Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


DZIWNA PRACA SILNIKA 2.2 CRD W PITUSIU MOC 121 KM


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.K.C_*

Bezimienny Gość.K.C_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 02 styczeń 2011 - 20:22

Pitusia mam od roku [marzenie mojej żony]auto super sprowadziłem z Niemiec [pomógł mi kolega] utrzymanie auta podobne jak moje poprzednie samochody z dużym plusem dla pitusia za łatwe rozbieranie. Przez rok wymieniłem łożyska przednich kół,wszystkie płyny-filtry,naprawiłem przełącznik świateł [nie działały halogeny] jeszcze raz dziękuje za pomoc kolegom z forum.Latem zauważyłem dziwną rzecz pituś po odpaleniu [zimny czy ciepły]miał tendencje do puszczenia niebieskiego dymka.SPRAWA zrobiła się poważna czyżby Pitek po przebiegu 130000 zaczął pić olej.Częsta kontrola oleju pokazała że stan oleju nie zmienia się od wymiany do wymiany ok.Dwa miesiące temu silnik zaczął dziwnie pracować na wolnych obrotach,to znaczy po odpaleniu pracował równo a po nawet lekkim dodaniu gazu silnik dostawał wibracji i głośniej pracował trochę się wyciszał po rozgrzaniu[pracował tak jakby nie wszystkie garki pracowały do tego jeszcze głośne dudnienie].RUSZYŁEM DO ATAKU wymontowałem zawór ERG wyczyściłem po zamontowaniu brak poprawy więc wyjąłem kolektor ssący który to był przyczyną wszystkiego.Kolektor był cały zalepiony czarną mazią z oparami oleju czy ropy trudno powiedzieć to wszystko tłumaczyło skąd te puszczane dymki niebieskie to ten syf się urywał i wpadał do silnika a nierówna praca , w kolektorze są klapki które sterują poprzez podciśnienie pracą turbiny i zaworu ERG były całe zalepione syfem[poprzednia właścicielka jeździła krótkie odcinki i dużo po mieście stąd chyba tyle tego syfu].Po wyczyszczeniu i zmontowaniu silnik pracuje ciszej Pituś przestał puszczać dymki silnik równo pracuje zostało tylko to dudnienie ale teraz bardzo ciche[podobno to taka specyficzna praca silników dieslowskich mercedesa].Wszystko zrobiłem sam w garażu.Napisałem to po to że może że niektórych uspokoję że nie zawsze gdy silnik nierówno pracuje to wtryski.Jeżeli nie świeci się kontrolka silnika to trzeba zacząć od sprawdzania prostych i nie drogich elementów silnika. WSZYSTKIEGO DOBREGO NA NOWY ROK 2011. PS.mam nadzieje że to komuś się przyda POZDRAWIAM.

#2 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 02 styczeń 2011 - 22:57

K.C,
Dzięki za ten opis. To może być pomocne przy naszych problemach. Ja już się powoli przymierzałem do czyszczenia zaworu EGR, ale może na wiosnę zrobię to razem z czyszczeniem kolektora :cwaniak

#3 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 02 styczeń 2011 - 23:10

Pitek to chimeryczne auto, ale jak sie na niego patrzy...





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych