Chyba termostat PT 2.4
#21
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:09
ok
#22
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:31
#23 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:44
pito,
Faktycznie zachowanie masz jakby układ był zapowietrzony , dolałes płynu do zbiorniczka ?.Czy próbowałes po dolaniu odpowietrzyc układ , czy nie rosnie ci przypadkiem płyn w zbiorniczku(z tendencja do wyrzucania) - może kolego zaczyna sie problem z uszczelka pod głowica i stąd zapowietrzanie układu ? To tylko dalsze domysły , testy ,testy i nic więcej nie rozwiaże tej kwestii .
Kolega u ktorego serwisuje caly czas pitka tez powiedzial ze to moze byc uszczelka pod glowica.
jezdzilem teraz przed chwila i bylo ok, temperatura silnika byla taka jaka powinna byc i PT grzal jak trzeba. To nie grzanie ma cos wspolnego chyba z ta podnoszaca sie temperatura silnika.
No nic zobaczymy co bedzie jutro, pozostaly testy jak napisal andreeas7 po poludniu jade do warsztatu zobaczymy co sie urodzi, obejrzymy go dokladnie.
Jeszcze raz wielkie dzieki za okazana pomoc. pzdr
#24
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:56
Celowo piszę mogą, bo niekoniecznie tak musi być.
W komorze spalania jest większe przecież ciśnienie, i ono będzie wypychać spaliny przez uszkodzoną uszczelkę, do układu chłodzenia.
Gdyby uszczelka uszkodziła się w innym miejscu, to płyn dostałby się do oleju. A wtedy można by go zobaczyć na bagnecie poziomu oleju w postaci emulsji.
#25 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 08 grudzień 2010 - 07:59
grzal cala droge bez zastrzezen.
moze byl tylko zapowietrzony oby
testow ciag dalszy
#26
Napisano 08 grudzień 2010 - 09:22
#27 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 08 grudzień 2010 - 21:23
mam juz od dosyc dawna nieszczelna chlodnice mialem wymienic w tamtym roku,mialem nawet odlozona kase i niestety przeznaczylem ja na cos innego.
bede teraz pilnowal plynu
dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam
#28
Napisano 08 grudzień 2010 - 21:45
#29
Napisano 08 grudzień 2010 - 23:23
#30
Napisano 08 grudzień 2010 - 23:38
Powinna , ale pod warunkiem że układ chłodzenia jest w 100% sprawny ( nie łapie lewego powietrza na dziurawej chłodnicy i nie jest uwalona uszczelka pod głowica)
#31
Napisano 08 grudzień 2010 - 23:53
#32
Napisano 09 grudzień 2010 - 00:03
#33
Napisano 09 grudzień 2010 - 00:16
#34
Napisano 09 grudzień 2010 - 18:47
Natomiast jedno jest pewne, niski poziom płynu, to brak ogrzewania, ale i niebezpieczeństwo, że silnik nam się przegrzeje. Jeśli układ się zapowietrzy podczas jazdy, to może się głowica przegrzać i ulec uszkodzeniu. Wtedy naprawa będzie bardziej kosztowna.
#35
Napisano 06 luty 2014 - 18:01
pito,
To raczej nie termostat - z uszkodzonym jest problem uzyskać normalna temperature na zegarach.
- może być zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona
- linka od regulacji temperatury wysuneła się z kołnierz i nie otwiera pełnego ogrzewania
- zabity filtr przeciwpyłkowy - nie ma obiegu powietrza poprzez nagrzewnicę
sprawdż temp.na węzach pod maska idących do nagrzewnicy czy są gorące - da to jakieś sugestie do Twojego problemu.
Witam Serdecznie
Mam problem z ogrzewaniem.
Po ostatniej podróży zamarzłem, ogrzewanie zupełnie wysiadło
Wziąłem się do roboty.
Termostat wymieniłem na nowy, temperatura silnika w normie,
niestety ogrzewania nadal brak.
Sprawdziłem węże nagrzewnicy, dolny był gorący, górny ciepły.
Okazało się, że nie ma filtra przeciwpyłowego.
Miałbym prośbę proszę powiedzcie w jaki sposób dostanę się do linki regulacji temperatury? I jak ją wsunąć na kołnierz?
#36
Napisano 06 luty 2014 - 21:24
#37
Napisano 06 luty 2014 - 21:45
Nemo, Wieje dmucha wiatrakiem wewnątrz, czy dmucha, ale zimnym? Linka jest za panelem klimatyzacji - wyjmujesz przełącznik szyb - wydłubujesz plastikowym patyczkiem do lodów, odkręcasz śrubkę pod nim, wyrywasz pokrętła klimatyzacji w pozycji skrajnej lewej, wyrywasz cała ramkę dokokoła radia i klimy - pod spodem znajdziesz linki. Pozdrawiam
Dziękuję Ci za szybką odpowiedź )
Wiatrak kręci, ale powietrze leci zimne, nawet po rozgrzaniu silnika nie jest nawet lekko ciepłe
Jutro rano sprawdzę czy któraś linka nie spadła, zobaczymy.. jak nie spróbuję przepłukać nagrzewnicę, chociaż teraz zimą się trochę boję
#38
Napisano 06 luty 2014 - 22:00
#39
Napisano 13 luty 2014 - 00:04
ale teraz przycisnęło mrozem i postanowiłem to naprawić
[ Dodano: 2014-02-13, 00:04 ]
Dzięki jeszcze raz za pomoc Problem rozwiązany, to nie był termostat, ani cięgna tylko zamulona szlamem nagrzewnica, przepłukałem ją solidnie wodą,( jak ktoś z wcześniejszych postów radził,) później powietrzem ze sprężarki i problem naprawiony, sukces,
lecie powietrze może nie gorące, ale bardzo ciepłe, teraz zastosuje chyba jeszcze specjalny płyn do płukania nagrzewnic powinno być jeszcze lepiej.
Pozdrowionka!
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[KUPIĘ] obudowę termostatu 1.6 polift |
Części do PT Cruisera | 74nitro |
|
|
|
zamiennik obudowy termostatu 1.6 z termostatem - nowy, do drobnej modyfikacji, bez konieczności innych przeróbek. |
Części do PT Cruisera | maxym72 |
|
|
|
To chyba nie nasz :-) |
Offtopic | Perkoz |
|
|
|
Czy to termostat? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radobaryl_* |
|
|
|
Sprzedam nowy, kompletny termostat do Diesla firmy Mahletermostat, przegrzewanie |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.karawan_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych