Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Płyny ustrojowe i kosmetologia 2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#101 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 26 sierpień 2011 - 16:00

Stefan2011,
zalej to co zaleca producent i nie sugeruj się opisami super sportowego oleju - bo na pewno do PT on jest stanowczo nie potrzebny :cwaniak

napewno jest lepszy niż 5w30 np: stojąc w korku na wolnych obrotach temperatura otoczenia 32C olej 10w60 jeszcze smaruje silnik a 5w30 tylko prubuje go dobrze smarować :sciana

#102 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2011 - 16:18

emibass,
Napisz do producenta PT Cruisera że sie nie zna jaki olej do PT i doradzisz mu lepiej - bo samochody które sprzedaje nie maja smarowania na wolnych obrotach na zalecanym firmowo oleju - zlituj sie i przemysl nim napiszesz takie farmazony wprowadzając zamęt na forum :kawka

#103 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 26 sierpień 2011 - 18:00

emibass,
Napisz do producenta PT Cruisera że sie nie zna jaki olej do PT i doradzisz mu lepiej - bo samochody które sprzedaje nie maja smarowania na wolnych obrotach na zalecanym firmowo oleju - zlituj sie i przemysl nim napiszesz takie farmazony wprowadzając zamęt na forum :kawka



Naucz się czytać ze zrozumieniem, nigdzie nie napisałem że one wogóle nie mają smarowania, tylko że w niektórych sytuacjach to smarowanie jest słabsze po tym oleju!

#104 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2011 - 18:24

Koledzy , nie ma co się sprzeczać. Producent zaleca olej 5W30. :cwaniak
Jeśli autko jeździ w cieplejszych warunkach, to może faktyczne zalać 5W40.
Z podanego poniżej linku wynika, że lepiej w naszych warunkach mieć olej z cyfrą:
z przodu 5 - temp do -30*C co na pewno ułatwi zimą rozruch silnika
i W30 - temp do 20*C
lub W40 - temp do około 35*C
http://olejeismary.b... ... ejowe.html
Inną kwestią równie ciekawą, są podane poniżej klasyfikacje olejów, a na to już nikt z nas nie zwraca uwagi. :kawka

#105 markizik

markizik

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 91
  • Dołączył:  15 cze 2011
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Mariusz
  • Skąd::Góra Puławska
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2011 - 19:31

adames, :brawo :piwo :kciuki

link mówiący zwięźle i na temat .... w końcu

dzięki i pozdrawiam

PS. I znowu pytanie retoryczne.. dlaczego taka wiedza (jak w linku) jest obca dla serwisantów (przez cały czas mi mówią, że jak zalany 10W40, to tak ma zostać.. .. ewentualnie na 5W40 można zejśc... a co to znaczy zejść?.. rozszerzyć zakres temperaturowy?..)... koniec pytania retorycznego...

szerokiej drogi i jak najmniej wątpliwości :)

#106 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2011 - 21:36

ja normalnie jestem w szoku............. no prawie...... po przejechaniu tylu kilosow ile mam na liczniku tosilnik nie bierze i na bagnecie jak wyciagna na papierek to olej taki jak w benzyniaku..........DOBRZE.... chodzi mi po glowie co by wcale nie wymieniac oleju tylko ewentualnie dolewac,.... sie waham..... pisze to ZUPELNIE SERIO

ktos podejmuje rekawice? no jest taki odwazny???............. :kawka

#107 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 26 sierpień 2011 - 22:31

miecio, jak nie bedzie ubytkow oleju to nie ma co dolewac.

#108 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 26 sierpień 2011 - 23:40

Nie ma co roztrząsać - Andrzej ma rację. Experymenty na własą rękę. Producent nie rozgranicza stref klimatycznych - dla całego świata zaleca tak samo - dla USA także (dla niegeografów warunki przekrojowe od skrajnie gorących do skrajnie zimnych). Jeśli dobrał taką klasę lepkościową, to o coś mu musiało chodzić. O olejach pisałem na tym forum dużo - więc nie chce mi się znowu zaczynać tematu. Dla każdego silnika zalecany olej przez producenta jest optymalny. Mało tego, czasami producent samochodyu wyraźnie określa, kto ma być producentem oleju i jaki dokładnie z nazwy ma to byc produkt. Tak jest we Fiacie z silnikami twinair - tylko selenia k 5w/40. Klient może w warunkach awaryjnych dolać do 0,5 litra innego oleju o tych samych klasyfikacjach, ale musi pojechać jak najszybciej do serwisu i zmienić olej na właściwy po takiej dolewce. Wynika to z wielu czynników - między innymi z wyliczeń i badań nad konfiguracją i ustawieniami sterowników hydrauliki zaworów ssących. To samo dotyczy wielu innych systemów w HEMI na przykład systemu MDS - odłączania cylindrów poprzez zamknięcie obu zaworów i pracę popychacza bez oleju. Rodzaj oleju ma wtedy bardzo duże znaczenie na działanie całego systemu. To oczywiście tylko przykłady - nie mam zamiaru tutaj roztrząsać tematów - nie o to chodzi. Nie starajmy się poprawiać producenta - dużo mądrzejsi od niego nie będziemy - tylko żeby auto to wytrzymało. Samochody w ogóle same się raczej nie psują - pomagają im w tym wydatnie ludzie. Pozdrawiam i pokój wszystkim.

#109 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 26 sierpień 2011 - 23:48

Koledzy , nie ma co się sprzeczać. Producent zaleca olej 5W30. :cwaniak
Jeśli autko jeździ w cieplejszych warunkach, to może faktyczne zalać 5W40.
Z podanego poniżej linku wynika, że lepiej w naszych warunkach mieć olej z cyfrą:
z przodu 5 - temp do -30*C co na pewno ułatwi zimą rozruch silnika
i W30 - temp do 20*C
lub W40 - temp do około 35*C
http://olejeismary.b... ... ejowe.html
Inną kwestią równie ciekawą, są podane poniżej klasyfikacje olejów, a na to już nikt z nas nie zwraca uwagi. :kawka

Idealny i na temat link , czyli 5w30 producent piti może sobie w "DUPE WSADZIĆ" bo u nas temperatura otoczenia przewysza 20C.

#110 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 00:03

emibass, Zrozum człowieku, że tu nie tylko o zakres temperatury na zewnątrz chodzi, ale o zagadnienia konstrukcyjne silnika. Czy masz zamiar posługiwać się prostym schematem temperaturowym zastosowań olejów SAE względem lepkości dla roztrząsania problemów konstrukcyjnych urządzenia? Te schematy służą tylko i wyłącznie klientowi - wie co jest wyżej i czego wolno mu użyć: może zalać olej o lepszej klasie jakości. Może zalać olej o szerszej skali klasyfikacji lepkościowej. Ale optymalny dla pojazdu jest taki, jak podaje producent - z powodów nieogarnialnych dla potencjalnego zjadacza chleba. Biblią jest i pozostanie instrukcja obsługi dla klienta, a servis manual dla mechanika - i koniec. Jeśli by tak na to zagadnienie patrzeć jak Ty chcesz to widzieć, to olej 5w/20 powinien być zabroniony w silniku HEMI w większej części naszego globu. A jest to jedyny dopuszczalny olej do tego silnika - i spróbuj go zalać 10w/60 to się nie pozbierasz - taką jazdę zrobi ci klient, jak usłyszy co robi jego wspaniały kiedyś silnik. Wiadro z gwoździami to przy tym cichutka igraszka. Pozdrawiam

#111 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 00:12

...Max, i tyle w temacie :piwo

[ Dodano: 2011-08-27, 01:17 ]
Qrcze jakie spory? lejemy co zaleca producent! krótka piłka. Jaki problem, a tworzenie ,,sztucznych'' dywagacji niczemu nie służy! (moje zdanie)skromne :torba

#112 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 27 sierpień 2011 - 11:34

Podany wcześniej link o temp. zewnętrznych do parametrów silnika i tak ma się nijak do tego co dzieje się w silniku.
Przypomnę tylko, że temp pracy silnika , to 90*C.
Czyli olej pracuje właśnie w takiej temp , lub może troszkę w niższej.
Olej w silniku ma nie tylko smarować, ale i chłodzić silnik.
Jeśli jeździ się np we Włoszech czy w Hiszpanii na oleju 5W30 i nic się nie dzieje, a są tam temp wyższe niż u nas, to chyba coś to znaczy.
W naszym kraju dni z temp powyżej 30*C można policzyć na palcach :kawka

#113 jasmina

jasmina

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1847
  • Dołączył:  08 wrz 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,4L

Napisano 27 sierpień 2011 - 12:28

Jesli producent zaleca olej 5w30 to powinno sie taki lac - marka tutaj juz nie ma znaczenia co kto woli i ma wieksze zaufanie. Dodam ze proponuje jeszcze zauwazyc na slownictwo. Jest to olej "zalecany" kazdy producent ma takze oleje "dopuszczalne" itd. itd.
Najlepiej sugerowac sie tym co pisze na koreczku od oleju. :kawka

#114 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 27 sierpień 2011 - 20:05

emibass, Zrozum człowieku, że tu nie tylko o zakres temperatury na zewnątrz chodzi, ale o zagadnienia konstrukcyjne silnika. Czy masz zamiar posługiwać się prostym schematem temperaturowym zastosowań olejów SAE względem lepkości dla roztrząsania problemów konstrukcyjnych urządzenia? Te schematy służą tylko i wyłącznie klientowi - wie co jest wyżej i czego wolno mu użyć: może zalać olej o lepszej klasie jakości. Może zalać olej o szerszej skali klasyfikacji lepkościowej. Ale optymalny dla pojazdu jest taki, jak podaje producent - z powodów nieogarnialnych dla potencjalnego zjadacza chleba. Biblią jest i pozostanie instrukcja obsługi dla klienta, a servis manual dla mechanika - i koniec. Jeśli by tak na to zagadnienie patrzeć jak Ty chcesz to widzieć, to olej 5w/20 powinien być zabroniony w silniku HEMI w większej części naszego globu. A jest to jedyny dopuszczalny olej do tego silnika - i spróbuj go zalać 10w/60 to się nie pozbierasz - taką jazdę zrobi ci klient, jak usłyszy co robi jego wspaniały kiedyś silnik. Wiadro z gwoździami to przy tym cichutka igraszka. Pozdrawiam

Ja to rozumię tylko nabijam się z telenoweli olejowej i drażnię się z andreeas7, chce jeszcze miecia sprowokować ale się nie udało :piwo
widać że adames jest czujny żeby zadymy nie było :tak
a prawdziwa propozycja na olej to Valvoline VR1 Racing 5W/50 takim zalewam mojego. :wrrum

#115 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 07:44

nie dam sie sprowokowac! :cwaniak

ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany :wrrum

#116 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 28 sierpień 2011 - 21:16

[quote name="miecio"]nie dam sie sprowokowac! :cwaniak

ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany :wrrum
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30

#117 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 21:24

emibass,
Czy nie uważasz, że lepiej jednak wlewać olej z liczbą 5 z przodu ?
Chodzi mi o łatwiejszy rozruch naszych diesli zimą, jak temp spada do -30*C
I jakie masz zdanie co do tego co wcześniej napisałem, że olej pracuje w silniku, którego temp. przekracza 90*C.

#118 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 28 sierpień 2011 - 22:06

emibass,
Czy nie uważasz, że lepiej jednak wlewać olej z liczbą 5 z przodu ?
Chodzi mi o łatwiejszy rozruch naszych diesli zimą, jak temp spada do -30*C
I jakie masz zdanie co do tego co wcześniej napisałem, że olej pracuje w silniku, którego temp. przekracza 90*C.

olej 5w to syntetyk który utrzymuje silnik w prawie idealnej czystości rozpuszcza nagar ipt.
wyobraż sobie że silnik po 200tyś. na 10w40 lub 15w40 mają nagar osad między np: pierścienie tłok , zawór prowadnica, wałki pompki oleju, w uszczelniaczach między sprężynkami wszystko się wyrobiło i dopasowało do tego nagaru lub osadu ,wlewasz 5w który robi porzodek z osadami i nagarem , robią się większe luzy spada ciśnienie oleju na niskich obrotach i do tego w30 plus wysoka temperatura i silnik narażamy na tortury aż ducha wyzionie.

#119 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 28 sierpień 2011 - 22:27

nie dam sie sprowokowac! :cwaniak

ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany :wrrum
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30


fajnie tyle ze auto ma przejechane troszke ponad 70 tysiecy....

#120 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 28 sierpień 2011 - 23:07

nie dam sie sprowokowac! :cwaniak

ale sie przyznam ze sprawdzilem ze wlalem do silnika olej mobil super 2000 x1 diesel 10w40... doszukalem sie pojemnika,
i przejechalem prawie 17 tysiecy bez wymiany :wrrum
Mieciu przy przebiegu ponad 200tyś to idealny olej, nie wlewaj już 5w30


fajnie tyle ze auto ma przejechane troszke ponad 70 tysiecy....

są dwa wyjścia
1 zostań przy 10w40 ale w zimie po zapaleni nie gazuj poczekaj aż się rozgrzeje (powinno tak być przy wszystkich olejach)
2 zalej 5w40 ACEA A3/B3/B4, C3





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych