Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


SPALANIE


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
51 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.MM_*

Bezimienny Gość.MM_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 czerwiec 2010 - 20:32

mój PT na trasie pali min 12l, a w mieście najczęściej 15,5l
co należałby sprawdzić, naprawić, żeby to spalanie było mniejsze??

#2 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 30 czerwiec 2010 - 20:34

taki urok :lol ,
ja mam manualna skrzynie i poniżej 11,5 jeszcze mi nie pokazał ...a średnio 13 l

#3 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2010 - 20:35

MM, proponuje sprawdzic miesnie w nodze :lol

Niestety nie osiagniesz duzo mniejszego spalania przy takim silniku.

Mozna jedynie stosowac pewne zabiegi ekodrive, typu hamowanie skrzynia biegow, operowanie gazem w okreslonym zakresie obrotow - 2-2,5tys przy przyspieszaniu, na trasie jechac 90-110 - wtedy spalanie jest optymalne, w miescie nie przyspieszac bez potrzeby, gdy widzi sie przed soba korek lub swiatlo zolte - dotaczac sie na biegu.

Pozdrawiam

#4 Kajka

Kajka

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5639
  • Dołączył:  11 lut 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD M
  • Imię:Katarzyna
  • Skąd::Śląsk
  • Płeć: Kobieta

Napisano 30 czerwiec 2010 - 20:37

Niestety nie osiagniesz duzo mniejszego spalania przy takim silniku.

No i widzisz, Marzenka, już pocieszyli...
Mówiłam, że pomogą? :lol
Fajnie, że tu jesteś!
:pa

#5 Bezimienny Gość.MM_*

Bezimienny Gość.MM_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 30 czerwiec 2010 - 20:37

MM, proponuje sprawdzic miesnie w nodze :lol

Niestety nie osiagniesz duzo mniejszego spalania przy takim silniku.

Mozna jedynie stosowac pewne zabiegi ekodrive, typu hamowanie skrzynia biegow, operowanie gazem w okreslonym zakresie obrotow - 2-2,5tys przy przyspieszaniu, na trasie jechac 90-110 - wtedy spalanie jest optymalne, w miescie nie przyspieszac bez potrzeby, gdy widzi sie przed soba korek lub swiatlo zolte - dotaczac sie na biegu.

Pozdrawiam



hehe, noga w tym modelu, siłą rzeczy, jest bardzo lekkkkka i jazda bardzo exclusiv :)

[ Dodano: 2010-06-30, 21:39 ]
No i widzisz, Marzenka, już pocieszyli...

Kasiu, sama widzisz, gaz albo allegro ;) :*

#6 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 czerwiec 2010 - 22:48

Właśnie chciałem napisać że trzeba zagazować :)
Kolega ma 2,4 z gazem i bardzo sobie chwali.

#7 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2010 - 00:22

a ja bede "oryginalny" he he zmienic model na 2.2 crd! he he he!!!!!! :dance :dance :dance

#8 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 lipiec 2010 - 07:10

Zagazować Marzenka. Mam 2,4 zagazwoane od 2 lat prawie i pięknie jeździ. Silnik 2,4 totalnie bezawaryjny. Utraty mocy nie odczuwam. NA trasie udało mi sie zejść kilka razy poniżej 11 litrów (emeryt) a w mieście (korki, klima) wczoraj wyszło mi 17,8 litra. Dodam, że automat i Ty też zapewne masz automat.

#9 Bezimienny Gość.MM_*

Bezimienny Gość.MM_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 01 lipiec 2010 - 07:33

Zagazować .....

Paweł, a po jakim czasie, odległości lub też przy jakiej temperaturze przechodzi na gaz??
Dla mnie to ważne, bo często jeżdżę na krótkich odcinkach.

#10 patii

patii

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5865
  • Dołączył:  13 kwi 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:cabrio 2.4
  • Imię:Patii
  • Skąd::silesia
  • Płeć: Kobieta

Napisano 01 lipiec 2010 - 08:08

MM, wystarczy prze gazować i się przełączy....pamiętam że jak na gazie śmigałam to w zimie trochę na benzynie więcej a potem przełączałam....ale koledzy pewnie bardziej konkretnie napiszą :torba

#11 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 01 lipiec 2010 - 09:08

ja w swoim 2.0 manual tez ostatnio zauwazylem wzrost spalania. byla wiosna to po zimie odczulem spadek, ale teraz z klima i makabrycznymi korkami ostatnio notorycznie 12 mi ciagnie... taki urok pitka. mozna zagazowac albo zmienic na crd... a ja tam pozostane przy tym co mam :) bo moj czarnulek jest jedyny w swoim rodzaju i nie moglbym go tak zdradzic :p

#12 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 01 lipiec 2010 - 14:47

witam
moj w miescie okolo 13-14l,trasa 11l,autostrada 130na tempomacie 10l,
autko 2,4 turbo bez gazu

#13 nomos

nomos

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1466
  • Dołączył:  29 wrz 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,0
  • Imię:Sebastian

Napisano 01 lipiec 2010 - 17:18

[glow=cyan]Jakoś dziwnie się stało że znikł mój wpis a nikt mnie nie poinformował o kasacji spoko [/glow]

Niestety to był spam, podobnie jak post pisany po Twoim (również usunięty). W tym dziale starajmy się jednak pisać konkretnie - adames

#14 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 01 lipiec 2010 - 20:24

Marzenko przy gazie sekwencyjnym ustawia sie temeraturę, po osiągnieciu której następuje przełączenie na gaz. U mine jest zdaje sie 35 st. :atem doslowanie kilkaset metrów.... . Zależy ile jeździsz.Policz ile robisz kilometrów miesięcznie. To powinno zadecydować.

#15 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 lipiec 2010 - 12:37

ups, nie doczytalem, ze automat, tu hamowanie silnikiem nic nie daje :)

#16 Bezimienny Gość.MM_*

Bezimienny Gość.MM_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 lipiec 2010 - 12:43

ups, nie doczytalem, ze automat, tu hamowanie silnikiem nic nie daje :)


upssss ;)

#17 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 02 lipiec 2010 - 12:53

ups, nie doczytalem, ze automat, tu hamowanie silnikiem nic nie daje :)

a jakby wlaczyc na bieg trzymajacy obroty (ze tak go nazwe - nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa), w kazdym razie chodzi mi o biegi z napisami 3,2,1 to przeciez przy zwalnianiu bedzie trzymal wyzszy bieg i wtedy pewnie da sie hamowac silnikiem

#18 Bezimienny Gość.MM_*

Bezimienny Gość.MM_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 lipiec 2010 - 13:05

ups, nie doczytalem, ze automat, tu hamowanie silnikiem nic nie daje :)

a jakby wlaczyc na bieg trzymajacy obroty (ze tak go nazwe - nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa), w kazdym razie chodzi mi o biegi z napisami 3,2,1 to przeciez przy zwalnianiu bedzie trzymal wyzszy bieg i wtedy pewnie da sie hamowac silnikiem



to ja chyba tego nie mam :(

#19 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 lipiec 2010 - 21:34

a jakby wlaczyc na bieg trzymajacy obroty (ze tak go nazwe - nie wiem jak to sie profesjonalnie nazywa), w kazdym razie chodzi mi o biegi z napisami 3,2,1 to przeciez przy zwalnianiu bedzie trzymal wyzszy bieg i wtedy pewnie da sie hamowac silnikiem


ale nikt nie zamierza rzezbic, tylko jezdzic :)

#20 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 04 lipiec 2010 - 22:18

Ja proponuje uczynic to co ja zrobilem zaraz po zakupie PiTka:

Po pierwszym dniu :sciana jazdy na paliwie a srednia przy mojej nodze 18literkow(jak niektorzy widzą nie naleze do tych ekonomicznych :sciana - choc przy tym aucie zacząlem jezdzic jak emeryt.) :torba zaszła niestety koniecznosc zamontowania haka holowniczego - no zeby mozna było cysterne ciągnąc za sobą :brawo.
Po okolo pół roku kiedy autko mnie wyssało z kasy doszczetnie :glupek zdecydowałem sie na LPG - jestem bardzo zadowolony choc jak wiemy nasze zbiorniki a raczej ich wielkosc :/ daje duzo do zyczenia - spalanie tak jak napisał wczesniej Paradyz i nie ma szans na mniej :sciana - ale poniewaz został hak to trzeba zbudowac sobie przyczepke zeby zapasowe butle wozic :lol
Nie ma aut amerykanskich z tym silnikiem ktore mało palą - ile sie wleje tyle spali :cwaniak





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych