Systemy są przynajmniej trzy. W pierwszej wersji (2004 rok) czujniki były programowane przy pomocy magnesu - wprowadzało się system w stan programowania a potem biegało od przedniego lewego koła dookoła samochodu zgodnie z ruchem wskazówek zegara i przykładało się magnes do wentyla czekając na sygnał klaksonu. Na tej zasadzie system zapamiętywał ID poszczególnych czujników pod właściwymi miejscami kół. Na wyświetlaczu pokaqzywał wartośc ciśnienia (lub nie w zależności od wersji).
W drugiej wersji 2006 w górę pojawił się system w dwóch odmianach: Basic i Full wypas. Wersja basic nie pokazywała ciśnień, tylko sygnalizowała kontrolką awarię systemu lub za niskie ciśnienie w kole. Nie identyfikowała, w którym kole jest niskie ciśnienie. Wszystkie ruchome czujniki były zapisywane jako czynne w samochodzie, a koło zapasowe wpisywało sie po spuszczeniu i powtórnym napełnieniu ciśnieniem podczas pracy silnika
Wersja super extra świder z bąkiem pokazywał w którym kole jakie jest ciśnienie i w razie spadku poniżej normy zapalał kontrolny napis - low tire press i podawał lokalizację - left front na przykład. Rozpoznawanie czujników odbywało się w czasie jazdy z prędkością powyżej 40 km/h powyżej 10 minut. W trakcie jazdy uaktywniane były po kolei triggeruy przy kołach - wzbudniki - które "stukały" do czujnika prowokując go do wysłania sygnału. Moduł stacyujki odczytywał sygnał i wiedział, że pochodził on z wzbudzonego koła. Triggery są przy trzech kołach w nadkolach - ostatni czujnik znajdowany był wynikowo.
Jeśli wszystko jest sprawne, to po założeniu kół z czujnikami system znajduje je sam po przejechaniu około 10 km z prędkościa powyżej 40/h.
U ciebie kontrolka powinna się zapalić - pomrugać trochę i zgasnąć - sygnalizuje opcję kół w wersji winter. Po załozeniu kół letnich wprogramuje się spokojnie spowrotem.
Sorki za przydługi wywód - ale trochę rozjaśniłem mam nadzieję.