Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Płyny ustrojowe i kosmetologia 2.2 CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
151 odpowiedzi w tym temacie

#121 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2011 - 00:13

we wtorek zmieniam, nie ma co przeginac, zrobie tak:5w40, pewnie mobil bo mam pod reka w hurtowni w rozsadnej cenie /jak dla mnie../ i dla kolegow tez...

alem sie zaskoczyl z tymi kilosami przejechanymi...
ide spac :dobranoc

#122 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2011 - 13:46

Ja mam wlany 5W30 marki nie podam , bo wstyd :torba , auto ma prawie 200tyś przebiegu i od zawsze jeździło na oleju o takich parametrach (pewnie tylko innej marki) i nie dolewam oleju, a przejechałem od wymiany ponad 10tyś km.
Nadal jednak nie odpowiedziałeś na pytanie, jak się mają dane z tabelki czyli np olej 5W30 ( chodzi mi o temperaturę przy liczbie 30) do temperatury oleju w silniku. :kawka

#123 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2011 - 14:00

Ja mam wlany 5W30 marki nie podam , bo wstyd


...podałeś :lol

[ Dodano: 2011-08-29, 15:01 ]
Ale jak daje rade! :kciuki

#124 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 sierpień 2011 - 16:19

adames, Nijak się nie mają do temperatury pod maską - właśnie dlatego są tylko poglądowe i nie można zawężać tego zakresu z żadnej strony w stosunku do zaleceń producenta. Można je próbować poszerzać, czyli jeśli producent zaleca 5w/30 to możesz wlać 5w/40, 0w/40, 0w/50, 5w/50, ale nie powinieneś wlewać 10w/40, 10w/30 10w/20 5w/20, ponieważ nie mieścisz się w slkali założonej przez producenta pojazdu.

#125 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 11:34

Witam
Olej już mam 5W30 Shell Helix Ultra Extra. Kupilem też filtr oleju, ale mam niepewność co do jego wymiany. Z tego co zauważyłem puszka zakrywająca wkład filtra jest plastikowa, czy podczas odkrecania tej puszki może mnie spotkać coś nieciekawego? Nie wiem też gdzie jest korek spustowy oleju silnika - czy może trzeba górą przez pompę? hmm :mistrz

#126 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2011 - 12:04

Stefan2011, Korek tradycyjnie na dole w misce. Obudowę filtra powinno odkręcac sie klluczem specjalnym - uniwersalnym można ją połamać, ale jak się postarasz to dasz radę. Uważaj na spręzynkę dociskającą wkład filtra - nie wolno jej zgubić - założyc tak jak była. Przed wkręceniem filtra dobrze posmaruj oringi i przylgnie wkładu olejem silnikowym - podczas zakręcania filtr na skutek oporów przylgni lubi się skręćić - może to skutkować kontrolką niskiego ciśnienia oleju na postoju. dokręcanie - ręką do momentu oporu a potem jeszcze tak gdzieś na 25 nm - najpierw o - ring wchodzi w kryzę - pierwszy opór, potem idzie ciężej i zdecydowany opór. Po uruchomieniu silnika sprawdź, czy nie cieknie. Po nagrzaniu poobserwuj kontrolkę ciśnienia oleju czy nie zapala się na biegu jałowym. Pozdrawiam - w razie problemu dzwoń.

[ Dodano: 2011-09-03, 13:07 ]
Stefan2011, Podaj maila - wyślę rysunek złożeniowy filtra wewnątrz

#127 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2011 - 13:48

Dziękuję za super opis. :piwo :szacun :tak
Kurcze już się boję tej puszki, bo mam tylko tradycyjny klucz, nawet nie obejmę tylko ten sześcioramienny, nie wiem, czy nie uwalę tej obudowy. :|

#128 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2011 - 20:30

stefan2011 jak sie postarasz to odkrecisz dlonmi puszke filta oleju, przynajmniej ja tak robilem i dalo sie..,.

#129 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2011 - 20:40

miecio, U Ciebie Mietku nie jest z tyłu silnika w niedostępnym miejscu - od spodu robi się to łatwiej.

#130 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2011 - 08:43

miecio, U Ciebie Mietku nie jest z tyłu silnika w niedostępnym miejscu - od spodu robi się to łatwiej.


przepraszam, tak, nie doczytalem ze autko kolegi to nie crd... zasugerowalem sie tematem:"Płyny ustrojowe i kosmetologia 2.2 CRD"

#131 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:14

temat dobry 2.2 CRD ale wiadomo Pitek to Pitek, chociaż nie wszyscy zauważają różnice serc... :lol

[ Dodano: 2011-09-04, 10:16 ]
żeby nie mieszać, niech zostanie CRD?

#132 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 04 wrzesień 2011 - 09:29

...O znalazłem opakowanie! zalany poprzednio (castrol magnatec 5w40) przeleciał około 1000km bez problema Po zalaniu Shell'em 5w30 qrcze około tygodnia olej był czysty!... i czar prysnał :lol
No ale jak to napisał Andrzej po trzeciej wymianie...,,dojdzie'' :lol

#133 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 wrzesień 2011 - 13:00

Oj! widzę, że narobiłem małego zamieszania :glupek - sorry, ale zobaczyłem płyny w temacie :alko to się podłączyłem.

Spoko jesteśmy nadal w temacie, to tylko inny silnik :cwaniak - adames

#134 jsbielsko

jsbielsko

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 1346
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2 CRD Limit
  • Imię:Jack

Napisano 04 wrzesień 2011 - 14:01

tzn. serce... :tak

[ Dodano: 2011-09-04, 15:02 ]
przypominam do 2.2 CRD lejemy olej napędowy!!! :cwaniak

[ Dodano: 2011-09-04, 15:03 ]
a do reszty benzynka ewentualnie LPG :dance

#135 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 05 wrzesień 2011 - 16:51

tzn. serce... :tak

[ Dodano: 2011-09-04, 15:02 ]
przypominam do 2.2 CRD lejemy olej napędowy!!! :cwaniak

[ Dodano: 2011-09-04, 15:03 ]
a do reszty benzynka ewentualnie LPG :dance

niekoniecznie do 2.2 CRD lejemy olej napędowy zawcze można podjechać do McDonald's po super olej :d :d :d :d :d :d :d :d :d :d

#136 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 09 wrzesień 2011 - 23:48

niekoniecznie do 2.2 CRD lejemy olej napędowy zawcze można podjechać do McDonald's po super olej


Wlałbyś taki hmm starsze jednostki ,,to'' trawią, ale nie te konstrukcje :piwo

[ Dodano: 2011-09-10, 00:51 ]
2.4GT pewnie macie ,,zagazowane'' ale jak widze po wpisach silnik sobie radzi :piwo
A jak nie to tym bardziej :alko

#137 emibass

emibass

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 129
  • Dołączył:  12 lip 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4GT
  • Imię:EMILIANOS i EWCIA

Napisano 13 wrzesień 2011 - 21:31

niekoniecznie do 2.2 CRD lejemy olej napędowy zawcze można podjechać do McDonald's po super olej


Wlałbyś taki hmm starsze jednostki ,,to'' trawią, ale nie te konstrukcje :piwo

[ Dodano: 2011-09-10, 00:51 ]
2.4GT pewnie macie ,,zagazowane'' ale jak widze po wpisach silnik sobie radzi :piwo
A jak nie to tym bardziej :alko

z tym olejem jaja se robię radze nie próbować, dzięki 2.4 zagazowany radzi sobie dobrze zamontowany ELPIGAZ-elektronika STELLA ,wtryskiwacze VALTEK :wrrum

#138 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 wrzesień 2011 - 09:40

Podłączę się ku zakończeniu mojej historii olejowej - silnik 1.6 16V. Olej wymieniłem, wlałem jak radziliście 5W30 Shell Helix Ultra Extra. Zmieniłem też filtr oleju, którego obudowę odkręciłem ręką. Ale okazało się wówczas, że filtr który wcześniej kupiłem miał niewłaściwe średnice wewnętrzne, które powinny być takie

http://www.filtron.p... ... LNIK1=1.6i 16V&MOC=115#idn5233

Filtr Filtrona OE 672 pasuje idealnie, ponadto jest sztywniejszy niż ten gumowo-papierowy, który miałem w samochodzie. Korek zlewowy miski też znalazłem jest w tylnej części miski (od spoodu zabardzo go nie widać). I tu uwaga, po wymianie oleju jak odpalam silnik to jest taka krótka chwila jak słychać klepanie zaworów (choć kontrolka oleju teraz gaśnie szybciej niz na starym oleju), zastanawiam się teraz, czy ten olej jest właściwy do mojego silnika, który ma pewnie najechane więcej niż na liczniki (132 000). Co o tym sądzicie, czy zmienić na jakiś półsyntetyk zalecany do starszych jednostek?

#139 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 14 wrzesień 2011 - 09:46

Stefan2011, Kasatory luzów po jakimś czasie się uspokoją - zawsze jest to słyszalne przy zimnych startach - około 2-3 sekundy. Pozdrawiam

#140 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 14 wrzesień 2011 - 10:06

Maxym72, jak zawsze Number One. Dziękuję i pozdrawiam.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych