Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Halogeny i światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
427 odpowiedzi w tym temacie

#221 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 17 October 2012 - 21:55

Hehe, wierz mi miecio, że nad tym samym się zastanawiałem (i poprzednio też skumałem co masz na myśli) i wydaje mi się, że w zespolonych jest to najczęściej zintegrowane z reflektorem, podobnie jak wcześniej w dużej ilości aut tylne, czy dodatkowe diodowe stopu jak w PiTkach i jest to prawdopodobnie maskara cenowa, albo nawet jak sam zespół światełek, to też powinno słono kosztować, bo pojedynczej diody nie wymienisz, tylko zespołami, a ja już kilka razy widziałem auta z przepalonymi fabrycznymi LED-owymi DRL, więc to wcale nie takie wieczne, ale i ten problem ominąłem w mojej instalacji, bo ja mogę sobie wymieniać żarówki do woli - tradycyjne lub LED :d

#222 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 19 October 2012 - 21:32

...a tak przy okazji - ktorędy najłatwiej i bezinwazyjnie przeprowadzić przewód ze środka PiTola (z częsci kabinowej) pod maskę? :torba

#223 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 Nov 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 19 October 2012 - 23:03

yodarek, szczerze mowiac to w pitolu nie pamietam jak to idzie, ale w astrze i w vectrze prowadzilem kabel przez ten otwor co idzie linka do otwierania maski. Sprawdz ;)

#224 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 Sep 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 October 2012 - 07:36

ARON, Dziękuje za infor.Według instrukcji -montaż bardzo prosty.Chyba na wiosnę coś takiego sobie założę.

#225 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 20 October 2012 - 07:57

resiurc,
Halogeny w PT nie sa dopuszczone jak DLR , druga sprawa 3 razy taniej kupujesz SD2 sprawdzony od lat moduł do swiateł dziennych .Zasada działania modułów jest ta sama - czynny obwód PWR z płynna regulacja mocy .

#226 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 Sep 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 October 2012 - 17:41

andreeas7, Bardzo dziękuje za doradzenie.Zapewne wezmę to pod uwagę.

#227 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 21 October 2012 - 18:58

Zgodnie z obietnicą oraz na prośbę niektórych tutaj wstawiam fotki jak wyglądają DRL w moim PiTku - dzięki specjalnemu modułowi "kandyjskiemu" (na wzór aut na rynek kanadyjski), są to tylko i wyłącznie automatycznie załączające się światła (tutaj) przeciwmgielne o mocy zredukowanej do 30% - moduł dedykowany jest generalnie dla świateł drogowych (ale wiadomo jak "prosto i przyjemnie" się do nich dostać w PiTkach!). Można wykorzystać go na wszystkich żarówkach prócz H4 (drogowe i mijania na jednej i tej samej żarówce - wtedy warto wykorzystać przeciwmgielne jeśli nasz pojazd takowe posiada).

Światła włączają się automatycznie po odpaleniu (tj. po osiągnięcia stałego napięcia w aucie), wyłączają po zgaszeniu oraz naturalnie po zapaleniu pozycyjnych itd. lub alternatywnie po zaciągnięciu ręcznego nawet przy działającym silniku, przez co nadają się idealnie również dla np. taksówkarzy. Taka zasada działania gwarantuje, że DRL palą się tylko wtedy, kiedy naprawdę są wymagane. Moja instalacja została zmodyfikowana przez producenta, przez co sam mogę manualnie dezaktywować DRL dołączonym przełącznikiem (montowany wg woli gdzieś w kokpicie) i wtedy instalacja zachowuje się jak fabryczna (czy wiedzieliście, że np. w Grecji jazda na jakichkolwiek światłach w dzień podczas dostatecznej widoczności grozi mandatem?), a mój mechanik dołożył specjalne oporniki/złodziejki, przez co mogę również wymienić konwencjonalne żarówki na diodowe odpowiedniki, a komputer nie wywali błędu spalonej żarówki, inaczej mówiąc LED-owe DRL w przeciwmgielnych, przy zachowaniu fabrycznej funkij przeciwmgielnych. 1-sza fotka to widok dokładnie na poziomie świateł - jak widać nie oślepiają itd, co jest typowe nawet w przypadku mocniejszych LED-owych zestawów DRL renomowanych producentów.
Dołączona grafika
Dołączona grafika

Moduł mój: http://allegro.pl/mo... ... 89704.html

#228 resiurc

resiurc

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2589
  • Dołączył:  09 Sep 2008
  • Rok Produkcji:300 C
  • Silnik:3,0 CRD
  • Imię:Tomek
  • Skąd::Zduńska Wola
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 October 2012 - 19:09

Ale czyściutki :dance
Wreszcie pitek na ,,światłach dziennych bez zeza'' :kciuki
ARON, :jupi :jupi za opis i fotki -dzięki
zapewne odświeżę temat na wiosnę-szukając najprostszej a zarazem dobrej wersji modyfikacji.

#229 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 21 October 2012 - 20:07

Zapomniałem jeszcze dodać, że prawidłowe działanie DRL sygnalizowane jest zawsze kontrolką (w moim przypadku przeciwmgielnych przednich ofkoz)

Ale czyściutki :dance

Dzięki - to głównie efekt ręcznej polerki i woskowania...oraz odpowiednich kosmetyków. Choć tym razem tylko go umyłem i przetarłem ściereczką do sucha.

P.S.
Uwaga właściciele następujących Mopar-ów: LX = Chrysler 300©, Dodge Charger, Magnum, Challenger (kierunki/postojowe), 2 ostatnie generacje Jeep'a Grand Cherokee (2005- ), Jeep Commander (2006-2010), Cherokee/Liberty (2002- ), Chrysler Pacifica (2004-2008), Chrysler Sebring (2007 - 2010) Dodge Durango (2011- ), Dodge Avenger (2008- ). Te pojazdy mają moduł DRL na wyposażeniu fabrycznym, a aktywację świateł dziennych można dokonać za pomocą urządzenia diagnostycznego StarScan, któe jest na wyposażeniu każdego ASO (w wersji oprogramowania przynajmniej 6.03 i wyżej) - zmieniając kraj komputera sterującego pojazdem na "Canada". Wtedy powinna pojawić się w menu "Vehicle Preparation" opcja DRL i ją należy aktywować (enable). Po aktywacji światła drogowe o zredukowanej mocy zapalają się automatycznie (gasną po zaciągnięciu ręcznego albo w wybranych modelach zapalają dopiero jak dźwignia skrzyni jest w innej pozycji niż P). Funkcję DRL można też w każdej chwili dezaktywować w podobny sposób. Jeśli ta aktywacja nic nie da, możliwe, że w danym pojeździe brakuje odpowiedzialnego za DRL bezpiecznika.

#230 Bezimienny Gość.PiotrW_*

Bezimienny Gość.PiotrW_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 February 2013 - 21:58

Wracam do tematu SD-2. Mam zamontowany od niedawna z płynną regulacją mocy. Przy najniższej (teoretycznie 20%) światła świecą jak "świeczki" - słabo i na żółto- tragedia, a zwiększając moc moduł warczy jak traktor. Przekaźnik zamontowany, wada modułu hmm

#231 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8255
  • Dołączył:  20 Dec 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 February 2013 - 22:13

ARON, ja jestem pod wrażeniem :piwo tylko teraz poszukać odp. elektryka sam. aby to zamontował...a z tym może być problem :cwaniak

#232 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 11 February 2013 - 20:05

PiotrW DRL w stylu kanadyjskim praktycznie zawsze będą świecić na żółto, bo żaróweczki nie działają w tym trybie na 100% mocy i to nie jest nic nadzwyczajnego - możesz ew. spróbować na 30% podkręcić, jak na więcej to za głośno Ci pracuje (u mnie jest tyle - vide fotki powyżej), tudzież zmienić na LED-owe żarówki (jak masz dołożone oporniki). Wg północnoamerykańskich przepisów DRL na długich mogą świecić max na 75% mocy nominalnej, powyżej to już za mocno oślepiają i są nielegalne. Optymalny zakres to 30-50%. Mój moduł jest cyfrowy, pracuje bezszelestnie.
sluna, dziękuję - miło mi słyszeć :piwo Niedługo identyczne rozwiązanie trafi do innego Mopar-a... Dla dobrego elektromechanika nie powinno to stanowić wyzwania!

#233 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 February 2013 - 20:17

Ja mam światła dzienne zrobione ze świateł drogowych, moc jest regulowana płynnie i ustawiłem ją tak "na oko" , żeby nie były zbyt żółte i zarazem nie świeciły zbyt mocno.
Dołączona grafika

#234 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 11 February 2013 - 20:25

adames, taki był też mój pierwotny zamiar DRL jak u Ciebie, dopóty dopóki nie zobaczyłem jak "prosto" w PiTku wymienić jedną z żarówek od świateł drogowych...

Btw.
Dobry podpis - Like it! :tak

#235 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 February 2013 - 20:31

ARON,
Mam te światła prawie dwa lata, i ani razu nie wymieniałem żarówek. Zanim jednak te światełka przerobiłem, to żarówki od świateł mijania były wymieniane kilkukrotnie.
Podpis jak podpis, teraz już nawet jak mnie na forum nie ma, to :admin :cwaniak

#236 Bezimienny Gość.PiotrW_*

Bezimienny Gość.PiotrW_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 February 2013 - 20:36

adames ja mam też z drogowych, najnowszy moduł SD-2 z regulacją. Jednak na najniższym "poziomie" są bardziej słabe od Twoich, a podnosząc moc moduł "nie daje żyć". Dzisiaj dzwoniłem do Kogiel'a i twierdzi żeby zresetować moduł, a jak nie pomoże to mam odesłać do sprawdzenia. Mam jeszcze jedną opcję : sprawdzę które ustawienie jest najlepsze i Kogiel ustawi mi go na najniższym poziomie. Trochę walki mnie czeka , a efekty opiszę. :torba

#237 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 May 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 11 February 2013 - 20:40

ARON,
Mam te światła prawie dwa lata, i ani razu nie wymieniałem żarówek. Zanim jednak te światełka przerobiłem, to żarówki od świateł mijania były wymieniane kilkukrotnie.
Podpis jak podpis, teraz już nawet jak mnie na forum nie ma, to :admin :cwaniak

Niestety prędzej, czy później będziesz musiał w końcu tego dokonać, choć raczej nie szybko (bo po to są m.in. te moduły) więc...powodzenia z lewą żaróweczką! :cwaniak

#238 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17113
  • Dołączył:  03 Feb 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 February 2013 - 20:50

PiotrW,
jesli moduł zbyt mocno hałasuje to jest żle skonstruowany ( nie własciwa czestotliwosc pracy przetwornicy DC/DC ) morduj konstruktora niech poprawia .

#239 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 Jul 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 February 2013 - 21:04

Ja swojego modułu nie słyszę, natomiast jak ustawione są żeby świeciły najsłabiej, to światło świeczki daje więcej mocy.
ARON,
Moduł który mam zastosowany, powoduje że światła jak się zapalają i jak gasną, to robią to płynnie. W razie "W" , mam opanowane wyjmowanie reflektora, więc nie powinno być z wymianą żarówki większego problemu, może przy okazji dam wtedy reflektory do regeneracji. :cwaniak

#240 Bezimienny Gość.PiotrW_*

Bezimienny Gość.PiotrW_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 February 2013 - 21:16

andreeas7 dzięki, moduł pójdzie do reklamacji. A więc zabawa z wyciąganiem ;(





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych