
wymiana popychaczy zaworów
#1
Bezimienny Gość.anti13_*
Napisano 15 lutego 2014 - 17:51
#2
Bezimienny Gość.vter69_*
Napisano 18 lutego 2014 - 01:08
#3
Napisano 18 lutego 2014 - 08:05
A jak Ty sobie to wyobrażałeś

#4
Bezimienny Gość.anti13_*
Napisano 18 lutego 2014 - 21:01
#5
Napisano 22 marca 2014 - 14:31
Należy zdemontować kolektor ssący.
Odkręcić zbiorniczek od wspomagania.
Zdemontować pokrywę dekla zaworów.
I mamy wałki z popychaczami i dźwigienkami teraz aby wyciągnąć popychacz z pod dźwigienki należy krzywkę na wałku rozrządu ustawić skierowaną do góry i wcisnąć dużym śrubokrętem zawór a dźwigienka spadnie z popychacza.
Przy montażu popychacza i dźwigienki trzeba wycisnąć olej z popychacza.
Wykonywałem tą operację kilka naście razy i działa.
Z powodu walczenia nieustannie ze stukami w silniku.
#6
Napisano 22 marca 2014 - 14:46
#7
Napisano 22 marca 2014 - 15:01
#8
Napisano 22 marca 2014 - 18:18
#9
Napisano 25 marca 2014 - 00:14

#10
Bezimienny Gość.dudekmotorek_*
Napisano 11 maja 2015 - 19:17
Kapitan ratuj!!! to nie moze byc takie proste. Mi mechanik krzyknal 850 funtow 16 kompletow (popychacze plus szklanki) za czesci i 160 za robocizne. Ja odnosze wrazenie ze u mnie wali po stronie pasazera na pierwszym cylindrze mam 2,0 benzyne. Jesli to prawda i uda mi sie stary wysle Ci duuuuuuuuuza gorzalke. To by uratowalo mojego PT przed jego zaglada a wyrok wydany przez malzonke jest jasny.
#11
Napisano 11 maja 2015 - 22:11
Zmień małżonkę i napraw Pita
#12
Bezimienny Gość.dudekmotorek_*
Napisano 12 maja 2015 - 20:20
Tak na powaznie to remont przerasta wartosc. Tyle ze nie zalezy mi sprzedac i kupic drugi podobny bo ten jest ten jedyny. I albo ten albo zaden. Mi powiedzieli ze to popychacze wala ale efekt po wymianie ze szklankami same popychacze nic nie da albo niewiele i nie na dlugo. Popychacze to tak by mi sie wydawalo , zeby je wymienic wystarczy ze sie klawiature usunie i po prostu je wyjac. Gorzej wyglada sprawa ze szklankami. I tu pytanie czy da sie szklanki wyjac gora czy dolem ? Bo jesli dolem to walek rozrzadu trzeba demontowac a ja mam warsztat na parkingu pod golym niebem bez kanalu. Wartosc nowych 16 kompletow w Anglii 850 funtow a robocizna 160 , razem tysiac - za tyle mozna w PIT -kach "grzebac" do woli rocznik 2000 do 2006 sie zdarza za ta cene. Nie zalezy mi na sprzedazy zrobilem dopiero jakies 15tys km i nie moge sie jeszcze nacieszyc.
Użytkownik dudekmotorek edytował ten post 12 maja 2015 - 20:33
#13
Napisano 13 maja 2015 - 08:08
To wymień cały silnik i po kłopocie...
#14
Bezimienny Gość.dudekmotorek_*
Napisano 13 maja 2015 - 13:00
w tym szaleństwie jest metoda... A masz takowy w dobrym stanie tanio rzecz jasna. To jest problem bo za przekladke i przywiezienie drugiego tez trzeba zaplacic niemale pieniadze. Nie oczekuje niczego za darmo to jasne ale za te uslugi w Anglii sie drogo placi. Gdybym mial mial warunki to bym to sam zrobil a jesli mam placic drozej niz auto kosztuje to mam dylemat. No coz z tymi szklankami ktos pomoze? Znalazly sie 4 popychacze w Polsce. Mam rowniez pytanie odnosnie TŁOKA ? Rozne opinie na temat halasu z silnika. Rozne na forum jak i z innych zrodel. Ktos mi powiedzial ze to tlok wali na trzpieniu bo wyrabia sie otwor w tloku na "jajo". Czy tu jest tlok na jakims lozysku czy na panewce na wcisk a moze bez panewki? Poki co zainwestuje w popychacze jak nie ucichnie to wyjalbym korbowod z tlokiem oczywiscie jesli sie da bez demontazu walu korbowego tyle jestem w stanie zrobic na parkingu. Dziekuje za wszystkie cenne rady.
Użytkownik dudekmotorek edytował ten post 13 maja 2015 - 19:04
#15
Napisano 13 maja 2015 - 20:42
Kolego tłoki zawsze z korbowodami i zawsze górą czyli po zdjęciu głowicy. Od dołu w skrzyni korbowej są mocowania czopów głównych wału korbowego zdecydowanie szersze aniżeli odległość pomiędzy tulejami cylindrów.
Jak tego nie wiesz i pewnie nie masz też narzedzi to odpuść sobie samodzielne prace.
Ale nawet w UK są pozytywnie zakreceni mechanicy dłubiący amatorsko dla przyjemności. Tylko czy znajdziesz takiego co przed twoim domem wyjmie cały napęd. Będziesz zapewne przy nim spał ku uciesze żony.
Naprawdę lubisz to auto albo robisz nas w ,,karolka,,
Użytkownik bagro edytował ten post 13 maja 2015 - 20:45
#16
Bezimienny Gość.dudekmotorek_*
Napisano 13 maja 2015 - 22:44
#17
Napisano 14 maja 2015 - 07:12
Jak to skąd masz wiedzieć. Trza było nie myć podłogi po silnikach. Zostałyby ślady.
#18
Bezimienny Gość.dudekmotorek_*
Napisano 15 maja 2015 - 19:54
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
wymiana rozrządu 2,0 rok 2002![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mac PiT_* |
|
![]()
|
|
wymiana płynu w chłodnicy krok po kroku pt 2.0 |
Techniczny podstawowy | _marcinw |
|
![]()
|
|
Wymiana drążka kierowniczego i końcówek![]() |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.PtBlack_* |
|
![]()
|
|
Wymiana liczniki |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Mamrot_* |
|
![]()
|
|
zawór regulacji ciśnienia pokrywy zaworów |
Techniczny podstawowy | zero |
|
![]()
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 1
0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych