Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Chyba termostat PT 2.4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2010 - 07:23

witajcie
Dawno nie zagladalem na forum
moj PT zaczyna szwankowac mam problem z ciepelkiem w aucie. Zawsze szybko sie nagrzewal i nie bylo problemu od jakichs dwoch dni powietrze leci ledwo cieple, temperatura silnika na wskazniku jest ok. Jezdze do pracy 30 km i nawet po przebyciu tej odleglosci powietrze z nadmuchu jest ledwo cieple. Nie znam sie za bardzo ale wydaje mi sie ze to moze byc termostat.???

pzdr

#2 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 08:25

pito,
To raczej nie termostat - z uszkodzonym jest problem uzyskać normalna temperature na zegarach.
- może być zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona
- linka od regulacji temperatury wysuneła się z kołnierz i nie otwiera pełnego ogrzewania
- zabity filtr przeciwpyłkowy - nie ma obiegu powietrza poprzez nagrzewnicę
sprawdż temp.na węzach pod maska idących do nagrzewnicy czy są gorące - da to jakieś sugestie do Twojego problemu.

#3 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2010 - 09:05

dzieki za pomoc, musze jak najszybciej zadzialac bo jak przyjda mrozy to bedzie lipa calkiem :(

#4 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 09:41

ja sie tylko podlacze... andreas przepuszczajacy termostat moze skutkowac wiekszym spalaniem? troche mi sie jakby wolniej nagrzewa niz w zeszla zime a spalanie wzroslo juz jesienia...

#5 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 10:12

scoroop,
Jak nie dogrzejesz silnika zawsze będzie trochę wiecęj palił - będziesz to widział na wskażniku temperatury że jest coś nie tak.
Na spalanie ma duże znaczenie i zużycie eksploatacyje elementów silnika :
świece , przewody , zużycie pierscieni (miejsza kompresja) , uszkodzenie EGR(może byc zabrudzony i nie pracuje nalezycie) wszystko może sie złozyc i nie zawsze na to sie zwraca uwage bo nastepuje to zazwyczaj płynie i nie zwracamy na to uwagi.

Jesli uważasz że jest cos nie tak z temp. dobrze by było podjechac na tester - zobaczyc na testerze co widzi komputer silnika do wskazań na zegarze i temeratury węzy i wszystko wyjdzie .

#6 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 10:34

wlasnie mam wrazenie ze to spalanie wzroslo mi skokowo w dosc krotkim okresie, a polaczylem to z efektem tego ze jak temperatura dojdzie mi do niemal polowy i nagle stane w korku to zacznie troche spadac... jak juz dojdzie do polowy po jakichs 6-8 kilometrach iejskiej jazdy to ja juz z reguly jestem na miejscu... ale fakt ze jak juz dojdzie do tej polowy to juz sie trzyma. nie dziala to w kazdym razie tak ladnie jak kiedys. swiecei przewody moge wykluczyc. kompresja - pewnie tak ze wzgledu na wiek silnika, ale to bylby powolny proces. co do EGR... kto wie ale jak mozna to zdiagnozowac?

#7 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 10:43

'co do EGR... kto wie ale jak mozna to zdiagnozowac?"

Częsciowo komputer (błędy) , a najlepiej zdemontowac i obejżeć i wyczyścic (najlepiej wymienić) .EGR jak katalizator mała żywotnośc ze względu na specyfike pracy.

#8 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 11:58

coz - termostat do benzyny to male piwo - niski koszt a wymiana samodzielnie albo za mala oplata u mechanika wiec moze najlepiej zaczac od tego. mzoe siep oprawi, jak nie to trzeba szukac dalej :)

#9 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 12:05

scoroop,
Masz racje , mały koszt i robota prosta - i na pewno będzie lepiej jeśli ten co masz ma więcej jak 3 lata.Termostat zawsze się zużywa i po pewnym czasie zmienia charakterystyke pracy.

#10 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 12:14

co do kolegi pito - rada dla mnie nie bedzie dobra dla niego. zrobilem tu offtopic. jezeli temp silnika u niego jest ok to nie ma sensu rzucac sie na termostat. ja bym stawial na nagrzewnice, ewentualnie filtr kabinowy (ale to raczej w przypadku gdy powietrze leci sobie slabutko mimo wysokiego nastawu dmuchawy). filtr mozna sobie sprawdzic samemu zgodnie z porada miecia :) ( http://www.pt-cruise...odyfikacje.html )

#11 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2010 - 14:18

dzieki za wszystkie podpowiedzi
Pomyslalem jeszcze o jednej rzeczy : bo chyba mam malo plynu chlodniczego i pomyslalem sobie ze moze to tez miec wplyw na jakis mechanizm ogrzewajacy???

#12 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 15:34

to moze ci sie zapowietrzyc nagrzewnica. powinienes widziec plyn chlodniczy w zbiorniczku wyrownawczym. jezeli masz go za malo to koniecznie dolej i obserwuj jego poziom i patrz co widzisz pod autem ;) czy czasme go nie ubywa przez nieszczelnosc. jezeli nie to zwroc uwage na wentylator chlodnicy. jezeli nie chodzi to moze ci wychlapywac plyn przez zbiorniczek wlasnie, co wcalen ie musi sie wiazac z przegrzewaniem sie samochodu. ja sam nieswiadom jezdzilem z zepsutym wentylatorem przez jakis czas

#13 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:00

oto moje obserwacje:
- wracam z pracy temperatura silnika wychyla sie o jedna wskazowke niz powinna w gore i zalacza sie wiatrak, nie wiem ktory tak naprawde (mam wersje USA) ale gdy nie mam nawiewu na szybe wentylator tez slychac, samochod nie grzeje
- dojezdzam do miasta z trasy temperatura spada delikatnie i samochod grzeje,
- teraz podjechalem kawalek do sklepu, zimno cala droge jak cholera, oczywiscie temperatura silnika skacze jedna kreske wyzej niz powinien zalacza sie wentylator,zimno
- wracam ze sklepu wsiadam do auta - grzeje znowu, moglem pojechac jeszcze kawalek i skoczy jedna kreske wyzej.
nie wiem co jest grane :(
jesli macie jakies pomysly sugestie podrzuccie cos. jutro wstawie do warsztatu ale nie wiem czy wymieniac termostat bo moze to cos innego. W tym roku samochod stoi pod chmurka a ostatnio bylo dosc zimno, moze to od tego.

#14 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:10

mi sie wydaje ze zapowietrzony uklad,lub zamalo plynu,termostat raczej ok,jezeli osiaga temperature,ale moze niech sie wypowie majster andreas

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:24

pito,
Faktycznie zachowanie masz jakby układ był zapowietrzony , dolałes płynu do zbiorniczka ?.Czy próbowałes po dolaniu odpowietrzyc układ , czy nie rosnie ci przypadkiem płyn w zbiorniczku(z tendencja do wyrzucania) - może kolego zaczyna sie problem z uszczelka pod głowica i stąd zapowietrzanie układu ? To tylko dalsze domysły , testy ,testy i nic więcej nie rozwiaże tej kwestii . hmm

#16 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:28

tez tak myslalem nad uszczelka
ale albo by ubywalo plynu albo przybywalo,albo maselko

[ Dodano: 2010-12-07, 19:32 ]
andreas
slyszalem ze w pitku w benzynowych silnikach uszczelki pod glowica szybko padaja,ale czasami wystarczy tylko dociagnac sruby glowicy ,czy to prawda

#17 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:44

Maxym72 w takich przypadkach szczególną uwagę zwracał na korek ciśnieniowy w chłodnicy.
One bywają felerne. Spróbuj na próbę (jak masz od kogo) zamienić korki i sprawdzić co się będzie działo.

Poprawiłem , bo chodziło o korek chłodnicy a nie zbiorniczka wyrównawczego :torba
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=950

#18 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 19:50

"ale czasami wystarczy tylko dociagnac sruby glowicy"
Uszczelka która raz juz puści jest tylko do wymiany - dociągniecie srub to lekarstwo na krótka mete , o ile w ogóle pomoże.
Kiedyś uszczelke głowicy dociagało sie na dwa razy - teraz tej metody w wiekszości silników sie nie stosuje.

#19 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:01

adames
niewiem jak tam ztym korkiem w 2,4 powinno byc umnie w 2,4 turbo jest korek a raczej zatyczka w zbiorniczku i niema zadnej uszczelki wiec niejest cisnieniowy,na silnikiu jest drugi korek i ten jest cisnieniowy moze ten powinien sprawdzic
a tak na marginesie to kiedy i w jaki sposob zasysa plyn ze zbiornika jak niejest pod cisnieniem?

#20 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:07

czytałeś ten temat ? to chodziło o korek przy chłodnicy.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych