Pitusia mam od roku [marzenie mojej żony]auto super sprowadziłem z Niemiec [pomógł mi kolega] utrzymanie auta podobne jak moje poprzednie samochody z dużym plusem dla pitusia za łatwe rozbieranie. Przez rok wymieniłem łożyska przednich kół,wszystkie płyny-filtry,naprawiłem przełącznik świateł [nie działały halogeny] jeszcze raz dziękuje za pomoc kolegom z forum.Latem zauważyłem dziwną rzecz pituś po odpaleniu [zimny czy ciepły]miał tendencje do puszczenia niebieskiego dymka.SPRAWA zrobiła się poważna czyżby Pitek po przebiegu 130000 zaczął pić olej.Częsta kontrola oleju pokazała że stan oleju nie zmienia się od wymiany do wymiany ok.Dwa miesiące temu silnik zaczął dziwnie pracować na wolnych obrotach,to znaczy po odpaleniu pracował równo a po nawet lekkim dodaniu gazu silnik dostawał wibracji i głośniej pracował trochę się wyciszał po rozgrzaniu[pracował tak jakby nie wszystkie garki pracowały do tego jeszcze głośne dudnienie].RUSZYŁEM DO ATAKU wymontowałem zawór ERG wyczyściłem po zamontowaniu brak poprawy więc wyjąłem kolektor ssący który to był przyczyną wszystkiego.Kolektor był cały zalepiony czarną mazią z oparami oleju czy ropy trudno powiedzieć to wszystko tłumaczyło skąd te puszczane dymki niebieskie to ten syf się urywał i wpadał do silnika a nierówna praca , w kolektorze są klapki które sterują poprzez podciśnienie pracą turbiny i zaworu ERG były całe zalepione syfem[poprzednia właścicielka jeździła krótkie odcinki i dużo po mieście stąd chyba tyle tego syfu].Po wyczyszczeniu i zmontowaniu silnik pracuje ciszej Pituś przestał puszczać dymki silnik równo pracuje zostało tylko to dudnienie ale teraz bardzo ciche[podobno to taka specyficzna praca silników dieslowskich mercedesa].Wszystko zrobiłem sam w garażu.Napisałem to po to że może że niektórych uspokoję że nie zawsze gdy silnik nierówno pracuje to wtryski.Jeżeli nie świeci się kontrolka silnika to trzeba zacząć od sprawdzania prostych i nie drogich elementów silnika. WSZYSTKIEGO DOBREGO NA NOWY ROK 2011. PS.mam nadzieje że to komuś się przyda POZDRAWIAM.
DZIWNA PRACA SILNIKA 2.2 CRD W PITUSIU MOC 121 KM
Started By
Bezimienny Gość.K.C_*
, 02 sty 2011 20:22
2 odpowiedzi w tym temacie
#1 Bezimienny Gość.K.C_*
Napisano 02 stycznia 2011 - 20:22
#2
Napisano 02 stycznia 2011 - 22:57
K.C,
Dzięki za ten opis. To może być pomocne przy naszych problemach. Ja już się powoli przymierzałem do czyszczenia zaworu EGR, ale może na wiosnę zrobię to razem z czyszczeniem kolektora
Dzięki za ten opis. To może być pomocne przy naszych problemach. Ja już się powoli przymierzałem do czyszczenia zaworu EGR, ale może na wiosnę zrobię to razem z czyszczeniem kolektora
#3
Napisano 02 stycznia 2011 - 23:10
Pitek to chimeryczne auto, ale jak sie na niego patrzy...
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
TIPM dla PT Cruiser 2.2 CRD z 2006 r. |
Techniczny podstawowy | Dritone |
|
|
|
Kupię podciśnieniowy siłownik klap do 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | kozbi7 |
|
|
|
Przewód Maglownicy 2.2 CRD |
Techniczny podstawowy | Kajiya |
|
|
|
[ KUPIĘ ] Pompa paliwa 2.2 crd 150koni polift |
Części do PT Cruisera | Dragonitan |
|
|
|
Wyciek czynnika z układy klimatyzacji CRDklimatyzacja, crd |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych