Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Światła przeciwmgłowe w wersji US - tanio i skutecznie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
19 odpowiedzi w tym temacie

#1 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maj 2011 - 17:13

Witam,
pojawiały się już tematy o przeróbkach świateł w US-pitkach. Jedna z przeróbek wymaganych na teren Europy to tylne światło/-a przeciwmgłowe. Słyszałem od niektórych z Was pomysły typu "zmień lewe na EU i podepnij kabel" lub "zamontuj w zderzaku dodatkowe czerwone światło i podepnij kable". Zgadza się - to rozwiązuje problem, ale mnie podoba się symetria na tylnym zderzaku i co ważniejsze lampy cofania po obu stronach są moim zdaniem pomocne zwłaszcza w nocy (cofasz i lepiej widzisz co masz za sobą), a zderzaka nie chciałem "pruć" i robić jakichś dziwnych wstawek. Pokombinowałem, spróbowałem i zrobiłem - efekt lepiej niż zadowalający. Udało mi się wszystko pogodzić: mam zarówno lampy cofania po obu stronach, lampy przeciwmgłowe po obu stronach, a zderzak nienaruszony. Więc teraz opiszę co i jak.
Najpierw może pokażę jaki efekt uzyskałem (zdjęcia nie oddają idealnie koloru świateł - normalnie jest to jasna, idealna czerwień):
Dołączona grafika
I uwaga: to jest normalne światło cofania, które jest "dwufunkcyjne" i świeci jasno na biało przy cofaniu, a we mgle na czerwono jaśniej niż światła pozycyjne, a więc tak jak powinno być.
Ze względu na kwestię balansu bieli, fakt że zdjęcie zrobione zostało w dzień, trochę inną czułość matrycy aparatu niż ludzkiego oka, poniższe zdjęcie nie pokazuje (jak pisałem wcześniej) idealnie koloru, ale widać mniej więcej jaki jest efekt:
Dołączona grafika

A teraz jak.
Wymontowałem obie lampy tylne. Nawierciłem w nich na tylnej ściance po 15 otworów o średnicy 5mm. Oczywiście otwory należy rozmieścić w miarę równomiernie. Naokoło, obok otworu na żarówkę cofania miejsca jest dosyć. W otwory wstawiłem czerwone diody LED 5mm. Trochę lutowania, podłączenie rezystorów do każdej diody i gotowe. Potem, żeby zachować szczelność obudowy, zaizolować i zabezpieczyć pajęczynkę z drucików i rezystorów wziąłem pistolet z klejem na gorąco i całość zalałem tymże klejem z pistoletu. Lampa od tylu po całej operacji wygląda tak:
Dołączona grafika
Jak widać standardowy otwór dla żarówki cofania nie ruszony, więc z lampą cofania nic się nie zmieniło - jest taka jak była.

Koszty i uwagi
30 LED to wydatek rzędu ok. 60zł. Jeśli ktoś będzie szukał LEDów do takiej przeróbki, to nie warto oszczędzać kilka złotych i kupować jakichś zwykłych diód - warto upewnić się że LEDy mają jasność minimum 25000mcd. Ja znalazłem takie które mają 41500mcd - to te: DIODY CZERWONE 41,5cd. Zwróćcie jednak uwagę, że te LEDy są tak jasne przy prądzie 20mA, a sprzedający na Allegro dorzucił mi oporniki 820OM, co daje prąd około połowę mniejszy przy 12V, więc albo upomnijcie się po zakupie o mniejsze rezystory, albo kupcie je oddzielnie. Prosty rachunek z prawa Ohma: jeśli na diodzie napięcie będzie około 2,5 do 3V, to na rezystorze 9 do 10V, więc rezystor powinien mieć wartość 470 lub 510OM.
Warto do każdej diody dać osobny rezystor i zasilanie w przeciwieństwie do łączenia ich w szereg (no bo teoretycznie można np. łączyć diody po trzy z małym rezystorem szeregowo) - ewentualne spalenie się jednej diody powoduje że cały taki szereg nie świeci, a jak np. tak jak ja zalejecie całość tworzywem sztucznym, to wymiana diody może być bardzo kłopotliwa. Natomiast "ubytek" jednej diody specjalnie nie wpływa na jasność całej lampy.
Kąt świecenia diód jest mało istotny - szkło lampy i tak ładnie rozprasza, więc nawet nie widać pojedynczych świecących LEDów. No i na koniec pamiętajcie o polaryzacji :-) - diody świecą tylko "w jedną stronę", więc łącząc je wszystkie równolegle trzeba "plusy razem" i "minusy razem" :-)

I jak już pisałem: zderzak cały, nowej lampy EU nie kupowałem, a lampy cofania i przeciwmgłowe mam po obu stronach.
Jak ktoś jest bardzo ciekaw efektu bez ostrego słońca, mogę dodatkowo zrobić kilka zdjęć wieczorem - z pewnością światło z moich lamp będzie lepiej widoczne.

#2 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 08 maj 2011 - 18:23

Krzyś, dobra robota :piwo faktycznie wersja EU wsteczny jakiś niemrawy!

#3 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 08 maj 2011 - 22:14

Zdjęcia zrobione wieczorkiem: tylko pozycyjne, cofania i przeciwmgłowe. Oczywiście nie oddają w 100% realu. Jednak po oświetleniu podjazdu (gruntu) widać jaki efekt dają diodowe lampy.
Dołączona grafika

#4 kjkaczm

kjkaczm

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 454
  • Dołączył:  31 maj 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.4T (GT) M +LPG
  • Imię:Krzysztof i Majka
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 10 maj 2011 - 15:19

Krzychu, pochwalić za pomysłowość i efekt :piwo. pytanie tylko, bo nie pamiętam kodeksu, czy mogą być dwa przeciwmgielne światła, czy może być tylko jedno?

#5 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2011 - 16:19

Zwróć uwagę że w niektórych modelach aut dwa przeciwmgielne są montowane fabrycznie. Więc jak na mój gust obowiązkowe jest jedno po lewej stronie. Drugie nie powinno w takiej sytuacji stanowić problemu z punktu widzenia kodeksu

#6 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 maj 2011 - 16:23

Co do przepisów:
Zgodnie z art. 30. 1. 3. ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz.U.1997.98.602),kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. W razie poprawy widoczności kierujący pojazdem jest obowiązany niezwłocznie wyłączyć te światła.

Dyrektywa Europejska, a dokładniej Zmiany do Załączników do dyrektywy 76/756/EWG mówią:

"Podpunkt 4.11.4.1 otrzymuje brzmienie:
Jeżeli w pojeździe jest jedynie jedno światło przeciwmgielne tylne, światło to znajduje się po stronie wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu przeciwnej do kierunku jazdy obowiązującego w państwie rejestracji pojazdu; środek odniesienia może także znajdować się na wzdłużnej płaszczyźnie symetrii pojazdu"



wracając do twojej przeróbki swiateł cofania mozesz za nia stracic dowód tu akurat przepis okresla min i max siłe swiatła i kierunkowość a dokładnie przedział 300-600 cd a to jest bardzo mało
"ZAŁĄCZNIK 0

DEFINICJE, SPECYFIKACJE OGÓLNE, NATĘŻENIE WYSYŁANEGO ŚWIATŁA, PROCEDURA TESTU, BARWA WYSYŁANEGO ŚWIATŁA, ZGODNOŚĆ PRODUKCJI

1. DEFINICJE

1.1. "Światło cofania" oznacza światło stosowane do oświetlenia drogi z tyłu pojazdu i do ostrzegania innych użytkowników drogi, że dany pojazd porusza się do tyłu lub ma taki zamiar.

1.2. "Oś odniesienia" oznacza charakterystyczną oś sygnału świetlnego określoną przez producenta jako kierunek odniesienia (H = 0°, V = 0°), stosowany przy pomiarach fotometrycznych oraz przy instalowaniu świateł w pojeździe.

1.3. "Środek odniesienia" oznacza przecięcie osi odniesienia z zewnętrzną powierzchnią emitującą światło, określony przez producenta światła.

1.4. "Typ światła cofania" oznacza światło, które nie różni się w istotny sposób pod względem:

1.4.1. znaku fabrycznego lub towarowego;

1.4.2. charakterystyki systemu optycznego;

1.4.3. istnieniem części, które mogą powodować zmianę efektu optycznego poprzez odbicie, załamanie lub pochłanianie światła;

1.4.4. typem żarówki.

(2.) (3.) (4.) 5. SPECYFIKACJE OGÓLNE

5.1. Każda próbka, określona w sekcji 1.2.3 załącznika II, spełnia wymagania ustalone w poniższych sekcjach.

5.2. Światła cofania są tak zaprojektowane i skonstruowane, aby w normalnych warunkach ich stosowania, pomimo wibracji, którym mogą podlegać podczas użytkowania, gwarantowały zadowalające działanie i zachowały opisane w niniejszej dyrektywie właściwości.

6. NATĘŻENIE WYSYŁANEGO ŚWIATŁA

6.1. Natężenie światła wysyłanego przez każdą z dwóch próbek wymienionych w sekcji 1.2.3 załącznika II nie może być mniejsze od minimalnego i większe od maksymalnego natężenia określonego poniżej oraz jest mierzone w stosunku do osi odniesienia w kierunkach przedstawionych poniżej (wyrażonych w stopniach od osi odniesienia).

6.2. Natężenie wzdłuż osi odniesienia jest nie mniejsze niż 80 cd.

6.3. Natężenie światła wysyłanego we wszystkich kierunkach, z których światło może być widoczne, nie może przekraczać:

- 300 cd w kierunkach w płaszczyźnie poziomej lub ponad nią,

- 600 cd w kierunkach poniżej płaszczyzny poziomej.

6.4. W każdym innym kierunku pomiaru wskazanym w załączniku III natężenie światła nie jest mniejsze niż minimum określone w niniejszym załączniku.

7. PROCEDURA TESTU

Wszystkie pomiary są przeprowadzane przy zastosowaniu bezbarwnej żarówki wzorcowej, której typ jest zalecany dla świateł cofania wyregulowanych w taki sposób, aby wytwarzały wiązkę światła przewidzianą dla tego typu żarówki.

8. BARWA WYSYŁANEGO ŚWIATŁA

Barwa wysyłanego światła musi być biała. W przypadku wątpliwości barwa może być sprawdzona na podstawie definicji barwy światła białego podanej w załączniku IV.

9. ZGODNOŚĆ PRODUKCJI

Każde światło cofania posiadające znak homologacji typu EWG części musi odpowiadać typowi, który posiada homologację i spełniać warunki fotometryczne określone w sekcjach 6 i 8. Niemniej w przypadku świateł cofania wziętych losowo z seryjnej produkcji wymagania dotyczące minimalnego natężenia wysyłanego światła (mierzonego przy użyciu żarówki wzorcowej, określonej w sekcji 7) mogą być ograniczone w każdym odpowiednim kierunku do 80 % minimalnej wartości określonej w sekcji 6.

"--------------------------------------------------



przepisy zezwalaja na montaz dodatkowego reflektora (od swiatła przeciwmgielnego) jak swiatło cofania , dla pojazdów powyżej 3,5 t, autobusy i samochody ciezarowe.

#7 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 maj 2011 - 22:56

andreeas7,
to w takim razie pytanie: czy to oznacza, że światła cofania US nie spełniają norm europejskich? Bo samo światło cofania zostało bez zmian, a biała żarówka w wersji US czy EU jest tej samej mocy. Ja w ramach przeróbki dołożyłem czerwony do przeciwmgłowych.
Co do położenia świateł - są samochody produkowane seryjnie z jednym centralnym światłem przeciwmgielnym, są ze światłem po lewej stronie, są i ze światłami po obu stronach. Więc jak to się ma do dyrektyw? Nie żebym dyskutował z zapisami w prawie, ale ze stosowaniem prawa przez producentów samochodów na rynek europejski.
Przykłady:
symetryczne Dołączona grafika




centralne: Dołączona grafika

Nie wspomnę o ciężarówkach na polskich drogach, które jeżdżą jak choinki na święta obwieszone światełkami w różnych kolorach...

#8 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 07:01

Krzysiu przepis przepisem a życie swoje , jeżdzij i korzystaj z przeróbki , sam dobrze wiesz że na naszych samochodach w wiekszosci są jakieś patenty i rzadko kto na to zwraca uwagę.
Podałem ten przepis tylko po to aby zwrócic uwagę jak głupi jest zakres mocy swiatła cofania - które stanowczo przydało by sie lepsze i faktycznie doświetlało tył w trakcie manewru cofania.

#9 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 07:16

na naszych samochodach w wiekszosci są jakieś patenty

Niby takie samo autko, a każde inne.
Będziemy się o tym przekonać na spocie, jak będzie obok siebie stało 26 takich samych autek.
A może zrobimy konkurs "Znajdź różnicę między autami" :lol

#10 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2011 - 15:41

Andrzej, moim skromnym zdaniem to jest tak:
- dyrektywy są w stosunku do każdego niemal elementu - zwłaszcza oświetlenia
- na drogach mamy co mamy - często widuję np. auta US (różne marki), którym zamiast pozycji z przodu palą się kierunki na stałe, a nawet z kompletem lamp czerwonych z tyłu
- lepsza i bezpieczniejsza dobra i przemyślana przeróbka niż np. pseudo-oświetlenie w autach pełnoletnich (często widuję samochody z brązowymi dziurami w karoserii, które udają że mają oświetlenie)
- sporo jest też aut z dziwnym "oświetleniem tuningowym" bez homologacji - wystarczy popatrzeć jaka oferta takich lampek jest na Allegro, w supermarketach czy małych sklepach z częściami
- nie wiem jakie są dyrektywy US dotyczące świateł cofania i czy jasność jest większa niż 600cd w dół i 300 do góry - w każdym razie jeszcze raz podkreślam, że samej lampy cofania (tzn. białej) nie zmieniałem - jest (a w zasadzie są - bo dwa) jaka była. przeróbka dotyczyła dodania czerwonych diód żeby uzyskać światła przeciwmgłowe o jasności nieco większej niż światła pozycyjne

#11 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 15:51

Na temat świateł rozmawialiśmy kilka miesięcy temu dość sporo. Ktoś nawet miał do ministerstwa pisać :cwaniak
Dyrektywy są dyrektywami , są to zalecenia. Nas obowiązują przepisy wykonawcze zawarte w Dzienniku Ustaw.
Proponuję podjechać na stację kontroli pojazdów, bo tam właśnie diagnosta jest w temacie najbardziej zorientowany, to on podejmuje decyzję, czy dane światła są zgodne z POLSKIM prawem.
Nawet jak policjant nas zatrzyma, bo mu się światła nie spodobają, to i tak zabierając dowód rejestracyjny skieruje nas na badanie techniczne do stacji kontroli pojazdów. :kawka

#12 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 16:19

skieruje nas na badanie techniczne do stacji kontroli pojazdów.

Adam wiesz jak to ,,działa do :cenzura money :lol

[ Dodano: 2011-05-11, 17:19 ]
..a niepodoba mi się osobiście!!!

#13 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2011 - 17:45

..a niepodoba mi się osobiście!!!

a co konkretnie? Bo jakoś chyba z kontekstu nie wyłapałem....

Proponuję podjechać na stację kontroli pojazdów, bo tam właśnie diagnosta jest w temacie najbardziej zorientowany, to on podejmuje decyzję, czy dane światła są zgodne z POLSKIM prawem.

Zgadza się. Zastanawia mnie jedynie czy wszystkie pojazdy jeżdżące po polskich drogach przechodzą rzetelne badania techniczne, czy tylko jedynie dowód rejestracyjny w niektórych przypadkach "widzi" diagnostę...
Poza tym diagnosta też człowiek - jeden uzna że jest OK i może być, inny powie że jemu się to nie podoba - tak też może być.
Zresztą - mój pitek w Polsce jest już kilka lat, ja mam go od początku roku. Do tej pory miał jedynie rozdzielone światła pozycyjne od kierunków z przodu i wymienione lampy tylne na EU (ma normalne pomarańczowe kierunki). Poprzedni właściciel jeździł kilka lat na reflektorach US i bez świateł przeciwmgłowych (no i z tymi cofania które wzbudziły kontrowersje). Ktoś mu dowód wydał i co roku potwierdzał zgodność z normą i przydatność do jazdy - przynajmniej teoretycznie.

#14 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 18:38

Krzyś np. ,,pijesz''do wstecznego, a ja do przeglądu!

Krzyś! odychaj-luz...i czekamy na sponsora :piwo

#15 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 18:49

KrzysiekL,
Troche sie zagalopowałem , cały czas byłem przekonany że ty przerabiałeś swiatła wsteczne - na diodowe (wprowadziło mnie twoje srodkowe zdjecie nocne w błąd z ta łuną wokół lamp).Faktycznie w poscie piszesz wyraznie że czerwone diody - a co mi sie skojarzyło , nie mam pojecia. hmm

#16 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2011 - 19:28

KrzysiekL,
Z sumiennością diagnostów, jest tak jak wszędzie, w końcu to tylko ludzie.
Mój serdeczny przyjaciel jest takim diagnostą, i wszystko zależy od tego, jak zachowuje się np. właściciel pojazdu
Przykład
Podjeżdża młody gniewny na jakimś VW z przeróbkami świateł z tyłu pojazdu, nowe diodowe lampy , czyli niefabryczne , produkowane gdzieś np w Holandii czy w Chinach, ze znakiem homologacyjnym
I co z tego, czy lampy te są dopuszczone do zamontowania przez producenta auta? Czy producent auta wydał na to homologację ?

#17 Bezimienny Gość.KrzysiekL_*

Bezimienny Gość.KrzysiekL_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 11 maj 2011 - 19:33

Krzyś! odychaj-luz...i czekamy na sponsora :piwo

Spoko Panowie, ja jestem wyluzowany :kciuki
A tak mi się zdawało andreeas7 że chyba mnie źle zrozumiałaś - wszak skopiowałeś dyrektywy unijne na temat świateł cofania, a nie przeciwmgłowych. A jak już ustaliliśmy cofania są bez przeróbki. Zresztą tytuł założonego przeze mnie wątku nic nie mówi o światłach cofania :-)
Ale nieważne - nieporozumienia się zdarzają. ;)
Natomiast co do zdjęcia:
1) było robione późnym wieczorem, aparatem kompaktowym - więc nie oczekujmy że balans bieli będzie dokładny, że zakres tonalny będzie taki jak ludzkiego oka (czyli zdolność do jednoczesnego dobrego oddania jasnych świateł jak i cieni) - te cofania wyszły rzeczywiście bardzo jasno
2) zdjęcie świateł cofania dodałem jedynie po to, żeby pokazać że zostały oryginalne, ale niżej widać że w tym samym miejscu są czerwone lampy przeciwmgłowe, a więc jak napisałem w opisie: lampy są dwufunkcyjne - taki był cel zdjęcia "trzy na jednym"

Nie zrozumieliśmy się (mimo że starałem się jasno opisać). Nic się przecież nie stało i mnie wcale ciśnienie nie skoczyło ;) - jeśli ktoś odniósł takie wrażenie, to było ono mylne.

#18 Gapril

Gapril

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 481
  • Dołączył:  26 gru 2010
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 aut+GAZ
  • Imię:Grzegorz
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 11 maj 2011 - 21:32

Powiem tylko że u mnie przy wstecznym prawie nic do tyłu nie widać. Zdecydowanie przydałyby sie lepsze. Gratulacje dla krzyska za patent.

#19 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 maj 2011 - 21:45

Gapril, dokładnie! to raczej informacja o manewrze dla innych użytkowników hmm

#20 misiek0000

misiek0000

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 167
  • Dołączył:  26 sie 2012
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4M Gaz
  • Imię:Misiek
  • Skąd::Jastrzębie-Zdrój
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 03 listopad 2014 - 16:24

Gdyby ktoś miał ochotę korzystać z patentu to proponuję poświęcić trochę więcej czasu i każdą diodę z szeregowo zamontowanym rezystorem zaizolować. Ja po prostu każdy element wpuściłem w izolację z cienkiego kabla. Próbowałem wczoraj robić wg zaleceń autora ale pajęczyna jaka się tworzy na tyle lampy z 20 rezystorów i diod jest masakryczna. Trzeba zalewać warstwami żeby nic nie pozwierać :lol Jutro zamocuje ten wynalazek na lampie a w najbliższych dniach podciągnę zasilanie.

ps. dawno temu wymyśliłem że usunę tylna wycieraczkę. Czy pomysł żeby podłączyć się do tego przewodu wydaje wam się ok? Ominę cały temat dokładania włącznika i przeciągania przewodów po aucie. I czy są jakieś przepisy nakazujące posiadanie wycieraczki z tyłu?

KrzysiekL dobre piwo dla Ciebie przy okazji :piwo

[ Dodano: 2014-11-03, 16:24 ]
Zabudowaną lampą tam połączyłem z wiązką idącą do przełącznika wycieraczki. Niestety włącznik jest zintegrowany z przekaźnikiem i jakaś elektronika więc mam migające przeciwmgielne. Czyli trzeba podłączyć inny włącznik... Szkoda ale to nie dramat. Przełącznik kupiony, jutro założę i będzie ok.

Problem polega na tym że po wszystkim rozebrałem drugą lampę i znalazłem podobna konstrukcję. Poprzedni właściciel zrobił przeciwmgielne! Niestety nie wiem jak je włączyć :glupek Mogłem zaoszczędzić sobie sporo pracy :-)

Zawsze ale to zawsze należy zaczynać prace od dogłębnego rozeznania tematu!







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych