Skocz do zawartości


Witaj.

W przypadku niejasności, problemów z rejestracją prosimy o kontakt przez formularz zgłoszeniowy (lewy, górny róg tej strony - KONTAKT). Odpowiemy najszybciej jak się da.
Pozdrawiamy - administrator i modertorzy ptclub.pl


Zdjęcie

Klimatyzacja= szarpanie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
79 odpowiedzi w tym temacie

#21 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 lipca 2014 - 09:33

hmm u mnie szarpie jak załączam i czasem w trakcie jazdy ale bardzo rzadko. To raczej zafalowanie obrotów tylko. Ale to chyba w każdym aucie tak jest. Bo kompresor obciąża silnik :o chyba jednak a ustawienie dawki paliwa zajmuje chwile bo sie sterownik musi przecałkować ????????? hmm

#22 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 22 lipca 2014 - 09:45

Witam
Umnie nie odczuwam żeby coś szarpało. Trzeba tylko troche mocniej naciskać na gaz. Kwestia przyzwyczajenia.
Pozdro. :kawka

#23 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 22 lipca 2014 - 11:51

Tysz racja. :jupi

#24 Bezimienny Gość.hunter_*

Bezimienny Gość.hunter_*
  • Guests
  • Dołączył:  --

Napisano 05 sierpnia 2014 - 11:03

Witam w temacie. Właśnie wróciłem z urlopu przejeżdżając 1 800 km a dzień przed wyjazdem nabiłem klimę. Brakowało 160 g. Szarpnięcia i spadki obrotów w znacznym stopniu ustąpiły podczas włączonej klimatyzacji. Nie wiem zatem czy dobrze wnioskuję, ale prawdopodobnie sprężarka teraz nie obciąża tak bardzo pracy silnika.

#25 pablicito

pablicito

    Kozak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 681
  • Dołączył:  24 kwi 2013
  • Rok Produkcji:2001
  • Silnik:2.0 M Gaz
  • Imię:Paweł
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 sierpnia 2014 - 11:11

Umnie nie odczuwam żeby coś szarpało.

Może masz po prostu popsutą klimę.... ? :p
Pozdrawiam

#26 bigmeen

bigmeen

    VIP

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 1 988
  • Dołączył:  05 mar 2014
  • Rok Produkcji:X
  • Silnik:X
  • Imię:X
  • Skąd::X
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 05 sierpnia 2014 - 11:29

Witam pablicito,
Są delikatne szarpnięcia ale delikatne. Natomiast przy włączonej klimie np. Przy ruszaniu trzeba wiecej gazu bo zgaśnie lub przy niskich obrotach w momencie redukcji biegów. To chyba normalne
Pozdro : ziom

#27 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 05 sierpnia 2014 - 12:38

w 1,6 to normalne ze jest to odczuwalne, z autopsji w polifcie 2.2 trzeba się mocno wsluchac jak zapnie sprezarke,...
aaa tak na marginesie to dla uspokojenia jeśli komus się nie kreci pierwszy bieg, nie oznacza to ze szczotki uwalone /tradycyjnie/ ale jeśli czynnika brak to tez nie obraca się smigielko,... :miecio

#28 tata_jagody

tata_jagody

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 70
  • Dołączył:  26 lip 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 sierpnia 2014 - 20:16

U nas też szarpie, niestety :cenzura Ostatnio zauważyłem, że nie włącza się wentylator podczas działania klimy. Szybkie sprawdzenie i okazało się, że był padnięty przekaźnik. Wymieniłem na nowy i wentylator ożył. Teraz przy załączonej klimie wentylator zaczyna pracować, po chwili się wyłącza by zaraz znowu działać. Czy u Was wentylator również działa "skokowo" hmm W moim drugim samochodzie (Octavia II) po załączeniu klimy wichura śmiga cały czas.

P.S. Po wymianie przekaźnika tak samo szarpie jak przed wymianą, tylko z tą różnicą , że klima działa również na postoju :dance

#29 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 25 sierpnia 2014 - 21:13

tata_jagody,

To żę padł przekażnik to zasługa wypalonych szczotek - ten wentylator jest do regeneracji lub wymiany , co do samego szarpania ma znaczenie ilość czynnika w układzie

#30 tata_jagody

tata_jagody

    Przedszkolak

  • Pomagamy sobie
  •   
  • Posty: 70
  • Dołączył:  26 lip 2014
  • Rok Produkcji:2002
  • Silnik:2,2 CRD
  • Imię:Piotr
  • Skąd::Koszalin
  • Płeć: Nieustawiona

Napisano 25 sierpnia 2014 - 21:40

andreeas7, no to mnie trochę podłamałeś. Nie chce mi się go rozbierać, ale jak mus to mus. Temat regeneracji wentylatora przerabiany na Forum więc nie będzie problemu. A jak z tym działaniem "czasowym" wentyla - czy tak ma pracować? hmm

#31 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:12

Witam wszystkich czytających :brawo
Mianowicie chodzi oczywiście o klimatyzacje.
Opiszę po krótko co się dzieje- włączam klimę czy to pokrętłem sterującym nawiewem czy
pokrętłem od siły nawiewu. Klima niby startuje ale po sekundzie się wyłącza i tak w kółko słychac załączające się sprzęgło kompresora i włączający się na chwile wiatrak. a obroty silnika trochę falują w rytm załączającego się wiatraka wraz z kompresorem.
Czy moje wnioski są słuszne. Wydaje mi sie że sprzęgło kompresora się kończy a wiatrak ma szczotki lub napęd do regeneracji. Po za tym mechanik coś kiedyś mówił o kończących się szczotkach wentylatora.
Zatem jak macie jakieś sprawdzone miejsca gdzie takie naprawy można zrobic w okolicy Warszawy to proszę o namiar na prv.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam POMOCY :torba

#32 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:29

Bielas,
To nie sprzęgło tylko mała ilość czynnika w układzie i do sprawdzenia wentylator

#33 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:34

andreeas7

AHA to już coś wiem.
Mechanik mówił coś o wiatraku ale dobił czynnik ubytek był 10% z tego co zrozumiałem. Spoko pojadę niech sprawdzą i wiatrak ogarnę i też sprawdzę.
Dziękuję

#34 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:35

Bielas,
A ile dobił ? crd ma 595 gr lub 510 gr w zależności od rocznika

#35 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:39

andreeas7
na karteczce było 10% a rocznik mojego to 2003. Ale faktycznej ilości nie wiem albo nie pamiętam raczej nie pamiętam :( a kartałkę tak położyłem by nie zgubic :cenzura :glupek

#36 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:42

Pytam sie gdyż automaty do nabijania maja tylko dane do benzyny i nabijają bzdurne ilości 2003 rok ma 510 gr czynnika

#37 Bielas

Bielas

    Kolegunio

  • Pomagamy sobie
  • Posty: 199
  • Dołączył:  12 sie 2013
  • Rok Produkcji:2003
  • Silnik:2,2 dyzel
  • Imię:Maciej

Napisano 16 grudnia 2014 - 19:49

takich rzeczy to mało kto wie. Zatem udam się z prawidlową ilością w pamięci mojej do crd z 2003 czyli 510 gr. To może uda się uratowac bez regenracji wichury :d

Jeszcze raz bardzo dziękuję :jupi

[ Dodano: 2014-12-16, 19:49 ]
układ raczej szczelny mam chyba...

#38 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 22:20

nie powinno byc "szarpania " nawet dgybys mial zero czynnika
zczytaj na naklejnce masz ilosc,.. naklejce na masce polewej stojac przed autem na wysokosci glowy
sprzegielko raczej ci sie konczy tasm sie nie ma co konczyc ,.. tylko padnie

#39 andreeas7

andreeas7

    VIP

  • Mayster
  •   
  • Posty: 17 067
  • Dołączył:  03 lut 2010
  • Rok Produkcji:2020
  • Silnik:Jeep
  • Imię:Andrzej
  • Skąd::Płock
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 22:40

miecio,

Mieciu przedlift szarpie jak jest mało czynnika lub za dużo , naklejka na masce ? pod warunkiem że maska nie była zmieniana - trzeba sprawdzac czy naklejka z vin na masce sie zgadza :cwaniak

#40 miecio

miecio

    VIP

  • Przyjaciel forum
  •      
  • Posty: 13 851
  • Dołączył:  21 cze 2009
  • Rok Produkcji:2006
  • Silnik:2.2 /ropa/
  • Imię:miecio
  • Skąd::krk
  • Płeć: Mężczyzna

Napisano 16 grudnia 2014 - 22:47

przedlift szarpie jak jest mało czynnika

ciekawostka, toz technika jest echnika,.. zasady obowiazuja, nie powinno szarpac, alejak szarpie , znaczy diagnoza to jaka rada dla przedliftow???

to co sternik widzi ze malo czynnika? mi sie wydaje malo prawdopodobne ale zawsze sie trzeba uczyc,..styernik nie zobaczy ze malo czynnika,.. no przepraszam

niech se osoba wentylator obluka, najlepiej slomka spawdzic wtykajac slomke w deflektor i wtedy oslyszy czy chodzi a stawiam ze nie chodzi,... :/





Podobne tematy Zwiń

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych