jeśli nie jest zawodniony co dwa lata. Olej skrzyni biegów z filtrem raz na 48 tys km - co cztery przeglądy - wtedy zbedna jakakolwiek tzw. wymiana dynamiczna. wspomaganie raz na 5 lat. 

Czekaj, czekaj... w Chryslerze w automacie olej w skrzyni co 48 tys.??? I to z filtrem???

Czy Ty nie miałeś na myśli wymiany oleju silnikowego?

Jak do tej pory nie spotkałem się osobiście z zaleceniem jakiegokolwiek producenta odnośnie okresowej wymiany oleju przekładniowego w automacie. Jedynie czytałem o konieczności takiej wymiany zalecanej przez producentów olejów, ale to i tak były to zalecenia, że ma to sens dopiero po przynajmniej 300tys.

Poza tym gdzie logika jeśli chodzi o wymianę takiego samego oleju w układzie wspomagania nie co 48tys. a co 5 lat?


Użytkownik .JoKer. edytował ten post 20 maj 2020 - 08:02


#5 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 maj 2020 - 16:07

Czekaj, czekaj... w Chryslerze w automacie olej w skrzyni co 48 tys.??? I to z filtrem???
Czy Ty nie miałeś na myśli wymiany oleju silnikowego?
Jak do tej pory nie spotkałem się osobiście z zaleceniem jakiegokolwiek producenta odnośnie okresowej wymiany oleju przekładniowego w automacie. Jedynie czytałem o konieczności takiej wymiany zalecanej przez producentów olejów, ale to i tak były to zalecenia, że ma to sens dopiero po przynajmniej 300tys.
Poza tym gdzie logika jeśli chodzi o wymianę takiego samego oleju w układzie wspomagania nie co 48tys. a co 5 lat?

i dlatego padają automaty. Bo nikt nie wymienia oleju. Long life zabija silnik. Logika jest. Zorientuj się jak działa skrzynia biegów automatyczna.

Użytkownik steryd edytował ten post 20 maj 2020 - 16:10


#6 Guto

Guto

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 28
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Piotr

Napisano 20 maj 2020 - 22:43

Przy wymianie grawitacyjnej, pierwszy raz po 60 tyś, nastepne co 30 tyś (oczywiście z filtrem). To takie bezpieczne interwały.

#7 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2020 - 07:13

Czekaj, czekaj... w Chryslerze w automacie olej w skrzyni co 48 tys.??? I to z filtrem??? Czy Ty nie miałeś na myśli wymiany oleju silnikowego? Jak do tej pory nie spotkałem się osobiście z zaleceniem jakiegokolwiek producenta odnośnie okresowej wymiany oleju przekładniowego w automacie. Jedynie czytałem o konieczności takiej wymiany zalecanej przez producentów olejów, ale to i tak były to zalecenia, że ma to sens dopiero po przynajmniej 300tys. Poza tym gdzie logika jeśli chodzi o wymianę takiego samego oleju w układzie wspomagania nie co 48tys. a co 5 lat?

 

A no logika jest taka - automaty i zasada działania się nie zmieniły  - dalej sprzęgła mokre wielotarczowe i hamulce taśmowe, nieważne jak przemyślnie sterowane. Oleje do tych skrzyń biegów od 2000 roku wciąż te same (wcześniej podobne). W oryginalnym serwisplanie A dla samochodów usa wymiana co 96 tys km - na warunki Europejskie (krótkie dystansy, mocne przeciążenia, jazda miejska, częste kick down'y) zalecana wymiana co 48 tys km wraz z filtrem skrzyni. To co dzieje się w skrzyni biegów jest nieporównywalne pod względem obciążeń z tym co dzieje się w układzie wspomagania. Po pierwsze - układ wspomagania jest układem prawie zamkniętym - brak wykraplania się pary wodnej na wewnętrznych częściach korpusu nie powoduje samoistnego zawodnienia. W układzie wspomagania mniejsze obciążenia termiczne - zakres pracy do 50-60 stopni, skrzynia nawet do 120 stopni w drastycznych warunkach. W układzie wspomagania nie wydzielają się naturalnie zanieczyszczenia pochodzące z okładzin ciernych. Wiązania węglowodorowe w płynie przekładni narażone są na niszczenie przez wszystkie typy obciążeń - od mechanicznych (przekładnie planetarne i praca na powierzchni zazębień) poprzez termiczne (przegrzewanie płynu na powierzchni ślizgających się elementów ciernych sprzęgieł) aż do czysto chemicznych (starzenie na skutek zawodnienia i fizycznych wtrąceń metalicznych i niemetalicznych). 

Jeśli ktokolwiek widział olej i filtr oleju skrzyni biegów oraz magnes w pitku po przejechaniu 96 tys km przy wymianie, to zrozumie, dlaczego piszę o wymianie oleju co 48 tys - tym bardziej, ze skrzynia 40, 41th to skrzynia, która jest z nami od lat 80-tych z kosmetycznymi zmianami. W tamtych czasach wymianę co 48 tysięcy zalecano dla planu A. 

Po 300 tys km Twoja skrzynia w pitku bez wymiany oleju umarłaby już 3 razy. Nawet przy tak restrykcyjnym planie wymiany co 48 tys km skrzynie te liczone są na resurs naprawczy co 200 tys km. W zależności od trybu eksploatacji potrafią dojechać do przebiegów 300-400 tys km, choć po drodze zdarzają się pęknięcia kosza 3-go biegu lub zatarcia łożysk oraz awarie mechanizmów planetarnych. W pitosławie jest zainstalowana najlżejsza wersja tej skrzyni - do niższych obciążeń (40 TE), w wersji turbo wzmocniona (41 TE).

Współcześnie producenci samochodów posuwają się do robienia zespołów przeznaczonych na określony przebieg - na przykład zakładają, że skrzynia w grand cherokee 3.0 crd z 2015 roku nie powinna mieć wymienianego oleju (8 biegowy automat ZF), lecz już przy 120 - 150 tys widać dużą korektę czasu napełniania sprzęgieł, która po wymianie oleju ulega znacznej poprawie polepszając jakość zmiany biegów. Co więcej - większość współczesnych skrzyń biegów nie ma możliwości wymiany filtra oleju bez rozbiórki skrzyni biegów - tak bardzo producenci ufają w jakość swoich produktów.... :lol I gdzie tu skrzynie AISIN AW z jeepa cherokee (95-) lub volvo 730, które latały na atf 22 przez 500 k km z filtrem siateczkowym bez żadnych awarii?

Tak wiec jeśli chcecie długo latać na automacie, to regularnie wymieniajcie olej i filtr. Dostosujcie częstotliwość wymiany do swoich temperamentów - choć zarówno Ci co nie latają, jak i Ci co latają naddźwiękowo krzywdzą swój automat..... 


  • bartek_sz3, Tommy i Szymek_T lubią to

#8 steryd

steryd

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 661
  • Dołączył:  22 sie 2018
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:1.6 m
  • Imię:maciej
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2020 - 16:43

To taki postęp co cofa się w rozwoju i tylko drenuje bardziej portfel posiadacza coraz to nowszych aut. Wymiana oleju 1000 pln, to dla waszej troski nie róbmy tego co 10 tyś. Są nowe technologie, lejemy olej co na nim można jeździć 30 tysięcy. Tylko albo w układzie, albo w filtrze oleju jest bajpasy, co przepuszcza olej, bez filtrowania, żeby zapewnić ciśnienie w układzie. Znalazłem jakąś stronę rosyjską i koleś robił doświadczenie. Filtr oleju zmodyfikował tak , że jak załączał się zawór "przelewowy" to zapalała mu się dioda. Po 5000 przy dużych obciążeniach i eksploatacji auta w mieście, przy każdym ruszaniu, czy mocniejszym depnieciu, zawór w filtrze przepuszczał olej na lewo. On proponował wymienić filtr oleju co 5000 ( bo to praktycznie żaden koszt). No i wtedy można olej co 10 tyś. no nikt o tym nie mówi, filtry, czy wkłady do filtrów są najtańsze z całej wymiany.to odnośnie oleju i filtrów. Ze 20 lat temu mój kolega fan woyagera, i to tego jeszcze automatu. Zjeździł ich z milion kilometrów.Pierwsze co robił to montował chłodnice oleju do skrzyni.

A no logika jest taka - automaty i zasada działania się nie zmieniły - dalej sprzęgła mokre wielotarczowe i hamulce taśmowe, nieważne jak przemyślnie sterowane. Oleje do tych skrzyń biegów od 2000 roku wciąż te same (wcześniej podobne). W oryginalnym serwisplanie A dla samochodów usa wymiana co 96 tys km - na warunki Europejskie (krótkie dystansy, mocne przeciążenia, jazda miejska, częste kick down'y) zalecana wymiana co 48 tys km wraz z filtrem skrzyni. To co dzieje się w skrzyni biegów jest nieporównywalne pod względem obciążeń z tym co dzieje się w układzie wspomagania. Po pierwsze - układ wspomagania jest układem prawie zamkniętym - brak wykraplania się pary wodnej na wewnętrznych częściach korpusu nie powoduje samoistnego zawodnienia. W układzie wspomagania mniejsze obciążenia termiczne - zakres pracy do 50-60 stopni, skrzynia nawet do 120 stopni w drastycznych warunkach. W układzie wspomagania nie wydzielają się naturalnie zanieczyszczenia pochodzące z okładzin ciernych. Wiązania węglowodorowe w płynie przekładni narażone są na niszczenie przez wszystkie typy obciążeń - od mechanicznych (przekładnie planetarne i praca na powierzchni zazębień) poprzez termiczne (przegrzewanie płynu na powierzchni ślizgających się elementów ciernych sprzęgieł) aż do czysto chemicznych (starzenie na skutek zawodnienia i fizycznych wtrąceń metalicznych i niemetalicznych).
Jeśli ktokolwiek widział olej i filtr oleju skrzyni biegów oraz magnes w pitku po przejechaniu 96 tys km przy wymianie, to zrozumie, dlaczego piszę o wymianie oleju co 48 tys - tym bardziej, ze skrzynia 40, 41th to skrzynia, która jest z nami od lat 80-tych z kosmetycznymi zmianami. W tamtych czasach wymianę co 48 tysięcy zalecano dla planu A.
Po 300 tys km Twoja skrzynia w pitku bez wymiany oleju umarłaby już 3 razy. Nawet przy tak restrykcyjnym planie wymiany co 48 tys km skrzynie te liczone są na resurs naprawczy co 200 tys km. W zależności od trybu eksploatacji potrafią dojechać do przebiegów 300-400 tys km, choć po drodze zdarzają się pęknięcia kosza 3-go biegu lub zatarcia łożysk oraz awarie mechanizmów planetarnych. W pitosławie jest zainstalowana najlżejsza wersja tej skrzyni - do niższych obciążeń (40 TE), w wersji turbo wzmocniona (41 TE).
Współcześnie producenci samochodów posuwają się do robienia zespołów przeznaczonych na określony przebieg - na przykład zakładają, że skrzynia w grand cherokee 3.0 crd z 2015 roku nie powinna mieć wymienianego oleju (8 biegowy automat ZF), lecz już przy 120 - 150 tys widać dużą korektę czasu napełniania sprzęgieł, która po wymianie oleju ulega znacznej poprawie polepszając jakość zmiany biegów. Co więcej - większość współczesnych skrzyń biegów nie ma możliwości wymiany filtra oleju bez rozbiórki skrzyni biegów - tak bardzo producenci ufają w jakość swoich produktów.... :lol I gdzie tu skrzynie AISIN AW z jeepa cherokee (95-) lub volvo 730, które latały na atf 22 przez 500 k km z filtrem siateczkowym bez żadnych awarii?
Tak wiec jeśli chcecie długo latać na automacie, to regularnie wymieniajcie olej i filtr. Dostosujcie częstotliwość wymiany do swoich temperamentów - choć zarówno Ci co nie latają, jak i Ci co latają naddźwiękowo krzywdzą swój automat.....

Mercedes w pewnym momencie pozbył się bagnetu do automatu..... Wiele firm jeszcze kładzie swoje konstrukcje, złym doborem oleju.....no ale to postęp i "ekologia". No ja znam malucha, i nie tylko na zdjęciu, przejechałem 100 na godzinę ( tylko jedno dachowanie w mieście), beczką własną 20 tysi i zasnąłem 2 razy, cud że nie na drzewie. Później 124 i 100 tysi w rok na taxi. W między czasie eskort w pakiecie zeendera🤦. Później przygoda z nudnymi Japończykami , 626 , mikra tesciowej i żeby była szczęśliwa to ja w Almerze... Przez 9 lat Japończyków . Wymieniłem 2 razy sworzeń, raz klocki, no i jeszcze wahac.....

Użytkownik steryd edytował ten post 21 maj 2020 - 17:06


#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 maj 2020 - 22:07

Pierwsze co robił to montował chłodnice oleju do skrzyni.
 

 

W tej chwili to zbędny wydatek - a i w tamtych czasach skrzynie psuły się w voyagerze ze względu na piracką eksploatację, a nie przegrzanie. Ukręcanie wałka kosza trzeciego biegu to nagminna awaria powodowana ułańską fantazją polskich kierowców, co pierwszy raz mieli automat ze 180 konnym silnikiem. Gaz do dechy na każdym skrzyżowaniu i kick down przy każdym przyspieszaniu. Takie same skrzynie w Stanach latały po 500 k km bez remontu. Oczywiście warunki inne i ludzie od dziecka latający na automatach, nauczeni kultury eksploatacji i przymuszeniu restrykcyjnymi ograniczeniami prędkości. Tak czy inaczej - wymieniajcie olej w automatach. Raz na 50 tys km lub co cztery pięć lat. 


Mercedes w pewnym momencie pozbył się bagnetu do automatu.
 

Pozbyli się bagnetu, gdyż do określenia prawidlowego poziomu w skrzyni NAG 1 niezbędna jest wiedza na temat dokladnej temperatury oleju w skrzyni - poziom ustala sie na podstawie wykresu poziom - temperatura. W misce jest około 2 litry oleju w czasie pracy skrzyni - jeśli nie okreslimy temperatury to pomiar nie ma sensu. Dlatego zwykły użytkownik nie jest w stanie zmierzyć poziomu. Mechanik posłuży się kawałkiem drutu wyskalowanego w centymetrach- miarka opiera się o dno miski i mierzy poziom od dna miski. Potrzebuje tylko wiedzy - 50 stopni celcjusza - 45-50 milimetrów. I po temacie. 


  • bartek_sz3 lubi to

#10 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 maj 2020 - 19:31

Max jestem rozwalony Twoim tekstem... Ufam Twojemu doświadczeniu i jestem w szoku, że amerykańskie automaty są, powiedzmy sobie szczerze, takie lipne. Zawsze myślałem, że to oni mają największe doświadczenie w automatach i z tego powodu są najlepiej dopracowane i najmniej awaryjne. Ja mam tylko doświadczenie z własnym automatem w Volvo i to w dodatku francuskiego pochodzenia. Micha była otwierana po ok.350 tys. z powodu uszkodzenia chłodnicy (była konieczność wymiany całego ATF-a i wyczyszczenia magnesu). Nie pamiętam, żeby tam był filtr a na magnesie za wiele osadu opiłkowego nie było. Skrzynia do końca chodziła bezbłędnie i pomimo, że wcześniej nie było żadnej wymiany ATF-a, a co więcej nawet serwis odradzał, to uważam, że była to najmocniejsza strona tego pojazdu.

A tu... wymiana co 48 tys., pęknięcia kosza 3-go biegu i zatarcia łożysk? Chyba wyleczyłeś mnie skutecznie z zakupu 2.4T z automatem. Bo po co mi takie auto jak nie do czerpania przyjemności z przyspieszania i korzystania z kickdowna...


Użytkownik .JoKer. edytował ten post 25 maj 2020 - 19:33


#11 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2020 - 16:26

Bo po co mi takie auto jak nie do czerpania przyjemności z przyspieszania i korzystania z kickdowna...

 

Nikt Ci tego nie zabrania - ale o higienę należy dbać. Twoja poprzednia skrzynia to pewnie bezstopniówka cvt w Volvo 440 - to tez japoński aisin. Tam okładzin ciernych nie ma - są kola wariacyjne i łańcuch - więc zanieczyszczeń nie będzie. Co do pękających koszy - bywało do 1997 -8 roku - potem mechanizm planetarny został zmieniony, przez co obciążenie kosza zostało zmniejszone - wiec spoko.  Dbaj o higienę tak jak napisałem - wymiana oleju co 50 tysięcy to nie żaden kłopot.

 

 

 

że amerykańskie automaty są, powiedzmy sobie szczerze, takie lipne

 

 

Nie są lipne - tam każdy mechanik taki automat naprawia przed stodołą przy pomocy kombinerek i młotka. Koniec okładzin skrzyni to nie jest żadna tragedia - stawiasz samochód o 8 a odbierasz o 14, bo taka zrobiona leży na półce. W dzisiejszych czasach manualne skrzynie wytrzymują mniej niż automaty z lat 98-2010. Na przyklad fiat talento (renault master), w którym łożyska potrafią się rozlecieć po 60 k km. To samo fiat ducato - niewchodzące i wyskakujące biegi, zgrzyty przy zmianie przy przebiegach poniżej 100 tys km to masakra. Elementy wykonane bez łożysk igłowych na wałkach, widły z aluminium jakiegoś, producent też nie przewiduje wymiany oleju.... :lol

 

Według mnie nie ma się czego bać - to tylko profilaktyka konieczna. Pozdrawiam

 

A tak naprawdę najlepsze skrzynie automatyczne robią japończycy.... Stad te AISINY AW nie do zarznięcia....


Użytkownik maxym72 edytował ten post 26 maj 2020 - 16:30

  • Tommy lubi to

#12 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8004
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2020 - 18:58

A że zapytam,nie do końca w temacie i zaznaczam,że nigdy automata nie miałem.
Dlaczego producent daje do tego samego silnika 5-cio biegowego manuala lub 4-ro biegowego automata?4-ro bieg.aut.jest tańszy czy o co chodzi?

#13 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2020 - 19:54

Cztery biegi w  automacie wystarczą. Jest kontrola momentu poprzez uslizg hamulca konwertera oraz zapięcie sprzęgła konwertera na sztywno - to tak jakby 5 ty bieg. Sterowanie momentem przekazywanym poprzez modulację przeniesienia na konwerterze daje szerokie pole manewru. Pamiętaj - skrzynia automatyczna ma zazwyczaj gorsze osiągi niż skrzynia manualna (nie dotyczy afriki twin dtc 2018-, gdzie trzeba być mistrzem, żeby przeskoczyć automat). Trzybiegowe automaty sterowane czysto hydrauliczne latały w protoplaście pitiego - w Neonie do 2000 roku z silnikiem 2.0 sohc latal automat 3 biegowy i nic mu nie brakowało. Takie trzybiegowe automaty były zgrywane z 3,0 litrowym silnikiem Mitsubischi V6 w Voyagerach - do 2000 roku. Też przebiegi bywaly słuszane pod warunkiem higieny i prawidłowo prowadzonych regulacji kick downu. W silnikach 3.3 Voyager też takie trzybiegówki latały. To najstarsza jeszcze latająca skrzynia automatyczna poprzeczna chryslera - 31TH.  Elektrycznie sterowany jedynie konwerter i stopień zapięcia hamulca. Reszta czysto hydrauliczno-mechaniczna. Pozdrawiam - nie bać się automatów - eksploatować z głową. . 


 

 

 

Z małych ciekawostek - w 2013 roku na Rubiconie w Stanach (Lake Tahoe) miałem okazję jeździć Wranglerem z trzybiegowym automatem 32RH. Od tego momentu uważam, że jak w teren to tylko z automatem i nikt mi nie podskoczy. Przez 12 godzin pokonane 20 kilometrów po skałach i przełomach - koleś w manualu wymiękał - lewa noga w kolanie opuchlizna, zawsze z tyłu, bez precyzyjnego dozowania mocy na koła..... Wtedy zrozumiałem, po co Bóg pozwolił na stworzenie automatu....


Użytkownik maxym72 edytował ten post 27 maj 2020 - 17:21


#14 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8004
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2020 - 20:22

Od pewnej wycieczki w góry,gdzie stałem w pięciokilometrowym korku pod górę i co chwilę musiałem wajchować lewarkiem i deptać sprzęgło,obiecałem sobie,że następne auto tylko z automatem.
Żeby za własne $ męczyć sie manualem..
:glupek

#15 dominik

dominik

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 1922
  • Dołączył:  08 sie 2019
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,4turbo A
  • Imię:dominik
  • Skąd::łomianki
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 maj 2020 - 22:05

Cześć wtrącę się trochę bo kolega ma ogromna wiedzę w temacie automatu i zapytam tak czy w korku lepiej wrzucać na N czy może lepiej na P bo ostatni debatowałem z kolega w tym temacie tylko ze on inne auto no i on wyrzuca na neutral w czasie jazdy volvo s 80 wersja benzyna 3.2 chyba co jest zdrowsze dla skrzyni w korku neutral czy parking ? I sprecyzuje ze interesuje mnie skrzynia z pt i co z tym wrzucaniem na neutral w czasie jazdy ?

#16 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2020 - 15:53

Dbaj o higienę tak jak napisałem - wymiana oleju co 50 tysięcy to nie żaden kłopot.

No właśnie trochę kłopot. Dla mnie to wymiana oleju raz do roku. Gdyby interwał był tak co 100 tys. i jakby było u nas jak w stanach. że "każdy mechanik taki automat naprawia przed stodołą przy pomocy kombinerek i młotka" zmieniałoby to wiele. Póki co takich mechaników, którzy mają pojęcie o automatach jest u nas jak na lekarstwo...



#17 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 maj 2020 - 17:51

Póki co takich mechaników, którzy mają pojęcie o automatach jest u nas jak na lekarstwo...

Przesadzasz -  w każdym mieście jest przynajmniej jeden zakład, Wysyłka skrzyni nie stanowi problemu - sam już  nie naprawiam skrzyń biegów automatycznych, bo szkoda mi czasu. W tym czasie rozwiążę kilka innych problemów, a skrzynię pakuję i wysyłam do wyspecjalizowanego zakładu - 48 godzin i jest u mnie zrobiona. Po prostu nie siedzisz w temacie i tak Ci się wydaje, że to trudny temat. 

 

Co do wrzucania na luz w czasie jazdy - a jaki jest cel takiego wrzucania na luz??? Ani oszczędności ( w czasie jazdy silnik nie napędzany konwerterem skrzyni zużywa więcej paliwa niż hamowany - nie działa cut off wtryskiwaczy) ani zwiększenia trwałości (na luzie słabszy obieg oleju wewnątrz skrzyni i słabsze chłodzenie). Jeśli już ktoś koniecznie chce wajchować, to przed światłami stojąc można przełączyć na neutral - jest to pchnięcie dźwigni o jedną pozycję bez blokady - sama się zatrzyma na pozycji neutral i na wsteczny bez wciśnięcia  blokady nie da się przełączyć. Jaki - sens - minimalna oszczędność paliwa i lekkie schłodzenie przekładni. Pamiętajcie jednak - Bóg natchnął inżyniera, żeby zrobił skrzynię automatyczną nie po to, żeby wiecznie coś przełączać. Dźwignia służy do zmiany kierunku - reszta to gaz i hamulec. Koniec tematu. 


  • Dorka, hencio i Szymek_T lubią to

#18 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 czerwiec 2020 - 22:51

To jeszcze taki fajny artykulik trochę bardziej naukowo ujęte to, co powyżej napisałem, szacun dla autorów, choć do zdjęcia rozciętego konwertera dali opis uszkodzona pompa. Jaka to pompa? Mimo to polecam artykuł.

 

 

 

 

Załączone pliki



#19 Cobra75

Cobra75

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 187
  • Dołączył:  20 wrz 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 A
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Nowa Sól - Berlin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 wrzesień 2020 - 11:43

Maxym72 -  :szacun 

Normalnie szacun za wiedzę i artykuł o skrzyni.

Mam Granda Voyagera 2.8CRD z TE46 - olej wymieniam dla spokoju co 30.000 tys km czyli co drugą wymianę oleju. 
Wg VIN naszego PiTka mam TE41 w 2.0 Pb - wg tego co piszesz wystarczy wymiana co 20.000 km bo auto będzie mało jeździło.
ATF 4+ wystarczy ?? W GV leję Ravenol.

Czy posiadasz kompa do PT ?? 
Jeżeli tak czy obłsuguje skrzynię i mozna zrobić tzw Quick Learn (robiłem to w GV) ?? 

Chętnie bym się z Tobą spotkał - daleko do Szczecina nie mamy :) 







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: automatyczna skrzynia

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych