Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

wymiana popychaczy zaworów


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 anti13

anti13

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 21
  • Dołączył:  01 lut 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2 m benzyna
  • Imię:Piotr

Napisano 15 luty 2014 - 17:51

orientuje się ktoś może czy przy wymianie popychaczy zaworów konieczne jest demontowanie wałka rozrządu?

#2 Bezimienny Gość.vter69_*

Bezimienny Gość.vter69_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 18 luty 2014 - 01:08

no raczej tak

#3 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 16936
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 18 luty 2014 - 08:05

anti13,
A jak Ty sobie to wyobrażałeś hmm

#4 anti13

anti13

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 21
  • Dołączył:  01 lut 2014
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2 m benzyna
  • Imię:Piotr

Napisano 18 luty 2014 - 21:01

andreeas7, nigdy nie miałem do czynienia z popychaczami hydraulicznymi i po prostu chciałem wiedzieć co i jak

#5 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 marzec 2014 - 14:31

W pt cruiserze o dziwo nie trzeba demontować wałka rozrządu też się zdziwiłem ale jak bym posiadał taką wiedzę wcześniej nie demontował bym 2 razy rozrządu a w pt zajmuję to troszkę czasu i nerwów a wiec dla zainteresowanych mogę opisać jak można to wykonać.
Należy zdemontować kolektor ssący.
Odkręcić zbiorniczek od wspomagania.
Zdemontować pokrywę dekla zaworów.
I mamy wałki z popychaczami i dźwigienkami teraz aby wyciągnąć popychacz z pod dźwigienki należy krzywkę na wałku rozrządu ustawić skierowaną do góry i wcisnąć dużym śrubokrętem zawór a dźwigienka spadnie z popychacza.
Przy montażu popychacza i dźwigienki trzeba wycisnąć olej z popychacza.
Wykonywałem tą operację kilka naście razy i działa.
Z powodu walczenia nieustannie ze stukami w silniku.

#6 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2014 - 14:46

Sławk, co jeszcze wymieniałes aby pozbyć sie stukania ?

#7 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 marzec 2014 - 15:01

zacząłem od popychaczy bo jeden miałem uszkodzony na ssącym bo nie podawał oleju na dźwigienkę więc łatwo było go zlokalizować przekręcając wałem. Myślałem że stuka jeszcze jakiś zacząłem po kolei wymieniać lecz okazało się że dalej stuka i podejrzewam tłok i mam dola.

#8 Nazwa

Nazwa

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 5817
  • Dołączył:  18 lut 2009
  • Rok Produkcji:2000
  • Silnik:2.0M Gasss ;)
  • Imię:Przemek
  • Skąd::Andrychów
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 22 marzec 2014 - 18:18

Zwróć uwage czy jak startujesz na zimny i przyspieszasz to czy po odpuszczeniu gazu stukanie ustaje.

#9 Kapitan

Kapitan

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 93
  • Dołączył:  26 mar 2012
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0
  • Imię:Tadeusz
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 marzec 2014 - 00:14

Przysłuchałem się dokładnie i stwierdziłem że na zimnym silniku stuka podobnie do starego diesla jak delikatnie wkręcimy na obroty to głośniej, a przy ruszaniu tak jak pisałeś podczas odpuszczania gazu cichnie hmm A jak cię bardzo dobrze rozgrzeje żadnego stukania nie słychać.

#10 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 11 maj 2015 - 19:17

Kapitan ratuj!!! to nie moze byc takie proste. Mi mechanik krzyknal 850 funtow 16 kompletow (popychacze plus szklanki) za czesci i 160 za robocizne.  Ja odnosze wrazenie ze u mnie wali po stronie pasazera na pierwszym cylindrze mam 2,0 benzyne. Jesli to prawda i uda mi sie stary wysle Ci duuuuuuuuuza gorzalke. To by uratowalo mojego PT przed jego zaglada a wyrok wydany przez malzonke jest jasny.



#11 bax

bax

    Zwolennik

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 369
  • Dołączył:  28 lut 2015
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M + gazior
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Łódź
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 11 maj 2015 - 22:11

Zmień małżonkę i napraw Pita :)



#12 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 12 maj 2015 - 20:20

Tak na powaznie to remont przerasta wartosc. Tyle ze nie zalezy mi sprzedac i kupic drugi podobny bo ten jest ten jedyny. I albo ten albo zaden. Mi powiedzieli ze to popychacze wala ale efekt po wymianie ze szklankami same popychacze nic nie da albo niewiele i nie na dlugo. Popychacze to tak by mi sie wydawalo , zeby je wymienic wystarczy ze sie klawiature usunie i po prostu je wyjac. Gorzej wyglada sprawa ze szklankami. I tu pytanie czy da sie szklanki wyjac gora czy dolem ? Bo jesli dolem to walek rozrzadu trzeba demontowac a ja  mam warsztat na parkingu pod golym niebem bez kanalu. Wartosc nowych 16 kompletow w Anglii 850 funtow a robocizna 160 , razem tysiac - za tyle mozna w PIT -kach "grzebac" do woli rocznik 2000 do 2006 sie zdarza za ta cene. Nie zalezy mi na sprzedazy zrobilem dopiero jakies 15tys km i nie moge sie jeszcze nacieszyc.  


Użytkownik dudekmotorek edytował ten post 12 maj 2015 - 20:33


#13 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 maj 2015 - 08:08

To wymień cały silnik i po kłopocie... :kawka



#14 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 13 maj 2015 - 13:00

w tym szaleństwie jest metoda... A masz takowy w dobrym stanie tanio rzecz jasna. To jest problem bo za przekladke i przywiezienie drugiego tez trzeba zaplacic niemale pieniadze. Nie oczekuje niczego za darmo to jasne ale za te uslugi w Anglii sie drogo placi. Gdybym mial mial warunki to bym to sam zrobil a jesli mam placic drozej niz auto kosztuje to mam dylemat. No coz z tymi szklankami ktos pomoze?  Znalazly sie 4 popychacze w Polsce. Mam rowniez pytanie odnosnie TŁOKA ? Rozne opinie na temat halasu z silnika. Rozne na forum jak i z innych zrodel. Ktos mi powiedzial ze to tlok wali na trzpieniu bo wyrabia sie otwor w tloku na "jajo". Czy tu jest tlok na jakims lozysku czy na panewce na wcisk a moze bez panewki? Poki co zainwestuje w popychacze jak nie ucichnie to wyjalbym korbowod z tlokiem oczywiscie jesli sie da bez demontazu walu korbowego tyle jestem w stanie zrobic na parkingu. Dziekuje za wszystkie cenne rady.


Użytkownik dudekmotorek edytował ten post 13 maj 2015 - 19:04


#15 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 13 maj 2015 - 20:42

Kolego tłoki zawsze z korbowodami i zawsze górą czyli po zdjęciu głowicy. Od dołu w skrzyni korbowej są mocowania czopów głównych wału korbowego zdecydowanie szersze aniżeli odległość pomiędzy tulejami cylindrów.

Jak tego nie wiesz i pewnie nie masz też narzedzi to odpuść sobie samodzielne prace.

Ale nawet w UK są pozytywnie zakreceni mechanicy dłubiący amatorsko dla przyjemności. Tylko czy znajdziesz takiego co przed twoim domem wyjmie cały napęd. Będziesz zapewne przy nim spał ku uciesze żony.

Naprawdę lubisz to auto albo robisz nas w ,,karolka,,


Użytkownik bagro edytował ten post 13 maj 2015 - 20:45


#16 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 13 maj 2015 - 22:44

Tak w sumie to kupilem to auto przez przypadek oklejone w plomienie z dodatkami chchromu , zmieniona nawet galka biegow nie wyglada jak jablko nadziane na kiju tylko fajna chromowana dzwignia zmiany biegów , felgi alu z nakładkami (plastik sic!!!) Chromowanymi wygladaja jak stalowe na wysoki polysk polerowane.Skorka w srodku , podgrzewane siedzenia calosc solidnie wygląda i nie zniszczony. Do tego nie bede ukrywal cala masa krytyki wyglaszana na temat mojego PT ze strony kierowcow wszystkich tanio kupionych pedzlem malowanych powypadkowych pralek typu ford mondeo , peugeot 106 , itp byle byl tani.( Nikogo nie obobrazajac ) Jak krytyka ucichla i sie juz wszyscy przyzwyczaili to nawet ktos zapytal czy nie chce odsprzedac " ...bo sie troche podoba..." Mi tez sie podoba " My precious...!" - no coz ja nie Golum w ogien za nim nie skocze , ale podoba mi sie. Sam fakt iz jest oddzielne forum PT cos swiadczy , nie o mnie lecz i o innych uzytkownikach. Tak na marginesie uczylem sie w szkole na Polonezach i Fiatach. Rozkrecalem silniki na podlodze w domu ale wiem ze czasem jakas glupia sruba sie urwie albo brakuje jednego klucza i robota stoi w miejscu a samochod potrzebny na co dzien a ja nie mam teraz warunkow na to. Nie znam sie na elektronice reszta to sruby i trzeba je rozkrecic a pozniej zlozyc wszystko do kupy i odpalic. Tylko skad mam wiedziec ze czopy walu korbowego sa za szerokie by korbowody z tlokami dolem wyjac? Nie znam tego silnika . W duzym fiacie chyba sie dalo o ile dobrze pamietam.

#17 bagro

bagro

    PT MC

  • Przyjaciel forum
  •   
  • Posty: 921
  • Dołączył:  04 kwi 2012
  • Rok Produkcji:2005
  • Silnik:2,4 GT - M
  • Imię:Romek
  • Skąd::SBL
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 14 maj 2015 - 07:12

Jak to skąd masz wiedzieć. Trza było nie myć podłogi po silnikach. Zostałyby ślady.



#18 dudekmotorek

dudekmotorek

    PT Amateur

  • Użytkownicy
  • Posty: 16
  • Dołączył:  02 gru 2014
  • Rok Produkcji:2004
  • Silnik:2,0 M
  • Imię:MIchal

Napisano 15 maj 2015 - 19:54

W mieszkaniu robilem tylko motocyklowe.





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych