Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Moje SUczyska...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#21 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 sierpień 2012 - 22:52

SU-22 na pokazach to mogą jedynie pohałasować co im najlepiej wychodzi.
Bardzo szybki złom który miał kiedyś jak najszybciej dostarczyć wiadome bombki dla naszych zachodnich wrogów i nie wracać bo taki mają promień skrętu.
Szkoda chłopaków co niby tym latają i naprawiają ale ich czas i przeznaczenie minęło i to dawno.

#22 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 28 sierpień 2012 - 22:55

Roman Michniak, mam nadzieję,że masz chociaż minimalną wiedzę i wiesz o czym piszesz.... hmm

[ Dodano: 2012-08-28, 23:58 ]

Ale pozostaje mi jeszcze cieszyć się Migami29, ostatnio przepięknie malowanymi.

...masz na myśli portety pilotów z Dywizjonu 303? Zgadzam się, super pomysł i wykonanie...

#23 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 28 sierpień 2012 - 23:23

Fajną masz robotę a wpisu się nie wstydzę. Polska to biedna kraj.
Na Air Show też bywałem. Szkoda czasu i paliwa dla bialo czerwonych szachownic. Bida.

#24 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 sierpień 2012 - 06:50

Fajną masz robotę a wpisu się nie wstydzę. Polska to biedna kraj.
Na Air Show też bywałem. Szkoda czasu i paliwa dla bialo czerwonych szachownic. Bida.


Cóż masz słabą wiedzę jeśli chodzi o lotnictwo i przejawiasz objaw typowego marudera... wszystko chłam i tyle.. SU 22 to nadal bardzo dobre samoloty wymagające decyzji o modernizacji (pewnie nie zapadnie niestety) . Polecam byś poczytał troche fachowej prasy nim zabierzesz głos, chyba że należysz do tych co wiedzą wszystko najlepiej...wtedy chylę czoła...

Co do Miga 23 to jeden z najpiękniejszych samolotów (nazywanych myśliwcem u nas choć chyba trochę inna kategoria)... Stoi jedna sztuka u mojej żonki w pracy .. Politechnika Rzeszowska...(kształci pilotów, mechaników) i co ciekawe odpalają silnik czasami :)

#25 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 sierpień 2012 - 07:09

No właśnie, cóż są warte SU-22 bez modernizacji. Politycy na takową nie pozwolą.
Większość kosztów w lotnictwie i tak pożerają F-16. I to jest poprawne politycznie.
Mnie jest przykro że nas Polaków z takimi tradycjami lotniczymi nie stać na więcej.
Prasy już nie kupuję. Po co, jak prawie stoimy w miejscu z techniką.

#26 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 sierpień 2012 - 10:36

O decyzjach plitycznych nie dyskutuję, ale w kwestii samlotów z chęcią mogę podyskutować. Roman Michniak, w kwestii SUczek i ich możliwści bojowych nie zgadzam się z Tobą, że są nic nie warte. Gdy ich już nie będzie (a zdarzyć się może to już w 2015 roku) powstanie luka i dlatego potrzebne są nam samoloty, moim zdaniem, inne niż F16. Wiesz co? Pochwalę Ci się jednym z wyjazdów na ćwiczenia międzynarodowe - BOLD AVENGER w Norwegii (link poniżej)
http://lotniczapolsk...w-Norwegii-,237
Na te wszystkie państwa i samoloty w nim uczestniczące Polacy i SU-22 dostały, jako jedyni, wyróznienie za bezawaryjność sprzętu i wykonanie wszystkich zaplanowanych misji. Powtarzam jako jedyni wystapiliśmy przed szeregami wojsk NATO i nie tylko
Zdjęcia z ćwiczeń (na jednym, nieskromnie powiem, ja w kabinie rumińskiego MiG-a 21..., he, he, he)
http://www.eskadra.n... ... 07_fot.htm
SUka w niektórych zadaniach do wykonania jest dośc dobrym samolotem, niestety, (tu się z Tobą zgodzę), bez modernizacji, są lepsze...
Nie przekreślałbym ich... Trochę z sentymentu (20 lat mam z nimi do czynienia) a trochę z rozsądku, skoro jak piszesz, bida w kraju..., ale to temat przy piwku... :piwo

#27 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 sierpień 2012 - 12:09

Nie jesteś jedynym technikiem lotniczym jakiego znam. Jesteście elitą światową jeśli chodzi o fachowość i odpowiedzialność. Mówiono mi o wyczynach pilotów nawet na terenie lotniska za które byli zawieszani.
Potem jadę 300 km. na pokazy i co widzę - nasi na zwolnionych obrotach podczas gdy inni wyciskają soki z maszyn. Albo nie ma dla nich paliwa albo nie ma wolności. To co mają pokazać.
O wyróżnieniu SU-22 czytałem wcześniej. Niestety prasa opisuje nieuchronny koniec tych maszyn. Wszak my się ze wszystkimi wokół kolegujemy bądż musimy i misja SU dobiega końca. Przykre dla pilotów i obsługi. Będą bezzałogowe ichniej produkcji bo to też poprawne.
Dobrze że mamy nowy śmigłowiec z Mielca. Wystarczy kupić dla swoich.
Do tego modernizujemy MI-24.
Nowe F-16.
Jakoś będzie tylko żeby dali chłopakom polatać.

#28 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 29 sierpień 2012 - 13:24

Bell, pamiętam tamte wydarzenia. Miałem tam jechać, ale coś mi wypadło. Za to ostatnie air show było udane. Byłem i widziałem.


Byłam na nim. Widziałam :torba ale w zeszłym roku też byłam i byłam zachwycona... :)

Na Air Show też bywałem. Szkoda czasu i paliwa dla bialo czerwonych szachownic. Bida.


Dlatego ja jeżdżę dla Francuzów... Patrouille de France - zawsze dają świetne pokazy...
(chociaż ostatnio wszyscy zachwycali się Włochami...)

#29 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 29 sierpień 2012 - 13:55

Yodarek- jest dokładnie tak jak mówisz.
Latałem 16 lat na Migach- 21, w czasach świetności Su. Osiągi Suk zawsze budziły podziw i popłoch za żelazną kurtyną. Samolot szturmowy o tak dużej prędkości maksymalnej jest do tej pory rzadkością. Gdyby konstrukcja była zbyt przestarzała, to dawno NATO by go wycofało. Wielu kolegów z mojej promocji latało na Sukach i wielu przeżyło, czego nie mogę powiedzieć o migach-21. Nawet nieistniejący pułk MIgów23 w Słupsku, też ma na swoim koncie dwie katastrofy związane z zacinającą się zamienną geometrią skrzydeł.
Nie wiem jak długo pozwolą nam eksploatować Su, ale Migi -29 są pezewidziane do 2025 roku.
Yodarek - wielki szacunek za to co robisz.

#30 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 sierpień 2012 - 15:36

Roman Michniak, sorki, ale nasza rozmowa zmierza w kierunku nieznanym. Ty wiesz co usłyszysz i przeczytasz ja wiem..., ech zresztą... Zakończmy temat. :piwo
maciek.b, prawdę mówiąc czekałem, kiedy się odezwiesz w tym wątku, bo kojarzyło mi się, że z kimś już tutaj na forum rozmawiałem o lotnikach..., he, he, he... :piwo Umknęło mi tylko z kim. Myślę, że sprawa SU jest już przesądzona, przynajmniej takie dochodzą nas słuchy. W przyszłości myślę, że będziemy się przeszkalać na F16... Szkoda, prawdę mówiąc chciałem do emerytury prawcować na SUkach :(, ale jak trzeba to i na wahadłowce mogę się nawet przeszkolić :lol Z Mig29 to tak jak mówisz. Szkoda ich, bo mamy ich większość po stanie faktycznym a nie z resursem czasowym, więc niech latają jak najdłużej. Zresztą ja w ogóle mam sentyment do "ruskiego" sprzętu, bo to i ładne, no i "nie gniotsa, nie łamiotsa". Dziękuję Ci za ostatnie zdanie, zawsze to miłe usłyszeć to z ust pilota... Pozdrawiam.

#31 knott

knott

    Znawca Tematu

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1195
  • Dołączył:  29 paź 2011
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0 16V LPG
  • Imię:Sławek

Napisano 29 sierpień 2012 - 21:42

ech ja chłopak z mielca i tam zawsze coś po niebie fruwało.... su to akurat rzadko ale iskra irydy limy wcześniej itd itp ti sentyment jest i airshow zawsze jest - a za 2 dni piknik lotniczy w krakowie też będzie a co!

i tak jak yodarek pisze efa z suką nie ma co porównywać bo to nie ten sam cyrk....

ale jakby taki su27 mieć na wyposażeniu armii... pełna kobra ....

pokaz mocy bez dwóch zdań .

a co do air show to powiem szczerze makarony dla mnie były beznadziejne po prostu - dwa lata wcześniej francuzi mistrzostwo świata i szkoda że białorusini się włąsnie suką rozwalili bo było pięknie

a co do offsetu w mielcu i szumnego sikorskyego to jest to jedynie cudowna nagonka medialna a prawda jest taka że parę osób na krzyż pracuje i lepiej było migi wziąć lub su właśnie ale wiadomo wszystko co amerykańskie jest lepsze...... patrz pt cruiser....... :glupek

aaaa Bellcia - byłabyś szybko... ale jak na dopalaczu to wiesz ile to doi???????????

#32 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 29 sierpień 2012 - 21:51

He, he, he... Knott, na dopalaczu ma określony czas lotu, ale masz rację - żre to jak smok. Tak w przybliżeniu ok. 2.5 tony paliwa na godzinę lotu.... :torba
W kwestii wyboru amerykańskich a nie ruskich samolotów to sprawa jest czysto polityczno-gospodarcza. Jesteśmy w różnych obozach i pewnie zależy nam na uniezależnieniu się od Moskwy. Ruskiego sprzętu coraz mniej w armii. I to z jednej strony dobrze, bo to nie jest dobrze mieć kupę sprzętu niekompatybilnego ze sobą... :cwaniak

#33 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 sierpień 2012 - 09:21

Sławek
Aby wykonać kobrę, należy mieć albo nadmiar ciągu albo silnik z wektorowaniem ciągu. Su-27 i kolejne jej wersje, miały i jedno i drugie. Ten samolot był naszym marzeniem. Ale stało się tak jak wszyscy wiemy.....

Darek
Oczywiście masz rację - żre jak smok.
Latałem w Zegrzu i w Gdyni na Migach 21 w wersji bis. Rosjanie włozyli tu silnikz dwustopniowym dopalaniem. Pozwalał się on rozpędzać w locie pionowym do wys. 4500m , co dawało przewagę w walce kołowej, ale na pełnym dopalaniu spalał
30 litrów na sekundę.

#34 medyk

medyk

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 5224
  • Dołączył:  03 lis 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.4L + LPG
  • Imię:Łukasz
  • Skąd::Lublin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 30 sierpień 2012 - 11:40

Astronomiczne ilości paliwa... Ja na zlocie w Bieszczadach latalem szybowcem. Za free a frajda ze hej, hehe :d

#35 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 30 sierpień 2012 - 11:57

Łukasz
Bardzo Ci zazdroszczę. Może to smieszne ale nigdy nie miałem okazji na szybowcach. W czasie kiedy zaczynałem przygodę z lataniem droga była trochę inna. Dęblin- TS -11 iskra w Radomiu, Mig 15 w Modlinie, Mig 17 w Babimoście , no i 21-sze w łasku, Zegrzu, Oksywiu i Wrocławiu.
Zero przyjemności z latania w kominach.

#36 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 03 wrzesień 2012 - 18:27

No i jestem po Air Show na Słowacji... Było super, spaliliśmy Słowakom trochę lotniska, he, he, he...
http://www.siaf.sk/a... ... -2012.html

#37 indianer

indianer

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5713
  • Dołączył:  04 maj 2011
  • Rok Produkcji:2008
  • Silnik:HHR LT 2.4 M
  • Imię:TADEUSZ
  • Skąd::NOWY SĄCZ
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2012 - 19:35

się orliki rozszalały :lol


a na zdięciu nr 25 z tyłu na myśliwcu zauważyłem napis Bell.

czyżby to nasza forumowa ? :lol

#38 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6791
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 03 wrzesień 2012 - 21:31

Przeczytałem cały wątek, oblukałem wszystkie zdjęcia i łza mi się w oku zakręciła. Pełen podziwu pozdrawiam i trzymaj się jak najdłużej w zawodzie. Jakby co to Szczecin blisko :piwo

#39 Bezimienny Gość.Anonymous_*

Bezimienny Gość.Anonymous_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 wrzesień 2012 - 06:30

no Dareczku zobaczymy jak lądować będziesz w piątek 28 września ;P ;P ;P

#40 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 04 wrzesień 2012 - 09:46

Będę, będę..., nawet nie sam, ale z moim Asiokiem, żoną znaczy się... :lol
Zdjecia OK, ale dopiero teraz zauważyłem, że nie wszystkie aktualne, ale temat zachowany...
Artur, ten napis na 25. zdjęciu to niestety nie Bell... To 8elt :lol :lol :lol :piwo
A tu parę moich... Te są aktualne...
Wykołowywanie...
Dołączona grafika

SUki na start..
Dołączona grafika

Trochę mglisto było rankiem...
Dołączona grafika

Szpiegowali nas non stop jakimś DRONem
Dołączona grafika

LI-2, rosyjska wersja Dakoty... Ech... :lol Ci Rosjanie. :torba
Dołączona grafika

B-52... Bydle, że aż strach. Może zabrać ok. 35 ton bomb...
Dołączona grafika

Była nawet improwizowana bitwa powietrzna "kacapów ze szwabami"...
Dołączona grafika

...it's time to go home...
Dołączona grafika





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych