
Temperatura płynu w 2.2CRD
#21
Bezimienny Gość.pforyt_*
Napisano 13 lutego 2012 - 17:56
Termostat wymieniony przy pomocy ogólno dostępnych narzędzi
#22
Napisano 16 lutego 2012 - 22:41

#23
Bezimienny Gość.pforyt_*
Napisano 16 lutego 2012 - 23:44
#24
Napisano 17 lutego 2012 - 09:13
#25
Napisano 17 lutego 2012 - 09:17
Dokładnie! U mnie latem czy zimą po nagrzaniu się silnika wskazówka jest minimalnie niżej od połowy skali.Wazne, aby wskazowka byla w bliskim sasiedztwie srodka skali.
#26
Bezimienny Gość.pforyt_*
Napisano 17 lutego 2012 - 11:19
#27
Bezimienny Gość.alojzy76_*
Napisano 10 kwietnia 2012 - 14:46
czytając wcześniejsze wypowiedzi, za zimno.
jak mogę sprawdzić termostat?
komp, czy jest jakiś inny sposób?
#28
Napisano 10 kwietnia 2012 - 15:06
#29
Bezimienny Gość.alojzy76_*
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:15
nadal wymienić?
#30
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:33
wskazówka powinna byc ok 1 mm nad srodkowa kreska - to co opisujesz w 100% daje informacje o uszkodzonym termostacie .Twoje autko nie osiaga wiecej jak 70-75 stopni i jest cały czas niedogrzane.

#31
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:37
czy to silnik diesla? Bo benzynowe 2,0 "tak mają" . Teraz idzie lato, więc z ogrzewania nie będziesz korzystał, zimą te kilkanaście stopni mniej jest odczuwalne. Jak u mnie wskazówka była na drugiej kresce, to odpowiadało to 60*C. Prawidłowa , optymalna temperatura silnika to około 90*C. Z tym że termostat diesla zaczyna się otwierać przy 87*C a w silniku benzynowym, przy 91*C .
Sam widzisz, ze konstruktorzy siników z pewnych względów dokładnie określają tą właściwą temperaturę. Dokładniej, to ta temp potrzebna jest dla właściwego bilansu cieplnego silnika.
Wracając do tematu, jeśli masz diesla, to wymień termostat. Niestety ale tu wymienia się go razem z obudową.
Jeśli masz 2.0 to tu chyba nic nie zrobisz. Walczyłem kiedyś z Pawłem zakładając nowy termostat i zero efektu. Termostat był sprawdzany w moim domowym laboratorium, czyt. garnek z wodą , kuchenka gazowa i termometr ze skalą do 150*C

#32
Bezimienny Gość.alojzy76_*
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:41
zanim jednak wymienię, chce się dowiedziec jak sprawdzić temp płyni i kiedy (czy) termostat się otwiera.
chociaż jeśli ciągle jest za mała temp to logicznie wychodzi, że sie nie zamyka...
czy sie mylę?
#33
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:45
W CRD termostat fizycznie rzadko siada aby nie pracował, w 90% ulega uszkodzeniu uszczelka która sie wywija i mimo prawidłowej pracy termostatu zostawia luke dla płynu stąd niedogrzanie .Nie masz co szukac tylko wymiana na nowy , nie jest tani ale trzeba to zrobić .

#34
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:50
Możesz tez włożyć termometr do zbiorniczka wyrównawczego. Oczywiście korek zbiorniczka odkręć przy zimnym silniku

Od obudowy termostatu w sposób ciągły przepływa płyn do zbiorniczka wyrównawczego, jest tam taka sama temp jak w silniku, ponieważ rurka znajduje się od strony silnika , a nie od strony chłodnicy.

[ Dodano: 2012-04-10, 19:51 ]
Andrzej, u mnie uszczelka była dobra, termostat już wysiadł, sprawdzałem go w moim domowym laboratorium.

#35
Napisano 10 kwietnia 2012 - 18:53
"chce się dowiedziec jak sprawdzić temp płyni i kiedy (czy) termostat się otwiera.
"
W CRD układ cześciowo jest otwarty , w termostacie jest dodatkowo otwór przelewowy z zaworkiem kulkowym .

#36
Napisano 11 kwietnia 2012 - 07:57


#37
Napisano 11 kwietnia 2012 - 08:06
Teoretycznie masz rację, a praktycznie na zużycie spalania ma wiele różnych czynników.
#38
Napisano 11 kwietnia 2012 - 11:51
#39
Bezimienny Gość.dendrom_*
Napisano 14 listopada 2013 - 23:58
Niestety i mnie czeka wymiana termostatu, powiedzcie czy w CRD trzeba razem z obudową go wymieniać? Jeśli tak to na jaka kasę będę musiał się szykować?
pzdr
#40
Napisano 15 listopada 2013 - 00:02
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ubytek płynu chłodniczego |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PT_Zawiercie_* |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Temperatura silnika spada do ZERA po osiągnięciu powyżej 145 kmh |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.ALL_* |
|
![]()
|
|
Kupię korek płynu wspomagania |
Części do PT Cruisera | cyborg |
|
![]()
|
|
Potrzebny zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego do 2.4 GT 2007r |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Patrycja_* |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych