Klimatyzacja= szarpanie
#41
Napisano 16 grudnia 2014 - 22:56
Mieciu kłania się zapoznanie z zasada pracy klimatyzacji w układu z dyszą dławiąca (charakterystycznie inna budowa układu - osuszacz na niskim cisnieniu ) i zachowania tego układu przy niskiej i zawysokiej ilości czynnika - jak sie nie wie o czym pisze to lepiej nie pisać pozdrawiam
#42
Napisano 16 grudnia 2014 - 23:01
a tu jest roznica,...chcialem dobrze a wyszlo po mojemu,...kłania się zapoznanie z zasada pracy klimatyzacji w układu z dyszą dławiąca
ale jak juz w temacie uklad poliftowy jest odmienny? patrzylem na serwisowke i nie widzialem roznic??? kurna bo jak mi 3 razy w aso badaliklime i podupcylem fachowcow z aso to mi rece opadly, mam teraz zrobione na tip top,.. a panowie walczyli w ywalczyli tak ze juz czasami mozg sie lasuje
ja w pitongu mam zawor a nie dysze,...
#43
Napisano 16 grudnia 2014 - 23:18
Mieciu nie ma PT z zaworem rozprężnym wszystkie są z dysza dławiąca - dlatego każdy mniej lub więcej lamentuje na spadek mocy i skoki obrotów przy pracy klimatyzacji (dotyczy i Ciebie ) tylko przy mocy 150 KM i momencie powyzej 300Nm nie odczuwasz jak reszta .Jak byśmy mieli standartowy układ jak w skodzie czy vw to by była bajka i nikt nie narzekał na klimę Mieciula
#44
Napisano 17 grudnia 2014 - 13:41
#45
Napisano 17 grudnia 2014 - 14:49
Tak bracie brodaczu jest taki sam, właśnie w tej grubszej rurce jak piszesz jest ten wynalazek
#46
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:13
Ale co zauważyłem- na zimnym silniku udaje się uruchomić klimatyzację na ciepłym też czasem się udaje i zaparowane szyby odparowują. Po niedzieli udam się do mechanika jakiegoś niech popatrzy na ten wiatrak.
#47
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:20
#48
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:22
#49
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:26
Pozdrawiam
[ Dodano: 2014-12-17, 15:26 ]
filterek był zmieniany niedawno. Poprzedni na mnie się rzucił
Narazie się na wiatraku skupię i przekaźniku.
#50
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:30
[ Dodano: 2014-12-17, 15:30 ]
Im miejsza wydajność układu tym układ dłużej pracuje jeśli ma dobra wydajność to będzie sie bardzo szybko wyłączał i przy spadku załączał
#51
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:32
Jednak jak ten kompresorek tak cyka a wiatrak nie kręci to ni hu hu nie chłodzi anii nie połyka pary z szyb.
#52
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:34
W momencie kiedy załącza kompresor automatycznie załącza się wiatrak i ma chodzić puki klima się nie wyłączy - jeśli wiatrak sie nia załącza to jest uszkodzony silnik lub upalony przekaznik wentylatora 1 biegu .
#53
Napisano 17 grudnia 2014 - 15:39
pozostaje podziękować i ogarnąć naprawę wiatraka albo inny wiatrak ze sprawnymi przekaźnikami i silniczkiem.
#54
Napisano 22 grudnia 2014 - 17:00
[ Dodano: 2014-12-22, 17:00 ]
wizyta u sprawdzonego mechanika, jutrem Pitosław będzie miał wichurę i mam nadzieje że klima będzie hulać. W każdym razie mina mechanika bezcenna jak się okazało że miałem rację. Skończyły się szczotki na silniku wichury.
Jak odbiorę to dopiszę co tam dokładnie było nadłubane.
#55
Napisano 22 grudnia 2014 - 22:36
Właśnie!...nasze ''doktory'' to złote chłopakiW każdym razie mina mechanika bezcenna jak się okazało że miałem rację
#56
Napisano 24 grudnia 2014 - 23:23
Po wizycie w warsztacie okazało się ze padły szczotki silnika wiatraka ponoć były jeszcze oryginalne.
Poprawili wszystkie styki i coś z przekaźnikiem pierwszego biegu wichury.
#57
Napisano 25 grudnia 2014 - 12:18
Przekaźnik po czasie wypala się na stykach - pracuje ale nie łączy , a komputer monitoruje tylko uzwojenie pierwotne cewki przekaźnika .
No cóź ważne że masz ogarnięte
#58
Napisano 26 grudnia 2014 - 23:25
Ile to się człowiek dowie Tak czy siak dzięki składam
#59
Napisano 15 maja 2016 - 19:23
Faktycznie na postoju mam bardzo lekkie wahniecia obrotów w regularnych odstępach, ale rozumiem jak to przeczytałem, jest to prawidłowe odczucie, bo wpływ ma na to załączanie sie sprężarki gdy czujnik da sygnał, że temperatura w kabinie wzrosła. Klimatyzacja chodzi cały czas i nawet na pierwszym stopniu bardzo wydajnie mi działa w sposób ciągły.
Potwierdzcie mi koledzy że ten efekt to skutek załączania się sprężarki, gdyta czuje że musi dochłodzić do odpowiedniej temperatury. Gdy dochłodzi to się wyłączy, do momentu aż dostanie sygnał z czujnika że temperatura wzrosła? I to jest ten efekt cyklicznego wzrostu obciążenia w gorący dzień na postoju?
A i jeszcze jedno pytanie... czy na zupełnie zimnym silniku, np po nocy, to po odpaleniu i włączeniu klimy też się załączy pierwszy bieg? Czy silnik musi się trochę nagrzac żeby bieg pierwszy ruszył?
#60
Napisano 15 maja 2016 - 19:28
bratex, dokładnie te wachnięcia są spowodowane przez załączenie sprężarki klimatyzacji.
Podobne tematy
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
Szarpanie silnikiem przy 80-100 km/h na chłodnym silnikuszarpanie |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Harcbat_* |
|
|
|
Problem z szarpaniem silnika i głośną pracą 2.0 16v |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.kris_man_* |
|
|
|
Szarpanie po zmianie biegu z 1 na 2 |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Maciej1987_* |
|
|
|
szarpanie na wolnych PT 2.4T GT |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.Kondzi0rn0_* |
|
|
|
Ocena stanu cewki ? 1.6 - szarpanie przy przyspieszaniu |
Techniczny podstawowy | Bezimienny Gość.nssk_* |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten temat: 2
0 użytkowników, 2 gości, 0 anonimowych