Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
39 odpowiedzi w tym temacie

#1 transplantator

transplantator

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  23 maj 2021
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Maciej
  • Skąd::Gnieznoi
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 czerwiec 2021 - 15:10

Witam speców. Dzisiaj dobiłem klimatyzacje. A tydzień temu wymieniałem paski klinowe dwie sztuki. Podniecony tym, ,że nie będę się pocił w aucie i klima zrobi swoje przeszło koło nosa. Fachowiec powiedział, że nie mogę załączyć klimy bo wybuchnie. Twierdzi, że nie działa wentylator przy załączonej klimie. Jak sprawdziłem załączenie fakt działa ale tylko jak temperatura się podnosi silnika. Motor na dodatek się strasznie dławi i nie ma regularnych obrotów przy załączonej klimie. Rok klima nie była nabita. Pomocy co się może dziać?

#2 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 czerwiec 2021 - 17:23

Nie działa Ci pierwszy bieg wentylatora. To standardowa przypadłość w pt cruiserze. Napraw to, a klima ożyje.



#3 marzena11222

marzena11222

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 221
  • Dołączył:  19 sie 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Marzena, Paweł
  • Skąd::Stary Zamość
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 czerwiec 2021 - 14:50

Nie działa Ci pierwszy bieg wentylatora. To standardowa przypadłość w pt cruiserze. Napraw to, a klima ożyje.

Mamy ten sam problem, czy wiesz co zrobić?

Wymienić wentylator?



#4 andmis

andmis

    VIP

  • Moderator
  •      
  • Posty: 4970
  • Dołączył:  19 wrz 2010
  • Rok Produkcji:2003 LTD
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::DOA
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 13 czerwiec 2021 - 15:02

Mamy ten sam problem, czy wiesz co zrobić? Wymienić wentylator?

 

 

Albo wymienić silnik wentylatora, albo jego szczotki.



#5 marzena11222

marzena11222

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 221
  • Dołączył:  19 sie 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Marzena, Paweł
  • Skąd::Stary Zamość
  • Płeć: Kobieta

Napisano 13 czerwiec 2021 - 15:11

Albo wymienić silnik wentylatora, albo jego szczotki.

Dziękuje



#6 marzena11222

marzena11222

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 221
  • Dołączył:  19 sie 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Marzena, Paweł
  • Skąd::Stary Zamość
  • Płeć: Kobieta

Napisano 19 czerwiec 2021 - 04:36

Witam, to nie wentylator jest winny tylko czujnik  który jest w kompresorze, mechanik od klimy złączył na krótko przewody i działa.

Może ktoś ma taki czujnik na zbyciu, jest on z tylnej strony kompresora i ma wejście na wtyczkę.



#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 czerwiec 2021 - 06:29

Mam sprawne w kompresorach .

 

 

 

 

 

PS.

już nieaktualne , ani jeden czujnik nie udało się wyjąć bez uszkodzenia .Może się okazać że będzie tak zapieczony jak u mnie i będzie problem zdemontować stary czujnik z waszego kompresora .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 19 czerwiec 2021 - 14:21


#8 marzena11222

marzena11222

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 221
  • Dołączył:  19 sie 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Marzena, Paweł
  • Skąd::Stary Zamość
  • Płeć: Kobieta

Napisano 20 czerwiec 2021 - 05:33

Mam sprawne w kompresorach .

 

 

 

 

 

PS.

już nieaktualne , ani jeden czujnik nie udało się wyjąć bez uszkodzenia .Może się okazać że będzie tak zapieczony jak u mnie i będzie problem zdemontować stary czujnik z waszego kompresora .

W naszym już jeden był wymieniany, jakiś chiński zamiennik który przestał działać po kilku dniach,



#9 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2021 - 08:03

Numer oryginału 05014574AA

a wygląda tak 

 

05014574AA_0002.JPG


Sprawdxcie wtyczked - moze tam tkwi problem.... to zwykly stycznik wysokiego ciśnienia - tylko stan zerojedynkowy - nie ma sie co zepsuc. 



#10 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 czerwiec 2021 - 08:16

Dokładnie Maxiu styki grube srebrzone nie ma możliwości fizycznie uszkodzenia .

#11 marzena11222

marzena11222

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 221
  • Dołączył:  19 sie 2015
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Marzena, Paweł
  • Skąd::Stary Zamość
  • Płeć: Kobieta

Napisano 24 czerwiec 2021 - 05:46

Jak znajdę uszkodzony stycznik to zrobię fotkę jak to wygląda.


Numer oryginału 05014574AA

a wygląda tak 

 

05014574AA_0002.JPG


Sprawdxcie wtyczked - moze tam tkwi problem.... to zwykly stycznik wysokiego ciśnienia - tylko stan zerojedynkowy - nie ma sie co zepsuc. 

Czy można go gdzieś kupić?



#12 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 05:56

serwis fiata na zamówienie lub zakup ebay 



#13 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 08:18

Taka mała dygresja do tematu. Wczoraj nabijałem klimę u przyjaciela w warsztacie. Po podpięciu urządzenia wybraliśmy z menu markę i model pojazdu i "enter". Na podstawie dedykowanych ustawień urządzenie pokazało, że do układu ma wejść 720g czynnika.

 

W międzyczasie pogmerałem na forum i znalazłem informację, że na masce od spodu jest naklejka z danymi na temat pojemności układu klimatyzacji. Po sprawdzeniu okazało się, że naklejka jest i podana wartość to 510g. Pomyłki być nie może bo na masce jest VIN mojego Pitka. Po zakończeniu procesu nabijania powtórzyliśmy go jeszcze raz wpisując ilość czynnika z ręki. Pierwsza faza działania urządzenia to opróżnienie układu klimatyzacji przed sprawdzeniem szczelności próżni. Ilość odzyskanego czynnika, którego wcześniej udało się urządzeniu wepchać do układu, wyniosła 600g.

 

Dlaczego o tym piszę. Kilka lat temu i klika pojazdów wcześniej miałem taką sytuację, że po nabiciu klimy w serwisie klimatyzacji przestała ona działać. Diagnoza była podobna, tzn. albo walnięty czujnik albo nieszczelny układ. Ponieważ była letnia akcja serwisowa na sprawdzanie szczelności i nabijanie klimy w firmowym salonie to podjechałem skorzystać z takiej usługi. Wizyta kosztowała mnie 10zł i uśmiechy politowania panów z serwisu. Okazało się, że układ został nabity zbyt dużą ilością czynnika i czujnik ciśnienia nie pozwalał się włączyć kompresorowi ze względu na zbyt duże ciśnienie.


Użytkownik .JoKer. edytował ten post 24 czerwiec 2021 - 08:20


#14 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 08:22

Do 1,6 zawsze 510 gr

#15 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 08:52

Do 1,6 zawsze 510 gr

No tak, ale jak widzisz w automacie do napełniania układu klimatyzacji były wprowadzone na sztywno inne dane. Efekt w takich sytuacjach jest taki, że automat napełni "ile wejdzie" a nie ile powinno wejść.



#16 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 09:19

Dlatego nie używam automatu

#17 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 09:47

Dlatego nie używam automatu

I tu jest problem. Nie każdy używa mózgu przy robocie. Chyba wychodzi się z założenia, że jak w automacie będzie zawyżona wartość to on i tak wyłączy się jak nabije do pełna. Wejdzie więcej to klient więcej zapłaci. A jak Max napisał czujnik ciśnienia kompresora działa zerojedynkowo, co znaczy, że jego zadaniem jest wyłączenie kompresora przy zbyt wysokim ciśnieniu. Jak ciśnienie będzie za niskie to kompresor przy zbyt małej ilości czynnika będzie chodził bez smarowania do zatarcia.



#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16920
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 12:27

Masz dwa czujniki 0/1  na niskie ciśnienie i wysokie ciśnienie - drugi czujnik jest na osuszaczu . Zawsze możesz samodzielnie skontrolować układ kupić manometr i sprawdzić wskazania na pracującym układzie w nikim ciśnieniu - przy prawidłowej ilości czynnika ciśnienie ma się mieścić między 25-45 PSI.To było kiedyś polecane przez Dude i sprawdza się dobrze .

 

Zestaw do nabijania klimatyzacji R134a Audi od 94 za 149,99 zł z Warszawa - Allegro.pl - (10787083005)


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 24 czerwiec 2021 - 12:34


#19 .JoKer.

.JoKer.

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 482
  • Dołączył:  18 mar 2018
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:1.6 M LPG
  • Imię:Jurek
  • Skąd::Zawiercie
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 12:44

Nie wiem jaka jest minimalna wartość ciśnienia dla tego czujnika ale u mnie pozwalał pracować kompresorowi przy zaledwie 200 gramach czynnika chłodzącego. Może było to blisko granicy wyłączenia kompresora. Nie wiem, nie doczekałem tego momentu bo uzupełniłem czynnik jak tylko usłyszałem stuk kompresora przy rozruchu.

Myślisz, że ten czujnik mam walnięty?


Użytkownik .JoKer. edytował ten post 24 czerwiec 2021 - 12:45


#20 Bizon1975

Bizon1975

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 157
  • Dołączył:  15 cze 2020
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Biała Podlaska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 24 czerwiec 2021 - 15:07

Jak znajdę uszkodzony stycznik to zrobię fotkę jak to wygląda.


Czy można go gdzieś kupić?

https://euro-klima.p...-10s-green.html

 

tu masz czujnik







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych