Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

WYMIANA SPRZĘGŁA ALTERNATORA W 2,2CRD.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 kwiecień 2010 - 09:38

Aby odkręcić sprzęgło trzeba zaopatrzyć się w specjalne klucze 24- wieloklinowy ; klucz M12- podobny do torksa i oczkowa 15. Po zdemontowaniu sprzęgła rozbieramy alternator i wymieniamy łożyska sprawdzamy szczotki czyścimy pierścienie komutatora paierem 600.Nie ma możliwości ściągnięcia łożyska od strony sprzęgła więc je przeciołem kątówką.Zaopatrujemy się w łożyska wysoko obrotowe przeznaczone do alternatorów sa droższe od zwykłych ale mamy pewność że wytrzymają większy przebieg.Koszt łożysk firmy FAG to 60 zł a sprzęgła od mercedesa to 230 zł,klucz wieloklinowy 40zl,M12gwiazdka 12 kątna 25zł. Nie licząc wkładu własnego koszt takiego małego remontu to około 350zł.

#2 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 18 kwiecień 2010 - 12:36

Brawo!
Jeszcze mała fotorelacja i mamy pięknu guide. Już wiem co mnie czeka, ale chyba zdecyduję się na wymianę całego alternatora.

#3 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 kwiecień 2010 - 07:25

zdjęty górny wąż pomiędzy silnikiem a chłodnicą

Dołączona grafika

wyciągnięty reflektor

Dołączona grafika

demontarz grila

Dołączona grafika

demontarz belki

Dołączona grafika

demontarz węży klimatyzacji

Dołączona grafika

zamątowanie nowego sprzęgła

Dołączona grafika

obraz po wymontowaniu alternatora

Dołączona grafika

potrzebne klucze

Dołączona grafika

#4 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 kwiecień 2010 - 14:50

janusz,
:brawo :brawo :brawo

#5 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 kwiecień 2010 - 15:53

ADAMES dziękuję bardzo za oklaski

#6 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 kwiecień 2010 - 19:14

jak januszowi dac pomogl????

#7 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 19 kwiecień 2010 - 19:51

No właśnie też szukałem tej opcji.
Chyba mnie jednak czeka samodzielne wymontowanie, bo mechanik powiedział, ze się nie podejmie tego - po prostu mu się nie chce moim zdaniem.

Brawo za guida. :piwo

[ Dodano: 2010-04-20, 18:25 ]
Pozdrowienia z placu boju.
Czy ktoś może mi powiedzieć jak wyjąć reflektor? Walczę już ponad 2 godziny i ni hu hu nie mogę tego zrobić... Nie wychodzi za chiny ludowe i już - co jest powodem do klnięcie konstruktora tego cuda na kółkach jak nie wiem i kolejny dowód na to, że jednak mercedes to mercedes - w tym czasie wyjąłbym alternator, wszystkie lampy, rozrusznik i skrzynię biegów... :/

[ Dodano: 2010-04-20, 20:41 ]
odnalazłem temat: trzeba zdjęć zderzak, czyli zdjąć koło i nadkole... Niestety śruba trzymająca błotnik się zepsuła i kręci się nakrętka razem ze śrubą, więc na dziś 1:0 dla PTa. Spróbuję wymyślić jak odkręcić tą piii śrubę.
Przy okazji, czy to od alternatora mi odpadła taka rolka na kształtowniku? Czy to mi latało już wcześniej? Znalazłem w komorze elegancką plastykową rolkę na kątowniczku :d I nie wiem, czy ona wcześniej się tam nie przewracała - odkręciłem trzy z czterech śrub trzymających alternator.

#8 janusz

janusz

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 1154
  • Dołączył:  11 lis 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:janusz
  • Skąd::miasteczko śl
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 kwiecień 2010 - 14:19

JACEK w temacie regeneracja alternatora napisałem jak wyciągnąć reflektor bez demontażu i o rolce napinacza która jest przymocowana dolnymi śrubami alternatora,nie trzeba jej specjalnie centrować bo jeden otwór ma średnicę główki śruby.pomyślnych przygód z regeneracją alternatora.

#9 JA_cek

JA_cek

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 168
  • Dołączył:  15 mar 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD
  • Imię:Jacek

Napisano 27 kwiecień 2010 - 16:39

Udało mi się w końcu odkręcić: zderzak (z trudem, bo jedna śruba się zapiekła i musiałem ją rozwiercać - dwa dni mi to zajęło, bo: najpierw nie miałem wiertła, potem jak juz skompletowałem narzędzie to zaczął padać deszcz, więc dokończyłem dziś), wyjąłem reflektor - po odkręceniu zderzaka dość prosta sprawa, zdjąłem pasek poprzez przemieszczenie napinacza i ostatecznie odkręciłem alternator.
I teraz zagwozdka - jak dziada wyjąć, ani nie chce wyjść przez otwór reflektora, ani pomiędzy chłodnicą a silnikiem... wolałbym nie wyciągać chłodnicy.

A cha, wstępnie wydaje mi się jednak, że sprzęgło jest w porządku, ale jak już uda mi się go wyjąć to se go rozkręcę, także wracam po obiedzie z nowymi siłami do auta.

[ Dodano: 2010-04-28, 00:05 ]
Udało się!!!
Ale nie było łatwo, trochę ułatwia odkręcenie jeszcze dwóch śrub, które trzymają z przodu basek blachy ograniczający wychylenie chłodnicy, po odkręceniu go mogłem bardziej przechylić ją i zrobiło się więcej miejsca. Jutro alternator jedzie do sprawdzenia.

[ Dodano: 2010-05-01, 15:51 ]
Sukces pełny!!
Dziękuję Janusz za cenne rady, długo mi to zajęło, bo miałem parę wyjazdów służbowych, a robota nie jest na 5 minut, ale się w końcu udało, dziś poskładałem samochód, odpaliłem i jest ładowanie. Alternator został zregenerowany przy okazji - wymienione zostało sprzęgło, łożyska szczotki i komutator.
Czy w tym aucie jest w ogóle regulator napięcia? W alternatorze go nie było, więc może jest gdzieś poza? A może to sterowanie komputerem?





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych