Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

paliwo verva


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
55 odpowiedzi w tym temacie

#21 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 styczeń 2012 - 20:40

..łe to tak po poznańsku :lol leje zwykłego ON'A Wcześniej podniecałem się przyjmijmy określenie lepszego ON'A co w moim wypadku tem. dot. spalania i osiągów nie miało żadnego przełozenia.
Pali w tzw normie i pięknie. Zaraz padnie pytanie jaka norma hmm
Cięzka ,,noga'' w mieście(aż się czarno robi z tyłu) to lubie 9.5 śmiało! Trasa na tempomacie 90/110 5/lekka szóstka :piwo

#22 tornado

tornado

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 140
  • Dołączył:  27 lis 2010
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4T
  • Imię:Arek

Napisano 12 styczeń 2012 - 18:09

Łe tam ,do benzyny nie warto ,Verwa zawiera co prawda dodatki czyszczące ,nagar się tak nie osadza, ale cena na dzień dzisiejszy za wysoka :piwo

#23 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8211
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 styczeń 2012 - 00:20

Adam 4249v powiem Ci inaczej! Po zmianie oleju z Castrola na shella to auto przy tym motorze poprostu słychac inaczej! :kciuki Verwy mu nie brakowało! czy pali mniej? tak sądze, ile? nie licze, dlaczego? bo robi krótkie trasy częste!
Jasne diesel jest stworzony do ,,jaaazdy'' bo lubi! długie i ciężkie. Moje maleństwo tego nie czyni! Polecam olej Shell Extra Ultra 5w30!!! Polecił mi go Andreeas7
i to był strzal w dziasiątke :piwo Po pierwszej wymianie na Shella nawet żona stwierdzila, że silnik ciszej chodzi...i chyba mniej pali!!!

[ Dodano: 2012-01-18, 00:23 ]
..jeżdze na zwykłym ON'e bo jakieś wynalazki mnie mierzia czyli mam je w czarnej d... :cwaniak

#24 dendrom

dendrom

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  14 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Łukasz

Napisano 20 listopad 2013 - 23:09

Raz dorwałem służbowego forda smaxa na dwa dni, trza było się szybko przemieszczać, naszczęście były autostradki i tak pierwszego dnia fordzik na "zwykłym" orlenowskim ON wycisnął 190 więcej iśc nie chciał.
Drugiego dnia zaś przez pomyłkę nalałem orlenowskiej vervy i muszę powiedzieć iż fordzik bujnął się do 200 a z górki to i 202 było, tak więc ewidentnie mocy mu przybyło.
W PiTolu maxymalniej nie sprawdzałem a różnicy w spalaniu nie zauważyłem,

#25 bartek_sz3

bartek_sz3

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5814
  • Dołączył:  25 lip 2011
  • Rok Produkcji:2001i 2013
  • Silnik:2.0M. 3.6vvt
  • Imię:Bartek i Monika
  • Skąd::TarnowoPodgórne
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2013 - 11:28

A moze byl mniejszy wiatr albo wiatr w plecy przez to te 10km/h wiecej

#26 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2013 - 12:54

dendrom, brednie, aby inne paliwo zaczelo dzialac trzeba przejezdzic co najmniej 1 calutki zbiornik. A te 10km wiecej to mogl byc zwykly blad pomiaru albo warunki atmosferyczne.
Poza tym oleje napedowe 'uszlachetnione' nie dodaja mocy w zadnym stopniu, bo nie maja takich wlasciwosci ani dodatkow.

#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 21 listopad 2013 - 13:01

MayheM,
Verva diesel zapewnia silnikom wysokoprężnym zwiększenie mocy dzięki podwyższonej liczbie cetanowej (55, wobec przewidywanej przez normę 51) minimalizując naturalną utratę mocy pracującego silnika + dodatkowo zostały dodatki marki KEROPUR:
zapewniające czystość układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminacje osadów / nagarów nagromadzonych w silniku,
zabezpieczające przed korozją silnik i elementy układu paliwowego,
poprawiające efektywność spalania,
redukujące tarcia, do którego dochodzi podczas pracy silnika.
zapewniające czystość układu dolotowego i wtryskowego silnika, eliminację koksu nagromadzonego na dyszach wtryskowych (do 90%),

Powodzenia Marcinie

#28 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 16:25

Verva diesel zapewnia silnikom wysokoprężnym zwiększenie mocy dzięki podwyższonej liczbie cetanowej


Andrzej, wszedzie czytam i szukam, i nigdzie o tym nikt nie pisze, nawet na samej stronie orlenu nie ma ani slowa o zwiekszeniu mocy. Liczba cetanowa nie wplywa na zwiekszenie mocy.

http://www.orlen.pl/... ... rvaON.aspx

i cytat: "Podwyższona liczba cetanowa oleju verva (55 wobec standardowego 51) poprawia właściwości eksploatacyjne pojazdu - ułatwia rozruch i obniża temperaturę pracy silnika."

Jest od cholery wątkow na forach w necie, i niewiele osob, ktore zauwazyly jakakolwiek roznice pomiedzy zwyklym ON i uszlachetnionym. A wiele osob zauwazylo zwiekszone spalanie na tym "lepszym" oleju, wlaczajac w to mnie czy Bell z najblizszego grona.
W Boshu, gdzie robilem swojego czasu wtryski, odradzali uzywanie paliw premium, bo sa zbyt suche i zle smaruja wtryski, potwierdzili to i inni niezalezni mechanicy, zajmujacy sie dieslami, pompami i wtryskami.

Wiec komu wierzyc? :)

Ja wiem jedno, od regeneracji wtryskow w 2010r jezdzilem tlyko i wylacznie na zwyklym ON, przejechalem tak z 80tys km i samochod smigal jak ta lala, moc zmierzona 131KM, moment 313Nm (na zwyklym ON zatankowanym)...

:mayhem

[ Dodano: 2013-11-22, 16:25 ]
miecio, kto jest praktykiem, a kto teoretykiem? :)

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 18:53

MayheM,
Marcinie każdy wierzy w to co chce :cwaniak

#30 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 19:58

marcin praktykiem/andzej teoretykiem,.. ale zaraz zaraz na odwyrtke tez moze byc, ... :miecio

ejj majsiem, ejj andrasssss

#31 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 20:07

andreeas7, tak, i za to proponuje po piwku :piwo
:mayhem

#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 20:11

miecio,
Miecio jaki praktyk , jaki teoretyk co ty chopie tworzysz ? - każdy z nas jeżdzi dieslem , każdy ma swoje spostrzeżenia prywatne , z małym ale : ja w tym roku miałem ok 30 aut z CR na usterki wtrysków lub pompy , a Marcin wszytko opiera na jednym aucie wszystko jest tylko z przekazu osób trzecich co mu naprawiali ,a nie własnej naocznej interpretacji po obejrzeniu uszkodzonych elementów .Mieciu dajmy spokój to temat tabu : podobny do wyzszosci marki oleju w silniku i można telenowele napisać . :kawka

#33 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 listopad 2013 - 20:19

taaa - każda pliszka swój ogonek chwali. Ja tam widzę pewne działania paliw ulepszonych - ale zachowam to dla siebie. Korby bokiem nie wychodzą, a co do suchości paliw ulepszonych to totalna bzdura. I tyle w temacie.

#34 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 listopad 2013 - 08:51

Tak ogólnie widzę, że Ci, co jeżdżą na Vervie, mają więcej werwy przy pisaniu postów... :kawka

#35 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 listopad 2013 - 09:56

ja od zawsze dizlem, tyle ze silnik mercedesa jest innej generacji niz byle vw, grzechotnik misiumisiu,o perkinsie nie wspomne, ale faktycznie paliwo ma znaczenie bo od czasu jak przestalem poprawiac fabryke /stozek/ to wlewam verwe na orlenie i ultimate na bp bo tylko tam zalewam i jest dobrze, kiedys andrzeja pytalem czemu auto mulowate powiedzial ze paliwo i to prawda, /przy autostradzie wlalem lotos/...

#36 Bezimienny Gość.Zbig16_*

Bezimienny Gość.Zbig16_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 26 listopad 2013 - 20:58

Co Wy - dizlowcy - wiecie o spalaniu :lol
Ja mam 2,4 benzyna automat i pali 10 na trasie (lub autostradzie - tempomat i ok. 120 kph), a w mieście i z klimą pod 14...
Natomiast zauważyłem, że tankując paliwo w stacjach przy hipermarketach - jest to bio-paliwo tańsze o ok 5% niż "normalne" - spalanie jest nieco wyższe - +/- właśnie o te 5%. Jest to przypuszczalnie spowodowane tym, że bio-paliwo które zawiera bio-etanol, ma mniejszą liczbę opałową od zwykłego, a więc - trzeba go więcej spalić dla osiągnięcia tych samych efektów. Tak więc - wydaje mi się, że oszczędności tankowania w takich stacjach są pozorne...

#37 adasko

adasko

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 398
  • Dołączył:  16 cze 2011
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2.4L
  • Imię:Adam

Napisano 27 listopad 2013 - 12:11

Zbig16, dlatego ja już dawno odpuściłem te wszystkie marketowe stacyjki i jestem wierny jednej marce, która ma całkiem fajne i wygodne rozwiązanie jeśli tankujesz na FV.

#38 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13779
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 12:44

Co Wy - dizlowcy - wiecie o spalaniu :lol

gowno wiemy wyobraz sobie,... :miecio

i jestesmy ugruntowani w przekonaniu jak chlopy przywiazane do ziemi,...

#39 Sly

Sly

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 76
  • Dołączył:  25 lut 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.2 CRD M
  • Imię:sylwester
  • Skąd::Zamość
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 12:53

Mieszkam pod Statoilem więc tam się tankuję...Występuje tam paliwo uszlachetnione o nazwie Diesel Gold rzekomo o obniżonej temp krzepnięcia takie tankowałem jeżdżąc ówcześnie skodą fabią.Przy -18stopniach zostałem unieruchomiony bo paliwo zgęstniało...Od tamtej pory tankuję zwykłego diesla i przygód nie miałem.Nie wspomnę że ekonomicznie lepiej na tym wychodzę...( ps. pracuję w Statoilu,tylko że przy LPG :lol )

#40 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16922
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 29 listopad 2013 - 12:59

Sly,
Wszystkie zimy jeżdzę na Gold i nigdy mnie nie zawiodło - miałeś pecha .





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych