wymiana wtryskiwacza
#21
Napisano 29 listopad 2010 - 10:18
#22
Napisano 29 listopad 2010 - 10:22
5-8 obr to standart , nie kombinuj jak pali nie ruszaj - chyba że dla świętego spokoju chcesz sprawdzić (podstawa to właściwe ciśnienie na szynie) jak tu będzie żle to regulacja wtrysków nic nie poprawi.
#23
Napisano 29 listopad 2010 - 13:20
Palic - pali do -28 (sprawdzone w zeszlym roku), ale dlugo krecil
[ Dodano: 2010-11-29, 13:20 ]
maro20, wiem, mowiles...
#24
Napisano 29 listopad 2010 - 18:53
#25
Napisano 29 listopad 2010 - 19:08
Ty jesteś nieobiektywny w tej ocenie. Auto odpalasz w ogrzewanym garażu , bo gdyby stało na mrozie, to chyba by Ci serce z żalu pękło .
#26
Napisano 29 listopad 2010 - 20:08
#27
Napisano 30 listopad 2010 - 12:25
Nasz stoi pod golym niebkiem, na szczescie ladnie odpala i szybko sie nagrzewa.
[ Dodano: 2010-11-30, 12:26 ]
A co do palenia, za 8 zakreceniem rozruchu dzis przy -10 zapalil bez problemu, wiec jest OK.
#28
Napisano 30 listopad 2010 - 18:59
czy sie myle?
i tak obstaje ze sie nie myle
dzisiaj -7 krk i pius zrobil le le i pol le le i odpalil no /dizelek. he he/
no ;P ;P
i pewnie dobrze
#29
Napisano 30 listopad 2010 - 23:26
[ Dodano: 2010-11-30, 23:27 ]
a może to le,le.......bedzie od dzisiaj wykładnikiem?
#30 Bezimienny Gość.saw1966_*
Napisano 04 grudzień 2010 - 09:37
#31
Napisano 05 grudzień 2010 - 21:37
#32
Napisano 05 grudzień 2010 - 21:49
Leiący wtrysk kopcji(dymi)- pierwsza oznaka że coś nie tak i każdy analizator ci to wykaże na analizie składu spalin.
Aby pomiar zadymienia spalin był wykonany poprawnie należy pamiętać o tym, że:
układ wydechowy powinien być szczelny. Jest to podstawowy warunek prawidłowości przeprowadzenia pomiaru. Wiadomo, że tzw. "lewe powietrze" zaciągane wskutek nieszczelności układu wydechowego będzie nam fałszowało wyniki.
silnik powinien być nagrzany do normalnej temperatury pracy czyli min 70° C dla oleju silnikowego lub 80° C dla cieczy chłodzącej
Procedura pomiarowa
przed pomiarem należy kilkukrotnie (3 do 5 razy) "przedmuchać" układ wydechowy poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia. Następnie utrzymać podwyższoną prędkość pomiarową przez ok. 1 minutę w celu podgrzania komór spalania silnika
Sonda pomiarowa dymomierza powinna być włożona do rury wydechowej na głębokość równą co najmniej trzykrotnej średnicy wewnętrznej rury
Pomiar wykonuje się z trybie tzw. swobodnego przyspieszania czyli swobodnej zmiany prędkości od biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej. Zmiana prędkości obrotowej musi być płynna tzn. bez zatrzymywania pedału gazu w położeniach pośrednich.
Po osiągnięciu maksymalnej prędkości obrotowej należy ją utrzymać w czasie do 3 sekund. Następnie zwalniamy pedał gazu i czekamy, aż prędkość powróci do wartości prędkości biegu jałowego.
Przeprowadzamy trzy następujące po sobie pomiary z przerwą minimum 15 sekund pomiędzy pomiarami. Czas ten potrzebny jest na usunięcie całej sadzy przed następnym cyklem pomiarowym
Wyniki pomiarów i ich interpretacja
Każdy pojedynczy pomiar daje nam w rezultacie wielkość zadymienia spali oznaczaną symbolem "k". Niekiedy wielkość "k" nazywana jest współczynnikiem pochłaniania światła lub gęstością optyczną. Jednostką jest [1/m]. Jednostka bierze się stąd, że gęstość optyczna określa nam stosunek wartości początkowej energii strumienia światła wypuszczonego na jednym końcu komory pomiarowej dymomierza do poziomu tej energii na drugim końcu komory pomiarowej po przejściu przed warstwę spalin o grubości 1 metra. Końcową wartość zadymienia obliczamy jako średnią arytmetyczną z trzech wykonanych pomiarów
Aby jednak dokonać powyższego obliczenia należy pamiętać o spełnieniu dwóch warunków.
Po pierwsze wyniki trzech następujących po sobie pomiarów nie mogą tworzyć sekwencji malejącej (k1 > k2 > k3).
Po drugie pomiędzy kolejnymi wartościami różnica nie może być większa od 0,5 [1/m]. Gdyby w czasie pomiaru okazało się, że wynik drugiego z nich jest większy od pierwszego np. o 1,5 1/m to należy cykl trzech pomiarów zacząć od nowa.
Niekiedy zadymienie spalin określane jest w sposób procentowy wg. zasady 0% to czyste powietrze a 100% to całkowicie nieprzeźroczyste spaliny. Silnik Diesla uznaje się za sprawny pod względem analizy spalin jeżeli zmierzona wartość współczynnika zadymienia splin "k" jest mniejsza od wartości granicznej "kd" określonej przez ustawodawcę na kd = 2,5 [1/m] dla silników wolnossących oraz kd = 3 [1/m] dla silników doładowanych.
#33
Napisano 05 grudzień 2010 - 22:10
#34
Napisano 16 grudzień 2010 - 14:55
#35
Napisano 16 grudzień 2010 - 15:29
Teraz pytanie do Ciebie! jakie miałeś symptomy, że się zdecydowałes na diagnoze?
#36
Napisano 16 grudzień 2010 - 19:38
#37
Napisano 16 grudzień 2010 - 20:56
#38
Napisano 17 grudzień 2010 - 06:38
#39
Napisano 17 grudzień 2010 - 20:50
#40
Napisano 17 grudzień 2010 - 21:06
szepnął mi ,,to ja decyduje kiedy biegi mam wrzucić'' hm...kochany wariat
ale już doszliśmy do konsensusu naturalnie po konsultacji z andreeas7
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Mamrot |
|
|
|
Pt 2.0 wymiana pompy wody |
Techniczny podstawowy | Radyjko |
|
|
|
Wymiana przełącznika zespolonego |
Techniczny podstawowy | Szymek_T |
|
|
|
Wymiana czujnika ciśnienia oleju |
Techniczny podstawowy | Henryk |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych