Chiptuning
#101
Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:53
#102
Napisano 10 sierpnia 2012 - 20:57
#103
Napisano 10 sierpnia 2012 - 21:28
Tanszy za 290zł , z obrotami wszytko ok to takie odczucie bo auto zbiera się duzo dynamiczniej i zakres 3000 -3700 jest w pełni uzyteczny a auto na ten zakres wkreca sie w ułamku sekundy w stosunku do silnika bez chipa - jest odczucie jakby na nizszych obrotach jechało szybciej
#104
Napisano 10 sierpnia 2012 - 21:34
[ Dodano: 2012-08-10, 22:38 ]
No nie tak całkiem do końca na 2tys obrotów jechałem jakis czas i ne ma mowy o wrażeniu.Często jeżdżąc ekonomicznie nie przekraczam 2 tys.obrotów/na 5 biegu/ oczywiście po mieście
#105
Napisano 10 sierpnia 2012 - 21:38
#106 Bezimienny Gość.Atomełke_*
Napisano 06 grudnia 2012 - 23:46
Mały odkop.Aha i jeszcze jedno. Czip przekłamuje wskazania obrotomierza. przecież nie może być tak, że obroty spadają a prędkoć rośnie.
Też mi się wydaje, że prędkość na danych obrotach to już kwestia przełożeń (wszystkich ramion na które działa moment) w samochodzie.
Kto jeszcze może coś powiedzieć o tych tsipach? Bo się zastanawiam nad zakupem takiej zabawki na wiosnę
Dotyczy to oczywiście jednostki jeżdżacej na
#107
Napisano 06 grudnia 2012 - 23:53
Jest skuteczny przy CRD , zwieksza elastyczność i łatwość wchodzenia silnika na obroty - raz założysz i nie będziesz chciał wrócic do jazdy bez .
Z przekłamaniem obrotomierza to tylko złudzenie chip nie ma na to żadnego wpływu .
#108
Napisano 07 grudnia 2012 - 09:33
#109
Napisano 07 grudnia 2012 - 09:45
żadnej , to delikatna korekta ciśnienia na szynie paliwa ale skutecznie polepszajaca parametry pracy silnika .
zresztą wersja po lifcie ma już oryginalnie takie ustawienia jak tu modyfikujemy
#110
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:19
A co do wcześniejszej dyskusji, to już w sumie mogę powiedzieć jak w praktyce wygląda sprawa chiptuningu benzynowego silnika wolnossącego (a takie są w pitkach - oprócz GT i CRD).
Po wsadzeniu ECU Master DET3 dedykowanego dla mojego silnika, auto zyskało jakieś kilkanaście KM, ale przed tuningiem miało ich 167, czyli kilka - do dziesięciu procent max. Jak na elektronikę za kilkaset złotych, nie powaliło na kolana. Dalej trzeba było kompletnie przebudować dolot, a potem od nowa zrobić kompletny wydech.
Końcowym efektem całości tuningu jest uzyskane 23KM (czyli ok. 13% mocy) za nieproporcjonalną cenę. Może było by więcej, gdyby wymienić pompę paliwa i ingerować już w sam silnik. Generalnie: skórka za wyprawkę.
#111
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:25
Nie pitol bzdur - zmiana ciśnienia na listwie w CRD daje do 25 KM przyrostu mocy i nie musi to być wysoce rozbudowany układ (sygnał jest cyfrowy i układ musi go zmienić i nie powodować błędu na sterowniku) , owszem przy pełnym czipowaniu sterownika CRD ze zmiana parametrów EGR i kąta i czasu wtrysku można spokojnie mieć 36 KM więcej bez ingerencji mechanicznej w silnik i układ wydechowy .
#112
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:30
#113
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:31
Odpowiadasz Jaskowi a on ma CRD ;P
#114
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:33
Dodałem już do wykluczeń CRD, żeby nie było wątpliwości, o jakie silniki chodzi.
#115
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:57
#116
Napisano 07 grudnia 2012 - 12:59
Wywołany do tablicy chciałbym przypomnieć co niektóre Twoje wypowiedziwróciłem do starego wątku, który zacząłem cztery miesiące temu z adamesem.
"Twierdzę jedynie wciąż i uparcie, że w przypadku, do którego wciąż się odnoszę (benzynowy silnik wolnossący) subiektywizm odczucia będzie większy niż realny zysk mocy sam w sobie."
"Silnik z pewnością będzie brzmiał inaczej, bo zmodyfikowaniu ulega sterowanie, może nawet da się to zachowanie lekko odczuć w pewnych zakresach pracy, ale niestety praw fizyki nie da się pokonać.
"Końcowym efektem całości tuningu jest uzyskane 23KM (czyli ok. 13% mocy)"
Czyli jednak silnik benzynowy podatny jest na zmiany i można podnieść mu troszkę mocy, zmieniając "prawa fizyki"
#117
Napisano 07 grudnia 2012 - 13:07
Czyli jednak silnik benzynowy podatny jest na zmiany i można podnieść mu troszkę mocy, zmieniając "prawa fizyki"
Nie bądź aż tak wybiórczy. Zapomniałeś dodać w cytatach fragment "Dalej trzeba było kompletnie przebudować dolot, a potem od nowa zrobić kompletny wydech. ", co jest bardzo istotne i bez którego można odnieść wrażenie, iż zaprzeczam samemu sobie.
A silnik owszem - każdy podatny jest na zmiany. Niestety samym chipboxem zmienisz jedynie wybrane, a nie wszystkie.
#118
Napisano 07 grudnia 2012 - 13:25
Natomiast ja "przeprosiłem" się z moim chipem i ponownie go założyłem. Dla niewtajemniczonych to demontowałem go podczas spotu w Fojutowie, bo pitek puszczał duże, nawet bardzo duże "bąki" po dotknięciu pedału gazu.
Wracając ze spotu w Andrychowie przegoniłem go z max prędkością przez kilkanaście km, wydmuchując z układu wydechowego chyba wszystką sadzę. Do tej pory jeździłem delikatnie nie przekraczając 3tyś obr, więc układ był nieźle zasyfiały.
Autko przestało kopcić więc chip wrócił. Podjechałem do firmy żeby mi podkręcili go bardziej, a tam ...... wymienili mi chipa na nowszy model, w którym zmodyfikowali ustawienia usuwając jakieś wcześniejsze błędy.
Efekt ? Pitek tylko delikatnie puszcza "bąka" a moc jest teraz ze mną
#119
Napisano 07 grudnia 2012 - 13:35
Marcin, najważniejsze to są dwa fakty, można zwiększyć moc, natomiast czy za ta cenę? to trzeba to dobrze przemyśleć
Adam, tu nie ma co myśleć. Te 23KM kosztowały prawie 3tys. złotówek, czyli ok. 150 butelek czystej okowity!
A co do Twojego opisu, to można by zaryzykować wniosek, iż puszczanie bąków jest objawem przyrostu mocy... "Mocy, przybywaj!!"
No dobra, koniec OT...
#120 Bezimienny Gość.sneak_*
Napisano 28 grudnia 2012 - 20:18
czy stosował ktoś tego typu rozwiązania w 2.0 pb? czy dało to zauważalne zmiany, oraz czy możecie coś konkretnie polecić?
dzięki
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych