Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

wymiana wtryskiwacza


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
43 odpowiedzi w tym temacie

#21 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 10:18

MayheM, weż pod uwagę że dwa tygodnie wczesniej zmieniłem też świece żarowe :chory :kawka

#22 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 10:22

MayheM,
5-8 obr to standart , nie kombinuj jak pali nie ruszaj - chyba że dla świętego spokoju chcesz sprawdzić (podstawa to właściwe ciśnienie na szynie) jak tu będzie żle to regulacja wtrysków nic nie poprawi.

#23 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 13:20

andreeas7, wlasnie moze pojade na sprawdzenie tzw. przelewow (gadalem z serwisem bosh). Nie bede nic robil na sile, bo jednak szkoda kasy na takie eksperymenty.
Palic - pali do -28 (sprawdzone w zeszlym roku), ale dlugo krecil :)

[ Dodano: 2010-11-29, 13:20 ]
maro20, wiem, mowiles...

#24 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 18:53

Jak tak czytam to muszę policzyć u siebie ,bo ja jak podgrzeje i przekręcę kluczykiem to słyszę jak zachechła i chodzi. :kawka

#25 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 19:08

leopaw,
Ty jesteś nieobiektywny w tej ocenie. Auto odpalasz w ogrzewanym garażu , bo gdyby stało na mrozie, to chyba by Ci serce z żalu pękło :cwaniak .

#26 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2010 - 20:08

adames-garaż nieogrzewany i też mnie serducho boli :kawka

#27 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2010 - 12:25

leopaw, ale garaz :) Darowanemu garażu sie w grzejniki nie patrzy :cwaniak
Nasz stoi pod golym niebkiem, na szczescie ladnie odpala i szybko sie nagrzewa.

[ Dodano: 2010-11-30, 12:26 ]
A co do palenia, za 8 zakreceniem rozruchu dzis przy -10 zapalil bez problemu, wiec jest OK.

#28 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13780
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2010 - 18:59

domniemam ze okreslenie jednego obrotu to takies cos "Lol" jakies 1/4 sekundy no moze 1/3, jesli cos takiego przyjmiemy za wykladnik to le le le =oklol 1 sekundy
czy sie myle?

i tak obstaje ze sie nie myle

dzisiaj -7 krk i pius zrobil le le i pol le le i odpalil no /dizelek. he he/
no ;P ;P
i pewnie dobrze

#29 maro20

maro20

    VIP

  • Na zawsze z nami
  •   
  • Posty: 4321
  • Dołączył:  15 sty 2010
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2crd
  • Imię:marek
  • Skąd::W-wa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 listopad 2010 - 23:26

i o to Polska walczyła! le,le,le i odpala aż miło /-7W-wa/ :jupi :jupi :jupi :jupi :jupi

[ Dodano: 2010-11-30, 23:27 ]
a może to le,le.......bedzie od dzisiaj wykładnikiem?

#30 Bezimienny Gość.saw1966_*

Bezimienny Gość.saw1966_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 grudzień 2010 - 09:37

A moj pitek po wymianie wtrysku przy -10 pali na strzal :jupi

#31 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2010 - 21:37

Koledzy drodzy oświećcie mnie na czym polega diagnoza stanu wtryskiwaczy? hmm po analizie spalin?

#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2010 - 21:49

sluna,
Leiący wtrysk kopcji(dymi)- pierwsza oznaka że coś nie tak i każdy analizator ci to wykaże na analizie składu spalin.




Aby pomiar zadymienia spalin był wykonany poprawnie należy pamiętać o tym, że:
układ wydechowy powinien być szczelny. Jest to podstawowy warunek prawidłowości przeprowadzenia pomiaru. Wiadomo, że tzw. "lewe powietrze" zaciągane wskutek nieszczelności układu wydechowego będzie nam fałszowało wyniki.
silnik powinien być nagrzany do normalnej temperatury pracy czyli min 70° C dla oleju silnikowego lub 80° C dla cieczy chłodzącej

Procedura pomiarowa

przed pomiarem należy kilkukrotnie (3 do 5 razy) "przedmuchać" układ wydechowy poprzez szybkie naciśnięcie pedału przyspieszenia. Następnie utrzymać podwyższoną prędkość pomiarową przez ok. 1 minutę w celu podgrzania komór spalania silnika
Sonda pomiarowa dymomierza powinna być włożona do rury wydechowej na głębokość równą co najmniej trzykrotnej średnicy wewnętrznej rury
Pomiar wykonuje się z trybie tzw. swobodnego przyspieszania czyli swobodnej zmiany prędkości od biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej. Zmiana prędkości obrotowej musi być płynna tzn. bez zatrzymywania pedału gazu w położeniach pośrednich.
Po osiągnięciu maksymalnej prędkości obrotowej należy ją utrzymać w czasie do 3 sekund. Następnie zwalniamy pedał gazu i czekamy, aż prędkość powróci do wartości prędkości biegu jałowego.
Przeprowadzamy trzy następujące po sobie pomiary z przerwą minimum 15 sekund pomiędzy pomiarami. Czas ten potrzebny jest na usunięcie całej sadzy przed następnym cyklem pomiarowym
Wyniki pomiarów i ich interpretacja

Każdy pojedynczy pomiar daje nam w rezultacie wielkość zadymienia spali oznaczaną symbolem "k". Niekiedy wielkość "k" nazywana jest współczynnikiem pochłaniania światła lub gęstością optyczną. Jednostką jest [1/m]. Jednostka bierze się stąd, że gęstość optyczna określa nam stosunek wartości początkowej energii strumienia światła wypuszczonego na jednym końcu komory pomiarowej dymomierza do poziomu tej energii na drugim końcu komory pomiarowej po przejściu przed warstwę spalin o grubości 1 metra. Końcową wartość zadymienia obliczamy jako średnią arytmetyczną z trzech wykonanych pomiarów

Aby jednak dokonać powyższego obliczenia należy pamiętać o spełnieniu dwóch warunków.
Po pierwsze wyniki trzech następujących po sobie pomiarów nie mogą tworzyć sekwencji malejącej (k1 > k2 > k3).
Po drugie pomiędzy kolejnymi wartościami różnica nie może być większa od 0,5 [1/m]. Gdyby w czasie pomiaru okazało się, że wynik drugiego z nich jest większy od pierwszego np. o 1,5 1/m to należy cykl trzech pomiarów zacząć od nowa.

Niekiedy zadymienie spalin określane jest w sposób procentowy wg. zasady 0% to czyste powietrze a 100% to całkowicie nieprzeźroczyste spaliny. Silnik Diesla uznaje się za sprawny pod względem analizy spalin jeżeli zmierzona wartość współczynnika zadymienia splin "k" jest mniejsza od wartości granicznej "kd" określonej przez ustawodawcę na kd = 2,5 [1/m] dla silników wolnossących oraz kd = 3 [1/m] dla silników doładowanych.

#33 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 grudzień 2010 - 22:10

andreeas7 bardzo dziękuje za wyczerpującą odpowiedz :tak :piwo

#34 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2010 - 14:55

No i dzis bylem na diagnozie wtryskow w BOSHu. Po badaniu przelewow okazalo sie ze wtryski 1 i 2 wymagaja wykrecenia i sprawdzenia uszczelnienia na poczatek. Wiec jade w poniedzialek i mam nadzieje, ze na tym uszczelnieniu sie skonczy. Wiec trzymamy kciuki - dziekuje :kawka
:kciuki

#35 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2010 - 15:29

MayheM! Moje pytanie dot. wtrysków ich diagnozą bardziej było spowodowane ciekawością, którą andreeas7 zaspokoił 100%
Teraz pytanie do Ciebie! jakie miałeś symptomy, że się zdecydowałes na diagnoze? hmm

#36 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2010 - 19:38

MayheM nie ma problemu z wtryskiwaczem to jego samochód :torba --sorki nudziło mi się :kawka

#37 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudzień 2010 - 20:56

sluna, czym zimniej tym dluzej krece rozrusznikiem, a do konca zimy daleko, chce miec to z glowy, a mam 250 tys i tak, wiec tak czy owak warto odswiezyc uklad wtryskowy.

#38 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 grudzień 2010 - 06:38

MayheM no tak! dziekuje za wyjasnienie :kciuki

#39 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 grudzień 2010 - 20:50

kamień z serca mi spadł- jutro idę odpalić pitusia po miesiącu , ciekawe co on na to powie! :kawka

#40 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 grudzień 2010 - 21:06

Leszek! mój po 2 dniach postoju na mrozie odmowił współpracy!!! :glupek
szepnął mi ,,to ja decyduje kiedy biegi mam wrzucić'' hmm hm...kochany wariat
ale już doszliśmy do konsensusu naturalnie po konsultacji z andreeas7 :piwo





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych