Ogrzewanie
#1
Napisano 29 styczeń 2012 - 21:54
#2
Napisano 29 styczeń 2012 - 21:58
Czy silnik osiąga prawidłową temp ? tzn czy wskazówka potrafi "dojść" do połowy skali?
#3
Napisano 29 styczeń 2012 - 22:01
#4
Napisano 29 styczeń 2012 - 22:10
Bardzo dobrze.z 2 milimetry pod polowa wiec jest chyba dobrze ?
W takim razie jeśli to trwa zbyt długo, a przy takich mrozach to niewykluczone, to sprawdź czy grzałki które dogrzewają płyn działają.
Znajdują się one pomiędzy silnikiem a obudową filtra powietrza. Zobaczysz je bez problemu, bo dochodzą do nich grube przewody zasilające. śprawdź na zimnym silniku, czy dochodzi do nich prąd.
#5
Napisano 30 styczeń 2012 - 07:00
2 mm pod połowa skali to jest żle na 100% jest uszkodzony termostat , prawidłowo ok 1 mm na połowa skali .
#6
Napisano 30 styczeń 2012 - 08:30
Adam 4249v,
2 mm pod połowa skali to jest żle na 100% jest uszkodzony termostat , prawidłowo ok 1 mm na połowa skali .
Oho...no to mam kolejną zagwozdkę na pitkowej liście.
W lecie było 1mm ponad, a teraz jest 1-2mm poniżej połowy skali. Czyli termostat do lekarza...
#7
Napisano 30 styczeń 2012 - 08:57
Marcinie wszystkiego najlepszego ,spóżnione ale szczere , a wracając do tematu temperatura zachowuje sie tak samo w zimie jak i w lato na zegarze (tylko troszkę dłużej trzeba poczekać) .Jesli jest inaczej są to pierwsze oznaki usterki termostatu.Na szczescie do benzynki jest tani .
#8
Napisano 30 styczeń 2012 - 08:59
W lato pokazuje mi okej, ale nie dalej jak wczoraj, na trasie ponad 400 km termostat podchodził mi czasami zaledwie dwa mm nad pierwszą kreskę
Muszę kupić
#9
Napisano 30 styczeń 2012 - 09:02
Iza , juz o tym rozmawailiśmy i miałaś wymienić na jesieni ; pogniewam się na Ciebie nie dbasz o PT
#10
Napisano 30 styczeń 2012 - 11:10
Wczoraj byłem padnięty i nie doczytałem, że wskazówka jest pod kreską. U mnie po wymianie termostatu (już drugą zimę) wskazówka utrzymuje się w takim położeniu, że pod wskazówką widzę dolną krawędź środkowej kreski.
Iza, o ile pamiętam to już przed spotem dolnośląskim miałaś problemy z termostatem
Mam nadzieję, że jeździsz w ciepłej kurtce, czapce i w rękawiczkach
#11
Napisano 30 styczeń 2012 - 13:13
Andrzeju, dzięki za życzenia i poradę. Dzięki Twojej pomocy mogę sypiać spokojniej.
A co do termostatu, to zanim te masakryczne mrozy przyszły, spalanie mi wzrosło o ponad 20%, co składałem na karb niskiej temperatury, bo z ogrzewaniem problemów nie miałem. Ostatnio jakby więcej czasu potrzebuje na ogrzanie kabiny (sam silnik nagrzewa się w miarę szybko), ale w sumie jest przecież dość zimno na dworze.
Dojeżdżę te 2 miesiące do wiosny, czy ryzykuję poważniejszą usterkę?
#12
Napisano 30 styczeń 2012 - 14:02
spokojnie możesz jezdzić nic się nie stanie - troche tylko wiekszy przepał na paliwie
#13
Napisano 30 styczeń 2012 - 14:29
miałaś wymienić na jesieni ; pogniewam się na Ciebie nie dbasz o PT
jasne... dlatego później mi pisałeś, że najpierw to sprawdzimy jak będę przelotem w Płocku
Dbam, dbam, dlatego tak mi ładnie śmiga...
Iza, o ile pamiętam to już przed spotem dolnośląskim miałaś problemy z termostatem
potem ktoś (nie pamiętam kto) zasugerował, że skoro latem dochodzi do połowy to problem może leżeć gdzie indziej...
troche tylko wiekszy przepał na paliwie
jak naprawię termostat to mi spalanie spadnie do 5,0 skoro teraz z uszkodzonym mam w okolicach 6,5-7 w zimie
Za termostat brać się teraz czy na wiosnę?
#14
Napisano 30 styczeń 2012 - 15:17
http://ptcruiserclub... ... sc&start=0
komfort jazdy w ciepłym autku bezcenny , skoro i tak musisz go wymienić, to nie lepiej teraz? latem ciepła w autku nie potrzebujesz
#15
Napisano 30 styczeń 2012 - 15:27
Twój PT jest inny od naszych , mojemu sie podoba 9,5 lw zimę , a do 7,5l to tylko w trasie - żłop cholera jak i własciciel
#16
Napisano 30 styczeń 2012 - 20:21
Tobie wymiana termostatu zajęła dwie godziny a ja poza otworzeniem klapy niewiele będę potrafiła tam zdziałać
Będzie pensja, będzie termostat i wtedy zobaczymy... czy zrobi się cieplej w środku
andreeas7, coś w tym jest
#17
Napisano 30 styczeń 2012 - 20:46
#18
Napisano 30 styczeń 2012 - 22:58
#19
Napisano 31 styczeń 2012 - 10:31
#20
Napisano 31 styczeń 2012 - 10:37
MayheM, a u mnie ciepło nie jest :| w sumie każdy odczuwa inaczej... kiedyś zweryfikuję co znaczy ciepło w PiTku...
Bell to zapraszamy do nas... ja się przy tych mrozach przekonałem, że rzeczywiście w Cabrio jest rewelacyjne ogrzewanie... po chwilce robi się już bardzo, ale to bardzo ciepło...
Ciepłe powietrze leci już dosłownie po krótkiej przejażdżce, a przez dach nic nie ucieka....
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Ogrzewanie tylnej szybyogrzewanie tylnej szyby |
Techniczny podstawowy | Felcom |
|
|
|
Ogrzewanie tylnej szyby |
Techniczny podstawowy | skot84 |
|
|
|
Ogrzewanie kabiny - grzeje na pół gwistka |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.magnum_* |
|
|
|
Ogrzewanie postojowe |
Techniczny podstawowy | Fighter |
|
|
|
ogrzewanie tylnej szyby |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Carbon_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych