Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Moje SUczyska...


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
110 odpowiedzi w tym temacie

#41 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 04 wrzesień 2012 - 13:05

Artur, ten napis na 25. zdjęciu to niestety nie Bell... To 8elt


blisko było ;)

A mój nick przecież nie wziął się od Izabeli tylko od śmigłowca Bell :)

yodarek, fajne fotki :brawo

indianer, nie powiem, ale chciałabym mieć własny myśliwiec :lol chociaż jak poczytałam o spalaniu to... ;)

#42 paradyz

paradyz

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 3021
  • Dołączył:  21 paź 2008
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:300C 3,5 A
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Rzeszów
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 04 wrzesień 2012 - 21:00

Yodarek... super... ja tez kocham lotnictwo .... jakby co znam szefa Szkoły Orląt ;) :cwaniak

#43 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2012 - 09:31

Kontynuując kwestję spalania, opowiem Wam podejście do lądowania w Gdyni - Babich Dołach. Latałem tam w latach 80-tych i 90-tych na Migach-21 bis. Samolot zabierał do startu 2600 litrów paliwa i w zależności od zadania, 800 litrów w zbiorniku podkadłubowym lub 2x400 pod skrzydłami. Maksymalna pozostałość paliwa do lądowania na migu to 800 litrów. Przeważnie zostawało znacznie więcej, więc musieliśmy w krótkim czasie wypracować paliwo. Manewr wykonywaliśmy na wysokości 1000-1500m, nad zatoką Gdańską w rejonie ujscia Wisły. Polegał on na wprowadzeniu samolotu w ciasny zakręt z przechyleniem 60 stopni i przeciążeniem 5-6 G na pełnym dopalaniu. W czasie takiego manewru do morza trafiało około 1000 litrów paliwa. Dwie eskadry , wykonując loty na dwie zmiany, zrzucaly do zatoki około 100 000 litrów paliwa w ciągu doby! Dla ekologów to kosmos. Dla innych to tylko kropla w morzu... . Takie były czasy.

#44 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 wrzesień 2012 - 09:53

maciek.b, w czasie takiego manewru którędy to paliwo opuszczało samolot, że tak powiem? No i jestem ciekaw jak się odczuwa przeciążenie 5-6. Nam załoga Herkulesa zrobiła 2 i było fajne (dla niektórych mniej...:) ) uczucie... :lol

[ Dodano: 2012-09-05, 10:54 ]
paradyz, no to jak kochasz lotnictwo to polatamy w Borach... :lol :alko

#45 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2012 - 10:09

Darek. Przecież wiesz, że to nie był samolot rejsowy i nie zrzucał paliwa tylko je wypalał. Oczywiście mówiłem o paliwie przerobionym na spaliny. Nie zmienia to faktu, że ogormne ilości złej chemii zanieczyszczło zatokę przez dziesiątki lat istnienia pułku na Oksywiu.
Co do przeciążenia, to nic nadzwyczjnego. W zasadzie każdy manewr wymaga przeciążenia 4-5 G. Nawet pętla, czy imelman.... . Kompensują to spodnie , lub w lotach powyżej 8000 - kombinezon z hełmem G-sza.

#46 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 wrzesień 2012 - 10:14

Nie, no oczywiście wiem o ubiorze kompensacyjnym, ale chodziło mi o samo odczucie... Teraz też latają na pułap, ale dawno nie widziałem kogoś w hełmie szczelnym.

#47 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2012 - 11:00

Na corocznych badaniach w Wojkowym Instytucie Medycyny lotniczej wsadzali nas do wirówki. Minimum kwalifikacyjne wynosiło 4,5 G. Jednak tu, zarówno predkość kątowa jak i postępowa przyrastała liniowo. W kabinie wirówki zamontowana była kamera, a przytomność pilota kontrolowana była przez przycisk trzymany w ręku, którym gasiło się zapaljące się w nieregularnych odstępach czasu lampki. Ze wzrostem przeciążenia, zawęża się pole widzenia i pilot przestaje widzieć lampki. Nie gasi ich więc i wirówka się wyłącza. W locie jest jednak inaczej. To pilot utrzymując się na granicy niewidzenia decyduje czy może jeszcze chwilę wytrzymać, czy też troszkę odpuścić i znowu zaciągnąć.. A co do hełmu to mam w domu. Został mi jako pamiątka z 21-szych.

#48 4707

4707

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  18 lip 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 benzyna M
  • Imię:Przemek

Napisano 05 wrzesień 2012 - 12:55

uwielbiam takie tematy :) uwielbiam pokazy lotnicze :)
raz leciałem mała wilgą i jak zanurkował dwa razy to pomyślałem ze już trzeci raz nie wytrzymam, naszczęscie nie było trzeciego razu :) ujemne przeciażenia są najgorsze

#49 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2012 - 13:24

Radom............ piękne miasto. Nie wiem Przemek czy pamiętasz, ale wiele lat temu, młodemu podchorążemu zaraz po starcie zgasł silnik na Iskrze. Chciał wyprowadzić samolot z nad miasta, ale nie doleciał. Miał zbyt małą wysokość do katapultowania. Udało mu się bezpiecznie wylądować w pobliżu osiedla, w rejonie skrzyżowania Armii Krajowej i Wyścigowej.

#50 4707

4707

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  18 lip 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 benzyna M
  • Imię:Przemek

Napisano 05 wrzesień 2012 - 13:33

chyba za mlody jestem bo nie pamietam :) w dodatku spod radomia jestem a iskry to juz od paru ladnych lat nie stacjonuj w radomiu
radom to raczej srednio ladne miasto coby nikogo nie urazic :)

#51 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2012 - 13:50

Fajny temat, miło was chłopaki poczytać :)

#52 maciek.b

maciek.b

    Początkujący

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 59
  • Dołączył:  30 lis 2010
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0
  • Imię:maciek
  • Skąd::Wrocław
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 wrzesień 2012 - 14:01

Przemek. Każde miejsce może być piękne, jeżeli wiążą się z nim piękne wspomnienia....

#53 4707

4707

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  18 lip 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 benzyna M
  • Imię:Przemek

Napisano 05 wrzesień 2012 - 14:12

yodarek wrzucaj ciekawe zdjecia bo ja jestem na głodzie lotniczych tematów, zawsze to dwa razy do roku bylem na pokazach pod warszawą w Górazce i w radomiu a teraz lipa ani tu ani tam pokazów

hmm piękne wspomnienia z radomia? :) dwa razy tam nie zdalem prawo jazdy wiec moze z tego to wynika :)

#54 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 wrzesień 2012 - 14:26

W poniedziałek miałem międzylądowanie w Radomiu, bo Orliki były z nami w Sliac na Słowacji. Jakieś puste to lotnisko u Was..he, he,he... Czy oprócz Orlików coś tam jeszcze stacjonuje? Widziałem AN-2 i AN-28, ale nie wiem czy tam stacjonują na stałe?4707, jak chcesz to mogę powrzucać trochę zdjęć, bo mam ich masę.... :lol :lol :lol
Nazwa, to miło, że miło... :piwo

#55 Bell

Bell

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 10256
  • Dołączył:  30 lip 2009
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:IzaBell'a

Napisano 05 wrzesień 2012 - 14:29

dwa razy do roku bylem na pokazach pod warszawą w Górazce i w radomiu a teraz lipa ani tu ani tam pokazów


bo Air Show w Radomiu jest raz na dwa lata, więc spodziewaj się atrakcji już w sierpniu :)

o Góraszce nie wspomnę... w porównaniu z Radomiem to taki mini pikniczek ;)

#56 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2012 - 15:17

A w Malborku 8 września taka impra:


http://malbork.nasze... ... -2012.html

#57 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 wrzesień 2012 - 15:45

No i Dareczku przez tą imprezę muszę iść w sobotę do pracy i przygotować SUczki, żebyś Ty mógł je sobie poogladać... :lol :lol :lol Co uczynię z przyjemnością z uwagi, że Ty z Malborka jesteś, drogi Panie, he, he, he.... :piwo

#58 sluna

sluna

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 8212
  • Dołączył:  20 gru 2009
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2.2 touring
  • Imię:Darek
  • Skąd::Malbork
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 wrzesień 2012 - 17:30

yodarek, zrób na jednej jakieś graffiti będę wiedział, że to od Ciebie :lol :piwo

#59 4707

4707

    Początkujący

  • Użytkownicy
  • Posty: 42
  • Dołączył:  18 lip 2012
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2.0 benzyna M
  • Imię:Przemek

Napisano 05 wrzesień 2012 - 19:50

szkoda ze malbork tak daleko a w piti klusku trzeba jeszcze pare rzeczy zrobić po zakupie :)

w radomu tylko orliki i od wsumie niedana an-2,an-28 ale i tak milo popatrzeć jak chłopaki ćwiczą

a jeśli chodzi o su-22 to prawdziwa bestia, armia powinna zostawiać po jednym egzemplarzu samolotów co latały dla armi i o nie dbac, rzecz jasna to nie mozliwe ze wzgledow na koszty ale jak w Górażce mig-15 latał to coś pięknego :) znaczy Lim oczywiscie

#60 Bezimienny Gość.Yodarek_*

Bezimienny Gość.Yodarek_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 wrzesień 2012 - 19:59

Darek, nie wiem czy będą siadały u Was czy tylko przelecą, ale jak będą siadały to coś namaluję i dam znać na forum (zdjęciowo) gdzie masz szukać, he, he, he.... :piwo

[ Dodano: 2012-09-05, 21:06 ]
4707, Limka można zobaczyć w powietrzu... Jest kilka latających egzemplarzy....






Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych