Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Co lepsze? lpg, dizel, benzyna, elektryk, hybryda, żagiel, a może Flinston Machine?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
166 odpowiedzi w tym temacie

#61 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 styczeń 2021 - 21:02

Ok, widzę że niepotrzebnie użyłem tego argumentu, bo niektórych widocznie to kole w oczy. Ale zauważ Al Capone w jakim kontekscie tego użyłem, po prostu ciężko odpowiedzieć coś sensownego na coś takiego:

choć się za bardzo nie znam na samochodach to popieram : na gaz są ; kuchenki gazowe , na olej napędowy ; traktory , a ... auta są na benzynę

 

 

Jeżeli nie zrozumiałeś sensu tego co pisałem powyżej to powiem Ci prościej - Auto na LPG nie jest autem bezobsługowym. Owszem, jeżeli instalacja jest dobrze zrobiona i wystrojona, przez pierwszych kilkadziesiąt tysięcy można nie robić nic oprócz wymiany filtrów. Jednak z czasem, kiedy pewne komponenty zaczynają się zużywać, należałoby albo je wymienić na nowe (co niestety kosztuje), albo "dostrajać" instalację (co też kosztuje, trochę mniej pieniędzy ale trochę więcej czasu i doświadczenia). Po kolejnym zużyciu tych komponentów, ich "dostrojenie" nie jest już możliwe, wtedy trzeba je bezwzględnie wymienić. I to jest głównym powodem "padania" silników, ludzie chcą mieć auta bezobsługowe i "bezwkładowe", nie robią nic z gazem aż do momentu kiedy trzeba remontować albo wymienić silnik. I stąd negatywne opinie i doświadczenia. Ale to nie wina LPG tylko podejścia użytkowników

 

Samochody sprzed 40-50 lat wymagały o wiele większego zaangażowania niż obecnie, kierowca musiał być mechanikiem bo trzeba było np. smarować elementy zawieszenia, łożyska, regulować gaźnik, regulować luzy zaworowe, przerwę na przerywaczu, czyścić świece itp. I jakoś nikt wtedy samochody jeździły, bo każdy kto wydał fortunę na auto dbał o nie przeważnie lepiej niż o żonę. Dzisiaj auta są relatywnie bardzo tanie, a ludzie przyzwyczajeni do "nicnieumienia" i wygodnictwa chcieliby tylko jeździć, ewentualnie czasem zatankować. Niestety nie z LPG takie numery



#62 Al Capone

Al Capone

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 976
  • Dołączył:  04 wrz 2016
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6
  • Imię:Al
  • Skąd::się tu wziąłem?
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 styczeń 2021 - 22:42

Samochody sprzed 40-50 lat wymagały o wiele większego zaangażowania niż obecnie, kierowca musiał być mechanikiem bo trzeba było np. smarować elementy zawieszenia, łożyska, regulować gaźnik, regulować luzy zaworowe, przerwę na przerywaczu, czyścić świece itp. I jakoś nikt wtedy samochody jeździły, bo każdy kto wydał fortunę na auto dbał o nie przeważnie lepiej niż o żonę. Dzisiaj auta są relatywnie bardzo tanie, a ludzie przyzwyczajeni do "nicnieumienia" i wygodnictwa chcieliby tylko jeździć, ewentualnie czasem zatankować. Niestety nie z LPG takie numery

 

O. I to jest post dla mnie zupełnie OK. Dzięki.

W tej sytuacji pojawia się jednak aspekt ekonomiczny.  Tanie paliwo ale dla dobrego utrzymania instalacji LPG dochodzi koszt okresowej wymiany części lub regulacji, szczególnie w starszych samochodach, które mają już swoje lata i przebiegi.

 

Ja jednak mam negatywną opinię dotyczącą zupełnie nowych samochodów z LPG i opinia ta nie dotyczy tylko jednego/dwóch/trzech tylko małej floty. Tęsknimy w firmie za ropniakami bo takich problemów jak z nowymi z LPG w ropniakach nie było. Samochody oczywiście co 15 tys kilometrów są na przeglądzie w ASO. W skład przeglądu w ASO wchodzi również regulacja LPG. Te problemy dotyczą samochodów serwisowanych w różnych ASO w Polsce. W czasach przed-covidowych wymieniano flotę średnio co dwa lata i samochody absolutnie nie mają gigantycznych przebiegów.

 

Dodam tylko, że kalkulacja wszystkich kosztów z eksploatacji LPG vs. ropa pokazała u mnie, że różnica jest stosunkowo nieduża (ok.10%)

W porównaniu do benzyny LPG jest faktycznie dużo bardziej opłacalny, przynajmniej jeżeli chodzi o relację cena paliwa/zużycie.

 

Samochód o takiej samej wadze i gabarytach na autostradzie palił 5-7 litrów ropy przy 120-150 km/h. Gazu zużywa chyba z 9-12. Już tutaj widać, że te koszty są podobne.


Użytkownik Al Capone edytował ten post 20 styczeń 2021 - 22:47


#63 nijagi

nijagi

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2214
  • Dołączył:  20 gru 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:Silnik 2 0 M
  • Imię:Waldek
  • Skąd::Poznań
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 04:03

to dobrze , że dziś są takie bardzo nowoczesne samochody , wymagające mniej obsługi i dbania przez kierowcę ,

bo ... można lepiej zadbać o żonę , a z tego są większe korzyści ,

co do paliwa , to najlepszym jest ... woda , występuje powszechnie w kosmosie ,

wystarczy ją tylko rozłożyć na tlen i wodór , a następnie wodór spalić w tlenie uzyskując energię do napędu  :|


  • kade lubi to

#64 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 06:57

to dobrze , że dziś są takie bardzo nowoczesne samochody , wymagające mniej obsługi i dbania przez kierowcę ,
bo ... można lepiej zadbać o żonę , a z tego są większe korzyści ,
co do paliwa , to najlepszym jest ... woda , występuje powszechnie w kosmosie ,
wystarczy ją tylko rozłożyć na tlen i wodór , a następnie wodór spalić w tlenie uzyskując energię do napędu :|


Ciekawe,które paliwo jest lepszą alternatywą,wodór czy lpg?

Mam nadzieję,że to pytanie nie jest pytaniem z serii prowadzących do nicości...

#65 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 08:08

Kade jeżeli pytasz poważnie to: wodór faktycznie byłby paliwem idealnym, jednak na dzień dzisiejszy nie ma taniej metody jego wytwarzania, a po drugie jest on kłopotliwy w magazynowaniu. Moje prywatne zdanie jest takie że koncerny powinny bardziej skupić się na udoskonalaniu właśnie technologii zasilania wodorem niż autami elektrycznymi, bo te drugie są tylko z pozoru takie eko. Ale jak wiadomo, pewnie chodzi o coś innego..

 

Co do LPG - jest ogromna sieć stacji tankowania, sieć serwisów montażu i obsługi, wszystko w miarę dobrze działa (poza wspomnianymi przeze mnie wyżej przypadkami) i dzięki temu jest to paliwo na dzień dzisiejszy bardzo popularne. Czas pokaże w którą stronę będzie to dalej iść



#66 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 08:16

Kade jeżeli pytasz poważnie to: wodór faktycznie byłby paliwem idealnym, jednak na dzień dzisiejszy nie ma taniej metody jego wytwarzania, a po drugie jest on kłopotliwy w magazynowaniu. Moje prywatne zdanie jest takie że koncerny powinny bardziej skupić się na udoskonalaniu właśnie technologii zasilania wodorem niż autami elektrycznymi, bo te drugie są tylko z pozoru takie eko. Ale jak wiadomo, pewnie chodzi o coś innego..
 
Co do LPG - jest ogromna sieć stacji tankowania, sieć serwisów montażu i obsługi, wszystko w miarę dobrze działa (poza wspomnianymi przeze mnie wyżej przypadkami) i dzięki temu jest to paliwo na dzień dzisiejszy bardzo popularne. Czas pokaże w którą stronę będzie to dalej iść

W tym temacie cały czas wypowiadam się poważnie,chociażby dlatego,że w swoim pt mam lpg
Co do zasilania wodorem,także uważam,że jest bardziej zasadne od elektryków,które są dużym obciążeniem dla środowiska.
No i wodór jest najczęściej występującym pierwiastkiem na ziemi.
  • cyborg lubi to

#67 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 09:34

Pisałem z telefonu to nie widziałem całego tytułu, ale co to jest Flinston Machine? Bądź ten żagiel?
Bo tu poważna dyskusja, a w tytule żarty?

#68 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 09:40

Dyskusję wydzielił z tematu o wariatorze kąta wtrysku któryś admin, i dał taki tytuł dla żartu ;) Pewnie dlatego że i tak nie da się tego rozstrzygnąć, zawsze będą zwolennicy jak i przeciwnicy każdego z paliw



#69 Dorka

Dorka

    VIP

  • Administratorka
  •      
  • Posty: 7795
  • Dołączył:  14 mar 2012
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 A Gaz
  • Imię:Dorota
  • Skąd::Kłodzko
  • Płeć: Kobieta

Napisano 21 styczeń 2021 - 14:45

Dyskusję wydzielił z tematu o wariatorze kąta wtrysku któryś admin, i dał taki tytuł dla żartu Pewnie dlatego że i tak nie da się tego rozstrzygnąć, zawsze będą zwolennicy jak i przeciwnicy każdego z paliw

Tak właśnie.



#70 Susel_125

Susel_125

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 582
  • Dołączył:  27 lut 2019
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:GT 2.4 T , M
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Zielona Góra
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 14:57

Tak właśnie.

To szkoda pisać.



#71 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 15:29

Nie, dlaczego szkoda pisać? Przecież to otwarta dyskusja, każdy może powiedzieć jakie ma zdanie, można wyciągnąć ciekawe wnioski



#72 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 19:51

Parostatkiem....Statkiem na parę.....i tak nie będę jeździł na gazie. Jak kieruję, to nie piję. Teoria wykorzystania paliw alternatywnych jest ładna tylko na papierze - z alkoholem problem  - bo korozja i trzeba stosować specjalne materiały na listwy paliwowe i wtryskiwacze oraz inne uszczelnienia niż do benzyny - no i przesterowanie sterowników silnika. Zaangażowanie przestrzeni rolnej na rzecz wytwarzania paliwa - dotyczy to tez estrów kwasów tłuszczowych, czyli olejów roślinnych. Stosowane w dieslach wytwarzają liczne nagary, osady głównie tzw miękkie i są mniej odporne na działanie temperatury, co doprowadza do sklejania precyzyjnych elementów wtryskiwaczy. Szybko się starzeją. wszystkie powyżej wymienione są bardziej lub mniej kłopotliwe i niszczą silniki - nawet te specjalnie do tego dostosowane. 

Co do wodoru - to oczywiście jak najbardziej - tylko nie przez spalanie, a w ogniwach paliwowych. Dzisiejsze samochody elektryczne są nie do przyjęcia ze względu na koszty sumaryczny eksploatacji  oraz na bilans ekologiczny wytworzenia i utylizacji oraz na ślepą uliczkę - akumulatory. Ktoś, kto widział współczesną hybrydę "od środka" musi być świadomy stopnia skomplikowania i w efekcie wysokiej zawodności takich rozwiązań. Dokąd armia nie zacznie jeździć elektrycznymi czołgami nikt nie przesadzi mnie do elektryka. Jeden przełącznik, wyłączamy prądzik i cały kraj robi stop - oprócz poczciwych spalinowców - w końcu źle - bo źle, ale na bimberku też się da przez chwilę polatać....Prądu na razie nie daje się skutecznie magazynować - paliwa płynne, gazowe i stale nie stanowią problemu. 

Problem z wodorem to teraz tylko wytwarzanie - opłacalne na razie tylko jako produkt reakcji chemicznej, bo elektroliza to gonienie w piętkę. Dzięki technologi materiałowej zbiorniki bezpieczne na ciekły wodór są już opanowane i bezpieczne. Infrastruktura już zaczyna się pojawiać. Koncepcja wytwarzania wodoru z bezpiecznych związków chemicznych tuż przed zużyciem to kolejny tor do rozważenia. Wodór - Paliwo Przyszłości - Magazynowanie (ogniwa-paliwowe.info) Tak więc następne paliwo to pewnie będzie wodór - potrzeba tylko przełamania ekonomicznego, jakiegoś dramatycznego wydarzenia lub innego inhibitora - i pójdzie. dlatego mi się nie spieszy  i mam nadzieję, że na benzynce polatam do końca życia. Choćby na syntetycznej. No i to tyle w temacie - spadam, bo szkoda czasu. :maxym72


Użytkownik maxym72 edytował ten post 21 styczeń 2021 - 19:53


#73 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 styczeń 2021 - 20:27

Przylazł taki i wszystko zepsuł.
Psuj jeden...

#74 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6508
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 22 styczeń 2021 - 11:43

Eeee tam zepsuł... Fajnie napisał :brawo !!! :brawo



#75 Vampir_Va

Vampir_Va

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 263
  • Dołączył:  06 lut 2019
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.4 GT
  • Imię:Artur
  • Skąd::Piła
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2021 - 15:44

Krótko i zwiężle, bez wypisywania elaboratów. Lpg to g...o. :d



#76 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2021 - 15:50

Lpg to g...o.

 

Spoko.. Miało być bez bezsensownych ataków, tylko rzeczowa i konkretna dyskusja. Ale jak się nie wie co powiedziec to najlepiej wyzywać albo atakować ;) 



#77 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 styczeń 2021 - 16:45

Krótko i zwiężle, bez wypisywania elaboratów. Lpg to g...o. :d


Dyskusja traci poziom także zamykam temat na kilka dni.
  • Szymek_T lubi to

#78 kade

kade

    VIP

  • Moderator
  •   
  • Posty: 8006
  • Dołączył:  18 mar 2013
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:1.6 M Gaz
  • Imię:Darek
  • Skąd::Lubuskie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2021 - 11:01

Temat otwarty.
I pytanie.
Kto ma lubryfikator z lpg w pt?

#79 cyborg

cyborg

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 341
  • Dołączył:  07 maj 2019
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2,0 LPG
  • Imię:Dawid
  • Skąd::Brodnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 luty 2021 - 12:17

Nie ma takiej potrzeby w Pitku, Fordy i Toyoty tego wymagały ale i tak skuteczność tego rozwiązania jest dyskusyjna w silnikach wrażliwych na gaz



#80 Edysia

Edysia

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 6508
  • Dołączył:  02 wrz 2017
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta
  • Skąd::Kraków
  • Płeć: Kobieta

Napisano 01 luty 2021 - 12:23

Wreszcie temat wrócił... :brawo  :brawo







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych