Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Halogeny i światła dzienne


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
427 odpowiedzi w tym temacie

#301 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 26 lutego 2013 - 19:32

Nie, w USA nie było na bank CRD, ale Kanada jest specyficzna - tam np. oferowano też z 2.0 w manualu jako standard, ale w Stanach tylko 2.4 w automacie, dopiero później ręczna skrzynia wkroczyła do Ameryki. Może i oryginalnie Kanadyjczyki miały tak, jak piszesz Mietek bo chyba masz już model po FL - przed tylko pozycje zintegrowane z kierunkami świeciły, to pewniak, zaś nie mogę akurat znaleźć żadnej fotki kanadyjskiego w ruchu...

#302 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 904
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 lutego 2013 - 19:40

pisalem model w opisie tez jest 2006...
wszystko swieci normalnie nic zintegrowanego nie mam auto z grazu tego w austrii... :miecio

#303 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 16:01

Witam Wszystkich i kłaniam się nisko.
Jestem producentem modułu dzienne.eu
Jeżeli ktoś będzie miał ochotę zadać jakieś pytanie, z przyjemnością na każde odpowiem.
Miłego dnia życzę.

#304 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 16:19

Orzel,
Pierwsze pytanie : czy moduł ma programowana masę (konkretnie sygnał masy NC obciazenie 300-500mA , rozłączany w momencie włączenia świateł dziennych)
Drugie pytanko które sie juz pojawiało na forum : czy posiada dodatkowe kabel sterowany ,masa na dezaktywację czasowa swiateł dziennych na odpalonym silniku (postój na poboczu czy parkingu)

to tak na poczatek i zasadnicze , czemu tak drogo skoro podobne funkcjonalne moduły nie przekraczają kwoty 50zł hmm

#305 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 17:46

Będzie taki posiadał w najbliższym czasie. Do sterowania czego pasuje.
Mam znowu ja pytanie, do czego taki kabel głównie miałby służyć?

Pytanie odnośnie ceny. Wdawanie sie w szególy najprosciej zastapi porównanie.
Nasz model podstawowy: Produkowany w Polsce.
Oczywiście jest to gołe zdjęcie bez systemu zabezpieczeń przeciw wszelkim usterkom (lepiej widać samą płytkę)

Dołączona grafika

Oryginalny moduł BMW - 300zł w Aso - używany 150
Dołączona grafika

Popularny moduł z serwisu allegro (Nazwa producenta nie bedzie podana)

Cena 40-50zł

Dołączona grafika

Do czasowego wyłączania urządzenia albo dajemy instrukcję jak zrobić to pod hamulcem ręcznym, bądź dodajemy wyłącznik malutki do umieszczenia gdzieś na desce.

#306 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 18:06

Orzel,
To że płytka jest porządnie wykonana nie odzwierciedla ceny (produkcja hurtowa i dostęp do tanich wykonawców laminatów pod zamówienie nie jest problemem) , dostęp do części również nie stanowi najmniejszego problemu - nie jest to odpowiedz której oczekiwałem aby mnie przekonała że wasz produkt bije technicznie pod wzgledem funkcjionalnosci - wizualanie napewno to sie zgadza .
Będzie taki posiadał w najbliższym czasie. Do sterowania czego pasuje.
Mam znowu ja pytanie, do czego taki kabel głównie miałby służyć?

jako producent i osoba kompetentna nie powinna w ogóle zadawac takie pytanie , znajomość konstrukcji aut i problemów z montażem oferowanego modułu powinna byc znajoma , ale coż :
dodatkowy masowy kabel ma słuzyć w rozłaczaniu fabrycznej blokady na przekaźniku drogowe/mijania podczas aktywacji swiateł drogowych (podanie napiecia plusowego na żarówki swiateł drogowych automatycznie wyzwala przekaznik blokujacy dodatkowo swiatła mijania ) - taka konstrukcji wystepuje w 90 % aut z reflektorami na oddzielnych żarówkach mijania /drogowe.

#307 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 18:22

Jeżeli taki wypadek występuje, a owszem tak jest w części samochodów że napiecie na światła drogowe podawane jest przez światła mijania i odwrotnie, nie jest potrzebne stosowanie żadnych przekaźników. X rzeczy na rynku wykonuje tą samą pracę za różną cenę. Od tego jest wolny rynek. Można kupić lodówkę za 700zł i 3 tyś...
Nie będę opisywał szczegółowo aspektów jakościowych, samych części jak i specyfiki produktu ponieważ pewne rzeczy są tajemnicą, jednak naprawde porządne komponenty nie są tanie. Wykonanie porządne również. Po prostu nie dajemy miejsca byle-Jakości

#308 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 19:07

Jeżeli taki wypadek występuje, a owszem tak jest w części samochodów że napiecie na światła drogowe podawane jest przez światła mijania i odwrotnie, nie jest potrzebne stosowanie żadnych przekaźników


chyba jednak kolego nie masz pojęcia o czym piszesz , może i masz ładnie wykonany sterownik ale na tym się kończy zakres wiedzy w przypadku PT Cruisera i podłączania oferowanego modułu.Proponuje poszukać schematu instalacji oświetlenia , przeanalizować i wrócimy kiedyś do rozmowy .
Zreszta ułatwie ci sprawe ze schematem :
Dołączona grafika

#309 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 19:15

Ja akurat wiem.
Pańskie rozwiązanie oczywiście też zda egzamin, natomiast jest ono "toporne". Jest dużooo łatwiejsza droga do celu, lecz nie ośmiele się pouczać Pana.

#310 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 19:26

Orzel,
Nie w PT cruiserze - to forum otwarte smiało nikt Cie nie powiesi ani sie nie obrazi

#311 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 27 lutego 2013 - 19:33

Orzel, ja mam dokładniej Twój moduł (z ręczną dezaktywacją na specjalne życzenie zrobioną), tylko, że zamiast drogowych założony na przeciwmgielne i powiem jedno - spisuje się znakomicie, więc chyba andreeas7 Michał jednak ma jakieś tam pojęcie w materii :d
Kurde, skojarzyłem dopiero po czasie z rozmowy...ale na pewno powrócę przy następnym aucie, bo pomysł znakomity! :kciuki

#312 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 19:39

ARON,
na początku tego tematu pisałeś że te moduły maja wszytko a tu teraz :"z ręczną dezaktywacją na specjalne życzenie zrobioną" :piwo

Moduł na pewno jest wykonany solidnie i to nie podlega to żadnej dyskusji.
W innych kwestiach możemy pogadać :cwaniak

#313 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 27 lutego 2013 - 19:41

ARON,
na początku tego tematu pisałeś że te moduły maja wszytko a tu teraz :"z ręczną dezaktywacją na specjalne życzenie zrobioną" :piwo

Bo najprawdopodobniej nikt nigdy wcześniej przede mną nawet nie zapytał Michała o takie rozwiązanie, a i w 99,9% aut z fabrycznymi DRL ich też nie wyłączysz, ale ja jeżdżę nie tylko po PL, czy Europie Południowo-Wschodniej, nie wszędzie zmuszają do palenia świateł w dzień, czy jest takie coś nawet zabronione, więc wierz mi na słowo, że mi na tej opcji bardzo zależało - zresztą spytaj się go sam...bez jakiegokolwiek problemu zrealizował moją zachciankę, nie odbijając piłeczki w postaci jakichś przepisów, morałów itp. itd. i za to jestem mu bardzo wdzięczny oraz wydaje mi się, że pozytywne (niezależne) opinie mówią same za siebie...

#314 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 19:49

ARON,
Nie musze sie o nic pytac bo kazdy moduł można zdeaktywowac za pomoca recznego . Na ręcznym masz zarówno +12(z wyjatkiem układów licznika na diodzie ) i masę a co to znaczy nie muszę pisać - kolega zapewne się dobrze orientuje jak wykorzystać te sygnały do podłączenia modułu.

#315 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 19:52

Czesc Aron, bardzo miło Cie widzieć.

Mam pytanie do Andreeas7
"dodatkowy masowy kabel ma słuzyć w rozłaczaniu fabrycznej blokady na przekaźniku drogowe/mijania podczas aktywacji swiateł drogowych (podanie napiecia plusowego na żarówki swiateł drogowych automatycznie wyzwala przekaznik blokujacy dodatkowo swiatła mijania ) - taka konstrukcji wystepuje w 90 % aut z reflektorami na oddzielnych żarówkach mijania /drogowe."

Napiszę trochę po swojemu, czy chodzi o to że drogowe w tym aucie zapalają się razem z mijania? np. podczas mrugnięcia? i problem polega na tym że podając napięcie na światła drogowe będą równoczesnie sie swieciły swiatła mijania?

#316 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 27 lutego 2013 - 19:53

ARON,
Nie musze sie o nic pytac bo kazdy moduł można zdeaktywowac za pomoca recznego . Na ręcznym masz zarówno +12(z wyjatkiem układów licznika na diodzie ) i masę a co to znaczy nie muszę pisać .

Owszem, nie zaprzeczę, ale który oprócz większości montowanych fabrycznie w autach na rynek północnoamerykański to tak naprawdę ma... Jak wtedy szukałem, to nie znalazłem u nas żadnego prócz tego, co mam i na to nic nie poradzę!

Spoko Max, wydaje mi się, że rozmowa jest rzeczowa i nie schodzi na psy...zresztą to forum trzyma poziom! :tak

#317 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 20:43

Orzel,
Dokładnie tak jak myślisz , po podaniu napiecia na drogowe automatycznie przekaznik blokuje do kompletu mijania - wynalazek chryslera w PT. Dodatkowa masa ma być podawana z sterownika (w momencie wyłączania swiateł dziennych po dezaktywacji pozycyjnymi lub mijania , a nie jak jest na stałe z masy auta (proste i skuteczne rozwiązanie).


ARON,
Jak najbardziej lubię rozmawiać z osobami które znają swój produkt i potrafią konkretnie udzielić informacji bez kręcenia , rozmowa jest pożyteczna i sporo może naświetlić występujące problemy przy takich modyfikacjach .

#318 Bezimienny Gość.Orzel_*

Bezimienny Gość.Orzel_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 27 lutego 2013 - 21:13

Ok. Czyli przy kompletnie wyłączonych wszystkich światłach, po podaniu napięcia np. prosto z akumulatora na żarówkę drogową a raczej jej gniazdo zaświeci się żarówka mijania. Tak to rozumiem, To jest bardzo ciekawe. Część samochodów ma to inaczej rozwiązane, po prostu zaoszczędzono w nich na przekaźnikach i sytuacja wygląda tak że przekaźnik jest jeden i służy do załączania świateł mijania... a po kliknięciu manetką na drogowe prąd przechodzi przez przełącznik zintegrowany prosto na drogowe ze świateł mijania (tam bardzo czesto psują się te przełączniki) chociaż niewiele jest takich samochodów. Ponieważ głównie z aut amerykanskich i pochodnych obsługujemy jeepy co do PT nie będę sie wypowiadał.

#319 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 111
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 lutego 2013 - 21:38

Orzel,
Michał w tym aucie nie dali żadnych przekażników na światła : ani pozycje ,mijania czy tez drogowe łącznie z wypalającym sie stykiem od halogenów a jeden jedyny kużwa przekaznik jest tylko na owa blokadę mijania /drogowe.

#320 ARON

ARON

    PT MC

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 851
  • Dołączył:  05 maj 2012
  • Rok Produkcji:xxxx
  • Silnik:2.0
  • Imię:x

Napisano 28 lutego 2013 - 18:30

Orzel, ciekawostka dla Ciebie:

Chrysler 300©, Dodge Charger, Magnum, Challenger, 2 ostatnie generacje Jeep'a Grand Cherokee (2005- ), Jeep Commander (2006-2010), Compass (2011- ), Cherokee/Liberty (2002- ), Chrysler Pacifica (2004-2008), Chrysler Sebring (2007 - 2010) Dodge Durango (2011- ), Dodge Avenger (2008- ), Dodge Grand Caravan/Chrysler Town & Country znany gdzieniegdzie też jako Voyager (2008- ). Te Mopar-y mają identyczny moduł DRL na wyposażeniu fabrycznym, ale zazwyczaj nieaktywowany (bo nie trza jeździć lub nie trza było wtedy na światłach w dzień), dlatego aktywację świateł dziennych można dokonać za pomocą urządzenia diagnostycznego StarScan, które jest na wyposażeniu każdego ASO (w wersji oprogramowania przynajmniej 6.03 i wyżej) - zmieniając kraj komputera sterującego pojazdem na "Canada". Wtedy powinna pojawić się w menu "Vehicle Preparation" (trzeba w nie wejść) opcja DRL i ją należy aktywować ("enable). Po aktywacji światła drogowe o zredukowanej mocy zapalają się automatycznie (gasną po zaciągnięciu ręcznego albo w wybranych modelach zapalają dopiero jak dźwignia skrzyni jest w innej pozycji niż P). Funkcję DRL można też w każdej chwili dezaktywować w podobny-odwrotny sposób. Jeśli ta aktywacja nic nie da, możliwe, że w danym pojeździe brakuje odpowiedzialnego za DRL bezpiecznika.

Pozdrawiam Michał! :pa





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 2

0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych