Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Temperatura płynu w 2.2CRD


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
58 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bezimienny Gość.pforyt_*

Bezimienny Gość.pforyt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 13 luty 2012 - 17:56

No to pozostaje mi tylko dobrać odpowiednie klucze i do dzieła

Termostat wymieniony przy pomocy ogólno dostępnych narzędzi

#22 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 luty 2012 - 22:41

pforyt w sumie CRD cudnie grzeje, i nie straszne mu duże mrozy! no ale termostat musi byc sprawny. Mój robiąc kilka kilometrów po mieście już jest w polowie czy nawet więcej zalecanej wartości, wtedy nawiew na implanty i la gitarra :piwo

#23 Bezimienny Gość.pforyt_*

Bezimienny Gość.pforyt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 16 luty 2012 - 23:44

Dziś sprawdziłem moje cudo po wymianie termostaty na odcinku 40km, grzeje aż miło. Tylko zastanawia mnie czy nie osiąga za wysokiej temperatury, wskazówka zatrzymuje się pomiędzy połową skali a następną "kreseczką"

#24 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2012 - 09:13

pforyt, jest OK, kazdy termostat ma lekko inna charakterystyke pracy, do tego dochodzi maly blad kazdego czujnika i wskaznika temperatury. Wazne, aby wskazowka byla w bliskim sasiedztwie srodka skali.

#25 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 17 luty 2012 - 09:17

Wazne, aby wskazowka byla w bliskim sasiedztwie srodka skali.

Dokładnie! U mnie latem czy zimą po nagrzaniu się silnika wskazówka jest minimalnie niżej od połowy skali.

#26 Bezimienny Gość.pforyt_*

Bezimienny Gość.pforyt_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 17 luty 2012 - 11:19

To już się nie stresuje, że coś może być jeszcze nie tak

#27 Bezimienny Gość.alojzy76_*

Bezimienny Gość.alojzy76_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2012 - 14:46

wczoraj przejechałem pierwsze 250 km moim kredensem i zauważyłem, że temperatura utrzymuje się na 2 kresce.
czytając wcześniejsze wypowiedzi, za zimno.
jak mogę sprawdzić termostat?
komp, czy jest jakiś inny sposób?

#28 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 15:06

alojzy76, juz nie musisz sprawdzac. Trzeba wymienic.

#29 Bezimienny Gość.alojzy76_*

Bezimienny Gość.alojzy76_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:15

a własnie dzisiaj popatrzyłem dokładniej i jest pomiedzy 2gą a środkową kreską?
nadal wymienić?

#30 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:33

alojzy76,
wskazówka powinna byc ok 1 mm nad srodkowa kreska - to co opisujesz w 100% daje informacje o uszkodzonym termostacie .Twoje autko nie osiaga wiecej jak 70-75 stopni i jest cały czas niedogrzane. :kawka

#31 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:37

alojzy76,
czy to silnik diesla? Bo benzynowe 2,0 "tak mają" . Teraz idzie lato, więc z ogrzewania nie będziesz korzystał, zimą te kilkanaście stopni mniej jest odczuwalne. Jak u mnie wskazówka była na drugiej kresce, to odpowiadało to 60*C. Prawidłowa , optymalna temperatura silnika to około 90*C. Z tym że termostat diesla zaczyna się otwierać przy 87*C a w silniku benzynowym, przy 91*C .
Sam widzisz, ze konstruktorzy siników z pewnych względów dokładnie określają tą właściwą temperaturę. Dokładniej, to ta temp potrzebna jest dla właściwego bilansu cieplnego silnika.
Wracając do tematu, jeśli masz diesla, to wymień termostat. Niestety ale tu wymienia się go razem z obudową.
Jeśli masz 2.0 to tu chyba nic nie zrobisz. Walczyłem kiedyś z Pawłem zakładając nowy termostat i zero efektu. Termostat był sprawdzany w moim domowym laboratorium, czyt. garnek z wodą , kuchenka gazowa i termometr ze skalą do 150*C :cwaniak

#32 Bezimienny Gość.alojzy76_*

Bezimienny Gość.alojzy76_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:41

tak to diesel
zanim jednak wymienię, chce się dowiedziec jak sprawdzić temp płyni i kiedy (czy) termostat się otwiera.
chociaż jeśli ciągle jest za mała temp to logicznie wychodzi, że sie nie zamyka...
czy sie mylę?

#33 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:45

alojzy76,
W CRD termostat fizycznie rzadko siada aby nie pracował, w 90% ulega uszkodzeniu uszczelka która sie wywija i mimo prawidłowej pracy termostatu zostawia luke dla płynu stąd niedogrzanie .Nie masz co szukac tylko wymiana na nowy , nie jest tani ale trzeba to zrobić . :kawka

#34 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:50

W domowych warunkach możesz to sprawdzić tylko w jeden sposób, dotykając chłodnice lub wąż od chłodnicy do termostatu. Prawidłowo do temp 87*C chłodnica i wąż powinny być zimne. pamiętaj że chłodnicę dotykamy od strony silnika, bo ta od przodu jest chłodnicą klimatyzacji.
Możesz tez włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście korek zbiorniczka odkręć przy zimnym silniku :cwaniak
Od obudowy termostatu w sposób ciągły przepływa płyn do zbiorniczka wyrównawczego, jest tam taka sama temp jak w silniku, ponieważ rurka znajduje się od strony silnika , a nie od strony chłodnicy. :kawka

[ Dodano: 2012-04-10, 19:51 ]
Andrzej, u mnie uszczelka była dobra, termostat już wysiadł, sprawdzałem go w moim domowym laboratorium. :cwaniak

#35 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16923
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 10 kwiecień 2012 - 18:53

alojzy76,
"chce się dowiedziec jak sprawdzić temp płyni i kiedy (czy) termostat się otwiera.
"

W CRD układ cześciowo jest otwarty , w termostacie jest dodatkowo otwór przelewowy z zaworkiem kulkowym . :kawka

#36 maryn1974

maryn1974

    Uzależniony

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 577
  • Dołączył:  24 sty 2012
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2
  • Imię:mariusz
  • Skąd::Bydgoszcz
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2012 - 07:57

:bry u mnie w Pitku jest nad 3 kreską ,do polowy nie dochodzi ,,czyli termostat do wymiany ,,zakładam ze przekłada sie to na spalanie bo silnik nie osiaga wymaganej temperatury hmm

#37 adames

adames

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 9306
  • Dołączył:  05 lip 2009
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Adam
  • Skąd::Legnica
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2012 - 08:06

maryn1974,
Teoretycznie masz rację, a praktycznie na zużycie spalania ma wiele różnych czynników.

#38 MayheM

MayheM

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 2901
  • Dołączył:  24 mar 2009
  • Rok Produkcji:Brak
  • Silnik:Brak
  • Imię:Marcin
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 kwiecień 2012 - 11:51

maryn1974, na spalanie ma niewielki wplyw, bardziej w okresie zimowym, ale moze to byc roznica max 0,5l/100, co rowniez moze byc wynikiem stylu i warunkow jazdy oraz paliwa.

#39 dendrom

dendrom

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 24
  • Dołączył:  14 mar 2013
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Łukasz

Napisano 14 listopad 2013 - 23:58

Witam
Niestety i mnie czeka wymiana termostatu, powiedzcie czy w CRD trzeba razem z obudową go wymieniać? Jeśli tak to na jaka kasę będę musiał się szykować?

pzdr

#40 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 15 listopad 2013 - 00:02

dendrom, Obowiązkowo razem z obudową. Tylko taki występuje do pitola. Wkłady od mercedesa nie pasują. Pozdrawiam - Co do ceny allegro i naprzód. Co do robocizny rzecz umowna - zależy od renomy mechanika i jego rozsądku. Pozdrawiam





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych