napewno jest lepszy niż 5w30 np: stojąc w korku na wolnych obrotach temperatura otoczenia 32C olej 10w60 jeszcze smaruje silnik a 5w30 tylko prubuje go dobrze smarowaćStefan2011,
zalej to co zaleca producent i nie sugeruj się opisami super sportowego oleju - bo na pewno do PT on jest stanowczo nie potrzebny
Płyny ustrojowe i kosmetologia 2.2 CRD
#101
Napisano 26 sierpień 2011 - 16:00
#102
Napisano 26 sierpień 2011 - 16:18
Napisz do producenta PT Cruisera że sie nie zna jaki olej do PT i doradzisz mu lepiej - bo samochody które sprzedaje nie maja smarowania na wolnych obrotach na zalecanym firmowo oleju - zlituj sie i przemysl nim napiszesz takie farmazony wprowadzając zamęt na forum
#103
Napisano 26 sierpień 2011 - 18:00
emibass,
Napisz do producenta PT Cruisera że sie nie zna jaki olej do PT i doradzisz mu lepiej - bo samochody które sprzedaje nie maja smarowania na wolnych obrotach na zalecanym firmowo oleju - zlituj sie i przemysl nim napiszesz takie farmazony wprowadzając zamęt na forum
Naucz się czytać ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem że one wogóle nie mają smarowania, tylko że w niektórych sytuacjach to smarowanie jest słabsze po tym oleju!
#104
Napisano 26 sierpień 2011 - 18:24
Jeśli autko jeździ w cieplejszych warunkach, to może faktyczne zalać 5W40.
Z podanego poniżej linku wynika, że lepiej w naszych warunkach mieć olej z cyfrą:
z przodu 5 - temp do -30*C co na pewno ułatwi zimą rozruch silnika
i W30 - temp do 20*C
lub W40 - temp do około 35*C
http://olejeismary.b... ... ejowe.html
Inną kwestią równie ciekawą, są podane poniżej klasyfikacje olejów, a na to już nikt z nas nie zwraca uwagi.
#105
Napisano 26 sierpień 2011 - 19:31
link mówiący zwięźle i na temat .... w końcu
dzięki i pozdrawiam
PS. I znowu pytanie retoryczne.. dlaczego taka wiedza (jak w linku) jest obca dla serwisantów (przez cały czas mi mówią, że jak zalany 10W40, to tak ma zostać.. .. ewentualnie na 5W40 można zejśc... a co to znaczy zejść?.. rozszerzyć zakres temperaturowy?..)... koniec pytania retorycznego...
szerokiej drogi i jak najmniej wątpliwości
#106
Napisano 26 sierpień 2011 - 21:36
ktos podejmuje rekawice? no jest taki odwazny???.............
#107
Napisano 26 sierpień 2011 - 22:31
#108
Napisano 26 sierpień 2011 - 23:40
#109
Napisano 26 sierpień 2011 - 23:48
Idealny i na temat link , czyli 5w30 producent piti może sobie w "DUPE WSADZIĆ" bo u nas temperatura otoczenia przewysza 20C.Koledzy , nie ma co się sprzeczać. Producent zaleca olej 5W30.
Jeśli autko jeździ w cieplejszych warunkach, to może faktyczne zalać 5W40.
Z podanego poniżej linku wynika, że lepiej w naszych warunkach mieć olej z cyfrą:
z przodu 5 - temp do -30*C co na pewno ułatwi zimą rozruch silnika
i W30 - temp do 20*C
lub W40 - temp do około 35*C
http://olejeismary.b... ... ejowe.html
Inną kwestią równie ciekawą, są podane poniżej klasyfikacje olejów, a na to już nikt z nas nie zwraca uwagi.
#110
Napisano 27 sierpień 2011 - 00:03
#111
Napisano 27 sierpień 2011 - 00:12
[ Dodano: 2011-08-27, 01:17 ]
Qrcze jakie spory? lejemy co zaleca producent! krótka piłka. Jaki problem, a tworzenie ,,sztucznych'' dywagacji niczemu nie służy! (moje zdanie)skromne
#112
Napisano 27 sierpień 2011 - 11:34
Przypomnę tylko, że temp pracy silnika , to 90*C.
Czyli olej pracuje właśnie w takiej temp , lub może troszkę w niższej.
Olej w silniku ma nie tylko smarować, ale i chłodzić silnik.
Jeśli jeździ się np we Włoszech czy w Hiszpanii na oleju 5W30 i nic się nie dzieje, a są tam temp wyższe niż u nas, to chyba coś to znaczy.
W naszym kraju dni z temp powyżej 30*C można policzyć na palcach
#113
Napisano 27 sierpień 2011 - 12:28
Najlepiej sugerowac sie tym co pisze na koreczku od oleju.
#114
Napisano 27 sierpień 2011 - 20:05
Ja to rozumię tylko nabijam się z telenoweli olejowej i drażnię się z andreeas7, chce jeszcze miecia sprowokować ale się nie udałoemibass, Zrozum człowieku, że tu nie tylko o zakres temperatury na zewnątrz chodzi, ale o zagadnienia konstrukcyjne silnika. Czy masz zamiar posługiwać się prostym schematem temperaturowym zastosowań olejów SAE względem lepkości dla roztrząsania problemów konstrukcyjnych urządzenia? Te schematy służą tylko i wyłącznie klientowi - wie co jest wyżej i czego wolno mu użyć: może zalać olej o lepszej klasie jakości. Może zalać olej o szerszej skali klasyfikacji lepkościowej. Ale optymalny dla pojazdu jest taki, jak podaje producent - z powodów nieogarnialnych dla potencjalnego zjadacza chleba. Biblią jest i pozostanie instrukcja obsługi dla klienta, a servis manual dla mechanika - i koniec. Jeśli by tak na to zagadnienie patrzeć jak Ty chcesz to widzieć, to olej 5w/20 powinien być zabroniony w silniku HEMI w większej części naszego globu. A jest to jedyny dopuszczalny olej do tego silnika - i spróbuj go zalać 10w/60 to się nie pozbierasz - taką jazdę zrobi ci klient, jak usłyszy co robi jego wspaniały kiedyś silnik. Wiadro z gwoździami to przy tym cichutka igraszka. Pozdrawiam
widać że adames jest czujny żeby zadymy nie było :tak
a prawdziwa propozycja na olej to Valvoline VR1 Racing 5W/50 takim zalewam mojego.
#115
Napisano 28 sierpień 2011 - 07:44
ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany
#116
Napisano 28 sierpień 2011 - 21:16
ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30
#117
Napisano 28 sierpień 2011 - 21:24
Czy nie uważasz, że lepiej jednak wlewać olej z liczbą 5 z przodu ?
Chodzi mi o łatwiejszy rozruch naszych diesli zimą, jak temp spada do -30*C
I jakie masz zdanie co do tego co wcześniej napisałem, że olej pracuje w silniku, którego temp. przekracza 90*C.
#118
Napisano 28 sierpień 2011 - 22:06
olej 5w to syntetyk który utrzymuje silnik w prawie idealnej czystości rozpuszcza nagar ipt.emibass,
Czy nie uważasz, że lepiej jednak wlewać olej z liczbą 5 z przodu ?
Chodzi mi o łatwiejszy rozruch naszych diesli zimą, jak temp spada do -30*C
I jakie masz zdanie co do tego co wcześniej napisałem, że olej pracuje w silniku, którego temp. przekracza 90*C.
wyobraż sobie że silnik po 200tyś. na 10w40 lub 15w40 mają nagar osad między np: pierścienie tłok , zawór prowadnica, wałki pompki oleju, w uszczelniaczach między sprężynkami wszystko się wyrobiło i dopasowało do tego nagaru lub osadu ,wlewasz 5w który robi porzodek z osadami i nagarem , robią się większe luzy spada ciśnienie oleju na niskich obrotach i do tego w30 plus wysoka temperatura i silnik narażamy na tortury aż ducha wyzionie.
#119
Napisano 28 sierpień 2011 - 22:27
nie dam sie sprowokowac!
ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30
fajnie tyle ze auto ma przejechane troszke ponad 70 tysiecy....
#120
Napisano 28 sierpień 2011 - 23:07
są dwa wyjścianie dam sie sprowokowac!
ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30
fajnie tyle ze auto ma przejechane troszke ponad 70 tysiecy....
1 zostań przy 10w40 ale w zimie po zapaleni nie gazuj poczekaj aż się rozgrzeje (powinno tak być przy wszystkich olejach)
2 zalej 5w40 ACEA A3/B3/B4, C3
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Koła zębate do rozrządu CRD - gdzie kupić ?rozrząd CRD |
Techniczny podstawowy | kozbi7 |
|
|
|
wydech 2.2 crdtłumik, wydech |
Modyfikujemy | Raczaczek |
|
|
|
pt crusiser 2,2 CRD Chromkowysprzedam |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | chromek 1 |
|
|
|
Sprzedam CRD 2003r. po małej stłuczce |
Chrysler PT Cruiser | darbi16 |
|
|
|
Kupię korek filtra oleju 2.2 CRD |
Kupię / Sprzedam / Zamienię | Marcus |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 0
0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych