Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Chyba termostat PT 2.4


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:09

dodales pozniej
ok

#22 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:31

jak sie grzeje powyzej polowy to po pierwsze dolej plynu i wkuknij do chlodnicy... jak masz tam cos rozbeltanego a nie klarowny plyn to uszczelka pod glowica. a z tym ogrzewaniem to pewnie od braku plynu zapowietrzenie jak napisali koledzy

#23 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:44

pito,
Faktycznie zachowanie masz jakby układ był zapowietrzony , dolałes płynu do zbiorniczka ?.Czy próbowałes po dolaniu odpowietrzyc układ , czy nie rosnie ci przypadkiem płyn w zbiorniczku(z tendencja do wyrzucania) - może kolego zaczyna sie problem z uszczelka pod głowica i stąd zapowietrzanie układu ? To tylko dalsze domysły , testy ,testy i nic więcej nie rozwiaże tej kwestii . hmm


Kolega u ktorego serwisuje caly czas pitka tez powiedzial ze to moze byc uszczelka pod glowica.
jezdzilem teraz przed chwila i bylo ok, temperatura silnika byla taka jaka powinna byc i PT grzal jak trzeba. To nie grzanie ma cos wspolnego chyba z ta podnoszaca sie temperatura silnika.
No nic zobaczymy co bedzie jutro, pozostaly testy jak napisal andreeas7 po poludniu jade do warsztatu zobaczymy co sie urodzi, obejrzymy go dokladnie.
Jeszcze raz wielkie dzieki za okazana pomoc. pzdr

#24 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 07 grudzień 2010 - 20:56

Jak uruchomisz silnik, to odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli poszła uszczelka pod głowicą, to płyn powinien być bardziej tłustawy, mogą pojawić się bąble powietrza ( a właściwie spalin z komory spalania) i może pojawić się lekki dymek spalin.
Celowo piszę mogą, bo niekoniecznie tak musi być.
W komorze spalania jest większe przecież ciśnienie, i ono będzie wypychać spaliny przez uszkodzoną uszczelkę, do układu chłodzenia.
Gdyby uszczelka uszkodziła się w innym miejscu, to płyn dostałby się do oleju. A wtedy można by go zobaczyć na bagnecie poziomu oleju w postaci emulsji.

#25 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudzień 2010 - 07:59

dzisiaj zalapal i bylo cieplo temperatura silnika nie rosla.
grzal cala droge bez zastrzezen.
moze byl tylko zapowietrzony :) oby
testow ciag dalszy

#26 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 08 grudzień 2010 - 09:22

a plynu dolales?

#27 Bezimienny Gość.pito_*

Bezimienny Gość.pito_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 grudzień 2010 - 21:23

dolalem plynu
mam juz od dosyc dawna nieszczelna chlodnice mialem wymienic w tamtym roku,mialem nawet odlozona kase i niestety przeznaczylem ja na cos innego.

bede teraz pilnowal plynu

dziekuje jeszcze raz i pozdrawiam

#28 olaf folaron

olaf folaron

    PT PRO

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 690
  • Dołączył:  13 lis 2009
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,4 turbo
  • Imię:Olaf
  • Skąd::Częstochowa
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2010 - 21:45

no to trzeba bylo tak odrazu mowic

#29 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 08 grudzień 2010 - 23:23

pytanie do specow: a czy zapowietrzona nagrzewnica sama sie odpowietrzy na skutek dolania plynu?

#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 grudzień 2010 - 23:38

scoroop,
Powinna , ale pod warunkiem że układ chłodzenia jest w 100% sprawny ( nie łapie lewego powietrza na dziurawej chłodnicy i nie jest uwalona uszczelka pod głowica)

#31 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 08 grudzień 2010 - 23:53

to jest nadzieja ze u kolegi samo sie naprawilo po dolaniu plynu ;) a co za tym idzie nie bedize musial robic uszczelki (mimo cieknacej chlodnicy)

#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2010 - 00:03

Nie jestem przekonany ze sprawa sie rozwiazała , chłodnica musi byc sprawna (szczelna) .

#33 scoroop

scoroop

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 838
  • Dołączył:  21 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 Limited

Napisano 09 grudzień 2010 - 00:16

to na pewno ale przy dbaniu o poziom plynu jezeli uszczelka jeszcze nie padla to pewnie mozna sobie tak pojezdzic.

#34 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 grudzień 2010 - 18:47

Przez jakiś czas, ale to nie jest rozwiązanie problemu.
Natomiast jedno jest pewne, niski poziom płynu, to brak ogrzewania, ale i niebezpieczeństwo, że silnik nam się przegrzeje. Jeśli układ się zapowietrzy podczas jazdy, to może się głowica przegrzać i ulec uszkodzeniu. Wtedy naprawa będzie bardziej kosztowna. :kawka

#35 Nemo

Nemo

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  13 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 Pb
  • Imię:Michał

Napisano 06 luty 2014 - 18:01

pito,
To raczej nie termostat - z uszkodzonym jest problem uzyskać normalna temperature na zegarach.
- może być zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona
- linka od regulacji temperatury wysuneła się z kołnierz i nie otwiera pełnego ogrzewania
- zabity filtr przeciwpyłkowy - nie ma obiegu powietrza poprzez nagrzewnicę
sprawdż temp.na węzach pod maska idących do nagrzewnicy czy są gorące - da to jakieś sugestie do Twojego problemu.


Witam Serdecznie

Mam problem z ogrzewaniem.
Po ostatniej podróży zamarzłem, ogrzewanie zupełnie wysiadło :(
Wziąłem się do roboty.
Termostat wymieniłem na nowy, temperatura silnika w normie,
niestety ogrzewania nadal brak.
Sprawdziłem węże nagrzewnicy, dolny był gorący, górny ciepły.
Okazało się, że nie ma filtra przeciwpyłowego.
Miałbym prośbę proszę powiedzcie w jaki sposób dostanę się do linki regulacji temperatury? I jak ją wsunąć na kołnierz?

#36 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2014 - 21:24

Nemo, Wieje dmucha wiatrakiem wewnątrz, czy dmucha, ale zimnym? Linka jest za panelem klimatyzacji - wyjmujesz przełącznik szyb - wydłubujesz plastikowym patyczkiem do lodów, odkręcasz śrubkę pod nim, wyrywasz pokrętła klimatyzacji w pozycji skrajnej lewej, wyrywasz cała ramkę dokokoła radia i klimy - pod spodem znajdziesz linki. Pozdrawiam

#37 Nemo

Nemo

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  13 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 Pb
  • Imię:Michał

Napisano 06 luty 2014 - 21:45

Nemo, Wieje dmucha wiatrakiem wewnątrz, czy dmucha, ale zimnym? Linka jest za panelem klimatyzacji - wyjmujesz przełącznik szyb - wydłubujesz plastikowym patyczkiem do lodów, odkręcasz śrubkę pod nim, wyrywasz pokrętła klimatyzacji w pozycji skrajnej lewej, wyrywasz cała ramkę dokokoła radia i klimy - pod spodem znajdziesz linki. Pozdrawiam


Dziękuję Ci za szybką odpowiedź :))
Wiatrak kręci, ale powietrze leci zimne, nawet po rozgrzaniu silnika nie jest nawet lekko ciepłe :/
Jutro rano sprawdzę czy któraś linka nie spadła, zobaczymy.. jak nie spróbuję przepłukać nagrzewnicę, chociaż teraz zimą się trochę boję

#38 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 06 luty 2014 - 22:00

Nemo, A po czym tak się stało?

#39 Nemo

Nemo

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 8
  • Dołączył:  13 mar 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2,0 Pb
  • Imię:Michał

Napisano 13 luty 2014 - 00:04

Taki kupiłem, nie zajmowałem się tym bo w taborze są 4 auta i jakoś nie było czasu, a PT jeżdżę tylko na randki z fajnymi dziewczynami
ale teraz przycisnęło mrozem i postanowiłem to naprawić ;)

[ Dodano: 2014-02-13, 00:04 ]
Dzięki jeszcze raz za pomoc :) Problem rozwiązany, to nie był termostat, ani cięgna tylko zamulona szlamem nagrzewnica, przepłukałem ją solidnie wodą,( jak ktoś z wcześniejszych postów radził,) później powietrzem ze sprężarki i problem naprawiony, sukces,
lecie powietrze może nie gorące, ale bardzo ciepłe, teraz zastosuje chyba jeszcze specjalny płyn do płukania nagrzewnic powinno być jeszcze lepiej.
Pozdrowionka!





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych