Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

System kontroli cisnienia w oponach (TPMS) - jak działa?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
28 odpowiedzi w tym temacie

#21 edytawisienka

edytawisienka

    Zwolennik

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 419
  • Dołączył:  25 lis 2012
  • Rok Produkcji:2008 USA
  • Silnik:2,4 A
  • Imię:Edyta

Napisano 23 listopad 2013 - 18:27

HUBERT

Ja kupilem ost 4szt uzywane za $35, zaluje ze nie wzialem jeszcze dodatkowego kompletu...warto szukac na ebay.com ale dobrze sie dogadac z wysylka.

zpdr
hubi

#22 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 23 listopad 2013 - 18:43

Z używanymi jest problem - często aluminiowe króćce są tak utlenione, że po zakręceniu zaczynają puszczać lub pękają. Nie mówiąc o szczelności uszczelek.

#23 remas81

remas81

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  11 cze 2020

Napisano 11 czerwiec 2020 - 15:11

Witam, nie wiem czy ktoś z was jeszcze żyje tu na forum. Temat pod, który się podpinam z 2013r. Mam Grand Voyager, ale podejrzewam, że system od ciśnienia opon podobny. Samochód z 2008r (MK V) pokazuje ciśnienia. Miałem przez około 2 tygodnie problem, że jedno koło (prawy tył) pokazywał i przestawał aż w końcu przestał. Zamieniłem koła miejscami i dalej pokazuje, że to prawy tył. System chyba zadziałał prawidłowo i czujnik w kole również, bo pokazał inne ciśnienie. Pytanie co we wnęce koła mogło ulec uszkodzeniu bądź po prostu nie łączy i gdzie tego szukać. No i czy mój tok myślenia jest słuszny czy przyczyna może być jeszcze gdzieś indziej. Dziękuję

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

#24 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2020 - 09:14

Przełożenie koła nic nie da system ma przypisane czujniki do konkretnego miejsca i tak je będzie widział  nawet po przełożeniu - wymień czujnik , masz zużytą baterię .

Czujnik pracują radiowo w wersji europejskiej 433MHz , Usa 315 MHz   są zasilane wbudowaną baterią , średnio starcza od 3-7 lat pracy i do wymiany czujnik .


Użytkownik andreeas7 edytował ten post 12 czerwiec 2020 - 09:32


#25 leopaw

leopaw

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 2956
  • Dołączył:  02 lis 2008
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2.2
  • Imię:Lech
  • Skąd::Lipno
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2020 - 09:33

DOKŁADNIE TAK.



#26 remas81

remas81

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  11 cze 2020

Napisano 12 czerwiec 2020 - 10:15

To czemu po przełożeniu pokazało właściwe ciśnienie? Poza tym mam możliwość kupienia czujnika pre-coded wystarczy go założyć i sam się zaadaptuje po przejechaniu paru metrów. Stąd wysnułem wniosek, że nie czujnik a to co odczytuje informacje z czujnika nie działa. Ewentualnie może pomyliłem ciśnienie i wtedy po zamianie koła mam rozumieć, że skoro zamieniłem lewą stronę z prawą teraz komputer cały czas pokazuje (bo pamięta), że prawa strona nie działa a na lewej pokazuje odczyt z prawego koła?

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

#27 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16918
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2020 - 10:28

możesz te koło przełożyć na przód i tak to nadal będzie prawy tył bo tak jest zakodowany czujnik do centralki .

nie bądź taki pewny co do kodowania czujnika - ? to nie czujnik się koduje do systemu tylko system zapisuje czujnik i tu już jest wymagane urządzenie do zapisania w systemie .



#28 remas81

remas81

    Nowy użytkownik

  • Użytkownicy
  • Posty: 3
  • Dołączył:  11 cze 2020

Napisano 12 czerwiec 2020 - 11:37

Sprawdziłem manometrem i faktycznie pokazuje zamienione koła. Teraz jestem pewien, że czujnik. Pytanie tylko jak wygląda sprawa z tymi pre-coded. Podobno mają działać bez żadnego programowania. Ewentualnie mogę też kupić zestaw naprawczy takiego czujnika i pytanie czy wtedy mogę samą bakterię zmienić

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

#29 maxym72

maxym72

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 6790
  • Dołączył:  19 sty 2009
  • Rok Produkcji:2014
  • Silnik:Sedici=4x4
  • Imię:Max
  • Skąd::Szczecin
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 12 czerwiec 2020 - 12:30

Samo sie zakoduje. Z tymi kołami to nie do końca tak. System identyfikuje koła na podstawie wzbudzeń triggerami znajdującymi sie w nadkolach. Triggery wysyłają impuls do czu8jników po przekroczeniu 40 km na godzine - sa trzy czwarrte koło jest lokalizowane wynikowo. W prawym tylnym nadkolu nie ma triggera. Tak więc jeśli system po awarii prawego tylnego koła nie zlokalizuje prawidłowo czujników to nie przypisze kół - dwa koła sa dla niego nieokreślone. Nie wie co ma zrobić. Po zainstalowaniu uszkodzonego czujnika samoistnie poprzypisuje koła do miejsc. 


baterie czujników są niewymienne. Są specjalne o stałym napięciu i wydajności dla szerokiego zakresu temperatur i ciśnienia.







Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych