Chyba termostat PT 2.4
#1 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 07 grudzień 2010 - 07:23
Dawno nie zagladalem na forum
moj PT zaczyna szwankowac mam problem z ciepelkiem w aucie. Zawsze szybko sie nagrzewal i nie bylo problemu od jakichs dwoch dni powietrze leci ledwo cieple, temperatura silnika na wskazniku jest ok. Jezdze do pracy 30 km i nawet po przebyciu tej odleglosci powietrze z nadmuchu jest ledwo cieple. Nie znam sie za bardzo ale wydaje mi sie ze to moze byc termostat.???
pzdr
#2
Napisano 07 grudzień 2010 - 08:25
To raczej nie termostat - z uszkodzonym jest problem uzyskać normalna temperature na zegarach.
- może być zapowietrzona nagrzewnica lub zamulona
- linka od regulacji temperatury wysuneła się z kołnierz i nie otwiera pełnego ogrzewania
- zabity filtr przeciwpyłkowy - nie ma obiegu powietrza poprzez nagrzewnicę
sprawdż temp.na węzach pod maska idących do nagrzewnicy czy są gorące - da to jakieś sugestie do Twojego problemu.
#3 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 07 grudzień 2010 - 09:05
#4
Napisano 07 grudzień 2010 - 09:41
#5
Napisano 07 grudzień 2010 - 10:12
Jak nie dogrzejesz silnika zawsze będzie trochę wiecęj palił - będziesz to widział na wskażniku temperatury że jest coś nie tak.
Na spalanie ma duże znaczenie i zużycie eksploatacyje elementów silnika :
świece , przewody , zużycie pierscieni (miejsza kompresja) , uszkodzenie EGR(może byc zabrudzony i nie pracuje nalezycie) wszystko może sie złozyc i nie zawsze na to sie zwraca uwage bo nastepuje to zazwyczaj płynie i nie zwracamy na to uwagi.
Jesli uważasz że jest cos nie tak z temp. dobrze by było podjechac na tester - zobaczyc na testerze co widzi komputer silnika do wskazań na zegarze i temeratury węzy i wszystko wyjdzie .
#6
Napisano 07 grudzień 2010 - 10:34
#7
Napisano 07 grudzień 2010 - 10:43
Częsciowo komputer (błędy) , a najlepiej zdemontowac i obejżeć i wyczyścic (najlepiej wymienić) .EGR jak katalizator mała żywotnośc ze względu na specyfike pracy.
#8
Napisano 07 grudzień 2010 - 11:58
#9
Napisano 07 grudzień 2010 - 12:05
Masz racje , mały koszt i robota prosta - i na pewno będzie lepiej jeśli ten co masz ma więcej jak 3 lata.Termostat zawsze się zużywa i po pewnym czasie zmienia charakterystyke pracy.
#10
Napisano 07 grudzień 2010 - 12:14
#11 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 07 grudzień 2010 - 14:18
Pomyslalem jeszcze o jednej rzeczy : bo chyba mam malo plynu chlodniczego i pomyslalem sobie ze moze to tez miec wplyw na jakis mechanizm ogrzewajacy???
#12
Napisano 07 grudzień 2010 - 15:34
#13 Bezimienny Gość.pito_*
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:00
- wracam z pracy temperatura silnika wychyla sie o jedna wskazowke niz powinna w gore i zalacza sie wiatrak, nie wiem ktory tak naprawde (mam wersje USA) ale gdy nie mam nawiewu na szybe wentylator tez slychac, samochod nie grzeje
- dojezdzam do miasta z trasy temperatura spada delikatnie i samochod grzeje,
- teraz podjechalem kawalek do sklepu, zimno cala droge jak cholera, oczywiscie temperatura silnika skacze jedna kreske wyzej niz powinien zalacza sie wentylator,zimno
- wracam ze sklepu wsiadam do auta - grzeje znowu, moglem pojechac jeszcze kawalek i skoczy jedna kreske wyzej.
nie wiem co jest grane
jesli macie jakies pomysly sugestie podrzuccie cos. jutro wstawie do warsztatu ale nie wiem czy wymieniac termostat bo moze to cos innego. W tym roku samochod stoi pod chmurka a ostatnio bylo dosc zimno, moze to od tego.
#14
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:10
#15
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:24
Faktycznie zachowanie masz jakby układ był zapowietrzony , dolałes płynu do zbiorniczka ?.Czy próbowałes po dolaniu odpowietrzyc układ , czy nie rosnie ci przypadkiem płyn w zbiorniczku(z tendencja do wyrzucania) - może kolego zaczyna sie problem z uszczelka pod głowica i stąd zapowietrzanie układu ? To tylko dalsze domysły , testy ,testy i nic więcej nie rozwiaże tej kwestii .
#16
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:28
ale albo by ubywalo plynu albo przybywalo,albo maselko
[ Dodano: 2010-12-07, 19:32 ]
andreas
slyszalem ze w pitku w benzynowych silnikach uszczelki pod glowica szybko padaja,ale czasami wystarczy tylko dociagnac sruby glowicy ,czy to prawda
#17
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:44
One bywają felerne. Spróbuj na próbę (jak masz od kogo) zamienić korki i sprawdzić co się będzie działo.
Poprawiłem , bo chodziło o korek chłodnicy a nie zbiorniczka wyrównawczego
http://ptclub.pl/viewtopic.php?t=950
#18
Napisano 07 grudzień 2010 - 19:50
Uszczelka która raz juz puści jest tylko do wymiany - dociągniecie srub to lekarstwo na krótka mete , o ile w ogóle pomoże.
Kiedyś uszczelke głowicy dociagało sie na dwa razy - teraz tej metody w wiekszości silników sie nie stosuje.
#19
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:01
niewiem jak tam ztym korkiem w 2,4 powinno byc umnie w 2,4 turbo jest korek a raczej zatyczka w zbiorniczku i niema zadnej uszczelki wiec niejest cisnieniowy,na silnikiu jest drugi korek i ten jest cisnieniowy moze ten powinien sprawdzic
a tak na marginesie to kiedy i w jaki sposob zasysa plyn ze zbiornika jak niejest pod cisnieniem?
#20
Napisano 07 grudzień 2010 - 20:07
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
[KUPIĘ] obudowę termostatu 1.6 polift |
Części do PT Cruisera | 74nitro |
|
|
|
zamiennik obudowy termostatu 1.6 z termostatem - nowy, do drobnej modyfikacji, bez konieczności innych przeróbek. |
Części do PT Cruisera | maxym72 |
|
|
|
To chyba nie nasz :-) |
Offtopic | Perkoz |
|
|
|
Czy to termostat? |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Radobaryl_* |
|
|
|
Sprzedam nowy, kompletny termostat do Diesla firmy Mahletermostat, przegrzewanie |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Bezimienny Gość.karawan_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych